AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
ΦΙΛΤΡΟ ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗΣ ΜΙΚΡΟΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ-DPF
Τα μικροσωματίδια (κάπνα-στάχτη-αιθάλη κ.τ.λ) δημιουργούνται κατά την ατελή καύση του πετρελαίου στον κύλινδρο και είναι στοιχεία άνθρακα (c) τα οποία φέρουν στην εξωτερική τους επιφάνεια διάφορα χημικά στοιχεία.
Το μέγεθος τους είναι πολύ μικρό (100nm) και η εισπνοή των μικροσωματιδίων από τον άνθρωπο μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στα αναπνευστικά του όργανα.
Για τον λόγο αυτό είναι αναγκαία η χρήση ειδικών διατάξεων για την συγκράτηση τους,οι οποίες ονομάζονται φίλτρα συγκράτησης μικροσωματιδίων.
Τα φίλτρα αυτά είναι κατασκευασμένα από καρβίδιο πυριτίου,ενώ η επένδυση τους είναι από ευγενή μέταλλα.
Τα καυσαέρια εισέρχονται στο φίλτρο,στις κυψέλες του οποίου επιτυγχάνεται η συγκράτηση των μικροσωματιδίων,επιτρέποντας στα υπόλοιπα αέρια καυσαέρια να εξέλθουν ελεύθερα.
Η συγκράτηση των μικροσωματιδίων είναι συνεχής με αποτέλεσμα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα λειτουργίας του κινητήρα,να αυξηθεί η ποσότητα των μικροσωματιδίων στο φίλτρο και να δημιουργηθεί ένα στρώμα από μικροσωματίδια στης κυψέλες του.
Όταν το πάχος αυτού του στρώματος αυξηθεί αρκετά ώστε η ροή των καυσαερίων να είναι δύσκολη μέσα από το φίλτρο,η πίεση των καυσαερίων θα αυξηθεί απότομα ενώ η απόδοση του κινητήρα θα μειωθεί.
Τα μικροσωματίδια που έχουν συγκρατηθεί μέσα στο φίλτρο μπορούν να καούν κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες (αρκετή ποσότητα οξυγόνου και θερμοκρασία άνω των 600οC) ελευθερώνοντας τη δίοδο των καυσαερίων από το φίλτρο.
Η μονάδα ελέγχου ECU ελέγχει το ποσοστό μικροσωματιδίων στο φίλτρο μέσω ενός αισθητήρα πίεσης και εφόσον απαιτηθεί η καύση τους, η ECU πραγματοποιεί τη διαδικασία αναζωογόνησης .
Κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία επιτυγχάνονται θερμοκρασίες άνω των 600οC στο φίλτρο,οι θερμοκρασίες αυτές είναι ικανές για την καύση-οξείδωση των μικροσωματιδίων και την μετατροπή τους σε διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Η αύξηση της θερμοκρασίας επιτυγχάνεται με τη χρήση δύο καταλυτικών μετατροπέων καθώς και με την επιπρόσθετη έγχυση καυσίμου που πραγματοποιείται από τα μπέκ κατά τη μετέγχυση.Στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αυξήσουν την θερμοκρασία του φίλτρου γίνονται ακόμα πολλές έρευνες από της αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι επιπτώσεις από την συνεχόμενη μη ολοκλήρωση της αναζωογόνησης είναι η φραγή του φίλτρου,η οποία μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή του φίλτρου αλλά και του κινητήρα (αντίθλιψη καυσαερίων) και η αλλοίωση του λιπαντικού η οποία και αυτή μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή του κινητήρα.