AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Επιγραμματικά πάντως και πριν το καθαιρέσουν οι mods το θέμα και για να μην χαθείς στις πολυλογίες των αντίστοιχων νημάτων και καθαρά από δική μου πείρα (όχι μου είπε κάποιος) να ξέρεις ότι:
- Σε φρέσκο χιόνι με το ALLGRIP ακόμα και με αυτά τα λάστιχα πας κανονικά
- Σε πατημένο, σκληρό χιόνι οριακά μεν και με πολύ προσοχή επίσης πας κανονικά.
- Σε πολύ σκληρό χιόνι ή πάγο το ξεχνάς, μην μπεις καν στον κόπο να το δοκιμάσεις.
Λύσεις
- Κουβέρτες, κάλτσες, σοσόνια, προφυλακτικά είναι όλα πεταμένα λεφτά. Θα σε βγάλουν για λίγο από τα δύσκολα αλλά μόλις πατήσουν "στεγνό" (χωρίς χιόνι) κατάστρωμα θα σκιστούν αμέσως!
- Ένα σετάκι αλυσίδες για τα μπροστινά λάστιχα είναι η απόλυτη λύση και θα σε πάνε παντού. Κάνε πρόβες στο σπίτι βάλτες-βγάλτες 2-3 φορές να τις μάθεις γιατί αν περιμένεις να το κάνεις στο βουνό πρώτη φορά με παγωμένα τα δάκτυλα από το κρύο θα βλαστημήσεις
- Χιονολάστιχα επίσης μια καλή λύση αλλά στον πάγο πάλι θα έχεις πρόβλημα. Υπολόγισε πόσες φορές μέσα στο χρόνο θα βρεις χιόνι και κάνε τις πράξεις. Αν μένεις στο Νευροκόπι τα βάζεις χωρίς δεύτερη σκέψη. Αν μένεις στην Αθήνα δεν αξίζει. Ακόμα και 2-3 φορές το χρόνο να πηγαίνεις εκδρομές "στα χιόνια", οι δρόμοι θα έχουν καθαριστεί και θα πατάς το λίγο φρέσκο που έριξε μετά ή το ανεμοσούρι. Τα είχα βάλει στο Pinin που είχα τότε γιατί δούλευα στην κατασκευή της Εγνατίας και θυμάμαι στην Κατάρα στο Μέτσοβο να προσπερνάω τα εκχιονιστικά για να μπορέσω να πατήσω λίγο χιόνι με τα καινούργια μου λάστιχα.
- Τα καινούργια ALL SEASON είναι επίσης μια καλή λύση (πχ τα CrossClimate-2 της Michelin) γιατί οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι τα έχουν σχεδιάσει να έχουν την ίδια συμπεριφορά στο στεγνό και στο βρεγμένο με τα καλοκαιρινά λάστιχα συν την εξτρα πρόσφυση στο χιόνι. Είναι όμως λίγο (έως αρκετά) πιο ακριβά οπότε πάλι κάνεις τους υπολογισμούς σου (μέρες σε χιόνι / μέρες σε στεγνό χ 100 =). Αν είναι κάτω απο 5% κατά την ταπεινή μου άποψη δεν αξίζουν.
Το ALLGRIP θα το έχεις μόνο στο SNOW (όχι LOCK) γιατί αλλάζει και λίγο την απόκριση του γκαζιού για να μην γλυστράει και το ESP πάντα ενεργοποιημένο (εκτός αν θέλεις να το κάνεις επίτηδες να γλυστράει οπότε το απενεργοποιείς).