ESP/TCS/EBD

ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό ΚώσταςΤ. » Τρί Οκτ 01, 2019 1:50 am

Σίγουρα το θέμα έχει πολυαναληθεί στο παρελθόν αλλά πήρα την πρωτοβουλία να το ξαν'ανοίξω για να παραθέσω κ εγώ τις γνώσεις μου και την εμπειρία μου σχετικά με την λειτουργία των διαφόρων ηλεκτρονικών βοηθημάτων ευστάθειας και πρόσφυσης με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ΄καμάρια΄μας,μιάς και πολλές φορές προκαλείται σύγχυση απόψεων ως πρός τη λειτουργία τους και τη χρησιμότητα τους...

Το ESP λοιπόν ή αλλιώς σύστημα ευστάθειας το οποίο ειναι αμιγώς εφέυρεση της Mercedes-benz(Daimler-Chrysler) και έχει εξελιχθεί από την Ate(εξού και οι μοναδες στα ngv μας και οχι μονο..),λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος από διάφορους αισθητήρες,όπως 1)τους αισθητήρες του γνωστού σε όλους μας ABS στους τροχούς ,για τυχών διαφοροποίηση της μεταξύ τους ταχύτητας περιστροφής, 2)τον αισθητήρα γωνιάς τιμονιού ο οποίος στα NGV βρίσκεται μέσα στον μηχανισμό της ταινίας και δίνει πληροφορίες σε τι φάση βρίσκεται το τιμόνι (μοίρες) και 3) από τον φυγοκεντρικό αισθητήρα ο οποίος είναι τοποθετημένος απ'ευθείας πάνω στο αμάξωμα και στα περισσότερα αυτοκίνητα βρίσκεται στο σημείο κάτω από τον τεμπέλη.Ο φυγοκεντρικός αισθητήρας δίνει πληροφορίες για το ποσοστό κλίσης του αμαξώματος είτε μπρός-πίσω,είτε αριστερά-δεξιά ώς προς τον κάθετο άξονα του αυτοκινήτου(x-y),για το ποσοστό των δυνάμεων επιτάχυνσης ή επιβραδυνσής καθώς και όποιες φυγόκεντρες δυνάμεις ασκούνται στο αμάξωμα κατά την κρίσιμη στιγμή της απώλειας ελέγχου από τον οδηγό (υπερστροφή ή υποστροφή). Ας πούμε πως σχεδον παρόμοιος αισθητήρας βρίσκεται και στα περισσότερα smartphones για την εκτέλεση διάφορων εφαρμογών.(x-y accelerate sensor)
Κατά την κρίσιμη στιγμή λοιπόν και αναλόγως των παραμέτρων απο τους αισθητήρες,το ESP "αποφασίζει" και επεμβαίνει στο φρένο κάθε τροχού ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ καθώς και στην μείωση της ροπής του κινητήρα ελέγχοντας άμεσα την πεταλούδα του γκαζιού με σκοπό την άμεση επαναφορά του αυτοκινήτου.(Γι'αυτό και δε νοείται ESP με μηχανικό γκάζι.)Πληροφοριακά,ορισμένα πιο εξελιγμένα συστήματα ESP σε πιο σύγχρονα αυτοκίνητα με αμιγώς ηλεκτρικό τιμόνι,επεμβαίνουν και με μικροδιορθώσεις στο τιμόνι για διευκόλυνση των αντιδράσεων του οδηγού.(Μεγααααλη κουβέντα αυτή)

Το TCS τώρα ή αλλιώς σύστημα ελέγχου πρόσφυσης τροχών,λαμβάνει πληροφορίες ΜΟΝΟ από τους αισθητήρες στους τροχούς και ΟΧΙ απο τους υπόλοιπους.Με αυτόν τον τρόπο επεμβαίνει ΜΟΝΟ στο φρένο του εκάστοτε τροχού που σπινίαρει-χάνει προσφυση με αποτέλεσμα η ροπή,βάση αρχής λειτουργίας του διαφορικού,να μεταφέρεται στον απέναντι τροχό του ΙΔΙΟΥ ΑΞΟΝΑ που εχει καλύτερη πρόσφυση.ΔΕΝ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. Γι'αυτό όταν βάζουμε τα αργά το ESP βγαίνει εκτός,το οποίο ειναί και πρακτικά αχρηστο στις συνθήκες οδήγησης χαμηλής ταχύτητας όπου χρειάζονται τα αργά,και μένει μόνο το TCS το οποίο αντικαθιστά σε ικανοποιητικό βαθμό θα έλεγα,το μπλοκέ διαφορικό στους άξονες. Πληροφοριακά οπως ανέφερα το TCS επεμβαίνει μόνο στον τροχό του ιδίου αξονα με αυτον που έχασε προσφυση.Οχι στους υπόλοιπους.Γι'αυτόν το λόγο,για βέλτιστη απόδοση του TCS πρέπει να έχουμε το κεντρικό διαφορικό κλειδωμένο. Δυστυχώς το μόνο μειονέκτημά του ειναι πως ύστερα απο παρατεταμένη χρήση του TCS,ο εγκέφαλος προσωρινά το απενεργοποιεί για αποφυγή υπερθέρμανσης των φρένων. Κάπου μέσα στο forum διάβασα πως εαν βάλουμε 4Hlock,απενεργοποιήσουμε το ESP απο το κουμπί και υστερα περάσουμε σε 4L lock,απενεργοποιείται και το TCS. Δεν το γνωρίζω και πρακτικά δεν το εχω δοκιμάσει ποτέ. Ειναι στα σχέδια πάντως...

Τέλος το EBD ή αλλιώς ηλεκτρονική κατανομή φρένων,παίρνει πληροφορίες ΜΟΝΟ απο τον φυγοκεντρικό αισθητήρα ο οποίος όπως είπαμε δίνει παραμέτρους για το ποσοστό κλίσης(x-y) του αμαξώματος.Ανάλογα των πληροφοριών λοιπόν,το EBD προσαρμόζει την κατανομή των δυνάμεων πέδησης στον εκάστοτε τροχό.Για παράδειγμα,αν ανεβαίνουμε ανηφόρα,ο αισθητήρας θα "πει" στην μονάδα να στείλει περισσοτερα υγρα (το λέω μπακαλίστικα) πίσω και αντιστρόφως αν κατεβαίνουμε κατηφόρα,να στειλει περισσότερα μπροστά. Το ίδιο ισχυει και στο φορτώμα του αυτοκινήτου ή κατά την ρυμούλκηση σκάφους,τρέιλερ κτλ. Επίσης κατά το φρενάρισμα για παράδειγμα σε μια κλειστή και απότομη αριστερή στροφή,το συστημα θα δώσει περισσότερη πέδηση στους αριστερούς τροχους(εσωτερική πλευρά) παρά στους δεξιούς για αποφυγή υπερστροφίας. Φυσικά,όλα τα παραπάνω δεν γίνοντε αντιληπτά στο πόδι του οδηγού εκτός ελάχιστων περιπτώσεων σε ακραίες καταστάσεις που εγώ ο ίδιος το αντιλήφθηκα στο πεντάλ.

Οπότε όπως καταλαβαινετέ τα παραπάνω ηλεκτρονικά συστήματα "δουλέυουν" και μεμονωμένα αλλά και σε συνεργασία μεταξύ τους και σε συνδυασμό με την μόνιμη τετρακίνιση του "εργαλείου" μας,το καθιστούν αυτομάτως ΤΕΡΑΣ ευστάθειας και ασφάλειας για εμάς και τα αγαπημένα μας πρόσωπα!!! Προσοχή όμως,επ'ουδενί δεν αντικαθιστουν την εμπειρία ,την κρίση και την σύνεση του κάθε οδηγού... Πρώτα βασιζόμαστε στα "χέρια¨μας...

Τελικά αξίζουν ή δεν αξίζουν....??? ;-) :D

Υ.Γ: Αν διαβάσετε προσεκτικά το manual του ngv θα δείτε να αναφέρει πως οποιαδήποτε παρέμβαση στην αναρτηση του αυτοκινήτου πιθανώς να επιφέρει καποια δυσλειτουργία στο ESP... Ο λόγος ειναι ένας και μοναδικός. Οταν ψηλώνουμε το αυτοκίνητο,δηλαδή αλλάζουμε το κεντρο βαρους πέραν της εργοστασιακής μελέτης ή τοποθετώντας μια πιο σκληρή ανάρτηση,θεωρητικά, "μπερδέυεται" ο φυγοκεντρικός αισθητήρας με αποτέλεσμα να μην δίνει τις σωστές παραμέτρους στο σύστημα οσ' αναφορά τα ποσοστά κλίσης του αμαξώματος με αποτελεσμα σε μια κατάσταση που θα έπρεπε να επέμβει το ESP,εκείνο πιθανώς....να μην επέμβει..!! Θεωρητικά παντά αλλά κατά τη γνώμη μου...ελαφρώς και πρακτικά... ;-) ;-)

Το ξερω σας κούρασα αλλά προσπάθησα να διατυπώσω την σκέψη μου οσο καλύτερα μπορούσα :oops: :D
ΚώσταςΤ.
4x4 newbie member
4x4 newbie member
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 28, 2019 11:11 pm
Λάστιχα: BF GOODRICH ko2
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: Μαμά +αποστάτες 2.5
cb: Ναι
Aka: Κωνσταντίνος
Name: Κώστας

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό kostasRS » Τρί Οκτ 01, 2019 2:15 am

Ωραιος ο Κωστας :clap:
Δεν με κουρασες καθολου ,,αλλωστε η επαναληψη ειναι η μητερα της μαθησης.
Ακου τωρα ενα συμβαν με το προηγουμενο το ngv 1,6 που ειχε esp,,κατεβαινα μια βροχερη μερα εναν κατηφορικο δρομο που χρησιμοποιω καθε μερα,στο τελος του δρομου στριβω δεξια ,και μπουνια οπως μπαινω :mrgreen: (μπουνια και καλα τωρα απλα ξερω τον δρομο και το αμαξι) αφηνοντας το φρενο παταω γκαζι αποτομα ,μπροστα ροδες στον δρομο πισω ροδες στην κατηφορα,,και ακουω κατω απο το αμαξι ενα γργργρ,,,,,,σε τηλ στην αντιπροσωπεια μου λενε το esp ηταν :???: τωρα το esp ηταν κατι αλλο ηταν θα σας γελασω ,παντως το αμαξι δεν επαθε κατι και ολα δουλευαν σωστα!
Καλοκαιρακι!!!
Άβαταρ μέλους
kostasRS
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 11456
Εγγραφή: Παρ Ιαν 18, 2013 8:27 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Λάστιχα: Michelin latitude cross
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: 3,5
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Παντου & πουθενα
Name: kostas

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό ΚώσταςΤ. » Τρί Οκτ 01, 2019 2:27 am

Όντως αυτό που άκουσες ήταν η μονάδα του ESP. Είναι ο ίδιος θόρυβος με όταν ενεργοποιείται το ABS. Εξάλλου η ίδια μονάδα διαχειρίζεται και τα δύο συστήματα! Συγκεκριμένα αυτό που άκουσες είναι τα εμβολάκια - ηλεκτροβαλβίδες που βρίσκονται εντός της μονάδας και διαχειρίζονται τα φρένα στους εκάστοτε τροχούς. Ανοιγοκλεινουν αστραπιαία σε κλάσματα δευτερολέπτου.
ΚώσταςΤ.
4x4 newbie member
4x4 newbie member
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 28, 2019 11:11 pm
Λάστιχα: BF GOODRICH ko2
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: Μαμά +αποστάτες 2.5
cb: Ναι
Aka: Κωνσταντίνος
Name: Κώστας

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό panoshm » Τρί Οκτ 01, 2019 11:20 am

Ωραίος ο Κώστας :D :clap:
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30490
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό prevezanos » Τρί Οκτ 01, 2019 11:24 am

Πολύ ωραίο θέμα!
Ερώτηση μιας και εχθές έκλεισα βδομάδα με το NGV...
Όταν ενεργοποιείται το esp ,δεν ανάβει μέσα η ένδειξη όπως κάνουν άλλες εταιρίες/μοντέλα?
prevezanos
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 86
Εγγραφή: Τετ Αύγ 28, 2019 11:01 am
Λάστιχα: NEXTEN Roadian HTX
Διάσταση ελαστικών: 225/70/16
Suspension: KYB+4,5cm ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: Jimis Komis
Name: Dimitris

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό Dimitris80 » Τρί Οκτ 01, 2019 12:26 pm

prevezanos έγραψε:Πολύ ωραίο θέμα!
Ερώτηση μιας και εχθές έκλεισα βδομάδα με το NGV...
Όταν ενεργοποιείται το esp ,δεν ανάβει μέσα η ένδειξη όπως κάνουν άλλες εταιρίες/μοντέλα?

Όταν ενεργοποιείται το esp, αναβοσβήνει το κίτρινο φωτάκι στο ταμπλό, ακριβώς όπως και στις άλλες εταιρίες / μοντέλα.

Επίσης ένα σχετικό θέμα για όσους θέλουν.
Άβαταρ μέλους
Dimitris80
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1240
Εγγραφή: Δευτ Απρ 03, 2017 1:15 pm
Τοποθεσία: ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Λάστιχα: Κινέζικα
Διάσταση ελαστικών: 245/75/R16
Suspension: Custom
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Dimitris
Name: Δημήτρης

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό kostasRS » Τρί Οκτ 01, 2019 2:57 pm

Αυτο με το ψηλωμα με προβληματισε :think:
Καλοκαιρακι!!!
Άβαταρ μέλους
kostasRS
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 11456
Εγγραφή: Παρ Ιαν 18, 2013 8:27 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Λάστιχα: Michelin latitude cross
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: 3,5
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Παντου & πουθενα
Name: kostas

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό stelios8ess » Τρί Οκτ 01, 2019 5:08 pm

Εμ γιατί φωνάζω ιδικά για αυτούς που πειράζουν τα NV ότι τα "αποπροσανατολίζουν"
π.χ. Τα φρένα δίνουν πίεση στους τροχούς ανάλογα το ύψος που έχει εκείνη την στιγμή το αυτοκίνητο.
Κάποιοι μπορεί να πουν "ψειρίζεις την μαϊμού" :D
Εμ μη την ψειρίζεις από εδώ μη την ψειρίζεις από εκεί, θα γεμίσει ψείρες (βλάβες) :doh:

Εύγε στην πολύ καλή και κατανοητή ανάλυση του ΚώσταςΤ. :clap: :clap: :clap:
Ευτυχώς!! κάθε μέρα είναι διαφορετική.
Άβαταρ μέλους
stelios8ess
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6654
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 10, 2017 9:44 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Λάστιχα: GoodyearVector4Season SUV
Διάσταση ελαστικών: 215-60 R17
Suspension: Της μαμά του
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: Stelios8es
Name: Στέλιος

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό panoshm » Τρί Οκτ 01, 2019 6:01 pm

Μια ψυχή που μας βλέπει από κει πάνω, είχε ψηλώσει το NGV 10cm... το ESP δούλευε άψογα παντού και πάντα (βαρύ το πόδι του στις στροφές γαρ :p )

ΚώσταςΤ. έγραψε:Τέλος το EBD ή αλλιώς ηλεκτρονική κατανομή φρένων,παίρνει πληροφορίες ΜΟΝΟ απο τον φυγοκεντρικό αισθητήρα ο οποίος όπως είπαμε δίνει παραμέτρους για το ποσοστό κλίσης(x-y) του αμαξώματος.

ΚώσταςΤ. έγραψε:Υ.Γ: Αν διαβάσετε προσεκτικά το manual του ngv θα δείτε να αναφέρει πως οποιαδήποτε παρέμβαση στην αναρτηση του αυτοκινήτου πιθανώς να επιφέρει καποια δυσλειτουργία στο ESP... Ο λόγος ειναι ένας και μοναδικός. Οταν ψηλώνουμε το αυτοκίνητο,δηλαδή αλλάζουμε το κεντρο βαρους πέραν της εργοστασιακής μελέτης ή τοποθετώντας μια πιο σκληρή ανάρτηση,θεωρητικά, "μπερδέυεται" ο φυγοκεντρικός αισθητήρας με αποτέλεσμα να μην δίνει τις σωστές παραμέτρους στο σύστημα οσ' αναφορά τα ποσοστά κλίσης του αμαξώματος με αποτελεσμα σε μια κατάσταση που θα έπρεπε να επέμβει το ESP,εκείνο πιθανώς....να μην επέμβει..!! Θεωρητικά παντά αλλά κατά τη γνώμη μου...ελαφρώς και πρακτικά...

Κώστα το παραπάνω το λέει το manual? :roll:

Εφόσον ελέγχει το ποσοστό κλίσης (x-y) όταν το αμάξι είναι ψηλωμένο και "στέρεο" θα συνεχίσει να παίρνει τις ίδιες κλίσεις με την "μαμά" ανάρτηση
Αν είναι ψηλωμένο αλλά είναι "βάρκα-γιαλό" απλά θα παίρνει την "max" για το σύστημα κλίση, σε πιο μικρές ταχύτητες...

Μην ξεχνάμε ότι η φυγόκεντρος είναι ΜΙΑ δεν αλλάζει η μορφή της... αυτό που αλλάζει είναι το συμβάν/αίτιο που την προκαλεί...
Δηλαδή θεωρώ ότι θα δουλεύει πάντα ότι και να του κάνεις του αυτοκινήτου... απλά σε άλλον θα δουλεύει πιο συχνά και σε άλλον πιο αραιά, ανάλογα πως το έχει "στήσει" το αυτοκίνητό του...
Σκέψεις κάνω :roll: :roll:
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30490
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό batfalcon » Τρί Οκτ 01, 2019 9:47 pm

Η φυγοκεντρος ειναι μεν ΜΙΑ με την εννοια του μεγεθους, (η μαζα δεν εχει μεταβληθει), το ερωτημα ειναι που ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ εφαρμοζεται. Με δεδομενα αφ' ενος το υψηλοτερο Κ.Β. αλλα αφ' εταιρου τις σκληροτερες αναρτησεις, ειναι μαλλον απιθανο να δινει ακριβως τις ιδιες διαφοροποιησεις στον αισθητηρα με αυτον της "μαμας".
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.

The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.
Άβαταρ μέλους
batfalcon
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2655
Εγγραφή: Παρ Δεκ 08, 2017 9:04 am
Τοποθεσία: Γιάννενα, Αθήνα, Στερεά, Πελοπόνησσος, Μακεδονία, Θράκη, Κρήτη, Επτάνησα, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, κλπ
Λάστιχα: Continental / BFG
Διάσταση ελαστικών: 215/55-17 215/65-16
Suspension: Οπως το πηρα.
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Bat
Name: Μιχάλης

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό kostasRS » Τρί Οκτ 01, 2019 10:15 pm

Πανο αν ειναι ψηλωμενο με σκληρες αναρτησεις ελατηρια,,τοτε δεν θα παρει τις ιδιες κλισεις με το μαμα :D
Καλοκαιρακι!!!
Άβαταρ μέλους
kostasRS
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 11456
Εγγραφή: Παρ Ιαν 18, 2013 8:27 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Λάστιχα: Michelin latitude cross
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: 3,5
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Παντου & πουθενα
Name: kostas

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό Tony Louk » Τρί Οκτ 01, 2019 11:34 pm

Υπάρχει και ψήλωμα χωρίς σκληρές αναρτήσεις... ;-) :D
NV 1.6 Diesel AllGrip GLX TCSS (Automatic)
Συν/χος Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος μηχανικός ΕΜΠ
Άβαταρ μέλους
Tony Louk
Moderator
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 9568
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 05, 2017 6:18 pm
Τοποθεσία: Χαλκούτσι Ωρωπού
Λάστιχα: Lat.cross/Malatesta Kobra
Διάσταση ελαστικών: 215/60/17-215/65/16
Suspension: +4/5 cm (αποστ+λαστ)
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Name: Αντώνης

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό Antonioz » Τετ Οκτ 02, 2019 12:33 am

..το πρόβλημα που ΙΣΩΣ θα μπορούσε να παρουσιαστεί με βάση τα λεγόμενα του φίλου(ΚώσταςΤ.) είναι η κλίση που συνήθως έχει το αυτοκίνητο προς τα μπροστά μετά το ψήλωμα(πχ με την RockyRoad η διαφορά είναι περίπου 25mm, με 45mm αποστάτη μπρός-πίσω είναι περίπου 18mm)
Αλλα δεν έχω ακούσει απο κάποιο φίλο με esp τέτοιο παράπονο.. Το αυτοκίνητο θα προσπαθούσε θεωρητικά και συνεχώς να διορθώσει αυτή την κατάσταση(εάν κατάλαβα καλα)
SY2CJI
Πάρτε τα "γαϊδούρια" σας και άιντε στα βουνά!!
Άβαταρ μέλους
Antonioz
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 5373
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 10:10 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Λάστιχα: General Grabber AT3
Διάσταση ελαστικών: 225/75-16
Suspension: MP
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Αντώνιος

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό ΚώσταςΤ. » Τετ Οκτ 02, 2019 1:36 am

panoshm έγραψε:Μια ψυχή που μας βλέπει από κει πάνω, είχε ψηλώσει το NGV 10cm... το ESP δούλευε άψογα παντού και πάντα (βαρύ το πόδι του στις στροφές γαρ :p )

ΚώσταςΤ. έγραψε:Τέλος το EBD ή αλλιώς ηλεκτρονική κατανομή φρένων,παίρνει πληροφορίες ΜΟΝΟ απο τον φυγοκεντρικό αισθητήρα ο οποίος όπως είπαμε δίνει παραμέτρους για το ποσοστό κλίσης(x-y) του αμαξώματος.

ΚώσταςΤ. έγραψε:Υ.Γ: Αν διαβάσετε προσεκτικά το manual του ngv θα δείτε να αναφέρει πως οποιαδήποτε παρέμβαση στην αναρτηση του αυτοκινήτου πιθανώς να επιφέρει καποια δυσλειτουργία στο ESP... Ο λόγος ειναι ένας και μοναδικός. Οταν ψηλώνουμε το αυτοκίνητο,δηλαδή αλλάζουμε το κεντρο βαρους πέραν της εργοστασιακής μελέτης ή τοποθετώντας μια πιο σκληρή ανάρτηση,θεωρητικά, "μπερδέυεται" ο φυγοκεντρικός αισθητήρας με αποτέλεσμα να μην δίνει τις σωστές παραμέτρους στο σύστημα οσ' αναφορά τα ποσοστά κλίσης του αμαξώματος με αποτελεσμα σε μια κατάσταση που θα έπρεπε να επέμβει το ESP,εκείνο πιθανώς....να μην επέμβει..!! Θεωρητικά παντά αλλά κατά τη γνώμη μου...ελαφρώς και πρακτικά...

Κώστα το παραπάνω το λέει το manual? :roll:

Εφόσον ελέγχει το ποσοστό κλίσης (x-y) όταν το αμάξι είναι ψηλωμένο και "στέρεο" θα συνεχίσει να παίρνει τις ίδιες κλίσεις με την "μαμά" ανάρτηση
Αν είναι ψηλωμένο αλλά είναι "βάρκα-γιαλό" απλά θα παίρνει την "max" για το σύστημα κλίση, σε πιο μικρές ταχύτητες...

Μην ξεχνάμε ότι η φυγόκεντρος είναι ΜΙΑ δεν αλλάζει η μορφή της... αυτό που αλλάζει είναι το συμβάν/αίτιο που την προκαλεί...
Δηλαδή θεωρώ ότι θα δουλεύει πάντα ότι και να του κάνεις του αυτοκινήτου... απλά σε άλλον θα δουλεύει πιο συχνά και σε άλλον πιο αραιά, ανάλογα πως το έχει "στήσει" το αυτοκίνητό του...
Σκέψεις κάνω :roll: :roll:



Πολύ σωστές οι σκεψεις σου!
Το manual του ngv φυσικά δεν μπαίνει σε βαθιά αναλυση του θέματος απλά αναφέρει πως σε περίπτωση τροποποίησης της ανάρτησης ,το ESP ίσως να μην δουλέψει σωστά (κεφάλαιο 5,σελίδα 22 αν θυμάμαι καλα).Τεχνικά τώρα, ο λόγος είναι σχετικά με τις κλίσεις του αμαξώματος.Προσωπικά κ εμένα μου φαίνεται ψιλοξεψύρισμα μαϊμους..Χαχαχαχ
Εξαλλου και εγω το εχω ψηλώσει ελαφρώς :dance:
Ας μην ξεχνάμε όμως,πως και οι εταιρείες κοιτάνε να φυλανε τον kwL0 τους σε περιπτώσεις δυλειτουργιών...
Απλά εγώ το φέρνω στο μυαλό μου σαν παράδειγμα τον σείσμο. Δηλαδή αλλιώς νίωθεις τις κλίσεις του κτηρίου στον 1ο όροφο και αλλιώς στους παραπάνω ορόφους. Κάπως ετσι ας το πούμε,πιθανως να ¨νοιώθει¨ και ο φυγοκεντρικός... Ειδικά σε περιπτώσεις υπερβολικού ψηλώματος...
Πωπωπω κάηκα τελειώς :oops: :lol:
ΚώσταςΤ.
4x4 newbie member
4x4 newbie member
 
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 28, 2019 11:11 pm
Λάστιχα: BF GOODRICH ko2
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: Μαμά +αποστάτες 2.5
cb: Ναι
Aka: Κωνσταντίνος
Name: Κώστας

Re: ESP/TCS/EBD

Δημοσίευσηαπό tsiros » Σάβ Οκτ 05, 2019 5:09 pm

@kostasRS πριν από 2 χρόνια περίπου το πρώτο βράδυ με τα χιόνια στη Θεσσαλονίκη βγήκα με τον κουμπάρο μου να κάνουμε καμιά καγκουριά. Αφού φέρναμε γύρα και έβαζα το αμάξι όπου έβρισκα στην Καλαμαριά, δοκιμάζοντας αυτοκίνητο και λάστιχα στο χιόνι καθώς και τις επιλογές, αρχίσαμε σε μια αλάνα την προσπάθεια να το δώσω καμιά μπάντα..... Το esp το έκανε πρακτικά αδύνατο να πλαγιολισθήσει το αυτοκίνητο. Έπρεπε να απενεργοποιηθεί από το κουμπί, για όσους έχουν. Να πω την αλήθεια δεν το απενεργοποίησα.
Άβαταρ μέλους
tsiros
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 435
Εγγραφή: Τρί Ιαν 12, 2016 10:19 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Λάστιχα: Maxxis a/t 980
Διάσταση ελαστικών: 225-75/16
Suspension: Ironman
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Ηλίας

Επόμενο

Επιστροφή στο Μηχανολογικά/Ηλεκτρολογικά

john maxx Παρ Σεπ 20, 2024 8:37 am Καλημέρα από δυτική Πελοπόννησο
antonis1627 Παρ Σεπ 20, 2024 6:17 am Καλημέρα σας.
Σταύρος 4x4 Παρ Σεπ 20, 2024 6:07 am Καλημέρα.
antonis1627 Πέμ Σεπ 19, 2024 8:32 pm Τετάρτη 25-9-2024 πάμε για καφεδάκι στην
antonis1627 Πέμ Σεπ 19, 2024 6:38 am Καλημέρα σας.
gi@nn@kis Τετ Σεπ 18, 2024 9:47 am Καλημερα !!
Γιώργος Κατσαμάκας Τετ Σεπ 18, 2024 6:32 am Καλημέρα σας
antonis1627 Τετ Σεπ 18, 2024 6:10 am Καλημέρα σας.
GATOZ Τρί Σεπ 17, 2024 4:51 pm κοριτσια... ο γάτουλης.... viewtopic.php?f=60&t=37608 για πειτε
arahova Τρί Σεπ 17, 2024 3:59 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Σεπ 17, 2024 6:09 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Σεπ 16, 2024 9:14 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Σεπ 16, 2024 6:11 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Σεπ 15, 2024 8:36 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Σεπ 15, 2024 8:05 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Σεπ 14, 2024 3:36 pm Καλησπέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Σεπ 14, 2024 7:08 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
Διοματάρης Παρ Σεπ 13, 2024 5:12 pm Καλησπέρα σε όλους. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι ήρθε η ώρα της ποδιάς
arahova Παρ Σεπ 13, 2024 9:22 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
LEMON Παρ Σεπ 13, 2024 8:17 am Καλημέρα σε όλους σας, πουλάκια μου.
antonis1627 Παρ Σεπ 13, 2024 6:31 am Καλημέρα σας.
petros93 Πέμ Σεπ 12, 2024 12:07 pm Καλημέρες!!
KonKalamata Πέμ Σεπ 12, 2024 7:40 am Καλημέρα!
antonis1627 Πέμ Σεπ 12, 2024 6:44 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Τετ Σεπ 11, 2024 5:45 am Καλημέρα σας.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες