Σελίδα 1 από 4

Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 08, 2018 8:30 pm
από georgeke
Ως γνωστο το τριθυρο NGV1.6 εχει αρκετο βαρος για να κινησει με τον κατα τα αλλα εξαιρετικο M16A κινητηρα του.
Παραπανω ροπη θα ηταν ευπροσδεκτη και το πρωτο πραγμα που περναει απο το μυαλο ειναι να του πεταξεις πανω τον διλιτρο απο το πενταθυρο μοντελο.
Αυτη ομως η κινηση εχει αρκετα δαπανηρα προβληματα για λυσιμο οπως αλλαγη βασεων μοτερ πιθανον μαζι με γεφυρα,άλλα περιφερειακα,ψεκασμους,εισαγωγες,ψυγεια,κλπ μιας και το μεγαλο μοτερ ειναι διαφορετικης φιλοσοφιας.
Επισης ενα θεμα ειναι το κτεο καθως και η αξιοπιστια του μεταχειρισμενου κι αμφιβολου προελευσης διλιτρου κινητηρα.

Ψαχοντας λοιπον βρηκα οτι το μοτερ του NGV 1.6 ανηκει στην οικογενεια Μ της σουζουκι που εχουν παρομοια φιλοσοφια κι ο κυβισμος τους κυμαινεται απο 1.3 εως 1.8 λιτρα.Αλλαζοντας μαλιστα συμπιεση,βαλβιδες και εισαγωγες μεταβαλλουν την αποδοση τους απο μοντελο σε μοντελο.
Ομως οι βασεις ειναι ιδιες γι αυτο ειναι συνηθισμενη η εναλλαγη τους οπως αυτο το Jimny στην Αυστραλια που αλλαξε το 1300 με τον Μ18Α που μπηκε πανω πολυ ευκολα.
Οι διαφορες εκδοσεις της σειρας Μ ειναι αυτες


1.3 M13a 1328cc DOHC 16v MPFI (Swift)
Bore x Stroke 78mm x 69.5mm
Compression Ratio 9.5:1
91.2 hp @ 5800rpm, 86 lb/ft @ 4200rpm

1.3 M13aa 1328cc DOHC 16v MPFI VVT (Jimny)
Bore x Stroke 78mm x 69.5mm
Compression Ratio 9.5:1
83.8 hp @ 6000rpm, 81 lb/ft @ 4100rpm

1.5 M15a 1490cc DOHC 16v MPFI VVT (Swift/SX4)
Bore x Stroke 78mm x 78mm
Compression Ratio 9.5:1
99.9 hp @ 5900rpm, 98 lb/ft @ 4100rpm

1.5 M15a 1490cc DOHC 16v MPFI VVT (Ignis)
Bore x Stroke 78mm x 78mm
Compression Ratio 11:1
111 hp @ 6400rpm, 105 lb/ft @ 4100rpm

1.6 M16a 1586cc DOHC 16v MPFI VVT (SX4 2wd)
Bore x Stroke 78mm x 83mm
Compression Ratio 11:1
102-107.4 hp @ 5600rpm, 121.7-129 lb/ft

1.6 M16a 1586cc DOHC 16v MPFI VVT (SX4 4wd)
Bore x Stroke 78mm x 83mm
Compression Ratio 11:1
102-107.4 hp @ 5600rpm, 140 lb/ft

1.6 M16a 1490cc DOHC 16v MPFI VVT (Swift Sport)
Bore x Stroke 78mm x 83mm
Compression Ratio 11:1???
125 hp @ 6800rpm, 109 lb/ft @ 4800rpm

1.6 M16a 1586cc DOHC 16v MPFI VVT (Swift Sport 2012)
Bore x Stroke 78mm x 83mm
Compression Ratio 11:1???
136 hp @ 6900rpm, 118 lb/ft @ 4400rpm

1.8 M18a 1796cc DOHC 16v MPFI VVT (Aerio - Australian Liana)
Bore x Stroke 83mm x 83mm
Compression Ratio 9.6:1
123 hp @ 5500rpm, 130 lb/ft @ 4200rpm


liana sedan.jpg
liana sedan.jpg (13.46 KiB) 5909 προβολές


Ενα μοντελο που φοραει τον Μ18Α ειναι το αυστραλιανο σενταν Λιανα που δεν ξερω αν κυκλοφορησε εδω και ισως και το AERIO και το SX4(εδω θα ηθελα τη βοηθεια σας).
Ο κινητηρας ειναι αυτος.

m18a.jpg
m18a.jpg (20.77 KiB) 5909 προβολές


Η καλυτερη δουλεια θα ηταν να εβρισκες ενα καλο και να τον πεταγες πανω μαζι με ολα του τα περιφερειακα μιας κι εχουν τις ιδιες βασεις.Εχει μαλιστα διαφορετικο ψεκασμο απο τον NGV1600 M16A καθως και μεγαλυτερες βαλβιδες κι αλλο εγκεφαλο.Πολλοι ομως τον δουλευουν με τον εγκεφαλο του 1300 στα SWIFT και καποιοι με μια φτηνη παραλληλη μοναδα σαν το Power commander στις μοτοσυκλετες.
Μελετωντας ομως τα part list ειδα κατι το πολυ σημαντικο:

Ο Μ16Α με τον Μ18Α εχουν ΙΔΙΟ ΣΤΡΟΦΑΛΟ,ΜΠΙΕΛΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΟ ΕΜΒΟΛΟΥ!
Ετσι ισως με χιτωνια η' ρεκτιφιε να εβαζες τα μεγαλυτερα πιστονια στο μικροτερο κινητηρα αυξανοντας τη διαμετρο απο 78 σε 83 χιλιοστα και το κυβισμο απο 1586 σε 1796 κυβικα,διακοσια δεκα παραπανω δηλαδη.
εχω σημειωσει τα νουμερα απο πειρο και μπιελα του 1600.

ngv crank.jpg


βλεπετε οτι μπιελα και πειρος εμβολου ειναι τα ιδια και στον 1800.Επισης βλεπετε και του κωδικους παραγγελιας απο τα μεγαλα πιστονια.
liana.jpg


Αποτι βλεπω θεμα με με νικασιλ και κεραμικες επιστρωσεις που να εμποδιζει το ρεκτιφιε η' τη τοποθετηση μεγαλυτερου χιτωνιου δεν πρεπει να υπαρχει γιατι οπως βλεπετε στις παραπανω φωτο η σουζουκι δινει στανταρ και oversize πιστονι για ρεκτιφιε.
Επισης υπαρχει χωρος αναμεσα στα κυλινδρα για μεγαλυτερα πιστονια γιατι ο στροφαλος ειναι ιδιος και στο μεγαλο και στο μικρο κινητηρα.
Κανονικα θα ηθελε τη κεφαλη με τις μεγαλυτερες βαλβιδες και το ψεκασμο απο το Liana αλλα κι ετσι η ροπη θα ανεβει μια χαρα μιας κι εκτος απο την αυξηση του κυβισμου θα ανεβει μαζι κι η συμπιεση λογω του οτι μεγαλυτερα πιστονια θα συμπιεζουν στον ιδιο χωρο περισσοτερο μειγμα.
Βασικα θα ηταν μια πολυ αξιοπιστη μετατροπη μιας κι ολα τα ανταλλακτικα θα ηταν γνησια και στο κτεο δεν θα φαινοταν τιποτα απολυτως που να απαιτει αλλαγη αδειας.:D
Τα ανταλλακτικα που θα χρειαζοσουν θαταν 4 πιστονια κομπλε με ελατηρια χωρις πειρους,4 ασφαλειες πειρων και κομπλε φλατζες-τσιμουχες γενικης.Τους κωδικους τους βρισκεις στο λινκ του Liana 1.8 που δωσα παραπανω.Yπαρχουν και στο και στην αντιπροσωπεια με παραγγελια κι αλλου.
Προσοχη,το προτζεκτ αυτο ανηκει προς το παρον στην επιστημονικη φαντασια,μονο για εμπειρους χρηστες. :lol:

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 08, 2018 8:58 pm
από thomas91
Να ρωτησω εγω κατι αλλο πια η διαφορα της μηχανης NGV 1.6 107 με του SX4 1.6 125?
Φοραει απλα αλλο εγκεφαλο με χαρτογραφηση η εχει και αλλα περιφεριακα?

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 08, 2018 9:01 pm
από johndrama
Μμμμμμμμμ λες;

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 08, 2018 9:11 pm
από kostasRS
Πολυ ενφιαφερον και πολυ καλο το ψαξιμο,,νμζ πολλοι θα ενφιαφερθουν αν δουλεψει το ολο προτζεκτ :D :D

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 08, 2018 9:12 pm
από thomas91
Γιατι με remap απο 107 παει περιπου 114,αλλα πηγαινε κοντα στα 125 θα ηταν μεγαλη ανασα εκτος αμα ειναι διαφορετικες μηχανες με αλλες συμπιεσης και εκκεντροφορους κτλπ!

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 08, 2018 9:36 pm
από georgeke
Αμα αυξησεις την ιπποδυναμη στον ιδιο κυβισμο με εκκεντροφορους βαλβιδες εισαγωγες κλπ,ακομα κι αν ειναι εργοστασιακα τοτε θα αποδιδεται η ροπη πιο ψηλα στη κλιμακα των στροφων,κατι που δεν μου φαινεται οτι συναδει με το χαρακτηρα του NGV,ασε που θα ανεβει κι αλλο η καταναλωση.

Ενω με τον υπερκυβισμο αυξανεται αρκετα η ροπη σε ολη τη κλιμακα των στροφων του κινητηρα κανοντας τους αλλους με τα NGV1.6 να απορουν πως τους φευγεις ετσι στα ανηφορικα στροφιλικια.
Τοτε εσυ σαν αρχοντας,ανοιγεις το καπο δειχνοντας τους οτι ολα ειναι μαμα και τους τρολλαρεις πως η διαφορα οφειλεται στο οτι "το στρωσες καλα κι εχεις βαλει κι αντιτριβικο στα λαδια" :lol:

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 08, 2018 11:57 pm
από kaliakouda
Μας έστειλες αδιάβαστους ρε μάστορα, κάνα τέτοιο μανιφέστο μπορείς να μας δώσεις και για το δικό μας ταπεινό 2000λιαρο? :shifty:

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 09, 2018 12:14 am
από grvitara
Βάζεις φιτιλιές και οι καιροί είναι δύσκολοι για πειράματα.
Μακάρι να υπήρχε η γνώση και η οικονομική δυνατότητα να το προσπαθούσα.
Ίσως είναι και η μόνη αξιόπιστη λύση μιας και τουρμπίσματα έχει δείξει να μην τα αντέχει.

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 09, 2018 12:15 am
από georgeke
Φιλε kaliakouda πρεπει να ψαξουμε τα οικογενειακα του διλιτρου στα αδυτα της σουζουκι μπας κι υπαρχει κατι σιγουρο και φτηνο σχετικα! :D

Συμπληρωνοντας το θεμα μας παραθετω παρακατω συγκριτικη φωτο απο τα μπλοκ του NGV 1.6 και του Liana 1.8.
Oπως βλεπετε οι κορμοι ειναι ολοιδιοι.Διαφερουν μονο κατι βιδωτα περιφερειακα.
compare.jpg

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 09, 2018 8:17 am
από johndrama
Αν δεν κινδυνεύεις να πάρεις τον κινητήρα στα χέρια πολλοί θα ενδιαφερθούν.

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 09, 2018 9:41 am
από georgeke
Γιατι να παρεις το κινητηρα στα χερια? Με γνησια ανταλλακτικα θα ναι και λιγοτερο ζορισμενο απο το εργοστασιακο 1800.
Επ'ευκαιριας με το λυσιμο βλεπεις και τη γενικοτερη κατασταση του μοτερ σου,καδενες,βαλβιδες,μπιελες,κλπ αν εναι στα ορια του κατασκευαστη.
Τυπικες δουλειες για ενα σοβαρο συνεργειο.
m18a.jpg
m18a.jpg (59.43 KiB) 5793 προβολές

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 09, 2018 9:53 am
από BOSS
kaliakouda έγραψε:Μας έστειλες αδιάβαστους ρε μάστορα, κάνα τέτοιο μανιφέστο μπορείς να μας δώσεις και για το δικό μας ταπεινό 2000λιαρο? :shifty:

μπας και παρουμε κανα πουλαρι! :p

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 09, 2018 10:09 am
από Antonioz
kaliakouda έγραψε:Μας έστειλες αδιάβαστους ρε μάστορα, κάνα τέτοιο μανιφέστο μπορείς να μας δώσεις και για το δικό μας ταπεινό 2000λιαρο? :shifty:

J23 (Suzuki Aerio) κ J24B(NGV) ίσως...; :whistle: :whistle:

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 09, 2018 11:46 am
από DENNISLA
kaliakouda έγραψε:Μας έστειλες αδιάβαστους ρε μάστορα, κάνα τέτοιο μανιφέστο μπορείς να μας δώσεις και για το δικό μας ταπεινό 2000λιαρο? :shifty:


βρες κινητηρα 3,2 :whistle: :whistle: :whistle:


Μπραβο Γεωργιε πολυ επισταμενη ερευνα κ αναλυση εκανες :clap: :clap: :clap:

Re: Σκεψεις γυρω απο υπερκυβισμο NGV απο 1600 σε 1800

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 09, 2018 12:12 pm
από ΜΠΑΟΥ
μια τετράδα wossner σφυρίλατα και ένα σοβαρό συνεργείο που κάνει τέτοιες δουλειές(δηλαδή να συνεργάζεται με ρεκτιφιατζή) και θα είσαι και καλύτερος απο το liana αφού ανάλογα με την επιφάνεια του πιστονιού αλλάζεις και τη συμπίεση.

όλα αυτά αφού η μπιέλα αντέχει τα 1800.

μετά πρόγραμμα

φιλτρο

εξάτμιση

έτσι χαλαρά με κανα τετραχίλιαρο έχεις πάρει 15 άλογα :lol: :lol: :lol: