Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Γνωριμία με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου

Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό GEORGE.B » Πέμ Ιουν 09, 2011 11:19 pm

ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΚΤΑΝΙΟΥ

Ο αριθμός οκτανίου (ή απλώς οκτάνια) είναι ένα μέτρο της ποιότητας των καυσίμων για μηχανές εσωτερικής καύσης και ιδιαίτερα της βενζίνης.Δείχνει το βαθμό αντικρουστικής ικανότητας.Όλα τα είδη της βενζίνης δεν έχουν την ίδια σύσταση και επομένως την ίδια αξία.Για τη σύγκριση των διάφορων βενζινών χρησιμοποιείται η λεγόμενη κλίμακα οκτανίου (από 0 έως 100) και κάθε βενζίνη χαρακτηρίζεται από τον αριθμό οκτανίων. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός οκτανίου της βενζίνης τόσο μεγαλύτερη είναι η απόδοση της. Μία βενζίνη θεωρείται ότι είναι αριθμού οκτανίου 0 όταν συμπεριφέρεται όπως το κανονικό επτάνιο, που δε θεωρείται καλό καύσιμο για βενζινοκινητήρες και αριθμού οκτανίου 100 όταν συμπεριφέρεται όπως ένα παράγωγο του κανονικού οκτανίου - το ισοοκτάνιο (2,2,4-τριμεθυλο-πεντάνιο), που θεωρείται δηλαδή άριστο καύσιμο για βενζινοκινητήρες. Για παράδειγμα, βενζίνη αριθμού οκτανίου 95 είναι εκείνη η οποία συμπεριφέρεται όπως το μίγμα που αποτελείται απο 95% ισοοκτάνιο και 5% επτάνιο. Για την αύξηση του αριθμού οκτανίου της βενζίνης, είτε υποβάλλεται σε ειδική κατεργασία, είτε προστίθενται σε αυτή διάφορες ουσίες, που οναμάζονται αντικτυπικά ή αντικροτικά (anti-knocks). Στο παρελθόν (μολυβδούχος βενζίνη) προστίθετο τετραμεθυλιούχος και τετρααιθυλιούχος μόλυβδος, αλλά χαρακτηρίστηκαν τοξικά εξαιτίας του μολύβδου και απαγορεύτηκαν. Σήμερα προστίθενται μόνο αλκοόλες και αιθέρς. Το καύσιμο το οποίο δεν περιέχει μόλυβδο ονομάζεται αμόλυβδη βενζίνη. Η απλή αμόλυβδη έχει αριθμό οκτανίου 95, ενώ η σούπερ αμόλυβδη έχει αριθμό οκτανίου που κυμαίνεται μεταξύ 99 και 100 (σήμερα ορισμένες εταιρίες έχουν 97 και 98). Για τη βελτίωση της απόδοσης του καυσίμου μπορεί να προστεθεί μεθανόλη και αιθανόλη.

ΠΥΡΑΝΑΦΛΕΞΗ

Είναι η μη προγραμματισμένη αυτόματη ανάφλεξη μίγματος στον κύλινδρο. Η πυρανάφλεξη προκαλείται κοντά στα τοιχώματα του θαλάμου καύσεως από την παρουσία πολύ θερμών ή καλύτερα πυρακτωμένων σωμάτων (επικαθήσεις ανθρακούχου ή μολυβδούχου φύσεως) στα πιο θερμά τμήματα, όπως η βαλβίδα εξαγωγής. Οι επικαθήσεις αυτές, προέρχονται από το καύσιμο που χρησιμοποιείται ή και από το λιπαντικό του κινητήρα και έχουν υψηλότερη θερμοκρασία από το υπόλοιπο τοίχωμα. Η πυρανάφλεξη μπορεί να εμφανιστεί σε ένα ή και περισσότερα σημεία του άκαυστου μίγματος και μάλιστα πριν ή μετά από την ανάφλεξη του μίγματος στον κύλινδρο. Εφόσον εμφανιστεί πριν την ανάφλεξη έχουμε ΠΡΟΑΝΑΦΛΕΞΗ. Εφόσον εμφανιστεί μετά την ανάφλεξη έχουμε ΜΕΤΑΝΑΦΛΕΞΗ. Η πυρανάφλεξη, συνήθως, δημιουργεί πρόσθετες εστίες ενάυσεως ή καλύτερα αναφλέξεως μέσα στο θάλαμο καύσεως. Έτσι έχουμε από περισσότερα σημεία, εκτός από το σημείο που υπάρχει ο αναφλεκτήρας, μέτωπα φλόγας με αποτέλεσμα εντονότερο ρυθμό καύσεως και βέβαια σαν αποτέλεσμα την ταχύτερη ανύψωση της πιέσεως και το χαρακτηριστικό θόρυβο στην περιοχή μεταξύ 700 και 1400Hz (πειράκια). Από την πυρανάφλεξη έχουμε (εξαιτίας της βελτιώσεως των συνθηκών μεταβιβάσεως της θερμότητας προς τα τοιχώματα του χώρου καύσεως) αυξημένες απώλειες και σε τελική ανάλυση μειωμένη απόδοση έργου ή γενικότερα μείωση της ισχύος του κινητήρα που μπορεί να φτάσει μέχρι 20% και που έχει τις ανάλογες επιπτώσεις (μείωση) στο βαθμό αποδόσεως του κινητήρα. Εκτός από το παραπάνω αίτιο όμως που προκαλεί πυρανάφλεξη, υπάρχει και ένα άλλο σπανιότερο αίτιο. Συγκεκριμένα οι επιφάνειες που βρίσκονται σε υπερθέρμανση μέσα στο θάλαμο καύσεως, μπορούν να αναφλέξουν το μίγμα και να προκαλέσουν πυρανάφλεξη. Στην περίπτωση αυτή έχουμε συνήθως πυρανάφλεξη του μίγματος που παρουσιάζεται με μορφή επιταχυνόμενης πυραναφλέξεως, δηλαδή με μια συνεχή αύξηση της γωνίας προαναφλέξεως. Αποτέλεσμα της επιταχυνόμενης προαναφλέξεως είναι η αρχική αύξηση της πιέσεως που επιτυγχάνεται μέσα στον κύλινδρο, μετά όμως η σταδιακή μείωση της ισχύος και πολλές φορές η διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα. Η πυρανάφλεξη, εκτός από τη μείωση της παρεχόμενης από τον κινητήρα ισχύος, συνήθως έχει και καταστρεπτικές συνέπειες αν εμφανιστεί με τη μορφή της επιταχυνόμενης προαναφλέξεως.

ΚΡΟΥΣΤΙΚΗ ΚΑΥΣΗ

Παρουσιάζεται στην περίπτωση που μια κανονικά αρχικά εξελισσόμενη καύση, μεταβεί ακαριαία, σε καύση εκρηκτικής μορφής ολόκληρου του υπόλοιπου άκαυστου μίγματος. Η ακαριαία συμμετοχή του υπόλοιπου άκαυστου μίγματος έχει σαν αποτέλεσμα την απότομη αύξηση της πίεσης μέσα στον κύλινδρο, την ανάπτυξη βίαιων κυμάτων κρούσεως, τη δόνηση του κυλίνδρου και την πρόκληση έντονου και χαρακτηριστικού θορύβου στην περιοχή των 3000-5000Hz.

H κρουστική καύση έχει ως αποτέλεσμα :

1. αύξηση της θερμοκρασίας
2. αύξηση του συντελεστού μεταβιβάσεως της θερμότητας προς τα τοιχώματα του κυλίνδρου με αποτέλεσμα την πτώση του παρεχόμενου έργου ή γενικότερα της ισχύος του κινητήρα (θερμικές απώλειες )
3. αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου
4. μείωση της αντοχής του κινητήρα και ειδικότερα των βαλβίδων, των εμβόλων και των εδράνων, που καταπονούνται μηχανικά από τις ισχυρές δυνάμεις, που αναπτύσσονται κατά την αύξηση της πιέσεως μέσα στον κύλινδρο, αλλά και από τα βίαια ωστικά κύματα.

ΑΝΤΙΚΡΟΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η πυρανάφλεξη δεν εμφανίζεται στην ίδια πίεση σε όλες τις βενζίνες καθώς αυτή εξαρτάται από μια σημαντική ιδιότητα τους, τη θερμοκρασία αυτανάφλεξης. Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία αυτή, τόσο μεγαλύτερη αντικρουστική ικανότητα εμφανίζει μία βενζίνη, δηλαδή τόσο περισσότερο μπορεί να συμπιεστεί χωρίς να δώσει κτύπημα. Είναι ευνόητο ότι το καύσιμο που μπορεί να συμπιεστεί περισσότερο θεωρείται και καλύτερης ποιότητας καθώς αυξάνεται η ενεργειακή απόδοση του κινητήρα. Στα σύγχρονα οχήματα και με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών στοιχείων, γίνεται χρήση αντικροτικών αισθητήρων (knock sencor). Οι αισθητήρες αυτοί ανιχνεύουν τον εμφανιζόμενο κρότο και στη συνέχεια βάση του σήματος που παράγουν, εκτελείται από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα (ecu) διόρθωση στο μίγμα ή το χρονισμό ανάφλεξης (advance) ώστε να μειωθεί το φαινόμενο. Οι επιδράσεις των φαινομένων που αναφέρθηκαν μπορεί να είναι καταστροφικές για έναν κινητήρα.

Η έκταση της βλάβης εξαρτάται :

1. από το είδος του φαινομένου (πυρανάφλεξη, κρουστική καύση),
2. το μέγεθος της εμφάνισης του φαινομένου
3. τη συχνότητα,
4. τη διάρκεια
5. την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κινητήρας
6. τα υλικά τα οποία τον απαρτίζουν
Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε, αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.
Άβαταρ μέλους
GEORGE.B
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2553
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 14, 2009 11:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ
Λάστιχα: KOBRA
Suspension: O.M.E-MX6+3CMbodylif
cb: Ναι
Name: ΓΙΩΡΓΟΣ

Re: Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Παρ Ιουν 10, 2011 12:38 am

Καταπληκτική παρουσίαση!
Πολλά υποτίθεται ξέρουμε και τίποτα τελικά επακριβώς δεν ξέρουμε, μπράβο Γεώργιε :!:
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό f_tasos » Παρ Ιουν 10, 2011 12:54 am

Πολύ καλό!!! Μπράβο Γιώργο!!! :clap: :clap: :clap:
Δεν έχουμε ανάγκη από τίποτ άλλο, παρά μονάχα από καθαρή καρδιά.
Άβαταρ μέλους
f_tasos
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8464
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:27 pm
Λάστιχα: A/T GO12-BF M/T KM2
Suspension: MAD
cb: Ναι
Aka: Τhe corruptor..ή The Goura kid
Name: Τάσος

Re: Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό panoshm » Παρ Ιουν 10, 2011 12:57 am

Άψογο άρθρο!!! :clap: :clap:
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30476
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό Vasilis » Παρ Ιουν 10, 2011 1:00 am

Γιωργο :text-bravo: :text-goodpost:
ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΩΡΑΙΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
Άβαταρ μέλους
Vasilis
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 10713
Εγγραφή: Δευτ Σεπ 08, 2008 3:23 pm
Τοποθεσία: ΛΟΥΤΡΑΚΙ/ΚΙΑΤΟ
cb: Όχι
Aka: Ρουλετακιας-Ζαρακιας-Texakias
Name: ΒΑΣΙΛΗΣ

Re: Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Παρ Ιουν 10, 2011 5:15 am

Ωραίος Γιώργη :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό SAM » Παρ Ιουν 10, 2011 10:28 pm

Πολυ καλο :clap: :clap: :clap:
Πάω παντού γιατί μπορώ
Τους σέβομαι όλους δεν φοβάμαι κανέναν
Γειά και χαρά Πάνος
Άβαταρ μέλους
SAM
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2574
Εγγραφή: Πέμ Απρ 09, 2009 8:21 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Λάστιχα: BF TA MAD KM2
Suspension: MAD + calmini
cb: Ναι
Aka: Σατανικό μπιζέλι ο Ελαφοκυνηγος
Name: Πάνος

Re: Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό ZΗΡΕΙΑ » Κυρ Ιουν 12, 2011 12:28 am

Εξαιρετικές πληροφορίες ! Ευχαριστούμε φίλε ! :clap: :wink: :wink:
ZΗΡΕΙΑ
 

Re: Αρ.οκτανίου-Πυρανάφλεξη-Κρουστική καύση-Αντικροτικότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Κυρ Ιουν 12, 2011 9:30 am

Ωραίος ο Γιώργος :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..


Επιστροφή στο Μηχανική ορολογία - Τεχνικές Παρουσιάσεις - Μanuals

antonis1627 Δευτ Απρ 29, 2024 8:26 am Μ.Τετάρτη 1-5-2024 πάμε για τσιπουράκι στο
antonis1627 Δευτ Απρ 29, 2024 5:56 am Καλημέρα σας και καλή Μ.εβδομαδα.
antonis1627 Κυρ Απρ 28, 2024 7:21 am Καλημέρα σας.
Διοματάρης Σάβ Απρ 27, 2024 8:29 am Καλημέρα σας κύριοι
antonis1627 Σάβ Απρ 27, 2024 6:56 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Παρ Απρ 26, 2024 6:16 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Απρ 25, 2024 10:07 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Απρ 25, 2024 6:02 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Απρ 24, 2024 10:03 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 24, 2024 9:55 am Κυριακή 12-5-2024 τα 16α γενέθλια του VITARAclub στην
antonis1627 Τετ Απρ 24, 2024 6:20 am Καλημέρα σας.
SIAL Τρί Απρ 23, 2024 5:28 pm Καλησπέρες! Όμορφες εικόνες για όλο τον λαό ..... viewtopic.php?f=181&t=37434&p=941302#p941302
arahova Τρί Απρ 23, 2024 10:58 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 23, 2024 6:21 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Απρ 22, 2024 10:12 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Απρ 22, 2024 5:55 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα
antonis1627 Κυρ Απρ 21, 2024 11:43 am Μ.Τετάρτη 1-5-2024 πάμε για τσιπουράκι στο
arahova Κυρ Απρ 21, 2024 11:26 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Απρ 21, 2024 7:22 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Απρ 20, 2024 10:22 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
Σταύρος 4x4 Σάβ Απρ 20, 2024 10:08 am Καλημέρα και καλό ΣΚ :!:
antonis1627 Σάβ Απρ 20, 2024 6:29 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
arahova Παρ Απρ 19, 2024 9:50 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Απρ 19, 2024 5:46 am Καλημέρα σας
john maxx Πέμ Απρ 18, 2024 10:24 pm Καλησπέρα από Μάλτα
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες