Οι λαμπες HID Xenon εχουν δυστυχως διαμηκες τοξο

Γνωριμία με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου

Οι λαμπες HID Xenon εχουν δυστυχως διαμηκες τοξο

Δημοσίευσηαπό georgeke » Δευτ Ιαν 22, 2018 9:43 am

H Daniel Stern Lighting ειναι η μεγαλυτερη εταιρια επιστημονικων συμβουλων και προμηθευτης αυτοκινητοβιομηχανιων σε θεματα φωτισμου στις ΗΠΑ.

Ωστε εχετε διαβασει για τις λαμπες HID και σκεφτεστε να τις βαλετε στο αυτοκινητο σας. Μερικα κλικ στο internet και εχετε ηδη βρει μερικα μαγαζια που υποσχονται να σας πουλησουν μια πληρη μετατροπη που ταιριαζει σε οποιοδηποτε τυπο αυτοκινητου και για ολους τους τυπους λαμπτηρων αλογονου. ΣΤΟΠ! Κρυψτε αυτη τη πιστωτικη καρτα.

Ενα κιτ HID αποτελειται απο τους ενισχυτες ρευματος (HID Ballasts) και λαμπτηρες για τοποθετηση σε προβολεα αλογονου. Συχνα αυτα τα προιοντα διαφημιζονται χρησιμοποιοντας το ονομα καποιας επωνυμης και εγκριτες εταιριες φωτισμου (Philis, Osram, Hella) για να δωσουν στον αγοραστη την ψευδαισθηση της νομιμοτητας.

ΓΕΓΟΝΟΣ: Παροτι καποια απο τα επιμερους τμηματα ειναι μερικες φορες κατασκευασμενα απο τις προαναφερθεισες εταιριες, αυτα τα τμηματα ΔΕΝ χρησιμοποιουνται οπως ειχε σχεδιασει/προβλεψει ο κατασκευαστης. Εγκριτες εταιριες οπως η Philips, Osram, Hella κλπ ποτε δεν εγκρινουν αυτο το ειδος της μεταποιημενης χρησης των προιοντων τους.

Οι προβολεις αλογονου και οι προβολεις HID απαιτουν πολυ διαφορετικα οπτικα για να παραγουν ασφαλη και αποτελεσματικη -για να μην πουμε και νομιμη- δεσμη φωτος. Γιατι; Λογω των πολυ διαφορετικων χαρακτηριστικων των δυο ειδων της φωτεινης πηγης.

Ενας ηλεκτρικος λαμπτηρας αλογονου εχει μια κυλινδρικη φωτεινη πηγη: το πυρακτωμενο νημα. Το κενο που περιβαλλει τον φωτεινο αυτο κυλινδρο ειναι εντελως σκοτεινο, και ετσι η μεγαλυτερη αντιθεση μεταξυ φωτεινου και σκοτεινου ειναι κατα μηκος των ακρων του φωτεινου κυλινδρου. Οι ακρες του νηματος του κυλινδρου σβηνουν απο το φωτεινο προς το σκοτεινο.

Ενας λαμπτηρας HID, απο την αλλη, εχει μια πηγη φωτισμου με ελλειπτικο σχημα -- το τοξο της ηλεκτρικης εκκενωσης. Καθως περναει απο το κενο αναμεσα σε 2 ηλεκτροδια, η θερμοτητα του το κανει να προσπαθει να ανυψωθει -εξ ου και το ελλειπτικο σχημα. Το κενο που περιβαλλει την ελλειπτικη εκκενωση λαμπει σε βαθμιδες... οσο πιο κοντα στην ελλειψη τοσο μεγαλυτερη η λαμψη. Οι ακρες του τοξου ειναι τα πιο φωτεινα σημεια, και οι περιοχες αμεσως μετα τα σημεια αυτα ειναι εντελως σκοτεινες. Ετσι η μεγαλυτερη αντιθεση μεταξυ φωτεινου και σκοτεινου σε αυτη την περιπτωση ειναι στις ΑΚΡΕΣ της φωτιστικης ελλειψης.

Οταν σχεδιαζει κανεις τα οπτικα (γυαλι και/η κατοπτρο) για ενα προβολεα, τα χαρακτηριστικα της φωτιστικης πηγης ειναι ο πλεον καθοριστικος παραγοντας, γυρω απο τον οποιον θα πρεπει να σχεδιαστουν ολα τα υπολοιπα.
Αν πας και αλλαξεις τη φωτιστικη πηγη, τοτε ουσιαστικα κανεις το αντιστοιχο με το να βαλεις τα γυαλια μυωπιας ενος αλλου ανθρωπου: κατα πασα πιθανοτητα θα κανουν στο προσωπο σου αλλα δεν θα βλεπεις τιποτα.

Παρακατω ειναι μερικα τεστ που εγιναν απο τον DOT και τα εργαστηρια CalCoast Labs σε προβολεις αλογονου εφοδιασμενους με "HID kits":

1) http://dastern.torque.net/techdocs/HID/ ... _Retro.pdf

2) http://dastern.torque.net/techdocs/HID/ ... _Retro.pdf

3) http://dastern.torque.net/techdocs/HID/ ... etro_a.pdf


Μερικοι μαρκετιστες HID kits θα προσπαθησουν να σας πουν οτι τα κιτ αυτα ειναι τεχνικων παρανομα μονο και μονο γιατι οι νομοι των ΗΠΑ αναφορικα με τα φωτιστικα σωματα ειναι απαρχαιωμενοι. Αυτο ειναι λαθος: οι πλεον εγκριτοι επιστημονικοι φορεις και νομοθεσιες λενε ενα πραγμα: ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ!

Τωρα, τι γινεται με αυτες τις περιπτωσεις που η αποκοπη της δεσμης φαινεται να παραμενει το ιδιο αποτομη;
Μην ξεγελιεστε - ειναι λαθος να κρινουμε το σχημα της δεσμης φωτος μονο απο την αποκοπη της. Σε πολλα φωτιστικα σωματα, ειδικα τυπου projector, η αποκοπη θα παραμεινει η ιδια ασχετα απο την φωτιστικη πηγη πισω της. Αυτο συμβαινει λογω του τροπου που λειτουργει ενας προβολεας projector. Η αποκοπη στη συγκεκριμενη περιπτωση ειναι απλα χαριν σε ενα μικρο μεταλλικο γεισο που βρισκεται πισω απο το γυαλι.
Εκει που παιζουν ρολο τα οπτικα ειναι στην διανομη/διαχυση του φωτος κατω απο την περιοχη αποκοπης.
Και βεβαια, οπως με ολους τους προβολεις οχηματων (και γενικοτερα ολα τα οπτικα συστηματα), τα οπτικα υπολογιζονται βαση οχι μονο του που βρισκεται η φωτιστικη πηγη μεσα στον προβολεα (εστιακο μηκος) αλλα επισης βαση των επιμερους φωτομετρικων χαρακτηριστικων της πηγης... Ποια τμηματα της ειναι πιο φωτεινα, ποια σκοτεινοτερα, που ειναι τα ακρα της, αν τα ακρα ειναι ευδιακριτα η θολα κλπ.

Αν τα παραπανω δεν ειναι αρκετος λογος να απορριψει κανεις την ιδεα μιας λαμπας HID εκει που μονο μια λαμπα αλογονου θα επρεπε να ειναι, υπαρχουν και αλλοι σοβαροι λογοι για να μην το κανει καποιος:

Ολες οι διαθεσιμες λαμπες HID εχουν διαμηκες τοξο (το τοξο ακολουθει πορεια απο μπρος προς τα πισω) σε σχεση με το κατοπτρο, ενω πολλοι δημοφιλεις λαμπτηρες αλογονου εχουν το νημα σε εγκαρσια η διαγωνια πορεια. Σε αυτη την περιπτωση ειναι αδυνατον να υπολογισει κανεις εστω και στο περιπου την θεση και πορεια του φωτιστικου τοξου με μια λαμπα HID!
Ακομα και αν η λαμπα αλογονου σας εχει διαμηκες νημα μεσα στο κατοπτρο, αυτο δεν σημαινει οτι μπορειτε να βαλετε μια λαμπα HID στη θεση της, για ολους τους παραπανω λογους.

Ενα σχετικα νεο "κολπο" ειναι καψουλες HID τοποθετημενες μεσα σε μια ηλεκτρομαγνητικη βαση που μετακινειται μπρος πισω. Αυτες πωλουνται ως κιτ "διπλης δεσμης" για οσους εχουν τη μεσαια και μεγαλη σκαλα σε ενα λαμπτηρα, οπως οι 9004, 9007, Η4 και Η13.
Ο λογος που οι αληθινοι ΟΕΜ κατασκευαστες HID δεν υιοθετησαν αυτη τη λυση (παροτι την ηξεραν απο τα μεσα της δεκαετιας του '90) ειναι γιατι ηταν αδυνατον να ελεχθει η θεση του τοξου με ακριβεια ωστε να καταληγει στο ιδιο σημειο καθε φορα που μετακινουνταν μπρος πισω.

Στην αγορα των ΟΕΜ κατασκευαστων οντως υπαρχουν συστηματα διπλης δεσμης απο μια καψουλα HID (τα λεγομενα BiXenon) αλλα αυτα βασιζονται σε ενα ηλεκτρινα μετακινουμενο κατοπτρο ενω η λαμπα HID παραμενει στη θεση της. Οι μεγαλοι κατασκευαστες εχουν μεγαλα χρηματικα ποσα για σχεδιασμο και εξελιξη στην διαθεση τους, και αν θεωρουσαν οτι η μετακινουμενη καψουλα ηταν ο καλυτερος τροπος να δημιουργηθουν bixenon συστηματα, τοτε θα το ειχαν κανει.
Τα HID kits επ ουδενι δεν λυνουν το προβλημα της ακριβους θεσης της καψουλας και με το να βγαζουν αυτα τα "στο περιπου" συστηματα και να τα αποκαλουν σωστα ειναι σαν να πηγαινει κανεις στο νοσοκομειο με σπασμενα πλευρα και στραμπουληγμενο αστραγαλο και να σου λεει η νοσοκομα οτι "ολα οκ, πηγαινετε σπιτι, βαλαμε ναρθηκα στον αστραγαλο"!

Το πιο επικινδυνο κομματι των aftermarket HID kits ειναι οτι οταν τα τοποθετει κανεις, εχει την ψευδαισθηση οτι η αποδοση των προβολεων βελτιωθηκε κατακορυφα -κατι περα για περα παραπλανητικο! Η αποδοση του προβολεα μοιαζει να ειναι "καλυτερη" λογω του μεγαλυτερου επιπεδου ΕΜΠΡΟΣΘΙΟΥ φωτισμου (στο δρομο ακριβως μπροστα απο το οχημα).
Στην πραγματικοτητα η φωτιστικη δεσμη που παραγεται απο αυτου του ειδους τις μετατροπες παντα δινει ΛΙΓΟΤΕΡΟ φως ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, και πολυ συχνα υπαρχει μια επικινδυνη ελλειψη φωτος εκει που θα επρεπε να υπαρχει το μεγιστο δυνατο φως.
Το αποτελεσμα αυτης της ψευδαισθησης ειναι οτι μπορεις να δεις καλυτερα απο την πραγματικοτητα, και αυτο δεν ειναι καθολου ασφαλες.

Ειναι πολυ δυσκολο να υπολογισει κανεις την αποδοση φωτος ενος προβολεα χωρις καταλληλες γνωσεις, πολυ εκπαιδευση και ειδικο μετρητικο εξοπλισμο, διοτι οι προσωπικες αισθησεις του ανθρωπου ειναι πολυ παραπλανητικες. Εχοντας μεγαλη ποσοτητα εντονου φωτισμου στο προσκηνιο (δηλαδη στο δρομο ακριβως μπροστα μας και στα πλαγια) ειναι πολυ παρηγορο και προκαλει μια εντονη εντυπωση "καλου προβολεα".
Το προβλημα βρισκεται στο οτι οχι μονο ο κοντινος φωτισμος ειναι δευτερευουσας σημασιας οταν κινουμαστε με πανω απο 50 χαω, αλλα εχοντας πολυ εντονο κοντινο φωτισμο κανει τις κορες των ματιων να κλεινουν, χειροτερευοντας την μακρυνη οραση! Και ολα αυτα ενω εχουμε την ψευδαισθηση της επιπλεον ασφαλειας!

Και αυτα βεβαια χωρις να υπολογιζουμε τα τεραστια ποσα ανακλασης στους αλλους οδηγους και ακομα και σε εμας, που προκαλουνται απο τετοια kit HID.

Oι προβολεις HID επισης απαιτουν προσεκτικη αδιαβροχοποιηση και ηλεκτρικη θωρακιση λογω των υψηλων τασεων που απαιτουνται. Ολα τα ανασφαλη kit HID δινουν τη δυνατοτητα να βαλει καποιος ενα λαμπτηρα HID στη θεση που θα επρεπε να βρισκεται ενας λαμπτηρας αλογονου, αλλα αυτο ειναι παρανομο και επικινδυνο, ανεξαρτητα απο οτι ισχυριζονται οσοι τα πουλανε και απο τη παρανομη χρηση γνωστων λογοτυπων για να πεισουν τον αγοραστη οτι ειναι νομιμα.
Για να λειτουργησει σωστα και με ασφαλεια, ενας προβολεας HID πρεπει να εχει σχεδιαστει εξαρχης ως τετοιος.

Τι λεει ο νομος για ολα αυτα; Σε ολες τις χωρες του "πρωτου κοσμου" η τοποθετηση HID kit σε προβολεις αλογονου ειναι ξεκαθαρα παρανομη. Καποιοι στην Αμερικη απορριπτουν τη νομοθεσια αυτη γιατι ειναι τοσο αυστηρη που αποκλειει και αρκετους σωστους προβολεις γενικοτερα, αλλα στην περιπτωση της τοποθετησης λαμπτηρων HID σε προβολεις αλογονου η νομοθεσια και ολοι οι επιστημονικοι φορεις ειναι ξεκαθαροι: ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ!

Ο μονος ασφαλης και νομιμος τροπος να βαλει κανεις ενα συστημα HID στο οχημα του ειναι να αντικαταστησει ολοκληρο το φωτιστικο σωμα -δηλαδη, το εστιακο γυαλι, το κατοπτρο, το λαμπτηρα... τα παντα- με οπτικα σχεδιασμενα ειδικα για χρηση με HID συστηματα.
Aυτο στα αυτοκινητα ειναι δυνατον να γινει, αγοραζοντας εναν προβολεα HID σε κομματια (πχ η Hella εχει διαθεσει στην αγορα καποιους προβολεις που διατιθενται τμηματικα ειτε με λαμπτηρες HID ειτε αλογονου) ειτε αγοραζοντας ενα φωτιστικο σωμα HID απο αλλο αυτοκινητο και φτιαχνοντας custom βασεις κλπ.

Στις μοτοσυκλετες η τοποθετηση ενος ολοκληρου προβολεα αυτοκινητου προφανως δεν γινεται, οποτε η παραπανω λυση ΔΕΝ ειναι εφαρμοσιμη.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κατα καιρους μας ρωτανε να σχολιασουμε πανω στις "νεες εξελιξεις" στα HID kits, λεγοντας οτι αυτες μπορει να καθιστουν την παρουσα αναλυση ακυρη. Παρακαλουμε, καταλαβετε οτι οι μαρκετιστες παντα θα βρισκουν διαφορες νεες ψευδοεπιστημονικες εξηγησεις, για να σας κανουν να αγορασετε τα προιοντα τους.
Αυτο το αρθρο ομως δεν θα καταστει ποτε ακυρο, πολυ απλα γιατι τα προβληματα με τα HID kits ειναι προβληματα εννοιολογικα και οχι προβληματα εφαρμογης. Επομενως δεν μπορουν να ξεπεραστουν με προσθετη ερευνα και αναπτυξη κατα τον ιδιο τροπο που δεν θα μπορουσε να σας δωσει καποιος τα γυαλια αλλου και να σας κανει να δειτε σωστα με αυτα.

Τι ειναι τελικα οι λαμπες ...Xenon;

Καταρχας να ξεκαθαρισουμε κατι: Οι λαμπτηρες HID (High Intensity Discharge) ΚΑΚΩΣ λεγονται λαμπτηρες Xenon. Ειναι ειρωνικο ισως οτι το xenon ως αεριο χρησιμοποιειται περισσοτερο στις λαμπες αλογονου παρα στις λαμπες HID.

Οι λαμπτηρες αλογονου λειτουργουν με ενα πολυ λεπτο νημα απο το οποιο περναει ηλεκτρισμος, το θερμαινει και ακτινοβολει θερμοκρασια και φως. Το νημα αυτο ειναι φτιαγμενο απο βολφραιμιο. Καθως το νημα θερμαινεται τα ατομα του βολφραιμιου αποκολλουνται απο αυτο και προσκολλουνται στη σχετικα κρυα επιφανεια του γυαλιου του λαμπτηρα (για αυτο κ ενας καμμενος λαμπτηρας ειναι συχνα μαυρος). Οταν εφευρεθηκαν οι λαμπες αλογονου ομως, ανακαλυψαν οτι ενα νημα βολφραιμιου σε κενο ειχε πολυ μικρη ζωη και καιγοταν πολυ συντομα με τη χρηση.
Ετσι χρησιμοποιηθηκαν ευγενη αερια, τα ατομα των οποιων οντας μεγαλυτερα απο τα ατομα του βολφραιμιου, αναγκαζαν τα ατομα του νηματος να επιστρεφουν σε αυτο και να μην ξεφευγουν, παρατεινοντας ετσι κατα πολυ τη ζωη του νηματος. (Βεβαια σε καποια στιγμη το νημα παλι καιγοταν πολυ απλα γιατι μια μικρη ποσοτητα ατομων παλι ξεφευγε).
Τα ευγενη αερια που χρησιμοποιουνταν ηταν αργον, κρυπτον, και -μαντεψτε- ξενον!

Αυτο ειχε ως αποτελεσμα πολλες μαρκετιστικες "απατες" με λαμπτηρες αλογονου που χρηζονταν λαμπτηρες Ξενον, θελοντας να εννοησουν προφανως τους λαμπτηρες HID.

Οι λαμπτηρες HID απο την αλλη για να λειτουργησουν εχουν ενα μειγμα αεριων αλατων και αλκαλικων μεταλλων, ενω οπως αναφερθηκε και πιο πανω το αεριο Ξενον χρησιμοποιειται σε μικρη ποσοτητα για την αρχικη εκκενωση.


Ποιες ειναι οι αληθινες λαμπες HID;

Οι ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΙ λαμπτηρες HID υπαρχουν σε 2 standars σημερα ΜΟΝΟ: τον D2S και τον D2R
.
Ο D2S χρησιμοποιει μια βαση γνωστη ως D2 και μια διαφανη καψουλα. Ο D2R χρησιμοποιει την ιδια βαση αλλα εχει μια μεταλλικη γραμμη που διατρεχει την μια ακρη της καψουλας για να καταπολεμησει το ανεπιθυμητο "θαμπωμα" (glare) σε κατοπτρα.
Ο D2R χρησιμοποειται σε εφαρμογες οπου υπαρχει κατοπτρο, ενω ο D2S σε προβολεα τυπου projector.


Ο λογος ειναι απλος: οι λαμπτηρες στα "κιτ HID" ειναι στην ουσια μια ....πατεντα. Χρησιμοποιουν τη βαση απο τους απλους λαμπτηρες αλογονου και την καψουλα μιας λαμπας D2S η D2R.

Ερωτηση προς οσους εχετε κιτ HID: τι μαρκα ειναι η λαμπα σας;;;

Εχω διαβασει και ακουσει κατα καιρους τα παντα. Καποιοι λενε Philips, αλλοι Osram, αλλοι Bosch, αλλοι Hella, κοκ. Αλλα οτι και αν απαντησετε ΔΕΝ εισαστε σιγουροι για την απαντηση σας, ετσι δεν ειναι;

Μεχρι στιγμης,οι μονες ΔΥΟ εταιριες που κατασκευαζουν τους λαμπτηρες D2S/R ειναι η Philips και η Osram/Sylvania.

Οι λαμπτηρες πατεντα που λανθασμενα ξερει ο πολυς κοσμος ως HID απο τα κιτ ειναι κατασκευης στην Ταιβαν και Κορεα (και πιο προσφατα Κινα.)

Οι λαμπτηρες της Philips/Osram εχουν ζωη μεταξυ 2000-2500 ωρων λειτουργιας.
Eκτεταμενες ερευνες απο τις αυτοκινητοβιομηχανιες εδειξαν οτι ενας μεσος λαμπτηρας κατασκευης στην Ταιβαν η Κορεα εχει προσδοκιμο ζωης μολις 176 ωρες!

Αυτο ειναι λογω των τεραστιων ατελειων που απορρεουν απο τις κακες κατασκευαστικες τεχνικες. Αυτες οι μικρες εταιριες πολυ απλα δεν εχουν το τεραστιο R&D που χρειαζεται μεταξυ αλλων για να εξελιχθουν οι καταλληλες διαδικασιες εκχυσης σωστων χημικων μειγματων μεσα στις καψουλες για να μην διαβρωνονται τα ηλεκτροδια.

Οι αυτοκινητοβιομηχανιες που χρησιμοποιουν αποκλειστικα Philips η Osram περιλαμβανουν τις: Acura, Audi, BMW, Cadillac, Chrysler, Ferrari, Ford, GM, Honda, Infiniti, Jaguar, Lexus, Lincoln, Mercedes, Nissan, Porsche, Saab, Toyota (2003), VW. Κανενας αλλος κατασκευαστης στον κοσμο δεν χρησιμοποιει αλλη μαρκα.

Το κολπο με τα Kelvin

Οι λαμπτηρες με τις διαφορες θερμοκρασιες Kelvin ειναι πιθανα ενα απο τα μεγαλυτερα και πιο απατηλα κολπα που χρησιμοποιουνται στο internet σημερα.

Για την ιστορια: Η υψηλοτερη χρωματικη θερμοκρασια λαμπτηρα για την Osram-Sylvania ειναι 5400Κ και για την Philips ειναι 5800Κ (στην αγορα πωλουνται ως 6000Κ Ultinon).
Πουθενα μεχρι και σημερα στις σελιδες η βιβλιογραφιες των εταιριων αυτων δεν αναφερεται, επικροτειται η προσφερεται καποιος λαμπτηρας με μεγαλυτερες χρωματικες θερμοκρασιες.
Υπαρχουν πολλες εταιριες και εμποροι στην αγορα που διαφημιζουν HID kits με λαμπες των 7000K, 8000K, και ακομα και 12000K.
Οι περισσοτεροι απο αυτους βρισκονται στο ebay, σε forums, ιστοσελιδες και τοπικα μαγαζια με "βελτιωτικα" ειδη. 100% των ανθρωπων που αγοραζουν αυτα τα κιτ το κανουν επειδη δεν εχουν τη γνωση, η εχουν παραπλανηθει να πιστευουν τα παρακατω 3 πραγματα: οτι αυτες οι λαμπες ειναι πιο φωτεινες (απο τις λαμπες με λιγοτερα Κ), οτι ειναι λογικο να κοστιζουν παραπανω και οτι θα αποδιδουν καλυτερα.
Και τα 3 επιχειρηματα ειναι απολυτως ψευδη!
Η αληθεια ειναι απλη... Η Philips ειναι ο νουμερο ενα κατασκευαστης HID λαμπτηρων. Ο Philips OEM D2S λαμπτηρας εχει χρωματικη θερμοκρασια 4100K στα 12.8 volts και παραγει 3200 lumens φωτος.
Ο Philips Ultinon D2S εχει 5800K στα 12.8 volts και παραγει 2400 lumens.
Οπως βλεπετε με τους αλλους παραγοντες σταθερους, η φωτεινοτητα μιας λαμπας HID ΠΕΦΤΕΙ οσο ανεβαινουμε το χρωματικο φασμα. Η Vision, ενας Κορεατικος κατασκευαστης λαμπτηρων φτιαχνει μια λαμπα 8000Κ που διαφημιζουν οτι εχει 2000 lumens φωτος. Αυτο ειναι οριακα -αν και καθολου- καλυτερη αποδοση απο εναν λαμπτηρα αλογονου, και θα παραγει περισσοτερο θαμπωμα και καταπονηση στα ματια, παρα αποδοση.
Ολοι οι κατασκευαστες στον κοσμο (περιλαμβανομενων της BMW και της Audi) χρησιμοποιουν τον στανταρ 4100Κ λαμπτηρα HID. Χωρις εξαιρεσεις. Ο λογος ειναι διοτι στα 4100Κ ειναι το λευκο φως της ημερας και ενας τετοιος λαμπτηρας παραγει το ιδιο λευκο που ειναι το πιο ξεκουραστο χρωμα στο ματι και δινει την πιο ανετη αντιθεση στο δρομο.

Τα φωτα πολλων οχηματων HID φαινονται να "μπλεδιζουν" ενω χρησιμοποιουν λευκο λαμπτηρα. Αυτο συμβαινει λογω του κατοπτρου τυπου projector που χρησιμοποιουν. Τα οπτικα του τμηματα (φακοι, καμπυλωτητα, μικροσκοπικες εσοχες που εχει το γυαλι εσκεμμενα κλπ) προκαλουν ενα εφφε πρισματος. Το ασπρο φως διασπαται στα βασικα του χρωματα και μιας και το μπλε φως ως κυμματομορφη εχει υψηλη ενεργεια απορροφαται τελευταιο και ετσι ταξιδευει μακρυτερα.
Αυτο το πρισματικο εφφε παρατηρειται μονο στις ακρες του φωτιστικου σωματος, ενω η δεσμη καθεαυτη παραμενει το λευκο της ημερας.
Το να προσπαθει κανεις να μιμηθει αυτο το εφφε με ενα λαμπτηρα μπλε η μωβ φωτος δεν κανει τιποτα παρα μονο να μειωνει κατακορυφα την φωτιστικη αποδοση, αλλα πιο σημαντικο βαζει σε κινδυνο τους αλλους χρηστες του δρομου γυρω του.


Οι λαμπες των κιτ διαχεουν το φως ανεξελεγκτα;


Το μπλε φως εχει αυτο που ονομαζουμε πολυ υψηλη διαχυτικη πυκνοτητα (very high diffuse density), που το κανει να διαχεεται προς τα εξω αντι για εμπρος.....................................
Άβαταρ μέλους
georgeke
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: Δευτ Σεπ 07, 2015 12:19 am
Λάστιχα: COOPER ATT
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: MAD,KYB,ESP,4WD Low
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: dynagrego
Name: giorgos

Re: Οι λαμπες HID Xenon εχουν δυστυχως διαμηκες τοξο

Δημοσίευσηαπό taxidriver06 » Δευτ Ιαν 22, 2018 12:34 pm

Γιώργο είσαι δύναμη, φοβερή ενημέρωση :clap: :clap:
ΓΙΩΡΓΟΣ-GV 1.6-CALMINI 2,5"-205/80/16
Τα πάντα γίνονται αδύνατα,όταν πιστέψουμε πως δεν μπορούμε να τα πράξουμε.(ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ)
Άβαταρ μέλους
taxidriver06
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1485
Εγγραφή: Παρ Μαρ 27, 2009 1:26 am
Τοποθεσία: ΛΟΥΤΡΑΚΙ
Λάστιχα: 215/75/15,225/70/15
Suspension: Calmini
cb: Ναι
Name: ΓΙΩΡΓΟΣ

Re: Οι λαμπες HID Xenon εχουν δυστυχως διαμηκες τοξο

Δημοσίευσηαπό panoshm » Δευτ Ιαν 22, 2018 12:39 pm

Μια διόρθωση Γιώργο κάνε στα link δεν τα έκανες σωστά copy και δεν δουλεύουν ;-)
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30472
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: Οι λαμπες HID Xenon εχουν δυστυχως διαμηκες τοξο

Δημοσίευσηαπό georgeke » Δευτ Ιαν 22, 2018 12:45 pm

Τελευταία επεξεργασία από TAKIS L. και Δευτ Ιαν 22, 2018 11:51 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία: διόρθωση παράθεσης link.
Άβαταρ μέλους
georgeke
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: Δευτ Σεπ 07, 2015 12:19 am
Λάστιχα: COOPER ATT
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: MAD,KYB,ESP,4WD Low
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: dynagrego
Name: giorgos

Re: Οι λαμπες HID Xenon εχουν δυστυχως διαμηκες τοξο

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Τρί Ιαν 23, 2018 1:20 am

Διορθώθηκε στο αρχικό ποστ

Πολύ καλό άρθρο, πάει στην βιβλιογραφία του club στην σωστή θέση
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: Οι λαμπες HID Xenon εχουν δυστυχως διαμηκες τοξο

Δημοσίευσηαπό ChristosJP » Τρί Ιαν 23, 2018 1:17 pm

τι ειπες τωρα? Ολοι το ξεραμε, αλλα να και οι επιστημονικες απαντησεις!!!! Παρα πολυ καλο αρθρο!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Πάρτε ζβάρα τα βουνά τις κορφές, νησιά και πόλεις, τα χωριά, γιοφύρια
άιντε πάρτε τα βρε και αλωνίστε τα βρε
Άβαταρ μέλους
ChristosJP
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2761
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 19, 2014 10:23 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Λάστιχα: MAXXIS BIGHORN 764MT
Διάσταση ελαστικών: 225x75x16
Suspension: trailmaster
cb: Ναι
Name: Χρηστος


Επιστροφή στο Μηχανική ορολογία - Τεχνικές Παρουσιάσεις - Μanuals

arahova Πέμ Μαρ 28, 2024 10:04 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:09 am Καλημέρα σας.
Σταύρος 4x4 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:08 am Καλημέρα
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm θα ρωτησω τον υιο :P
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm δεν έχει διήμερη άδεια ρε μάστορα?
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:07 pm Εγώ που θα ερθω Κυριακή πόσες έχω;
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:05 pm 9 και σήμερα!!!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm Μερσύ μποκού!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm αχαχαχαχα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Νουχρίτσααααααααααα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Καλημέρες! Λίγο θέαμα για όλους! viewtopic.php?f=66&t=37146&p=940582#p940582
arahova Τετ Μαρ 27, 2024 12:14 pm Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Μαρ 27, 2024 6:58 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Μαρ 26, 2024 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Μαρ 26, 2024 7:03 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 10:24 pm Φίλε Θανάση ΘανασηςΖ καλησπέρα.Για να μπορείς να συμμετέχεις στις συζητήσεις μας πρέπει να περάσεις από την ενότητα αυτή και αφού ανοίξεις ένα νέο θέμα να μας πεις δύο λόγια για σένα και το αυτοκίνητο σου από που μας γράφεις και να σε καλωσορίσουμε. Επίσης μπορείς να διαβάσεις θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τη λειτουργία του φόρουμ.
arahova Δευτ Μαρ 25, 2024 11:58 am Καλημέρα σε όλους, καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Μαρ 25, 2024 11:52 am Καλημερα σας Χρονια πολλα,καλη εβδομαδα.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 7:24 am Καλημέρα σας καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά
arahova Κυρ Μαρ 24, 2024 11:39 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Κυρ Μαρ 24, 2024 7:32 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Μαρ 23, 2024 10:19 am Καλημέρα σε όλους και καλό 3ήμερο.
antonis1627 Σάβ Μαρ 23, 2024 7:29 am Καλημέρα σας.Καλό Σαββατοκύριακο και χρόνια πολλά.
Nikola Tenv Παρ Μαρ 22, 2024 9:19 pm καλησπέρα , καλό τριήμερο και καλές εξορμήσεις στους ...τυχερούς!
arahova Παρ Μαρ 22, 2024 11:38 am Καλημέρα σε όλους και καλό 4ήμερο.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες