από libero » Σάβ Φεβ 02, 2013 11:11 am
Το Citroen Berlingo Multispace 2007 1.6l αλλά ισχύει και για το GV τουλάχιστον το '99 1.6l.
Κι εκεί που το αυτοκίνητο πηγαίνει μια χαρά με το υγραέριο, σταματάω κάτω από το σπίτι (ευτυχώς δεν βρήκα πάρκινγκ στο κέντρο) και το αφήνω εκεί και κατεβαίνω με τα πόδια. Μετά από ένα διωράκι πάω να το πάρω, γυρνάω τη μίζα και τζίφος. Κανονικά η μίζα να γυρνάει, όλα να δουλεύουν ρολόι αλλά το αυτοκίνητο δε θέλει να πάρει μπροστά. Και επειδή το λαμπάκι της βενζίνης είχε ανάψει από καιρό...(παρένθεση)*
*Κάποια μοντέλα αυτοκινήτων ή και κάποιες μάρκες εξ'ολοκλήρου (όχι η SUZUKI), για να μετρούν κατανάλωση βενζίνης δεν το κάνουν συνεχόμενα με εντολή από το φλοτέρ. Κάνουν έναν περίεργο υπολογισμό ο οποίος περνάει από το OBD και ο οποίος μετράει χιλιόμετρα, στροφές, μέση κατανάλωση και ο δείκτης της βενζίνης με αυτό τον τρόπο συνεχίζει να κατεβαίνει ακόμη κι αν εσύ καις υγραέριο. Οπότε μόλις τερματίσει, πάει τυο αυτοκίνητο να πάρει εντολή από το φλοτέρ και τον επαναφέρει. Αλλιώς μηδενίζει μόνο αν αφαιρέσει κανείς τον πόλο την μπαταρίας και αυτό όχι σε όλα τα αυτοκίνητα, οπότε αναγκάζεται να ξαναπάρει εντολή και δείχνει το πραγματικό καύσιμο. Για την επίλυση αυτού του προβλήματος υπάρχει τσιπάκι έξτρα στο οποίο κάνουν bypass το σύστημα μέτρησης και ουσιαστικά το συνδέουν απευθείας με τον ρευματολήπτη του φλοτέρ οπότε πλέον ο δείκτης δείχνει τη βενζίνη με βάση τον παλιό καλό κλασσικό τρόπο.
...επειδή λοιπόν το λαμπάκι της βενζίνης είχε ανάψει από καιρό και επειδή το μοντέλο αυτό έχει το παρένθετο πρόβλημα και τσιπάκι δεν είχα βάλει γιατί μου είχαν ζητήσει 100 ευρώπουλα και είχα ψιλοτσαντιστεί, υπέθεσα κι εγώ σαν άνθρωπος ότι μάλλον του έλειπε η βενζίνη και μάλλον δεν είχε τερματίσει τελείως οπότε δεν επανήλθε, άρα πρέπει να βάλω βενίζνη. Πηγαίνω κι εγώ και παίρνω σε ένα μπετονάκι 3 λίτρα βενζίνη, την κοτσάρω στο ντεπόζιτο αλλά και πάλι ούτε γκουκ ουτε μουκ. Μόνο η μίζα γυρίζει άδεια στον αέρα. Βάζω κάποιον στο τιμόνι σκουντάω το αυτοκίνητο στη μισή Δράμα, αλλά ούτε με δευτέρα ούτε με πρώτη, τίποτα. Και μάλιστα στη δευτέρα φαινόταν λες και δεν είχε και συμπίεση. Ουαου λέω από μέσα μου, τον ήπιαμε, αλλά άσε να γίνει πρωί. Και έρχεται η ημέρα του Αγίου Τρύφωνα. (Είμαι και αμπελουργός....τη γκαντεμιά μου μέσα). Παίρνω τηλέφωνο στον μάστορα και μου λέει "αν δεν είναι αντλία(τον ήπιαμε) θα πρέπει να έχει μέσα τουλάχιστον 6 λίτρα βενζίνη. Οπότε παίρνω κι εγώ ένα μεγάλο μπετόνι, πάω και βάζω 10 λίτρα και ρίχνω μέσα αβέρτα. Ανάβω το διακόπτη, μέχρι να κάνει τα τσεκ, βλέπω μισό ντεπόζιτο(25λ). Εκεί την κατάλαβα αλλά είπα ας προσπαθήσω να γυρίσω και τη μίζα. ΜΑΝΤΕΨΤΕ....Τζίφος...Τηλέφνο το μάστορα, στέλνει ένα τσακάλι εκεί, γυρνάω μίζα, βαράει μερικές σφυριές από κάτω από το ντεπόζιτο αλλά και πάλι τζίφος. Πατά τον εξαεριστήρα στη μηχανή, γυρνάω και τη μίζα για να το εμπεδώσουμε και δεν πετάει ούτε αέρα ούτε ζουμάκι. Μου λέει αυτό πρέπει να έρθει συνεργείο γιατί η αντλία δεν την παλεύει πλέον. Ε το δένω κι εγώ στο GV το τραβάω στο συνεργείο που ήταν εκεί κοντά κι αρχίζει το ξεβράκωμα. Βγάζουμε ντεπόζιτο (δεν υπάρχει άλλη πρόσβαση, πρέπει να βγει για να γίνει η δουλειά) και ξεβιδώνουμε την αντλία η οποία (τον Σαρκοζί μου μέσα) πάει πακέτο γκρουπ μαζί με το φλοτέρ τον αισθητήρα του, την αντλία και όλα τα συμπράγκαλα. 125 ευρώπουλα λέει (ο ανταλλακτικατζής από δίπλα μου ζήτησε 200 ευρώ μόνο για το ανταλλακτικό. Πολύ παπατζιλίκι στη Δράμα. Καλά που είμαι και Δραμινός), το ίδιο της BOSCH , ε και φυσικά το παραγγείλαμε και μαζί και τον εξωτερικό ανεξάρτητο αισθητήρα για να μην χανόμαστε με τη βενζίνη. Σύνολο με τη δουλειά 250 ευρώπουλα (καλό μήνα δε σας έιπα, ε;;;) μετά από σκληρά παζάρια. Πήρα το αυτοκίνητο 2 ώρες αφού ήρθε το γκρουπ της αντλίας 6 η ώρα το απόγευμα δηλαδή. Τέλος καλό όλα καλά.
Και ο νοήμων αναγνώστης θα πει "Τι μας τα λες όλα αυτά ρε φίλε; Εδώ μιλάμε για Suzuki, γιαπωνέζικη εγγύηση". Γιοκ. Το λοιπόν. Η αντλία, όταν την βγάλαμε από το γκρουπάκι της και τη βάλαμε σε μπαταρία, δούλευε κανονικά. Μόλις τη βυθίσαμε σε βενζίνη άρχισε να ζορίζεται οπότε καταλάβαμε ότι μάλλον καταστράφηκε το πηνείο και δεν είχε πια δύναμη. Και πως καταστράφηκε; Από υπερβολική θερμοκρασία. Γιατί ανέβασε θερμοκρασία; Επειδή το αυτοκίνητο, λόγω του θέματος που είχε με το δείκτη, γέμιζε με βενζίνη μια στο 9μηνο και πήγαινε έτσι μέχρι να τελειώσει η βενζίνη, η αντλία ήταν βυθισμένη στη βενζίνη μέχρι το μισό της ίσως και παρακάτω για χρονικά διαστήματα που μπορούσαν να είναι και 4 μηνών και φυσικά κάνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα, οπότε δεν ψυχόταν επαρκώς. Αυτό είπε ο μάστορας. Κι εγώ συμφωνώ. Αν γίνεται αυτό, τότε αυτό έγινε σίγουρα, άρα παιδιά, να είσαστε πάντοτε φουλαρισμένοι ή 3/4 στο ντεπόζιτο της βενζίνης γιατί παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καίει υγραέριο, η αντλία συνεχίζει να γυρνάει και να στέλνει βενζίνη απλώς ο επιστροφέας τη γυρίζει πίσω στο ντεπόζιτο και ουσιαστικά κάνει κύκλωμα απλά χωρίς να τη στέλνει στους ψεκαστήρες.
Βέβαια έχω και τις ενστάσεις μου και είμαι και λίγο μπαρούτι. Όταν εγώ έβγαλα το φίλτρο βενζίνης, που είναι μετά την αντλία στη σειρά, και το τίναξα, έβγαζε τα ζουμιά του και μπόλικη μαυρίλα. Ε πήρα ένα σιδεροπρίονο και την έκοψα στη μέση με πολύ κόπο. Το άνοιξα και ήταν μέσα κατάμαυρο (από καφεδί), φυσώντας, δύσκολα περνούσε ο ίδιος ο αέρας από μέσα, και οι δίπλες του φίλτρου που είναι από κυτταρίνη, θρυματιζόντουσαν. Έτσι κατάλαβα ότι εκεί που πηγαίνω το αυτοκίνητο για service, μάλλον το φίλτρο δεν το αλλάξαν ποτέ. Όχι ότι μου το χρέωσαν και ποτέ, αλλά ρε γμτ, αφού στο βιβλίο σου το λέει, χρέωσέ το και άλλαξέ το. Τι μου το αφήνεις έτσι εδώ και 117.000 χλμ; Τελοσπάντων πιστεύω ότι η αντλία ζεσταινόταν και για τον παραπάνω λόγο αλλά και γιατί ζοριζόταν να στείλει τη βενζίνη. Οπότε το αποτέλεσμα ήταν αυτό που έγινε. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, θα πάω από δευτέρα να κοιτάξω και το φίλτρο του GV και αν και ήταν μισό, πήγα και το φουλάρισα βενζίνη. Και σας συνιστώ το ίδιο να κάνετε κι εσείς όσοι έχετε υγραέριο γιατί "Καλό Μήνα" και "250 ευρώ, ευχαριστώ" πιστέψτε με, ΔΕ ΛΕΕΙ με τίποτα.
Υ.Γ. Το αυτοκίνητο είναι 5ετίας. Και ρε π@#$%^&* μου, παράπονο το έχω, μια φορά να μου βγάλει ένα πρόβλημα που να μη με αφήσει με τα πόδια. 2 προβλήματα μου έβγαλε, τη μια φορά κόπηκε η ντίζα του συμπλέκτη και η δεύτερη ήταν αυτή. Γ@#$%^& τη γκαντεμιά μου μέσα. Όχι ότι θέλω άλλα προβλήματα, αλλά ας τα έβγαζε αλλιώς τουλάχιστον.
Τελοσπάντων αυτά. ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΦΟΥΛΑΡΕΤΕ.