Μετά την πρώτη πραγματική "off road" εξόρμησή μας χτες να πω δυο τρεις παρατηρήσεις.
Ο πρόβολος είναι όντως θέμα σε απότομες κατηφόρες, το σημείο που φαίνεται σε αυτή την φωτό (κοίτη χειμάρου μάλλον)
χρειάστηκε να το περάσουμε με προσοχή.
Το κατάλληλο λάστιχο πιστεύω ότι δίνει άλλο αέρα στο αμάξι. Λασποτόπια μήκους 10-15 μέτρων τα πέρναγε χωρίς ενεργοποίηση
τετρακίνησης. Βέβαια μιλάμε για πάχος λάσπης περί τα 15 εκ (οριακά βρήκα κάτω σε κανα δυο περιπτώσεις) και όχι τίποτε
πεδία εκπαίδευσης μαυροσκούφηδων με λάσπες πάχους μισού μέτρου.
Ωστόσο είναι σίγουρο ότι αν κάποιος θέλει (εγώ προς το παρόν δεν θέλω λόγω φόβου εμπλοκής της εργοαστασιακής εγγύησης)
μπορεί και να το ψηλώσει και κατάλληλο λάστιχο να βάλει. Και πρόβολοι "κομμένοι" θα βγουν κάποια στιγμή (με ανάλογο
τίμημα στην κατανάλωση μάλλον...)
Εκεί που δεν ξέρω πως και αν λύνεται το πρόβλημα είναι με το κιβώτιο. Στην ίδια ανηφόρα όταν την κάναμε ανάποδα
(η κλίση της δεν είναι μικρή, δεν ξέρω πόσο φαίνεται στην φωτό) πήγα
να ξεκινήσω από στάση και το αμάξι έσβησε. Και μιλάμε για το ντίζελ με 32 kgm ροπής στις 1500 στροφές. Δεν μου φάνηκε
ότι είδα ESP, ο κινητήρας απλά "πνίγηκε" από την σχετικά μακριά πρώτη. Μετά βέβαια, ξαναδοκίμασα με περισσότερο γκάζι και
έφυγα κανονικά, ολίγον γκραν γκινιόλ πάλι αφού οι στροφές έπεσαν σχεδόν στις 1000!
Ο συνδυασμός σχέσεων και συμπλέκτη παραμένει προβληματικός, δεν ξέρω τι θα είχε γίνει αν
η εν λόγω ανηφόρα είχε και 20 εκ. λάσπη κάτω. Στο Duster π.χ. έχουν βάλει μια πολύ κοντή πρώτη αλλά αυτό έχει σαν
αποτέλεσμα στα 130 km/h να θέλεις σχεδόν 2500 στροφές (που για ντίζελ είναι πολλές). Κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις,
πιθανότατα όσο προχωράει το μοντέλο να βρεθούν ανάλογες "μοντίφες" και κατάλληλα υλικά.
Πάντως τα αυτόματα κιβώτια του Vitara μάλλον αντιμετωπίζουν καλύτερα το θέμα αφού έχουν όλα σε όλες τις εκδόσεις αρκετά
κοντύτερη πρώτη από τα αντίστοιχα manual.
Πάντως κοντά-ξεκοντά, πρόβολοι και τρίβολοι, όλα τα ξεπερνάς άμα έχεις καλή διάθεση και καλή παρέα όπως χτες!