από Επισκέπτης » Τρί Νοέμ 17, 2009 7:18 pm
Θα σου πω οτι γνωρίζω βάση κάποιων σχετικών σπουδών μου πάνω στο θέμα και εύχομαι να σε βοηθήσουν σε μελλοντικά σου projects.
Τα τελευταία χρόνια αν έχεις προσέξει πολλά μέρη των αυτοκινήτων παύουν να κατασκευάζονται απο την πατροπαράδοτη λαμαρίνα και κατασκευάζονται απο πλαστικό ή υλικά παρόμοια του πλαστικού.
Αυτό συμβαίνει για λόγους οικονομίας, (το πλαστικό είναι πιο φτηνό σαν υλικό και δουλεύεται πιο εύκολα )
Για λόγους Design , με το πλαστικό μπορείς να κατασκευάσεις οτιδήποτε θέλεις φτιάχνοντας απλώς το καλούπι του.
Είναι πιο ελαφρύ, πιο παραμετροποιήσιμο και απορροφά κραδασμούς κάτι που η λαμαρίνα δεν το κάνει σε καμία περίπτωση.
Και επειδή είναι και της μόδας η οικολογία πλέων χρησιμοποιούνται πλαστικά τα οποία ανακυκλώνονται. Αρα είναι και οικολογικό.
Και για λόγους ασφάλειας γιατί το πλαστικό δεν θα σχιστεί όπως μια λαμαρίνα και δεν θα τραυματίσει όπως μια λαμαρίνα. Επίσης το πλαστικό απορροφά κραδασμούς ενώ η λαμαρίνα όχι.
Το πλαστικό σε μια μικρή σύγκρουση θα μπει μέσα και θα βγει έξω, η λαμαρίνα θα τσαλακώσει ή θα σχιστεί.
Επίσης δεν είναι τυχαίο το γεγονός οτι τα καινούργια αμάξια έχουνε πιο ογκώδη πλαστικά μέρη, και γενικότερα είναι πιο ογκώδη, αυτό συμβαίνει καθαρά για λόγους ασφαλείας και βασίζεται στην ίδια λογική με τη οποία τα κράνη που φοράμε είναι ογκώδη και οχι κολλητά στα κεφάλια μας.
Το ίδιο ισχύει και με τα υλικά. Παλιότερα τα κράνη ήτανε σιδερένια, πλέον είναι από διάφορα πολυμερή υλικά και παράγοντα του πλαστικού .
Οι αερόσακοι έχουνε αισθητήρες και δουλεύουνε υπό κάποιες συγκεκριμένες συνθήκες. Αν σε μια τράκα η λαμαρίνα δεν απορροφήσει τον κραδασμό που θα απορροφούσε ο πλαστικός προφυλακτήρας, (κάτι που δεν απέχει από την πραγματικότητα ), τότε αυτός ο κραδασμός θα γίνει αντιληπτός από τους αισθητήρες των αερόσακων με αποτέλεσμα να τους ενεργοποιήσει.
Απο αεροδυναμικής άποψης το σχήμα που έχεις δώσει σίγουρα θα δημιουργήσει άνωση, με αποτέλεσμα μετά από κάποια χιλιόμετρα πιθανόν οι μπροστά ρόδες να μην πατάνε όσο θα έπρεπε. Δεν σου λέω σε καμία περίπτωση οτι θα σηκωθεί σούζα το αμάξι αλλά σίγουρα επηρεάζεις την αεροδυναμική του αυτοκινήτου που πίστεψέ με είναι μελετημένη μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Και δεν χρειάζεται να πιάσεις 200. Τα περισσότερα τεστ σε τούνελ αεροδυναμικής ξεκινάνε από τα 60 klm/h και φτάνουν μέχρι και 120-140. Δηλαδή αν πηγαίνεις με 80 πολύ πιθανό το αμάξι σου να μην συμπεριφέρεται όπως εγκρίνει ο κατασκευαστής.
Όσο αφορά την αστυνομία, εξαρτάται τα κέφια μου, αλλά πολύ πιθανό και να το έκανα , όπως θα έκανα και για ένα τρακτέρ που κινείται παράνομα, μια φαγάνα κτλ κτλ. Γιατί πολύ απλά το επόμενο λεπτό μπορεί να εμπλακείς σε ατύχημα με το παιδί μου (αν είχα), το παιδί σου, τον οποιονδήποτε ο οποίος δεν σου φταίει σε τίποτα.
Το ατύχημα με τον πεζό δεν χρειάζεται να γίνει με πολλά χιλιόμετρα.
30 χιλιόμετρα αρκούν για να τον καθαρίσεις, και για αυτό τον λόγο ο ΚΟΚ το θέτει και αυτό σαν όριο ταχύτητας εντός των κατοικημένων περιοχών.
Πλέον πέρα από τα τεστ παθητικής ασφάλειας κάνουνε και τεστ με σύγκρουση με πεζό, με ποδηλάτες, με μαμάδες με καροτσάκια και οτι άλλο μπορείς να φανταστείς. Συγκεκριμένα αν θυμάμαι καλά το peugeot 408 είχε πάρει βραβείο για το πιο ασφαλές όχημα που θα προκαλέσει λιγότερη ζημιά σε πεζό αν τον χτυπήσει. (Και μάλιστα λέγανε ειρωνικά οτι αν είναι ποτέ να σας χτυπήσει αμάξι όντας πεζοί να εύχεστε να είναι το 408)
Όσο αφορά για τους προφυλακτήρες της ARB , όχι σε καμία περίπτωση δεν είναι ασφαλείς, και σε καμία περίπτωση δεν έχουνε προδιαγραφές για τίποτα πέρα απο το να προστατέψουν το αυτοκίνητο σου από σκληρή χρήση. Επειδή είναι στο εμπόριο δεν σημαίνει οτι συμφωνούν και με τους νόμους της ευρωπαϊκής ένωσης όσο αφορά την ασφάλεια ενός οχήματος.
Και για αυτό τον λόγο δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις ΚΤΕΟ με τέτοιο προφυλακτήρα. (εκτός και αν λαδώσεις κανέναν)
Τώρα το γεγονός οτι ο άλλος φοράει τον ARB και κυκλοφορεί στην Ελλάδα χωρίς να τον κάνουν τίποτα συμβαίνει για τον ίδιο λόγο που μπορείς να κυκλοφορείς μεθυσμένος, χωρίς φώτα το βράδυ, με φώτα ομίχλης αναμμένα χωρίς να το επιβάλει ο καιρός, με σπασμένα φανάρια, χωρίς καταλύτη, χωρίς εξάτμιση, χωρίς να φοράς ζώνη, μιλώντας στο κινητό σου, βλέποντας τηλεόραση κτλ κτλ .
Για πήγαινε στην Γερμανία να κυκλοφορήσεις έτσι , ούτε έξω από το garage σου δεν θα προλάβεις να βγεις, και αυτό γιατί ο κόσμος εκεί έχει συνείδηση και θα σε σταματήσει. Είτε με την συμβουλή του, είτε με την καταγγελία του. Εγώ στην προκειμένη περίπτωση προτιμώ να σε συμβουλευσω.
Οτιδήποτε σου λέω στο λέω καλοπροαίρετα και σε καμία περίπτωση δεν θέλω να σε θίξω και να εναντιωθώ. Καλά κάνεις για οτι κάνεις, απλά η συγκεκριμένη κατασκευή θεωρώ οτι είναι επικίνδυνη και για εσένα αλλά και για τους υπόλοιπους.
Εγω στη θέση σου, αν μου άρεζαν οι κατασκευές θα έπαιρνα ενα samurai και θα το έκανα custom τελείως, απλά θα το είχα μόνο για να βγάζω τα γούστα μου στο βουνό, που εκεί έχεις ελάχιστες πιθανότητες να εμπλακείς σε ατύχημα με τρίτους. Για την καθημερινή μου ζωή και μετακίνηση θα είχα ένα νορμάλ αυτοκίνητο.