Να σας πώ την μικρή εμπειρία μου. Στο Auris έχουν συμπληρώσει περί τα 25000χλμ οι αποστάτες (σε σύνολο 192000).
Οι παρατηρήσεις αφορούν την άσφαλτο.
Ακριβώς τα ίδια έχω δεί και στο βιτάρα.
Η βελτίωση σε συνθήκες μεγάλης πίεσης είναι εμφανής ειδικά στις καμπές όπου θέλουμε μεγαλύτερη σταθερότητα.
Αρνητικά δεν είδα σε κανένα όχημα, παρότι μπορεί να υπάρξει (ανάλογα και με την κατάσταση της ευθυγράμμισης), κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά του τιμονιού (βάρος-επαναφορά).
Στο άουρις βάρυνε το τιμόνι εν στάσει. Στο βιτάρα τίποτα (έχει και αυτό βελτίωση στο πάτημα του - το ήδη πολύ καλό το σημειώνω).
Όσον αφορά την επιβάρυνση. Ναι υπάρχει.
Υπάρχει επιβάρυνση και με ζάντες που έχουν αναλόγως μικρότερο οφσετ και φυσικά υπάρχει επιβάρυνση σε όλο το άκρο και με βαρύτερες ζάντες ή βαρύτερα λάστιχα (και να θυμίσω ότι το βάρος των off road ελαστικών είναι πολύ μεγαλύτερο σχεδόν διπλάσιο σε κάποια, από τα ασφάλτινα).
Η αυξημένη φθορά στα ρουλεμάν κυρίως είναι μάλλον μικρή. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι πάρει κάποιος να είναι όσο πιο ποιοτικό*** γίνεται για να μειώνει τις πιθανότητες αστοχίας. Αν χαλάσει το ρουλεμάν (που χαλάει κάποτε σε όλα), δε σου φεύγουν οι ρόδες, δεν απογειώνεται το όχημα, δε γίνεται πυρηνικό ατύχημα.
Πιο επικίνδυνο είναι να βάλει κάποιος κακής ποιότητας αφτερμαρκετ φτηνές ζάντες που γίνονται αυγά με 2-3 λακκούβες ή σπάνε εύκολα.
Η δίσκους-τακάκια αγνώστου προελεύσεως γιατί τα γνωστά είναι ακριβά.
Ή λάστιχα της οκάς η μεταχειρισμένα που μπορεί να σε προδώσουν ανά πάσα στιγμή στην ανάγκη. (Μάλιστα τα ελαστικά, ακόμα και τα καλά και ακριβά θεωρώ ότι είναι ο νούμερο ένα αδύναμος κρίκος- μου έχει σκάσει στο δρόμο έξω από τη Λαμία με 80 continental sport contact σε καινούριο αμάξι με 5000χλμ το οποιο από ελάττωμα, χωρίστηκε το πέλμα από το προφίλ (γύρω-γύρω, έμεινε άναυδος ο λαστιχάς). Ευτυχώς γιατί πιο πρίν στη διαδρομή θα μπορούσε να συμβεί με 180....και να γίνω UFO!
Τώρα αν κάποιος ζορίζει το αυτοκίνητο του, αυτό θα φθαρεί. Είτε στρίβοντας στα 10/10 στην άσφαλτο, είτε χοροπηδώντας σε σαμαράκια-λακκούβες-χωματόδρομους, είτε σκαρφαλώνοντας στα κατσάβραχα. Είτε ακόμα και βάζοντας έξτρα μ@@@ιες στο αμάξι μας γιατί "έτσι".
Όλα αυτά όμως είναι η ουσία της διασκέδασης στην αυτοκίνηση....και εδώ είναι ο καλύτερος τόπος να τα συζητάμε πιστεύω*** Αυτό που είδα όταν έψαχνα ότι περισσότερη πληροφορία μπορούσα, είναι ότι οι καλύτεροι αποστάτες που μειώνουν τα πιθανά προβλήματα έχουν τα εξής χαρακτηριστικά.
1) Είναι φτιαγμένα από σωστό υλικό που έχει κόστος (άρα οι αποστάτες των 30 ευρώ από ebay είναι λάθος)
2) Έχουν κέντρο που θηλυκώνει στο δακτυλιδι του μουαγιέ που κεντράρει τον αποστάτη σωστά και μειώνει τα δράματα με τρέμουλο και κραδασμούς
3) Βιδώνουν με ξεχωριστές βίδες στο μουαγιέ και η ζάντα επάνω τους με τα μαμά μπουλόνια. (βοηθάει στην ασφάλεια αλλά και στο 2 από πάνω). Αυτού του είδους οι αποστάτες είναι από 2cm και πάνω συνήθως. Εγώ πήρα 2cm τέτοιους και για τα 2 αυτοκίνητα, ψήνομαι και για το Miata αλλά φοβάμαι μη δε γλυστράει....
Η εμφάνιση είναι πιο εντυπωσιακή, αλλά δε με απασχολεί ιδιαίτερα.
Γνώμη μου, αν δεν έχει ψηλώσει κάποιος υπερβολικά ή έχει διπλές και τριπλές ανησυχίες-σκέψεις, ας το αφήσει όπως είναι.
Για τον φίλο Λευτέρη πιο πάνω, που θέλει βελτίωση στο κράτημα,
αρχικά τα ελατήρια...είναι ότι καλύτερο τα ελατήρια στο NV. Πιο πολύ για την συμπεριφορά στην άσφαλτο, παρά για το ψήλωμα. Επίσης επειδή είναι καινούριο το αυτοκίνητο, καταλαβαίνεις ότι ότι χαλάσει εκεί κοντά στην ανάρτηση, θα αρνηθούν πιθανώς την εγγύηση...