Σχεση ροπης

Γενικές ερωτήσεις για τα αμάξια μας, που δεν είναι σχετικές με κάποια από τις αντίστοιχες ενότητες

Σχεση ροπης

Δημοσίευσηαπό ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ » Σάβ Φεβ 21, 2009 11:27 pm

Μου δημιουργηθηκε η απορια διαβαζωντας ποστ σε αλλο φορουμ. Πως ειναι δυνατον δηλαδη να υπαρχει συνεχης διαφορα ροπης 53/47 μεταξυ των δυο αξονων. Θα το καλαβαινα αν υπηρχε διαφορετικη διαμετρος των τροχων του εμρος και του πισω αξονα.
Πασα εξηγηση δεκτη.
Ποτε πια αναγομωμενα Black Star
Άβαταρ μέλους
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 13, 2008 9:12 pm
Τοποθεσία: Μαρουσι
cb: Όχι

Δημοσίευσηαπό elpa02 » Τρί Φεβ 24, 2009 12:27 am

Δεν ειμαι 100% σιγουρος

Τα μπλοκε διαφορικα δουλευουν με συμπλεκτη. Αυτος ειναι και ο μονος τροπος να εχεις ιδιες στροφες σε 2 αξονες αλλα διαφορετική ροπή.

Με την ευκαιρια ομως να θεσω και γω μια σχετική απορία.
Τι εννουουμε με το 47/53?
α)Οτι υπο κανονικες συνθηκες (και 4 τροχοι με πορσφυση) οι πισω σπρωχνουν περισσοτερο?
β)Οτι υπο μυστηριες συνθηκες πχ χανω προσφυση στον ενα μπροστα- το κεντρικο διαφορικο δεν θα αφησει να περασει στο μπροστινο διαφορικο περισσοτερη απο 47% της ροπης και θα συνεχισει το πισω να σπρωχνει με το υπολοιπο 53 ?

Και τελος γιατι 47/53 και οχι 60/40 ή 50/50 βρε αδερφε? !!
elpa02
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Τετ Δεκ 10, 2008 8:22 pm
Τοποθεσία: Γερακας
Λάστιχα: Latitude Cross
Suspension: Mama
cb: Ναι
Name: Ηλίας

Re: Σχεση ροπης

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τρί Φεβ 24, 2009 1:04 am

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ έγραψε:Μου δημιουργηθηκε η απορια διαβαζωντας ποστ σε αλλο φορουμ. Πως ειναι δυνατον δηλαδη να υπαρχει συνεχης διαφορα ροπης 53/47 μεταξυ των δυο αξονων. Θα το καλαβαινα αν υπηρχε διαφορετικη διαμετρος των τροχων του εμρος και του πισω αξονα.
Πασα εξηγηση δεκτη.


Αν κ δεν ειναι ευκολο να στο εξηγησω, η διαφορα αυτη δεν ειναι απο την κινηση του μοτερ προς τον αξονα, αυτη ειναι 50/50 οταν κλειδωνει το κεντρικο, αλλα απο την διαφορα περιστροφης των αξονων με στριμενο τιμονι επειδη οι μπροστινοι τροχοι διανυουνε μεγαλυτερη αποσταση σε εναν κυκλο απ οτι οι πισω....
Επισκέπτης
 

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τρί Φεβ 24, 2009 1:22 am

elpa02 έγραψε:Δεν ειμαι 100% σιγουρος

Τα μπλοκε διαφορικα δουλευουν με συμπλεκτη. Αυτος ειναι και ο μονος τροπος να εχεις ιδιες στροφες σε 2 αξονες αλλα διαφορετική ροπή.


Ιδιες στροφες στους 2 αξονες εχεις αν το αμαξι κινειται σε ευθεια ανεξαρτητα αν εχει μπλοκε η οχι.
Ιδια περιστροφη στους 2 τροχους του ιδιου αξονα εχεις με μπλοκε κ τπτ αλλο.....
Οταν το αμαξι εκτελει στροφη δεν εχεις ιδια περιστροφη στους 2 αξονες, η μαλλον το κεντρικο κλειδωμα σε αναγκαζει να εχεις γι'αυτο κ το αμαξι κανει "κλωτσηματα" οταν στριβει .... παλι δεν εχει καμια σημασια αν εχεις μπλοκε η οχι ως προς την περιστροφη του συνολου του αξονα....

elpa02 έγραψε:Με την ευκαιρια ομως να θεσω και γω μια σχετική απορία.
Τι εννουουμε με το 47/53?
α)Οτι υπο κανονικες συνθηκες (και 4 τροχοι με πορσφυση) οι πισω σπρωχνουν περισσοτερο?
β)Οτι υπο μυστηριες συνθηκες πχ χανω προσφυση στον ενα μπροστα- το κεντρικο διαφορικο δεν θα αφησει να περασει στο μπροστινο διαφορικο περισσοτερη απο 47% της ροπης και θα συνεχισει το πισω να σπρωχνει με το υπολοιπο 53 ?

Και τελος γιατι 47/53 και οχι 60/40 ή 50/50 βρε αδερφε? !!


50/50 απο το κλειδωμα του κεντρικου. Δλδ ιση ροπη στους 2 αξονες....
Αλλα εξαναγκασμενα υπο συνθηκες στροφης εχεις διαφορετικη περιστροφη...
Στο (α) σου λεω μονο οτι κ οι 2 αξονες τραβανε κ σπρωχνουνε το ιδιο.
Το (β) ξεχνα το....

Δεν ξερω ποσο καλα το εξηγω η τι καταλαβαινετε αλλα ειναι δυσκολο να το πω κ απλα κ κατανοητα..... :oops:
Επισκέπτης
 

Δημοσίευσηαπό ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ » Τετ Φεβ 25, 2009 3:54 pm

Ενταξει. Δεν καταλαβαμε :lol:
Ποτε πια αναγομωμενα Black Star
Άβαταρ μέλους
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 13, 2008 9:12 pm
Τοποθεσία: Μαρουσι
cb: Όχι

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τετ Φεβ 25, 2009 4:22 pm

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ έγραψε:Ενταξει. Δεν καταλαβαμε :lol:


τι να κανω ρε παιδια..... προσπαθησα..... :lol: :lol:
Επισκέπτης
 

Δημοσίευσηαπό Seagul » Τετ Φεβ 25, 2009 5:49 pm

8) Παιδιά για ότι αφορά τα διαφορικά , αν θέλετε να τα καταλάβετε διαβάστε εδώ και θα λυθούν όλες οι απορίες σας .
http://www.nomad.gr/differentials1.html :wink:
Όταν πετάς ψηλά βλέπεις μακριά
GV 1600 2004 , Yoko Geo G012 215/75/15, ΟΜΕ+Body lift=Δεν το μέτρησα , Εργάτης Smittybilt XRC 8. SXMX MDLK
Άβαταρ μέλους
Seagul
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: Τρί Ιαν 13, 2009 4:57 pm
Τοποθεσία: ΝΕΑ ΠΕΛΛΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΠΕΛΛΑΣ

Δημοσίευσηαπό ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ » Τετ Φεβ 25, 2009 8:07 pm

Η απορια μου παντως για την αναλογια 47/53 δεν λυθηκε.
Ποτε πια αναγομωμενα Black Star
Άβαταρ μέλους
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 13, 2008 9:12 pm
Τοποθεσία: Μαρουσι
cb: Όχι

Δημοσίευσηαπό elpa02 » Τετ Φεβ 25, 2009 11:41 pm

Αρκετα διαφωτστικο το άρθρο

Τελικα ειναι αυτο που ειπα στην πρωτη απαντηση. Τα μπλοκε διαφορικα, απλα ή ηλεκτρονικα δουλευουν με συμπλέκτη αρα το 47/53 βασιζεται σε μονιμο "πατιναρισμα".

Με την ευκαιρία θα θεσω ακομα ενα ερωτημα: Θεωρωντας ως χειροτερη λύση στην μονιμη τετρακινηση να είναι και τα 3 διαφορικά ελευθερα ποια απο τις παρακατω διαταξεις θεωρειται καλυτερη η αν οχι καλυτερη ποια ειναι ποιο ασφαλτινη και ποια πιο χωματινη (συγχωρεστε με για το δοκιμο η μη της φρασης)

α) Μπρος πισω ελευθερα κεντρικο LSD
β) Μπρος ελευθερο κεντρικο ελευθερο πισω LSD
elpa02
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Τετ Δεκ 10, 2008 8:22 pm
Τοποθεσία: Γερακας
Λάστιχα: Latitude Cross
Suspension: Mama
cb: Ναι
Name: Ηλίας

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Πέμ Φεβ 26, 2009 4:02 am

elpa02 έγραψε:α) Μπρος πισω ελευθερα κεντρικο LSD
β) Μπρος ελευθερο κεντρικο ελευθερο πισω LSD


(α) Ασφαλτινος συνδιασμος
(β) κεντρικο ελευθερο σημαινει οτι με εναν τροχο στον αερα θα εχεις πρακτικα ακινητοποιηση του οχηματος.
Το πισω lsd δε, βοηθαει αρκετα στο off road.
Οποτε ο καλυτερος χωματινος συνδιασμος ειναι κεντρικο 50/50 κ πισω lsd.
(βασικα ο συνδιασμος off road ειναι κεντρικο 50/50 κ μπλοκε μπρος πισω αλλα λιγοι ειναι οι προνομιουχοι!!)
Επισκέπτης
 

Δημοσίευσηαπό elpa02 » Πέμ Φεβ 26, 2009 10:46 am

Ρωτησα τα παραπανω προσπαθώντας να κανω μια σύγκριση σχετικα με μια "αντιπαραθεση" που εχω με φιλαρακι που υποστηρίζει το καλύτερο στησιμο του forester πατωντας στο πίσω μπλοκέ.
Αφενος δεν ειμαι σίγουρος οτι το forester εχει πίσω μπλοκέ αφετερου ειμαι και εγω της άποψης ότι το πίσω μπλοκέ και το κεντρικό ελέυθερο είναι μια χαρα να ανεβαίνεις τη Ριτσωνα ή δε ξερω γω πιο άλλο σιρκουι.

Αντιθετα το κεντρικο μπλοκε του GV παραμππει σε πιο off διαδρομες μιας και με ενα τροχο στον αερα μαλλον δεν θα μεινεις εκει να αιωρεισαι αιωνια....
elpa02
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Τετ Δεκ 10, 2008 8:22 pm
Τοποθεσία: Γερακας
Λάστιχα: Latitude Cross
Suspension: Mama
cb: Ναι
Name: Ηλίας

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Πέμ Φεβ 26, 2009 1:06 pm

elpa02 έγραψε:Ρωτησα τα παραπανω προσπαθώντας να κανω μια σύγκριση σχετικα με μια "αντιπαραθεση" που εχω με φιλαρακι που υποστηρίζει το καλύτερο στησιμο του forester πατωντας στο πίσω μπλοκέ.
Αφενος δεν ειμαι σίγουρος οτι το forester εχει πίσω μπλοκέ αφετερου ειμαι και εγω της άποψης ότι το πίσω μπλοκέ και το κεντρικό ελέυθερο είναι μια χαρα να ανεβαίνεις τη Ριτσωνα ή δε ξερω γω πιο άλλο σιρκουι.

Αντιθετα το κεντρικο μπλοκε του GV παραμππει σε πιο off διαδρομες μιας και με ενα τροχο στον αερα μαλλον δεν θα μεινεις εκει να αιωρεισαι αιωνια....


Πισω μπλοκε δεν νομιζω να εχει. Μπορει να εχει περιορισμενης πισω lsd δλδ, το οποιο σου λεω ειναι μεγαλη βοηθεια στην περιπτωση που κλειδωνει το κεντρικο. Στην περιπωση που το κεντρικο δεν κλειδωνει κ πισω να εχει lsd με το που θα σηκωσει εναν μπροστινο τροχο θ μεινει στον τοπο.
Επισκέπτης
 

Δημοσίευσηαπό panoshm » Πέμ Φεβ 26, 2009 1:19 pm

Επισκέπτης έγραψε:Μπορει να εχει περιορισμενης πισω lsd δλδ, το οποιο σου λεω ειναι μεγαλη βοηθεια στην περιπτωση που κλειδωνει το κεντρικο.

Για εξήγησέ μου το αυτό, γιατί το υποστηρίζουν και κάτοχοι Terios αυτό. Τι συμβαίνει δηλαδή? Εγώ έχω την εντύπωση ότι επειδή για να δουλέψει το LSD πρέπει πρώτα να χάσει πρόσφυση κάποιος τροχός, το αποτέλεσμα ολοένα και θα μειώνεται όσο πατάς το γκάζι για να φύγεις, δηλαδή αν δεν σε "βγάλει" το LSD με την "πρώτη" προσπαθεια, τελικά θα μείνεις, αυτό πιστεύω
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30507
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Δημοσίευσηαπό elpa02 » Πέμ Φεβ 26, 2009 1:26 pm

Καταρχην προς αποφυγη καποιας παρανόησης θεωρώ ότι μπλοκε και LSD ειναι το ιδιο και το αυτο σε Ελληνικα και Αγγλικα.

Σωστα?????

Απο κει και περα το μπλοκε απλα δε θα αφησει να σπιναρει ο τροχος χωρις προσφυση σα τρελος.

Οποτε σωστα με κεντρικο 50/50 ή ελευθερο που κλειδώνει κλπ γλιτωνεις το χιαστι και το χαος εφοσον εχεις ενα μπροστινο στον αερα (ακυρο το μπροστινο διαφορικο) και η ροπη που θα μεταφερει πχ το πισω μπλοκε στον ενα τροχο που θα εχει προσφυση θα ειναι αρκετη για να διωξει το αμαξι ενω ο αλλος θα συνεχιζει να γυριζει σχεδον σαν τρελός.
elpa02
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Τετ Δεκ 10, 2008 8:22 pm
Τοποθεσία: Γερακας
Λάστιχα: Latitude Cross
Suspension: Mama
cb: Ναι
Name: Ηλίας

Δημοσίευσηαπό panoshm » Πέμ Φεβ 26, 2009 2:04 pm

elpa02 έγραψε:ενω ο αλλος θα συνεχιζει να γυριζει σχεδον σαν τρελός.

Δεν θα πρέπει να γυρίζει καθόλου, αλλιώς χάθηκε η δύναμη του κινητήρα... (εξού και θέλεις 100% Lock όπως είναι το ARB)
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30507
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Επόμενο

Επιστροφή στο Ερωτήσεις

arahova Κυρ Ιουν 15, 2025 10:32 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Ιουν 15, 2025 7:56 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Ιουν 14, 2025 11:34 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Ιουν 14, 2025 7:21 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
arahova Παρ Ιουν 13, 2025 10:56 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Ιουν 13, 2025 6:41 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Πέμ Ιουν 12, 2025 6:38 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Ιουν 11, 2025 4:10 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Ιουν 11, 2025 6:48 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Ιουν 10, 2025 12:01 pm Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Ιουν 10, 2025 6:53 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Ιουν 09, 2025 11:04 am Καλημέρα, καλή εβδομάδα και καλή φώτιση σε όλους.
antonis1627 Δευτ Ιουν 09, 2025 6:36 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.Χρόνια πολλά
antonis1627 Κυρ Ιουν 08, 2025 8:23 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Ιουν 07, 2025 10:34 am Καλημέρα σε όλους και καλό τριήμερο.
antonis1627 Σάβ Ιουν 07, 2025 7:02 am Καλημέρα σας και καλό τριήμερο.
antonis1627 Παρ Ιουν 06, 2025 12:59 pm Τετάρτη 11-6-2025 πάμε για καφεδάκι στην Πεντέλη στον .
arahova Παρ Ιουν 06, 2025 10:03 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Ιουν 06, 2025 6:38 am Καλημέρα σας.
LEMON Πέμ Ιουν 05, 2025 7:51 am Καλημέρα σας πουλάκια μου
antonis1627 Πέμ Ιουν 05, 2025 6:39 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Ιουν 04, 2025 8:58 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Ιουν 04, 2025 6:45 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Ιουν 03, 2025 11:44 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Ιουν 03, 2025 6:36 am Καλημέρα σας.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες