AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Το στήσιμο των τροχών αποτελεί ένα βασικό και ουσιόδες μέλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών προκειμένου να καταστήσουν ασφαλή και ευκολοδήγητα τα οχήματά τους.Παρακάτω παραθέτονται όλα τα στοιχεία και η ονοματολογία τους προκειμένου να γίνουν κατανοητοί οι όροι και ο σκοπός τους
1. Γωνία Κάμπερ : Είναι η γωνία που σχηματίζει ο ακτινικός άξονας του τροχού σε σύγκρηση με την κάθετο.Τα αυτοκίνητα με άκαμπτο άξονα έχουν μηδενικό κάμπερ μιας και οι τροχοί είναι κάθετοι στο δρόμο.Η γωνία κάμπερ λέγεται ¨θετική¨ αν οι τροχοί αποκλείνουν στο πάνω μέρος τους και ¨αρνητική αν συγκλίνουν.Η αρνητική γωνία καμπερ συμβάλει στην σταθερότητα του οχήματος ενω υπερβολές σε γωνία κάμπερ κάνουν το τιμόνι βαρύ και φθείρουν ανομοιόμορφα τα ελαστικά μιας και ο τροχός πατάει σχεδόν μόνο στο εσωτερικό μέρος του πέλματος του ελαστικού.
2. Γωνία Κάστερ : Είναι η γωνία που σχηματίζει ο άξονας στροφής με την κάθετο στον διαμήκη άξονα του οχήματος.Η γωνία Κάστερ καθορίζει την σταθερότητα του τιμονιού την ακρίβειά του καθώς και την επαναφορά του κατα το στρίψιμο.
3. Ίχνος τροχού : Είναι η γωνία που σχηματίζει ο νοητός άξονας της ανάρτησης ή του άξονα στροφής με τον νοητό ακτινικό άξονα του τροχού.Όταν ο νοητός άξονας του άξονα στροφής υπερβαίνει την κάθετο ονομάζεται ¨αρνητικό ίχνος¨ ενώ όταν ο νοητός άξονας της ανάρτησης είναι εσωτερικά του κάθετου νοητού άξονα του τροχού ονομάζεται ¨θετικό ιχνος¨.Το ίχνος συμβάλει στην σταθερότητα και την επαναφορά του τιμονιού.
4. Σύγκληση και απόκλιση : Ανάλογα με το στήσιμο του μπροστινού συστήματος οι εμπρόσθιοι τροχοί τείνουν να ανοίξουν ή να κλείσουν κατα την πορεία του οχήματος.Σήμερα τα περισσότερα οχήματα έχουν συγκλίνοντες τροχούς,ενω κάποια έχουν ευθύγραμμους.Βασική εργασία κατα για την ορθή σύγκληση είναι οι τιμές να είναι ισοκατανεμημένες και στους δύο τροχούς.Η συγκληση ρυθμίζεται συνήθος απο την κρεμαργιέρα ή αν το όχημα έχει εμπρός άξονα απο την μπάρα του τιμονιού.
5. Ιχνος ελαστικού : Είναι η επιφάνεια του ελαστικού που πατάει στο έδαφος και ρυθμίζεται απο την σωστή πίεση του αέρα στα λάστιχα.Η σωστή πίεση των ελαστικών εξασφαλίζει καλό κράτημα,μείωση της κατανάλωσης,μακροζωία των ελαστικών και ανεση των επιβατών.Αντίθετα μια μη κανονική πίεση των ελαστικων μπορεί να προκαλέσει απώλεια πρόσφυσης,υπερβολική κατανάλωση καθώς και πρόωρη φθορά των ελαστικών