AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Οι αντλίες βενζίνης υπάρχουν ως μηχανικές και ως ηλεκτρικές.
Οι μηχανικές αντλίες παίρνουν κίνηση συνήθως από τον εκκεντροφόρο, είναι τοποθετημένες σε παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Οι ηλεκτροκίνητες αντλίες καυσίμων βρίσκονται σε ενσωματωμένες μονάδες δεξαμενής, μπορούν όμως να συναρμολογηθούν ως μεμονωμένα στοιχεία απευθείας στην τροφοδότηση καυσίμων.
Κινούμενες από το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου μεταφέρουν διάφορα είδη καυσίμων από τη δεξαμενή στον κινητήρα. Οι αντλίες μας τροφοδοτούν κινητήρες διαφόρων κλάσεων ισχύος: από τον κινητήρα μιας μοτοσυκλέτας μέχρι τους ογκώδεις κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ.
Οι ηλεκτρικές αντλίες βενζίνης, άρχιζαν να εμφανίζονται στα συστήματα με καρμπυρατέρ αρχικά, και στα συστήματα injection αργότερα, τοποθετούμενες έξω από το ρεζερβουάρ καυσίμου. Για την ασφάλεια όμως, και για την αποφυγή της ανάφλεξης από σπινθήρα της αντλίας, τοποθετήθηκαν μέσα στο ρεζερβουάρ, μαζί με το φλοτέρ (πλωτήρα) της στάθμης του καυσίμου.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα,''όχι σε όλα'' την αντλία καυσίμου την ελέγχει η μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου (ECU) της μηχανής, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του εντολέα, για το άνοιγμα ή κλείσιμο της αντλίας. Αυτό γίνεται, για λόγους ασφαλείας.
Ο εγκέφαλος μπορεί να κλείσει την αντλία, παίρνοντας εντολή από την βαλβίδα αδράνειας, η οποία ενεργοποιείται σε περίπτωση σύγκρουσης ή ανατροπής του οχήματος. Ακόμα, μπορεί να σταματήσει την αντλία σε περίπτωση χαμηλής πίεσης λαδιού, λόγω κάποιας βλάβης στον κινητήρα.
Στα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με σύστημα direct injection (απευθείας ψεκασμός βενζίνης μέσα στο θάλαμο καύσης) χρησιμοποιούνται δυο αντλίες βενζίνης, μία χαμηλής πίεσης και μία υψηλής πίεσης.
Υπάρχουν και οι αγωνιστικές ηλεκτρικές αντλίες βενζίνης τοποθετούνται εξωτερικά για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση.
Και για να καταλάβουμε το μέγεθος της αντλίας, παρακάτω έχω σπάσει μία αντλία και έχω χωρίσει το μηχανικό μέρος.