tsiros έγραψε:Η ένδειξη της βλάβης συνήθως προέρχεται από τον πρώτο λάμδα που την ακούει λόγω των θερμοκρασιών. Ο γνήσιος είναι λίγο τσιμπημένος ενώ μπορείς να βρεις αξιόλογους ιαπονέζικους γύρω στα 100κατι €, αν θυμάμαι καλά. Είχα ρωτήσει και εγώ γιατί μου έχει βγάλει αυτή τη βλάβη κάνα δυο τρεις φορές και τη σβήνω. Όσον αφορά τον καταλύτη, καλό είναι να ρωτήσεις κάποιον που ασχολείται με εξατμίσεις, και είναι σοβαρός επαγγελματίας, να τσεκάρει και να δει αν χρήζει αλλαγή ή όχι. Θεωρούσα ότι και εγώ ήμουν για καταλύτη μαζί με τον λάμδα μέχρις ότου τον τσεκαρε ο μάστορας και είπε ότι δεν χρειάζεται. Τώρα αν αλλάξεις το λάμδα καλό είναι να βάλεις και την προσθήκη να μη σε ενοχλήσει ποτέ ξανά αυτό το Ρ0420. Ουσιαστικά αυτό που θα κάνεις είναι να τραβήξεις την ακίδα λίγο παραέξω για να μη μελανιάζει από τις θερμοκρασίες.
Το ότι συμπληρώνεις λάδι σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι άλλο θέμα. Εδώ έχεις κάποια κενά μεταξύ κυλίνδρων και πιστονιών που τα ελατήρια δεν μπορούν να καλύψουν. Δεν ξέρω να σε πω αν καις πολύ οπότε να δεις το θέμα άμεσα για επισκευή ή λίγο οπότε να μην αγχώνεσαι. Ένας μηχανικός θα σε κατατοπίσει πλήρως, αρκεί να μη σε βλέπει σαν ευρώ.
Συνάδελφε θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σε μερικά σημεία...
Για την p0420 ευθύνεται ο 2ος "λ"...
Θα συμφωνήσω ότι πρέπει τον καταλύτη να τον "δει" μάστορας, αλλά μπορείς να το ελέγξεις και μόνος κάνοντας έναν έλεγχο σε μηχάνημα για κάρτα καυσαερίων. Επίσης και να βγάζει σωστά καυσαέρια το αυτοκίνητο, ο 2ος "λ" κάνει σύγκριση μάζας αερίων. Άρα και να δουλεύει σωστά ως καταλύτης αλλά να έχει σπάσει σε ένα σημείο και να μην περνάνε τα καυσαέρια με την ίδια ευκολία, πάλι θα έχει ένδειξη.
Από την στιγμή που έχει αέριο, το πιο σωστό είναι να βάλει μεταλλικό καταλύτη και αν χρειαστεί να βάλει τον αντάπτορα αυτόν. Εκτός του ότι βγάζει το σημείο ελέγχου πιο έξω, έχει μπροστά και ένα κεραμικό στέλεχος. Τον κάνει λίγο πιο αναίσθητο τον "λ". Στα "ευαίσθητα" όμως ηλεκτρονικά του NGV ο 2ος "λ" ελέγχεται και ως αντίσταση. Οπότε με τον αντάπτορα μπορεί να του βγάλει p0138 (o2 sensor 2 high voltage) ή p0140 (o2 sensor 2 no activity).
Τέλος με μία μικρή πιθανότητα μπορεί να ευθύνεται και ο 2ος καταλύτης... Ενώ δεν έχει και 3ο "λ" το αμάξι, αν είναι χτυπημένος ή βουλωμένος, μπορεί να μπλοκάρει μέρος των καυσαερίων και να μετράει πάλι λάθος την μάζα αερίων ο 2ος "λ".