Στράτος έγραψε:Μία "τεχνική" που πολλές φορές χρησιμοποιούμε οι οδηγοί βαρέων οχημάτων, η οποία δεν λύνει φυσικά το πρόβλημα, αλλά το απαλύνει καθώς γλυκαίνει τις αλλαγές ταχυτήτων και φθείρει λιγότερο το σασμάν (και περισσότερο τα γόνατα
), είναι η διπλοπεταλιά.
Πατάμε συμπλέκτη-βγάζουμε ταχύτητα-αφήνουμε συμπλέκτη, πατάμε συμπλέκτη-βάζουμε ταχύτητα-αφήνουμε συμπλέκτη.
Φυσικά απαιτεί μια εξοικείωση, και εφαρμόζεται όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες.
Έχεις δίκιο που το θυμήθηκες
Στα παλιά βαρέα οχήματα τα σασμάν δεν ήταν σιχρονιζέ, είχαν ίσια δόντια τα γρανάζια των σασμάν τους.
Σήμερα πλέον και αυτά είναι σιχρονιζέ, έχουν λοξά δόντια. Έτσι αποφεύγουμε την διπλοπεταλιά.
Ένας άλλος τρόπος είναι να μη βιαζόμαστε να αλλάξουμε ταχύτητα.
Πατάμε συμπλέκτη, βγάζουμε την ταχύτητα που έχει, καθυστερούμε μέχρι να πέσουν οι στροφές του κινητήρα,
κατόπιν κουμπώνουμε την επόμενη.