Αλλαγές στη μετατροπή οχημάτων ώστε να κινούνται και με υγραέριο ή φυσικό αέριο προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η απόφαση περιλαμβάνει τις τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες πρέπει να πληροί ο εξοπλισμός μετατροπής του αυτοκινήτου σε όχημα δύο καυσίμων (bi-fuel) ή διπλού καυσίμου (dual-fuel) με χρήση υγραερίου (LPG). Ο εξοπλισμός οφείλει να είναι εγκεκριμένου τύπου και η εγκατάστασή του να γίνεται από εξειδικευμένο στα αέρια καύσιμα τεχνικό. Μάλιστα, όπως ορίζεται στην απόφαση, στο site του υπουργείου υπάρχει κατάλογος των τεχνιτών και των συνεργείων που έχουν εξουσιοδοτηθεί για την εγκατάσταση συστημάτων διπλού καυσίμου, ο οποίος ανανεώνεται κάθε χρόνο.
Σκοπός του ειδικού ελέγχου από τα ΚΤΕΟ είναι να διαπιστωθεί αν η γενόμενη διασκευή πληροί τους όρους της παρούσας απόφασης.
Για την έγκριση της διασκευής το όχημα προσκομίζεται από τον κάτοχό του ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν εκπρόσωπό του στο ΚΤΕΟ για την διενέργεια ειδικού τεχνικού ελέγχου.
Στην περίπτωση που η προσκόμιση του οχήματος για έλεγχο γίνει μετά την πάροδο ενός μηνός από την ημερομηνία πραγματοποίησης της διασκευής, ειδοποιείται αυθημερόν η αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, ένεκα του ότι αυτή συνιστά αλλαγή κυρίων χαρακτηριστικών οχήματος και πρέπει να δηλωθεί εντός μηνός.
Συγκεκριμένα οι αλλαγές περιλαμβάνουν:
-Η δεξαμενή υγραερίου πρέπει να αντικαθίσταται υποχρεωτικά μετά την πάροδο 10 ετών από την ημερομηνία κατασκευής της. Η δεξαμενή (−ές) υγραερίου αντικαθίσταται υποχρεωτικά μετά την πάροδο δεκαετίας από την ημερομηνία της κατασκευής της, απαγορευμένης ρητά της επαναχρησιμοποίησής της.
-Κάθε εξάρτημα της συσκευής υγραερίου συνδέεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε αυτό να μην πιέζει άλλα εξαρτήματα και μέρη.
-Η δεξαμενή μπορεί να τοποθετηθεί εσωτερικά ή εξωτερικά στο όχημα, αλλά ποτέ στο εμπρόσθιο τμήμα του ή κοντά στον χώρο του κινητήρα.
-Μέσα σε ένα μήνα από την εγκατάσταση σε ένα όχημα συστήματος υγραεριοκίνησης, η μετατροπή πρέπει να εγκρίνεται από δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Κατόπιν τροποποιείται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
-ΚΤΕΟ πρέπει να περνούν και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα κίνησης με υγραέριο, όταν ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
-Η νομοθεσία προβλέπει και την απεγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης, εφόσον κάποιος το επιθυμεί, διαδικασία η οποία πρέπει επίσης να ελέγχεται από ΚΤΕΟ.
-Επίσης επιτρέπεται να τοποθετηθούν μεταχειρισμένα εξαρτήματα για την κίνηση με υγραέριο, εφόσον τα εξαρτήματα, όσο και τα οχήματα από τα οποία απεγκαθίστανται και επανεγκαθίστανται έχουν κοινό ιδιοκτήτη.
-Οι σωληνώσεις προστατεύονται από τη θερμότητα του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων του οχήματος είτε με την τήρηση κατάλληλης μεταξύ τους απόστασης, είτε με κατάλληλη και ικανοποιητική προστατευτική κάλυψη.
-Ελαστικά παρεμβάσματα και ελαστικοί σωλήνες υψηλής πίεσης πρέπει να είναι τελείως ανθεκτικά.
-Οξείες γωνίες σε σωληνώσεις, μεταλλικές ή ελαστικές αποφεύγονται. Κάθε καμπύλη διατηρεί την αρχική διατομή και το σχήμα.
•Τα όρια της ζωή σου ειναι απλως επινοήσεις του εαυτού σου. •Εξερεύνησε, Ονειρέψου, Ανακάλυψε. •Ακολούθησε τον δρόμο σου ως την άκρη. Η αξία του δρόμου είναι να μην σταματήσεις.
Πριν την πρώτη δημοσίευσή σας, είναι καλό και θεμιτό, να κάνετε μια απλή σύσταση - παρουσίαση του εαυτού σας, και του οχήματός σας στην Ενότητα Καλώς ήρθατε/Νέα μέλη/Το όχημα σας , ανοίγοντας νέο θέμα από το κουμπί [ΝΕΟΘΕΜΑ *] επάνω αριστερά.
και την πέρνα πρώτα από εδώ: και άνοιξε ΝΕΟ ΘΕΜΑ να πεις 2 λόγια για εσένα και το αυτοκίνητό σου και να σε καλωσορίσουμε
theo_ts έγραψε:Αλλαγές στη μετατροπή οχημάτων ώστε να κινούνται και με υγραέριο ή φυσικό αέριο προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η απόφαση περιλαμβάνει τις τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες πρέπει να πληροί ο εξοπλισμός μετατροπής του αυτοκινήτου σε όχημα δύο καυσίμων (bi-fuel) ή διπλού καυσίμου (dual-fuel) με χρήση υγραερίου (LPG). Ο εξοπλισμός οφείλει να είναι εγκεκριμένου τύπου και η εγκατάστασή του να γίνεται από εξειδικευμένο στα αέρια καύσιμα τεχνικό. Μάλιστα, όπως ορίζεται στην απόφαση, στο site του υπουργείου υπάρχει κατάλογος των τεχνιτών και των συνεργείων που έχουν εξουσιοδοτηθεί για την εγκατάσταση συστημάτων διπλού καυσίμου, ο οποίος ανανεώνεται κάθε χρόνο.
Σκοπός του ειδικού ελέγχου από τα ΚΤΕΟ είναι να διαπιστωθεί αν η γενόμενη διασκευή πληροί τους όρους της παρούσας απόφασης.
Για την έγκριση της διασκευής το όχημα προσκομίζεται από τον κάτοχό του ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν εκπρόσωπό του στο ΚΤΕΟ για την διενέργεια ειδικού τεχνικού ελέγχου.
Στην περίπτωση που η προσκόμιση του οχήματος για έλεγχο γίνει μετά την πάροδο ενός μηνός από την ημερομηνία πραγματοποίησης της διασκευής, ειδοποιείται αυθημερόν η αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, ένεκα του ότι αυτή συνιστά αλλαγή κυρίων χαρακτηριστικών οχήματος και πρέπει να δηλωθεί εντός μηνός.
Συγκεκριμένα οι αλλαγές περιλαμβάνουν:
-Η δεξαμενή υγραερίου πρέπει να αντικαθίσταται υποχρεωτικά μετά την πάροδο 10 ετών από την ημερομηνία κατασκευής της. Η δεξαμενή (−ές) υγραερίου αντικαθίσταται υποχρεωτικά μετά την πάροδο δεκαετίας από την ημερομηνία της κατασκευής της, απαγορευμένης ρητά της επαναχρησιμοποίησής της.
-Κάθε εξάρτημα της συσκευής υγραερίου συνδέεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε αυτό να μην πιέζει άλλα εξαρτήματα και μέρη.
-Η δεξαμενή μπορεί να τοποθετηθεί εσωτερικά ή εξωτερικά στο όχημα, αλλά ποτέ στο εμπρόσθιο τμήμα του ή κοντά στον χώρο του κινητήρα.
-Μέσα σε ένα μήνα από την εγκατάσταση σε ένα όχημα συστήματος υγραεριοκίνησης, η μετατροπή πρέπει να εγκρίνεται από δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Κατόπιν τροποποιείται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
-ΚΤΕΟ πρέπει να περνούν και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα κίνησης με υγραέριο, όταν ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
-Η νομοθεσία προβλέπει και την απεγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης, εφόσον κάποιος το επιθυμεί, διαδικασία η οποία πρέπει επίσης να ελέγχεται από ΚΤΕΟ.
-Επίσης επιτρέπεται να τοποθετηθούν μεταχειρισμένα εξαρτήματα για την κίνηση με υγραέριο, εφόσον τα εξαρτήματα, όσο και τα οχήματα από τα οποία απεγκαθίστανται και επανεγκαθίστανται έχουν κοινό ιδιοκτήτη.
-Οι σωληνώσεις προστατεύονται από τη θερμότητα του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων του οχήματος είτε με την τήρηση κατάλληλης μεταξύ τους απόστασης, είτε με κατάλληλη και ικανοποιητική προστατευτική κάλυψη.
-Ελαστικά παρεμβάσματα και ελαστικοί σωλήνες υψηλής πίεσης πρέπει να είναι τελείως ανθεκτικά.
-Οξείες γωνίες σε σωληνώσεις, μεταλλικές ή ελαστικές αποφεύγονται. Κάθε καμπύλη διατηρεί την αρχική διατομή και το σχήμα.
•Τα όρια της ζωή σου ειναι απλως επινοήσεις του εαυτού σου. •Εξερεύνησε, Ονειρέψου, Ανακάλυψε. •Ακολούθησε τον δρόμο σου ως την άκρη. Η αξία του δρόμου είναι να μην σταματήσεις.
chrisvol έγραψε:Καλημερα ,μπορουμε να εχουμε την σελιδα με τα εγκεκριμενα συνεργεια εγκαταστασης?
•Τα όρια της ζωή σου ειναι απλως επινοήσεις του εαυτού σου. •Εξερεύνησε, Ονειρέψου, Ανακάλυψε. •Ακολούθησε τον δρόμο σου ως την άκρη. Η αξία του δρόμου είναι να μην σταματήσεις.
|Φιλε theo-ts, ειμαι υγραεριοκινητος εδω και 2 χρονια ,αλλα ρωτουσα ,να δω αν υπαρχει λιστα εγκαταστασης των συνεργειων ,για να δω στην πολη μου ποιοι ειναι με αδεια και ποιοι ειναι οι αλεξιπτωτιστες.
Δεν ξέρω και δεν έχω ιδέα... για ρίξε μια ματιά στο site του Υπουργείου Εκτός και κάποιος έχει ιδέα τι που και ποιος....
•Τα όρια της ζωή σου ειναι απλως επινοήσεις του εαυτού σου. •Εξερεύνησε, Ονειρέψου, Ανακάλυψε. •Ακολούθησε τον δρόμο σου ως την άκρη. Η αξία του δρόμου είναι να μην σταματήσεις.
gv2000 έγραψε:. . . νομίζω ότι αυτά πάντα ίσχυαν? δεν μου φαίνεται για κάτι νέο...
Έχω την εντύπωση, με κάθε επιφύλαξη, ότι αυτά δεν προβλέπονταν πριν.
-Η νομοθεσία προβλέπει και την απεγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης, εφόσον κάποιος το επιθυμεί, διαδικασία η οποία πρέπει επίσης να ελέγχεται από ΚΤΕΟ.
-Επίσης επιτρέπεται να τοποθετηθούν μεταχειρισμένα εξαρτήματα για την κίνηση με υγραέριο, εφόσον τα εξαρτήματα, όσο και τα οχήματα από τα οποία απεγκαθίστανται και επανεγκαθίστανται έχουν κοινό ιδιοκτήτη.
Everything is okay in the end, if it's not ok, then it's not the end.
gv2000 έγραψε:. . . νομίζω ότι αυτά πάντα ίσχυαν? δεν μου φαίνεται για κάτι νέο...
Έχω την εντύπωση, με κάθε επιφύλαξη, ότι αυτά δεν προβλέπονταν πριν.
-Η νομοθεσία προβλέπει και την απεγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης, εφόσον κάποιος το επιθυμεί, διαδικασία η οποία πρέπει επίσης να ελέγχεται από ΚΤΕΟ.
-Επίσης επιτρέπεται να τοποθετηθούν μεταχειρισμένα εξαρτήματα για την κίνηση με υγραέριο, εφόσον τα εξαρτήματα, όσο και τα οχήματα από τα οποία απεγκαθίστανται και επανεγκαθίστανται έχουν κοινό ιδιοκτήτη.
Μπα μια απο τα ίδια...Η απεγκατάσταση ίσχυε γτ το είχα ψάξει....Το μόνο που ίσως δεν είχε διατυπώθει ήταν η εξωτερική εγκατάσταση της δεξαμένης που είδαμε πρόσφατα...
kaliakouda έγραψε:Ίσχυε ότι κάθε 10 χρόνια θα πρέπει να αλλάζεται η μπουκάλα??
Μια μπουκαλα δυτη που φουσκωνει στα 200 bar πρεπει να υποκειται καθε χρονο σε οπτικο ελεγχο εσωτερικα με λαμπακι και ενδοσκοπιο για τυχον σκουριες καθως και σε υδροστατικο ελεγχο καθε 5 χρονια.Κοινως τη βουτας σε ογκομετρημενη δεξαμενη,τη φουσκωνεις κι αμα ξεχειλισει πολυ νερο,τοτε η παραμορφωση ξεπερνα ενα επιτρεπτο οριο.οποτε τη τρυπας με τρυπανι για να γινει αχρηστη. Tωρα οι μπουκαλες στο αμαξι δουλευουν μονο στα 3,5 μπαρ οποτε εχουν κι αυξημενη διαρκεια ζωης στα 10 χρονια.