Εξατμίσεις και καταλύτες

Γνωριμία με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου

Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό f_tasos » Σάβ Ιαν 29, 2011 11:55 am

exatm01.jpg
exatm01.jpg (21.03 KiB) 6586 προβολές


Ένα από τα πρώτα στάδια βελτίωσης ενός κινητήρα είναι η ελευθέρωση των καυσαερίων του κινητήρα μέσω του συστήματος εξαγωγής. Ας δούμε τι περιλαμβάνει μία βελτιωμένη εξάτμιση ανάλογα με τις απαιτήσεις…

Ένα από τα πρώτα στάδια βελτίωσης ενός κινητήρα είναι η ελευθέρωση των καυσαερίων του κινητήρα μέσω του συστήματος εξαγωγής. Ας δούμε τι περιλαμβάνει μία βελτιωμένη εξάτμιση ανάλογα με τις απαιτήσεις…
Το σύστημα εξαγωγής ενός κινητήρα είναι υπεύθυνο να μεταφέρει τα καυσαέρια από το θάλαμο καύσης στην ατμόσφαιρα. Η λεγόμενη "εξάτμιση", λοιπόν, μπορεί να δεχθεί κάποια βελτίωση, η οποία θα χρησιμεύσει στην καλύτερη ροή των καυσαερίων, ώστε να γίνει πιο αποδοτική η λειτουργία του κινητήρα. Σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα οι κατασκευαστές "φιμώνουν" τον κινητήρα από το σύστημα εξαγωγής, ώστε να τηρεί όλα τα κριτήρια που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά στο θόρυβο που παράγει, αλλά και στην ποσότητα εκπομπών ρύπων.

exatm05.jpg
exatm05.jpg (6 KiB) 6586 προβολές


Εμείς μπορεί να βλέπουμε μόνο την α-πόληξη της εξάτμισης, αλλά πίσω από αυτή υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα, το οποίο είναι υπεύθυνο για την απόδοση του κινητήρα, των εκπομπών ρύπων που θα παράγει, αλλά και του θορύβου.

Από τι αποτελείται;
Η εξάτμιση του αυτοκινήτου αποτελείται από τμήματα τα οποία ενώνονται μεταξύ τους, ώστε να μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα στο συνεργείο. Η εξάτμιση ξεκινά από την πολλαπλή, η οποία διαθέτει ανάλογο αριθμό σωλήνων με τους κυλίνδρους του κινητήρα. Οι σωλήνες αυτοί ενώνονται και καταλήγουν σε ένα. Μετά από εκείνο το σημείο ενώνονται με τον καταλύτη, ο οποίος φιλτράρει τις βλαβερές ουσίες της καύσης του κινητήρα. Σειρά έχει το μεσαίο καζάνι και το τελικό, με το πρώτο να είναι υπεύθυνο για τη ροή των καυσαερίων και το τελευταίο να περιορίζει το θόρυβο που καταλήγει στο περιβάλλον.

exatm02.jpg
exatm02.jpg (7.95 KiB) 6586 προβολές


Η πολλαπλή εξαγωγής είναι το τμήμα της εξάτμισης που συνδέεται με τον κινητήρα.

Βελτίωση εμφάνισης
Εκτός από τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, μπορούμε να αναβαθμίσουμε την αισθητική του πίσω τμήματος του αυτοκινήτου μας με μία επέμβαση στην εξάτμιση. Στο εμπόριο υπάρχουν διάφορα είδη απολήξεων, τα οποία συγκολλούνται στο εργοστασιακό τελικό καζάνι. Βέβαια, αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε και με την εξ ολοκλήρου αντικατάσταση του τελευταίου καζανιού, τοποθετώντας ένα άλλο, το οποίο να διαθέτει μεγαλύτερη ή και διπλή απόληξη, χωρίς να επηρεάζει την απόδοση του κινητήρα ή να παράγει μεγαλύτερα ποσοστά θορύβου.

exatm04.jpg
exatm04.jpg (10.98 KiB) 6586 προβολές


Εκτός από τη βελτίωση του κινητήρα, μία aftermarket εξάτμιση μπορεί να βελτιώσει και την εικόνα του πίσω μέρους του αυτοκινήτου μας.

Βελτίωση απόδοσης
Μετά την αλλαγή του εργοστασιακού φίλτρου αέρα του κινητήρα με ένα ελευθέρας ροής, το επόμενο στάδιο βελτίωσης είναι ο τομέας της εξάτμισης. Μία βελτιωτική εξάτμισης απελευθερώνει την περιορισμένη από τον κατασκευαστή ροή των καυσαερίων, με αποτέλεσμα να μπορεί ο κινητήρας να αυξήσει αυτόματα τη δύναμη που παράγει. Ανάλογα τον κινητήρα του αυτοκινήτου αλλά και το πόσο "φιμωμένος" είναι, ανάλογη είναι η επιπλέον δύναμη που θα αποδώσει. Η δύναμη αυτή μπορεί να εμφανιστεί σε δύο τομείς: στην αύξηση της ιπποδύναμης ή της ροπής που παράγει το μοτέρ. Εκτός από τη βελτίωση του κινητήρα, μία "ελεύθερη" εξάτμιση προσφέρει μία ευχάριστη και έντονη χροιά του ήχου που παράγει, με ανάλογης έντασης μπάσο. Το πόσο έντονη ή διακριτική θα είναι αυτή η ένταση κανονίζεται από τη χωρητικότητα των σιλανσιέ και, κατά συνέπεια, από τις ανάγκες του οδηγού. Γενικά, πάντως, η επιλογή της βελτιωτικής εξάτμισης εξαρτάται από την ιπποδύναμη ή το στάδιο βελτίωση του κινητήρα, όπως και από τις απαιτήσεις του οδηγού για κανονική ή αγωνιστική χρήση.

exatm08.jpg
exatm08.jpg (5.91 KiB) 6586 προβολές


Μία βελτιωμένη εξάτμιση μπορεί να αυξήσει την ιπποδύναμη αλλά και τη ροπή του κινητήρα. Επίσης, προσφέρει μπάσο ήχο ο οποίος είναι ανάλογος της χωρητικότητας του μεσαίου και τελικού σιλανσιέ.

Το κεφάλαιο του καταλύτη
Ο καταλύτης ενός αυτοκινήτου είναι υπεύθυνος για τη μετατροπή των βλαβερών ουσιών που παράγει ο κινητήρας από την καύση σε μη βλαβερές. Βέβαια, και σε αυτό τον τομέα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, ώστε να αυξηθεί η απόδοση του αυτοκινήτου χωρίς να καταστρέφεται το περιβάλλον.
Μεταλλικοί καταλύτες
Τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων εφοδιάζουν τα μοντέλα τους με συμβατικούς καταλύτες, οι οποίοι αποτελούνται από κεραμικά υποστρώματα. Για όσους όμως θέλουν να βελτιώσουν το σύστημα εξαγωγής, δηλαδή την καλύτερη ροή των καυσαερίων, θα πρέπει να προχωρήσουν στην τοποθέτηση ενός μεταλλικού καταλύτη, που θα βρουν στο εμπόριο. Οι καταλύτες αυτοί διαθέτουν μεταλλικό υπόστρωμα, το οποίο είναι κατασκευασμένο από λεπτά μεταλλικά φύλλα. Τα λεπτά τοιχώματα επιτρέπουν στο υπόστρωμα να καλύπτει μεγαλύτερη επιφάνεια σε σύγκριση με έναν απλό κεραμικό καταλύτη. Η μεγαλύτερη αυτή επιφάνεια ωφελεί την καλύτερη κατάλυση, διότι οι χημικές αντιδράσεις γίνονται στην επιφάνεια.

exatm03.jpg
exatm03.jpg (7.63 KiB) 6586 προβολές


Οι μεταλλικοί καταλύτες προσφέρουν αύξηση της ιπποδύναμης του κινητήρα και είναι ανθεκτικοί σε χτυπήματα σε σχέση με τους κεραμικούς.

Κεραμικοί καταλύτες
Ένας καταλύτης έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής. Βέβαια, η διάρκεια αυτή μεταβάλλεται ανάλογα με τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Αν η λειτουργία του συστήματος ανάφλεξης και τροφοδοσίας καυσίμου είναι σωστή, τότε η ζωή του καταλύτη αυξάνεται. Αν, λοιπόν, ανακαλύψουμε, ότι ο εργοστασιακός κεραμικός καταλύτης του αυτοκινήτου μας έχει φθάσει στο τέλος της ζωής του και χρειάζεται αντικατάσταση, ο καινούργιος που θα επιλέξουμε δε χρειάζεται να είναι απαραίτητα μεταλλικός. Στο εμπόριο μπορούμε να βρούμε aftermarket κεραμικούς καταλύτες, οι οποίοι είναι ικανοί να βελτιώσουν την απόδοση του κινητήρα. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουμε, ότι οι κεραμικοί καταλύτες έχουν αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους μεταλλικούς. Το κόστος αγοράς είναι χαμηλότερο, όπως και η παραγωγή θορύβου, ενώ η αντοχή τους άνω των 1.200ο Κελσίου είναι μεγαλύτερη σε σχέση με ένα μεταλλικό.

exatm06.jpg
exatm06.jpg (8.43 KiB) 6586 προβολές


Οι κεραμικοί καταλύτες έχουν μικρότερο κόστος σε σχέση με τους μεταλλικούς και αντέχουν σε θερμοκρασίες άνω των 1.200 βαθμών Κελσίου.


Πηγή : http://www.autotriti.gr
Δεν έχουμε ανάγκη από τίποτ άλλο, παρά μονάχα από καθαρή καρδιά.
Άβαταρ μέλους
f_tasos
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8464
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:27 pm
Λάστιχα: A/T GO12-BF M/T KM2
Suspension: MAD
cb: Ναι
Aka: Τhe corruptor..ή The Goura kid
Name: Τάσος

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Σάβ Ιαν 29, 2011 11:58 am

:clap: Μπράβο Τάσο ! Πολύ καλό και ενημερωτικό !

Το χταποδάκι ... λουκούμι ! :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Επισκέπτης
 

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό f_tasos » Σάβ Ιαν 29, 2011 11:59 am

Όπως καταλάβατε ψάχνω για εξάτμιση..... :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
Δεν έχουμε ανάγκη από τίποτ άλλο, παρά μονάχα από καθαρή καρδιά.
Άβαταρ μέλους
f_tasos
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8464
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:27 pm
Λάστιχα: A/T GO12-BF M/T KM2
Suspension: MAD
cb: Ναι
Aka: Τhe corruptor..ή The Goura kid
Name: Τάσος

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό alexisgon » Σάβ Ιαν 29, 2011 12:03 pm

Ωραίο άρθρο Τάσε! Μπράβο! :clap: :clap: :clap: :clap:
Σίγουρα υπάρχει λύση,συνεπώς και αποτέλεσμα!
LPG Zavoli -> GV '99 - 5D,Πλύμνες Μile Μarker,Midland Alan 248
It only works for mud... |
alexisgon
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 2065
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 08, 2009 12:32 am
Λάστιχα: BF 225/70/16 AT
cb: Ναι
Name: Αλέξης

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό panoshm » Σάβ Ιαν 29, 2011 12:32 pm

Μπράβο Τάσε :clap: Καλές αγορές :whistle:
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30476
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό ------ » Σάβ Ιαν 29, 2011 3:27 pm

Πολυ καλο θεμα Τασο. :clap: :clap: :clap:
------
 

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Σάβ Ιαν 29, 2011 3:42 pm

Τάσο πολύ καλό το θέμα :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό xenofontas » Σάβ Ιαν 29, 2011 8:45 pm

Καλά νέα τάσο,κατ΄'αρχάς καλορίζεικο,και μετά ψήλωμα και ποδιές σωστα?
Άβαταρ μέλους
xenofontas
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 329
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 08, 2009 7:20 pm
Τοποθεσία: κόρινθος
Λάστιχα: yokohama geo 12 ATS
Suspension: mad
cb: Ναι
Aka: fontas
Name: xenofontas

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Κυρ Ιαν 30, 2011 12:17 am

Με την άδεια του Τάσου,να δηλώσω ενημερωτικά.....

Η ¨μαμα¨ πολλαπλή εξαγωγής είναι χυτή,κατασκευασμένη απο μαντέμι (για λόγους περιορισμού του κόστους και παργωγής).Τα χταπόδια είναι απο inox σωλήνα ιδίου μήκους και διαμόρφωσης σε κουρμπαδώρους ωστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη εκροή των καυσαερίων προς την εξάτμιση.Φυσικά η ύπαρξη πιο ελεύθερης εξάτμισης δεν συμαίνει αυτόματα και αύξηση επιδόσεων αντίθετα μπορεί να ρίξει τις επιδόσεις ενός κινητήρα για τον εξής λόγο: Καθώς η βαλβίδα εξαγωγής ανοίγει τα καυσαέρια λόγω πίεσης ωθούνται προς την εξάτμηση στο διάστημα που η βαλβίδα εξαγωγής αρχίζει να κλείνει ανοίγει η βαλβίδα εισαγωγής (φαινόμενο επικάλυψης) τότε λόγο της υποποίεσης που δημιουργείται απο την κατάλληλη διαμόρφωση της εξάτμησης (βεντούρι) το μείγμα αέρα/βενζίνης τύνει να καλυψει το κενό και εισέρχεται στον κύλινδρο δημιουργώντας έτσι την μέγιστη δυνατή πλήρωση του κυλίνδρου (ατμοσφαιρικός).Αν η εξάτμηση δεν είναι μελετημένη και απλά είναι μια υποτυπώδη σωλήνα ¨ελευθέρας¨τότε εκτός του οτι δεν θα δημιουργηθεί υποπίεση ωστε να εισέρθει μείγμα στον κύλινδρο υπάρχει περίπτωση να καεί ο καταλύτης ή χειρώτερα η βαλβίδα εξαγωγής μιας και όταν εκτονωθεί η πίεση τα καυτά καυσαέρια θα παραμείνουν τόσο την εξαγωγή όσο και στον καταλύτη.

Συνήθει τύποι χταποδιού.jpg
Συνήθει τύποι χταποδιού.jpg (93.86 KiB) 6504 προβολές


Οι κυριότεροι τύποι κατασκευής χταποδιού

-Ο 4 σε 1 δηλαδή οι τέσσερις σωλήνες εξαγωγής συναντούνται σε μία και ακολουθει το δύπτυχο καταλύτης-καζανάκι.

-Ο 4 σε 2 δηλαδή οι τέσσερις σωλήνες εξαγωγής συναντούνται σε δύο με τη κάθε μια να έχει δικό της καταλύτη και καζανάκι.Εδώ λαμβάνεται υπόψη για την κατασκευή η σειρά ανάφλεξης των κυλίδρων δηλαδή η συνήθει σειρά ανάφλεξης των 4κύλινδρων είναι 1-3-4-2 άρα οι οι σωλήνες εξαγωγής ανά δύο είναι 1-4 και 3-2.

-Ο 4 σε 2 σε 1 ο πιο κοινός τύπος χταποδιού οι τέσσερις εξαγωγές γίνονται δύο και καταλήγουν σε σε μία κοινή σωλήνα οπου έχει τον καταλύτη και την εξάτμηση.Εδώ συνήθως ο αισθητήρας ¨λ¨ τοποθετήται πάνω στη διπλή σωλήνα που βάζει τις 4 εξαγωγές σε μία σωλήνα

Ειδηκή κατασκευή χταποδιού για κινητήρα επιδόσεων.jpg
Ειδηκή κατασκευή χταποδιού για κινητήρα επιδόσεων.jpg (116.82 KiB) 6504 προβολές


Αυτή η ειδικά διαμορφωμένη,με σωλήνες,εξαγωγή επιτρέπει υψηλές επιδόσεις.Τέτοια σχήματα για να κατασκευαστούν απο μαντέμι θα χρειαζόντουσταν ειδικές μήτρες (για το χύσιμό τους) με τεράστιο κόστος.Φυσικά λόγο της κακής θερμικής απόδοσης του μαντεμιού η αναλογία κόστους/επιδόσεων κρίνεται το λιγότερο ασύμφορη.

Το χταπόδι,όπως προαναφέρθηκε,λόγω των ίδιου μήκους σωλήνων εκτονώνει τον ίδιο όγκο καυσαερίων σε κάθε κύλινδρο άρα εισέρχεται και ίδιο μείγμα σε κάθε κύλινδρο.Επιπλέων η επιφάνεια του υλικού inox μειώνει τις τριβές,στα εσωτερικά τοιχωματα,των καυσαερίων κάνοντας την εκροή τους πιο εύκολη και ομαλή.Επίσης συντελεί και στην πιο εύκολη αποβολή της θερμοκρασίας λόγω καλύτερης θερμικής αγωγημότητας.

Αντίθετα οι μαντεμένιες εξαγωγές δεν είναι ίδιού μήκους σε κάθε κύλινδο ενω η τραχιά επιφάνειά τους παρεμποδίζει την ομαλή ροή.Τέλος η θερμική αγωγημότιτα είναι κακή και τα καυσαέρια οδηγούνται με υψηλή θερμοκρασία στον καταλύτη.

1147943_0_n.jpg
1147943_0_n.jpg (27.47 KiB) 6504 προβολές


Όπως ανέφερε και ο Κώστας (ΚΟΝ.GV) στα χταπόδια,αντί του καλύματος απο λαμαρίνα, τοποθετούνται καλύμματα απο αμίαντο για να προστατέψουν τις σωλήνες εξαγωγής. :wink:
Τελευταία επεξεργασία από Mastergunner και Πέμ Φεβ 03, 2011 12:02 am, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Κυρ Ιαν 30, 2011 1:17 am

Ωραίος και πάντα άψογα τεχνικά καταρτισμένος ο Γιώργος ! Ευχαριστούμε φίλε ! :clap:
Επισκέπτης
 

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό f_tasos » Κυρ Ιαν 30, 2011 11:23 am

Mastergunner έγραψε:Με την άδεια του Τάσου,να δηλώσω ενημερωτικά.....



Σε αυτά τα πόστ δεν χρειάζεσαι την άδεια κανενός Τάσου, Γιώργο μου για να ποστάρονται πράγματα που εμπλουτίζουν τις γνώσεις μας! Και ειδικά μετά από αυτά που έχεις κάνει για εμάς εδώ μέσα!!! :wink: :clap: :clap: :clap:
Δεν έχουμε ανάγκη από τίποτ άλλο, παρά μονάχα από καθαρή καρδιά.
Άβαταρ μέλους
f_tasos
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8464
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:27 pm
Λάστιχα: A/T GO12-BF M/T KM2
Suspension: MAD
cb: Ναι
Aka: Τhe corruptor..ή The Goura kid
Name: Τάσος

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό TAKIS L. » Κυρ Ιαν 30, 2011 3:25 pm

Ωραιος ο Τασος κ ο Γιωργος επισης! :clap:
peace - unity - love and have some off road fun!!!
Άβαταρ μέλους
TAKIS L.
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 7198
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 18, 2010 9:44 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς
Λάστιχα: Malatesta Cobra
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: Mad-KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O...γειά σας σύντροφοι
Name: ΤΑΚΗΣ Λ.

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό dimitriskm » Κυρ Ιαν 30, 2011 4:44 pm

:text-goodpost: ωραια αναλυση παιδια!!!
Άβαταρ μέλους
dimitriskm
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 432
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 01, 2010 12:20 am
Λάστιχα: COOPER STT
Suspension: MAD+KYB+SP
cb: Ναι
Name: ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Δευτ Ιαν 31, 2011 1:40 am

Μπράβο ρε Τάσο για το πολύ καλό post :clap:
Μπράβο και στον Γιώργο για την πολύ σημαντική συμπλήρωση επάνω στο άρθρο :clap:

Ε ρε κάτι χταποδάκια...μούρλια :dance: Έλα και έρχετε λέμεεεεεεεεεεεεε :whistle: :whistle: :whistle: :mrgreen:
Επισκέπτης
 

Re: Εξατμίσεις και καταλύτες

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τετ Φεβ 02, 2011 7:38 pm

Ωραιο θεμα για διαβασμα,μπραβο παιδια :clap: :clap: :clap:
Αυτο το V πολυ αθορυβο ειναι ρε παιδι μου :whistle: :D
Επισκέπτης
 

Επόμενο

Επιστροφή στο Μηχανική ορολογία - Τεχνικές Παρουσιάσεις - Μanuals

Διοματάρης Σάβ Απρ 27, 2024 8:29 am Καλημέρα σας κύριοι
antonis1627 Σάβ Απρ 27, 2024 6:56 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Παρ Απρ 26, 2024 6:16 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Απρ 25, 2024 10:07 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Απρ 25, 2024 6:02 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Απρ 24, 2024 10:03 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 24, 2024 9:55 am Κυριακή 12-5-2024 τα 16α γενέθλια του VITARAclub στην
antonis1627 Τετ Απρ 24, 2024 6:20 am Καλημέρα σας.
SIAL Τρί Απρ 23, 2024 5:28 pm Καλησπέρες! Όμορφες εικόνες για όλο τον λαό ..... viewtopic.php?f=181&t=37434&p=941302#p941302
arahova Τρί Απρ 23, 2024 10:58 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 23, 2024 6:21 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Απρ 22, 2024 10:12 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Απρ 22, 2024 5:55 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα
antonis1627 Κυρ Απρ 21, 2024 11:43 am Μ.Τετάρτη 1-5-2024 πάμε για τσιπουράκι στο
arahova Κυρ Απρ 21, 2024 11:26 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Απρ 21, 2024 7:22 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Απρ 20, 2024 10:22 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
Σταύρος 4x4 Σάβ Απρ 20, 2024 10:08 am Καλημέρα και καλό ΣΚ :!:
antonis1627 Σάβ Απρ 20, 2024 6:29 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
arahova Παρ Απρ 19, 2024 9:50 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Απρ 19, 2024 5:46 am Καλημέρα σας
john maxx Πέμ Απρ 18, 2024 10:24 pm Καλησπέρα από Μάλτα
arahova Πέμ Απρ 18, 2024 10:04 am Καλημέρα σε όλους.
ΣΤΑΥΡΟΣ Πέμ Απρ 18, 2024 8:16 am Κυριακή 12-5-2024 τα 16α γενέθλια του VITARAclub στην
antonis1627 Πέμ Απρ 18, 2024 5:57 am Καλημέρα σας.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες