από aetos » Κυρ Φεβ 23, 2014 3:17 pm
Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις προωθούν το φυσικό αέριο ως βάση μιας ενεργειακής πολιτικής που θα είναι απαγκιστρωμένη από την εξάρτηση της εισαγωγής πετρελαιοειδών.
Ακόμα και σε χώρες που παράγουν πετρέλαιο, όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα, οι πολιτικοί ενθαρρύνουν την εισαγωγή φυσικού αερίου για να αυξήσουν την εξαγωγή πετρελαίου.
Περισσότερες από 80 χώρες, και στις πέντε ηπείρους, το χρησιμοποιούν ως καύσιμο για να κινούν περισσότερα από 14,5 εκατ. οχήματα, τα οποία ανεφοδιάζονται σε πάνω από 20.000 πρατήρια (δημόσια και ιδιωτικά). Το ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών για την περαιτέρω αύξηση των μοντέλων που κινούνται με φυσικό αέριο είναι μεγάλο, προσφέροντας όλο και περισσότερα μοντέλα στην αγορά, ενώ παράλληλα υπάρχουν περισσότερα από 180 κιτ μετατροπών συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου για πολλά μοντέλα οχημάτων και ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς. Η εκμετάλλευση των αποθεμάτων φυσικού αερίου επεκτείνεται συνεχώς τόσο σε συμβατικά παραδοσιακά αποθέματα όσο και σε μη συμβατικά, σε αντίθεση με τα διαθέσιμα κοιτάσματα πετρελαίου, όπου η περιορισμένη διαθεσιμότητα τους θα οδηγήσει σε αύξηση της τιμής του πετρελαίου και της βενζίνης.
Τα συμβατικά δίκτυα αγωγών φυσικού αερίου συνεχίζουν να επεκτείνονται κάθε χρόνο. Παράλληλα, στα πρατήρια δεν υπάρχει αναμονή καθώς το καύσιμο παρέχεται συνεχώς από τον αγωγό και όχι από βυτιοφόρα.
Το φυσικό αέριο είναι δυνατόν να αντικαταστήσει όλα τα υγρά καύσιμα σε όλες τις εφαρμογές τους και σε επιπλέον εφαρμογές , όμως το αντίθετο δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί.
Σχετικά με τις μεταφορές, υπάρχουν σε όλο τον κόσμο πολλά αυτοκίνητα, φορτηγά, μικρά φορτηγά εμπορικής χρήσης, , , λεωφορεία και πλοία και που κινούνται με φυσικό αέριο. Παράλληλα, έχει προχωρήσει, πέραν του πιλοτικού σταδίου, η εισαγωγή του φυσικού αερίου σε αεροπλάνα και τρένα.
Δεν ειναι τυχαιο οτι η ΔΕΠΑ στο πλαίσιο της διάδοσης των πολλαπλών ωφελημάτων από τη χρήση του φυσικού αερίου στην κίνηση των οχημάτων και έχοντας ήδη ξεκινήσει την εφαρμογή του προγράμματός της για την ανάπτυξη της ‘αεριοκίνησης’ στην Ελλάδα, με νέα πρατήρια στην Αθήνα,(Ανθουσα-Φιλαδελφεια-Γλυφαδα-Κηφισια-Ασπροπυργο) τον Βόλο, τη Λάρισα και την Θεσσαλονίκη, καθώς και την υλοποίηση δράσεων προώθησης για τη δημιουργία στόλων επαγγελματικών οχημάτων CNG (ταξί και city logistics), προχώρησε στην πριμοδότηση ενός περιορισμένου εργοστασιακου αριθμού αυτοκινήτων ''VW eco-UP by Fisikon'' με μηδενικα τελη και καθημερινη προσβαση στον πρασινο δακτυλιο. Τα αυτοκίνητα αυτά, πωλούνται από το επίσημο δίκτυο λιανικής της VW μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος (περιπου 70 αυτ/τα).
Η ΔΕΠΑ θα προχωρήσει και σε άλλες ανάλογες ενέργειες προβολής , με επίσημους αντιπρόσωπους εταιρειών στην Ελλάδα που διαθέτουν αντίστοιχα μικρά εργοστασιακά αυτοκίνητα πόλης στην Ευρωπαϊκή αγορά, προκειμένου να δώσει την ευκαιρία στο ευρύ κοινό να γνωρίσει τα σημαντικά πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου, ως καύσιμο αυτοκινήτων.
Η σημερινη τιμη διαθεσης (1kg/0,97€=2L υγραεριο/0,93€) ειναι μπλοκαρισμενη απο την Ε.Ε. για τα επομενα χρονια,ωστε να επιτευχθει ο επιθυμητος στοχος,
που εκτος των αλλων θα συμβαλει στην μειωση του ρυπογονου φαινομενου θερμοκηπιου και επεξαρτηση των πετραιλοειδων,με το ελαχιστο κοστος χρησης/κινησης ανα τον κοσμο.
Συμπερασμα ουτε την Ελλαδα θα αφησουν ανεξελεγκτα να αυξησει (με φορους η αλλα τεχνασματα) την τιμη του φυσικου αεριου (αλλα κι αν ακομα αυξηθει ελαχιστα η διαφορα παραμενει αξιοσημειωτη)
“Ζωή είναι το άθροισμα των επιλογών μας.”