ChristosJP έγραψε:Έτσι δουλεύει και το Prius ( Toyota ).
Συνάδελφε, δεν θα συμφωνήσω...Η Toyota δεν βγάζει MHEV (Mild Hybrid) το οποίο θεωρείται το σύστημα που περιγράφουμε στο θέμα για το hybrid vitara...
Επίσης κάποια σημεία που αφορούν το Mild Hybrid σύστημα σε σχέση με το Plug-in Hybrid.
1) Η μπαταρία είναι μικρή (σαν πακέτο χαρτιού Α4) και είναι λιθίου και ανακυκλώσιμη... Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούσαν τα μέχρι τώρα υβριδικά (ειδικά η πρωτοπόρος Toyota & Lexus) δεν ανακυκλώνονται και αποθηκεύονται (όπως τα πυρηνικά απόβλητα), οπότε πάει περίπατο η οικολογία!!!
2) Όταν κυκλοφορούμε στην πόλη, η μικρή αυτή μπαταρία φορτίζει από το σταμάτα-ξεκίνα των φρένων κλπ, όπως και στα κλασικά υβριδικά οπότε βοηθάει το κινητήρα και μειώνει την κατανάλωση.
3) Σε πολλά mild hybrid ο μικρός αυτός ηλεκτροκινητήρασ (μιζοδυναμό ή όπως αλλιώς το ονομάζει η κάθε εταιρία) ακόμα και όταν είσαι σε στάση, κινεί τον κινητήρα χωρίς όπως να γίνεται έκχυση καυσίμου, οπότε είναι σαν να είναι σβηστή η μηχανή. Η διαφορά είναι ότι δεν καταστρέφει την μίζα όπως είχαν τα συστήματα start-stop, κρατάει ανοικτά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός, και μειώνει ακόμα περισσότερο την εκπομπή ρύπων αφού ένα μεγάλο μέρος αυτών (ιδιαίτερα στους πετρελαιοκινητήρες) παράγεται κατά την εκκίνηση/επανεκκίνηση του κινητήρα.
4) Όταν κυκλοφορούμε σε ανοικτό δρόμο, η μικρή αυτή μπαταρία, φορτίζει από την περίσσεια ρεύματος που παράγει το δυναμό... οπότε πάλι βοηθάει το κινητήρα και μειώνει την κατανάλωση.
5) Στα PHEV (Plug-in Hybrid) αυτοκίνητα ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια. Οπότε ενώ γλιτώνεις αρκετό καύσιμο στην πόλη, σε ανοικτό δρόμο η κατανάλωση εκτοξεύεται ίσως και παραπάνω από ένα συμβατικό αυτοκίνητο (έχω και προσωπική εμπειρία σε αυτό).
6) Το ρεύμα είναι πιο ενεργοβόρο για κίνηση σε σχέση με τις άλλες μεθόδους κίνησης (μέχρι στιγμής). Δηλαδή για συγκεκριμένο έργο κίνησης, από το ρεύμα θα καταναλώσουμε 10 μονάδες από την βενζίνη 6-7 μονάδες, από το αέριο 7-8 μονάδες και στο πετρέλαιο 5-6 μονάδες.
7) Στο πέρασμα κάποιων ετών στα PHEV οι μπαταρίες θέλουν αντικατάσταση με μεγάλο κόστος.
Όπως ανάφεραν συνάδελφοι παραπάνω εταιρίες πουλάνε ήδη κάποιο kit για μετατροπή του αυτοκινήτου σε mild hybrid. Αν συνεχίσει η τεχνολογία αυτή να αναπτύσεται θα μπορούμε λογικά να το εφαρμόσουμε σε σχεδόν όλα τα αμάξια...