AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Ο δίχρονος πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιήται μόνο σε βιομηχανικές μονάδες,σε πλοία ή γενήτριες.Με άλλα λόγια δεν υπάρχει σε οχημα ευρείας παραγωγής.Η διαφορες με τον αντίστοιχο βενζινοκινητήρα είναι τεράστιες,εδώ δεν καταναλώνεται λάδι,ο θάλαμος στου στροφαλοφόρου άξονα δεν υπέχει την θέση κυλίνδρου,υπάρχει (-ουν) εκκέντροφόρος άξονας και μία,δύο ή τέσσερεις βαλβίδες εξαγωγής.Οι ομοιότητες είναι κατα κύριο λόγω δύο πρώτον σε μία περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα εκτελούνται και οι τέσσερεις χρόνοι και δεύτερον οτι και εδώ υπάρχει θυρίδα και όχι βαλβίδα εισαγωγής.Ο δίχρονος κινητήρας Diesel συνεργάζεται πάντα με υπερπλήρωση μέσω υπερσυμπιεστή ή στροβιλο συμπιεστή.Λόγω του οτι το θέμα δεν αφορα την αυτοκίνηση θα γίνει περιληπτική περιγραφή με τις όποιες ερωτήσεις ευπρόσδεκτες.
Λειτουργία:
Όπως προείπα οι χρόνοι εκτελούνται σε μία πλήρη περιστροφή του στροφάλου και μόνο στο άνω μέρος του κυλίνδρου,έτσι κατα την κίνηση του εμβόλου απο το Κάτω Νεκρό Σημείο (Κ.Ν.Σ) προς το Άνω Νεκρό Σημείο (Α.Ν.Σ) έχουμε τον χρόνο της εξαγωγής και της συμπίεσης ενω κατα την κίνηση του εμβόλου απο το Α.Ν.Σ προς το Κ.Ν.Σ έχουμε το χρόνο της εκτόνωσης και της εισαγωγής.Πως γίνεται αυτό,ο κύλινδρος στο κάτω μέρος του έχει περιμετρικά θυρίδες οι οποίες αποκαλύπτωνται ελάχιστα πρίν το έμβολό φτάσει στο Κ.Ν.Σ.Ένας υπερσυμπιεστής ή στροβιλοσυμπιεστής παρέχει συνεχεία αέρα υπο πίεση λόγω της λειτουργίας της μηχανής.Απο την άλλη ένας εκκεντροφόρος (ή δύο αν είναι τετραβάλβιδη) ανοιγοκλέινει την βαλβίβα εξαγωγής.Έτσι έχουμε:
Χρόνος 1ος : Κατα την εκτόνωση το μείγμα αέρα πετρελαίου αναφλέγεται λόγω της συμπίεσης και η διαστολή των καυσαερίων ωθει το έμβολο προς τα κάτω (ωφέλιμος χρόνος) καθως το έμβολο φτάνει στο Κ.Ν.Σ αποκαλύπτονται οι θυρίδες εισαγωγής τότε ο συμπιεσμένος απο την υπερπλήρωση αέρας εισέρχεται στον κύλινδρο με υψήλη ταχύτητα (εισαγωγή),παράλληλα ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής.
Χρόνος 2ος : Το έμβολο αρχίζει να ανεβαίνει ο συμπιεσμένος και με ταχύτητα εισερχόμενος αέρας απο την υπερπλήρωση ωθεί τα καυσαέρια* απο την ανοιχτή βαλβίδα εξαγωγής προς την εξάτμηση (εξαγωγή) το έμβολο κατα την ανοδική του πορεία προς το Α.Ν.Σ κλείνει την θυρίδα εισαγωγής και παράλληλα ο εκκεντροφόρος κλείνη την βαλβίδα εξαγωγής αρχίζοντας την συμπίεση του αέρα που βρίσκεται στο κύλινδρο (συμπίεση) ελάχιστα πριν το Α.Ν.Σ ο ψεκαστήρας ψεκάζει πετρέλαιο κονιορτοποιημένο και υπο μορφή σπρέυ στον κύλινδρο το οποίο,λόγω της υψηλής θερμοκρασίας που έχει αναπτύξει ο αέρας κατα την συμπίεσή του ,αυταναφλέγεται.Σε αυτό το σημείο ο στροφαλοφόρος άξονας έχει κάνει μία περιστροφή.
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=jg8JoBu34iw[/youtubehd] [youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=5LsnurAbsPs[/youtubehd]
Εξεζητημένες διατάξεις
Η κατασκευή ενός τέτοιου κινητήρα είναι μόνο για βιομηχανική χρήση,ο όγκως του είναι τεράστιος και η ιπποδύναμή του ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες ίππους,Αυτός ο τύπος χρησιμοποιήται γιατί συνδυάζει την απλότητα κατασκευής με την οικονομία (λόγο οτι είναι πετρελαιοκινητήρας δεν έχει σύστημα ανάφλεξης και λόγο οτι είναι δίχρονος εκτελέι τους χρόνους σε μία περιστροφή του στροφάλου αντί δύο που θα ήθελε ένας τετράχρονος).Λόγω της υψηλής συμπίεσης και θερμοκρασίας όπως και στους τετράχρονους Diesel οι ανάγκες για ψύξη είναι μεγάλες ενω ο χώρος του στροφαλοφόρου άξονα είναι κάρτερ λαδιού όπως συμβαίνει με τους τετραχρονούς πετρελαιοκινητήρες.Ο όγκος αυτών των μηχανών είναι τεράστιος μιας και πρέχει να κινήσουν πλοία αρκετών χιλιάδων τόνων,εμπειρικά να αναφέρω οτι ένα έμβολο ενός τέτοιου κινητήρα μπορεί να έχει διάμετρο 1,5 m ενώ ο κύλινδρος να έχει ύψος 6 m φυσικά οι στροφές ανα λεπτό που πέρνει ένας τέτοιος κινητήρας δεν ξεπερνούν τις 200 σε πλήρες φορτίο (στην καλύτερη περίπτωση) αλλά η ροπή που παράγεται λόγω του κυβισμού είναι τρομακτική.Αν αναλογιστεί κανείς οτι σε έναν τετράχρονο Diesel ο όγκος κατα την συμπίεση μειώνεται απο 1:15 έως 1:22 σε αυτούς τους κινητήρες με συνδιασμό με την υπερπλήρωση η θερμοκρασία,λόγω της συμπίεσης, είναι τέτοια που μπορεί να δμιοιυργήσει αυτανάφλεξη σε καύσιμα που έχουν λιγότερη πτυτική ικανότητα απο το πετρέλαιο όπως είναι το μαζούτ.
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=i-inUxoxZ5s[/youtubehd]