AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Ένας κινητήρας υγραερίου παρουσιάζει μειωμένες ανάγκες συντήρησης σε σχέση με έναν κινητήρα που χρησιμοποιεί βενζίνη ως πρoς:
α)τα λιπαντικά του,δεδομένου ότι δε διαλύεται σε αυτά (η βενζίνη) στη φάση της κρύας λειτουργίας του κινητήρα και
β)τα έμβολα και τους κυλίνδρους,δεδομένου ότι δε δημιουργεί επικαθίσεις άνθρακα.
Το υγραέριο βρίσκετε σε αέρια μορφή εσωτερικά του θαλάμου καύσεως οπότε δεν αναμιγνύεται με το λιπαντικό και ούτε το ξεπλένει από τα τοιχώματα του κυλίνδρου. Η μη αλλοίωση του λιπαντικού συνεπάγεται διατήρηση του ιξώδες του και των υπολοίπων ιδιοτήτων του στο πέρασμα του χρόνου καθώς και καλύτερη λίπανση και μείωση της φθοράς από τριβές και θερμοκρασίες σε έμβολα,τοιχώματα κυλίνδρου,έδρες,βαλβίδες,κτλ. Εφόσον ένα σύστημα υγραεριοκίνησης τοποθετηθεί σε όχημα συμβατικής τεχνολογίας το οποίο έχει χρησιμοποιεί ως καύσιμο μολυβδούχο βενζίνη,η κρούστα των επικαθίσεων άνθρακα η οποία έχει δημιουργηθεί στα τοιχώματα του κυλίνδρου σταδιακά θα απομακρυνθεί (η ομοιογενής καύση του υγραερίου δε δημιουργεί επικαθήσεις) Αυτό ενδέχεται να οδηγήσει σε κατανάλωση λιπαντικού,ανάλογο πάντα με την κατάσταση του κινητήρα. Η χρήση λιπαντικού ειδικών προδιαγραφών δεν κρίνεται απαραίτητη. Τα περισσότερα λιπαντικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λίπανση του κινητήρα και μετά τη μετατροπή του σε LPG. Παρ΄όλα αυτά ορισμένοι κατασκευαστές διαθέτουν ειδικά λιπαντικά τα οποία διασφαλίζουν μεγαλύτερη απαγωγή θερμότητας και προστασία από φθορά. Ένα σύνηθες πρόβλημα εμφανίζεται με τις βαλβίδες και τις έδρες τους. Δεδομένου ότι το LPG εισέρχεται στο χώρο του θαλάμου καύσεως του κινητήρα αεριοποιημένο, δεν απαγάγει τα ίδια ποσοστά θερμότητας με τη βενζίνη η οποία βρίσκεται σε υγρή μορφή και αεριοποιείται εσωτερικά του θαλάμου καύσεως. Αυτό συμβαίνει επειδή κατά την αλλαγή φάσης του LPG (από υγρό σε αέριο), προσλαμβάνει θερμότητα από το περιβάλλον και το ψυκτικό υγρό (λανθάνουσα θερμότητα), επομένως δε μπορεί να απαγάγει τη θερμότητα από τις βαλβίδες και τις έδρες τους με τις οποίες έρχεται σε επαφή (Ο ΥΓΡΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΕΞΑΙΡΕΙΤΑΙ). Εφόσον τοποθετείται σύστημα υγραεριοκίνησης σε κινητήρα συμβατικής τεχνολογίας (μολυβδούχου βενζίνης) συνιστάται η αντικατάσταση των βαλβίδων και των εδρών τους με αντίστοιχες για αμόλυβδη βενζίνη (αυξημένης αντοχής σε θερμοκρασίες) κατασκευασμένες από χάλυβα. Μελέτες σχετικά με τη μακροβιότητα της ζωής των κινητήρων οι οποίοι λειτουργούν με υγραέριο, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση της διάρκειας ζωής τους. Βασικότεροι λόγοι είναι η καθαρότητα της καύσης (ομοιογενής ανάμειξη αέρα με αέρια υγραερίου) και η μη επίδραση στη λειτουργία του συστήματος λίπανσης. Αντίστοιχη κατάσταση με αυτή των βαλβίδων μπορεί να δημιουργηθεί και στους σπινθηριστές (μπουζί). Η μη δυνατότητα απαγωγής θερμότητας συνεπάγεται μεγαλύτερη συγκέντρωση θερμότητας στο θάλαμο καύσης και επομένως και στα ηλεκτρόδια των μπουζί. Οι κατασκευαστές συστημάτων υγραεριοκίνησης για να αντιμετωπίσουν την υπερβολική θερμοκρασία, χρησιμοποιούν ψυχρότερα μπουζί από αυτά της βενζίνης. Η μεγάλη θερμοκρασία στα ηλεκτρόδια όμως συνεπάγεται και αυξημένες ανάγκες τάσης ανάφλεξης (ιονισμού). Ειδικότερα απαιτείται υψηλότερη τάση σπινθήρα για τον ιονισμό (δηλαδή τη δυνατότητα του σπινθήρα να περάσει το κενό του διακένου) σε σχέση με κινητήρες που χρησιμοποιούν βενζίνη ως καύσιμο. Αν για παράδειγμα ένας κινητήρας βενζίνης χρειάζεται 14 KV για τον ιονισμό, με τη χρήση LPG απαιτούνται 16 KV. Ως λύση στις περιπτώσεις αυτές οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν εκτός από ψυχρότερα μπουζί, μικρότερο διάκενο ή ισχυρότερο σύστημα ανάφλεξης. Οι παραπάνω παράγοντες συντελούν στην αύξηση του ρυθμού φθοράς των μπουζί, με αποτέλεσμα να απαιτείται συχνότερη αντικατάσταση τους έναντι της βενζίνης. Παρ΄όλα αυτά αρκετοί κατασκευαστές δε θέτουν ως απαραίτητη προυπόθεση την αντικατάσταση των σπινθηριστών, δεδομένου ότι τα συστήματα ανάφλεξης των σύγχρονων κινητήρων είναι πλέον αρκετά ισχυρά και η καύση προσεγγίζει σε μεγάλο βαθμό τη στοιχειομετρική. Σε άλλες πάλι περιπτώσεις οι κατασκευαστές προτείνουν αντικατάσταση νωρίτερο από το όριο αλλαγής. Για την μακροβιότερη ζωή των σπινθηριστών συνίστανται οι τύποι πλατίνας ή ιριδίου, ενώ αρκετοί κατασκευαστές πλέον σχεδιάζουν σπινθηριστές ειδικά για οχήματα LPG. Εφόσον η εγκατάσταση ενός συστήματος υγραεριοκίνησης πραγματοποιείται εκ των υστέρων από ανεξάρτητο φορέα και όχι εκ κατασκευής, η συντήρηση του οχήματος δεν θα πρέπει να τροποποιείται. Μη συμβατότητα με τα προτεινόμενα χιλιομετρικά ή χρονικά διαστήματα συντήρησης τα οποία ορίζει ο κατασκευαστής, ενδέχεται να οδηγήσει σε άρνηση κάλυψη της εγγύησης του οχήματος( σε ότι αφορά τον κινητήρα).