Ελαστικά (Παραγωγή-Τύποι-Πληροφορίες)

Γνωριμία με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου

Re: Λάστιχα Αυτοκινήτου

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Παρ Νοέμ 04, 2011 6:17 am

Ωραίο θέμα :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Κάποιες πληροφορίες έχω κι εγώ εδώ:------edit by Tzivitzonis: τα θέματα συγχωνεύθηκαν! :!: ---------
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Λάστιχα Αυτοκινήτου

Δημοσίευσηαπό Ex.kostas » Παρ Νοέμ 04, 2011 9:43 am

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
SV1SAW
Άβαταρ μέλους
Ex.kostas
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1292
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 24, 2010 5:52 pm
Τοποθεσία: Ν.ΦΙΛΟΘΕΗ
Λάστιχα: MAXXIS MUD
Διάσταση ελαστικών: 245/70/16
Suspension: Custom 4"
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Κώστας

Re: Λάστιχα Αυτοκινήτου

Δημοσίευσηαπό Vasilis » Παρ Νοέμ 04, 2011 1:32 pm

Μπραβο σας παιδες!! :clap: :clap: :clap:
ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΩΡΑΙΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
Άβαταρ μέλους
Vasilis
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 10713
Εγγραφή: Δευτ Σεπ 08, 2008 3:23 pm
Τοποθεσία: ΛΟΥΤΡΑΚΙ/ΚΙΑΤΟ
cb: Όχι
Aka: Ρουλετακιας-Ζαρακιας-Texakias
Name: ΒΑΣΙΛΗΣ

Re: Ελαστικά (Παραγωγή-Τύποι-Πληροφορίες)

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Παρ Νοέμ 04, 2011 2:26 pm

Τα θέματα των Mastergunner και nick_89 συγχωνεύθηκαν και τροποποιήθηκε λίγο ο τίτλος για να είναι πιο πλήρης :idea:
Μαζεμένα και νοικοκυρεμένα! :wink:

Εύγε και στους δύο για τις πληροφορίες! :handgestures-thumbup:
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 37838
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Re: Ελαστικά (Παραγωγή-Τύποι-Πληροφορίες)

Δημοσίευσηαπό nikos 1975 » Σάβ Νοέμ 05, 2011 12:40 pm

:clap: :clap: :clap:
Άβαταρ μέλους
nikos 1975
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 266
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 09, 2010 12:05 pm
Τοποθεσία: Χανια Κρητης
Λάστιχα: 215/75/15BFGoodrich
Suspension: μπιλσταιν
cb: Όχι
Name: Nικολαος

Re: Ελαστικά (Παραγωγή-Τύποι-Πληροφορίες)

Δημοσίευσηαπό bill12 » Σάβ Νοέμ 05, 2011 3:01 pm

:clap: :clap: :clap:
Η ζωή είναι πολύ μικρή απόλαυσέ την.......
Άβαταρ μέλους
bill12
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 3071
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 25, 2009 11:14 pm
Τοποθεσία: ΚΑΤΕΡΙΝΗ - ΣΕΛΙ
Λάστιχα: Bridgestone 694
Suspension: MAD ελατήρια
cb: Ναι
Name: ΒΑΣΙΛΗΣ

Re: Ελαστικά (Παραγωγή-Τύποι-Πληροφορίες)

Δημοσίευσηαπό haritak » Σάβ Νοέμ 05, 2011 8:53 pm

Πολύ ωραία άρθρα! Σωστή και η κίνηση να συγχωνευτούν. Το vitaraclub είναι το πρώτο μέρος που μου έρχεται για πληροφορίες όταν θέλω κάτι! Δεν είναι και λίγο...
nGV 1.9 DDiS ESP TCS -- June 2009
King Spring + Kayaba / XMC front shield / LLumar
8.5lt/100km, 180.000 km
http://ych.gr
Άβαταρ μέλους
haritak
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 24, 2009 11:28 am
Τοποθεσία: Κρήτη
Λάστιχα: Michellen Latitude c
Suspension: King Springs
cb: Όχι
Name: Γιάννης

Re: Ελαστικά (Παραγωγή-Τύποι-Πληροφορίες)

Δημοσίευσηαπό ZΗΡΕΙΑ » Τρί Νοέμ 08, 2011 8:25 pm

Μπράβο σας παίδες ! Ωραίο το θέμα και πολύ χρήσιμο ! :clap:
ZΗΡΕΙΑ
 

Re: Ελαστικά (Παραγωγή-Τύποι-Πληροφορίες)

Δημοσίευσηαπό f_tasos » Τρί Νοέμ 08, 2011 8:27 pm

Μπράβο και στους δυο!!!!! :clap: :clap: :clap:
Δεν έχουμε ανάγκη από τίποτ άλλο, παρά μονάχα από καθαρή καρδιά.
Άβαταρ μέλους
f_tasos
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8464
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:27 pm
Λάστιχα: A/T GO12-BF M/T KM2
Suspension: MAD
cb: Ναι
Aka: Τhe corruptor..ή The Goura kid
Name: Τάσος

Τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ για τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ !!!

Δημοσίευσηαπό dimitriszim » Σάβ Ιαν 14, 2012 12:10 pm

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

52el1.jpg
52el1.jpg (71.03 KiB) 5046 προβολές


Τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι υπεύθυνα κατά ένα μεγάλο μέρος για την ασφάλειά μας κατά τις μετακινήσεις μας. Εκεί, μεταφέρονται όλες οι εντολές του οδηγού και η καλή τους κατάσταση είναι σημαντική.

Ο ρόλος των ελαστικών είναι ιδιαίτερα σημαντικός για το αυτοκίνητο και τον οδηγό του. Δεν είναι τυχαίο ότι, πρόκειται για το μοναδικό σημείο του αυτοκίνητου που έχει συνεχή επαφή με το οδόστρωμα. Η σωστή επιλογή τους μπορεί να προλάβει κάποια ανεπιθύμητη ενέργεια, όπως την απώλεια της πρόσφυσης και του ελέγχου του οχήματος. Σημαντικά κριτήρια για την αγορά τους είναι οι καιρικές συνθήκες, ο τύπος του αυτοκινήτου αλλά και η οικονομία και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του αγοραστή.

Από τι αποτελούνται;

Τα ελαστικά είναι κατασκευασμένα από φυσικό και συνθετικό καουτσούκ, ενώ, για να αυξηθεί η αντοχή τους στο σημείο ένωσης με τις ζάντες, χρησιμοποιείται ειδική επίστρωση από χάλυβα. Φυσικά, αποτελούνται και από άλλα συστατικά, όπως λινά, οξείδιο ψευδαργύρου, θείο και διάφορες άλλες οργανικές ουσίες.

Τα είδη των ελαστικών:

Στο εμπόριο, μπορούμε να βρούμε διάφορα είδη ελαστικών, τα οποία απευθύνονται σε παντός τύπου οχήματα, αλλά και ανάλογα με τις απαιτήσεις του καταναλωτή. Πρώτα από όλα, το μεγαλύτερο ρόλο παίζει η κατηγορία όπου ανήκει το όχημα, δηλαδή, αν είναι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, ένα μικρομεσαίο όχημα, μία μπερλίνα, ένα SUV ή και ακόμα ένα σπορ όχημα υψηλών επιδόσεων. Ανάλογα με την κατηγορία, αλλάζουν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου ελαστικού. Έπειτα, θα πρέπει το ελαστικό αυτό να καλύπτει τις απαιτήσεις μας, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινούμαστε συνήθως και τις καιρικές συνθήκες. Δηλαδή, αναφερόμαστε σε χειμερινά ελαστικά, σε θερινά, σε ελαστικά χιονιού ή σε εκτός δρόμου ελαστικά. Ας δούμε όμως, πιο συγκεκριμένα, ποιες είναι οι κατηγορίες, αλλά και τι μας προσφέρουν.

Χειμερινά ελαστικά

Τα εν λόγω ελαστικά απευθύνονται σε αυτούς που πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους σε περιοχές με έντονες χειμερινές συνθήκες. Δηλαδή, όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος και αντιστοίχως του δρόμου είναι αρκετά χαμηλή, όπου ένα χειμερινό ελαστικό μπορεί να αναπτύξει ευκολότερα θερμοκρασία σε σχέση με ένα θερινό ελαστικό. Aποδίδουν άριστα και σε βρεγμένο οδόστρωμα και αυτό συνήθως οφείλεται στη χάραξη του πέλματός τους. Σκοπός της χάραξης ενός χειμερινού ελαστικού είναι να αποβάλλει από το πέλμα όσο το δυνατό μεγαλύτερες ποσότητες νερού, ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο της υδρολίσθησης και η απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου.

Θερινά ελαστικά

Αυτή η κατηγορία των ελαστικών είναι η πιο διαδεδομένη στην Ελλάδα και συνιστάται για στεγνό οδόστρωμα με υψηλές θερμοκρασίες αλλά και σε βρεγμένο. Πλέον, τα περισσότερα από αυτά αποδίδουν το ίδιο καλά και στους δύο τομείς, λόγω των χωρισμένων τμημάτων του πέλματός τους, το οποίο διαθέτει σχεδιασμό ανάλογα με την περίσταση. Ο ασύμμετρος σχεδιασμός λοιπόν, βοηθάει ώστε το ελαστικό να προσαρμόζεται και να αποδίδει ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.

Ελαστικά για 4x4 και SUV

Τα ελαστικά για 4x4 και SUV έχουν διαφορετική χάραξη πέλματος από τα ελαστικά των υπόλοιπων κατηγοριών, με εξαίρεση τα SUV υψηλών επιδόσεων. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες ελαστικών για τετρακίνητα μοντέλα όπως για χιόνι, για λάσπη ή και ακόμα και αυτά που συνδυάζουν τα προαναφερθέντα εδάφη με την άσφαλτο. Έτσι, ανάλογα με τις ανάγκες των οδηγών και ιδιοκτητών τετρακίνητων μοντέλων, υπάρχει και το ανάλογο ελαστικό. Όμως, τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου ελαστικά μειώνουν το κράτημα του οχήματος στην άσφαλτο και παράγουν αυξημένα επίπεδα θορύβου.


Πως να «διαβάσετε» το ελαστικό.

52el5.jpg
52el5.jpg (38.32 KiB) 5046 προβολές


Ανάλογα με τις δυνατότητες και τις επιδόσεις ενός οχήματος, πρέπει να επιλεγεί ο κατάλληλος δείκτης ταχύτητας.

Στο προφίλ ενός ελαστικού υπάρχουν αρκετές ενδείξεις και πολλά νούμερα που μαρτυρούν αρκετά «μυστικά» για την ποιότητα, την ηλικία και την αντοχή του ελαστικού.
Σας μεταφράζουμε λοιπόν τις άγνωστες αυτές λέξεις, ώστε να γνωρίζετε τα πάντα για τα «πατούμενά» σας.


1. MAX PRESS: Ένδειξη μέγιστης πίεσης.
2. MAX LOAD: Ένδειξη μέγιστου φορτίου σύμφωνα με το DOT (Υπ. Μεταφορών Η.Π.Α.)
3. TREADWEAR: Δείκτης φθοράς
4. TRACTION: Δείκτης πρόσφυσης
5. TEMPERATURE: Δείκτης αποβολής θερμότητας.
6. 215: Πλάτος πέλματος σε χλστ.
7. 65: Ύψος προφίλ ελαστικού (Ποσοστό αναλογίας του μεγέθους του πλαϊνού τμήματος, δια του πλάτους του πέλματος επί τοις εκατό).
8. R (Radial): Τύπος ελαστικού (κατασκευή με ακτινωτά λινά)
9. 15: Διάμετρος ζάντας σε ίντσες
10. 96: Δείκτης φορτίου
11. V: Δείκτης Ταχύτητας


Run Flat: Ελαστικά που δε σκάνε.


52el6.jpg
52el6.jpg (37.29 KiB) 5046 προβολές


Τα τελευταία χρόνια μια νέα κατηγορία ελαστικών έχει αρχίσει να αναπτύσσεται, αυτή των Run Flat. Βασικό πλεονέκτημά τους είναι ότι επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί με ασφάλεια για κάποια χιλιόμετρα (ακόμα και αν «σκάσουν»), χωρίς αυτός να χάσει ξαφνικά τον έλεγχο του οχήματος. Έτσι λοιπόν, μειώνονται οι πιθανότητες ενός ατυχήματος. Να σημειωθεί μάλιστα, πως υπάρχουν τρεις διαφορετικές κατηγορίες run flat ελαστικών, ανάλογα με τον «τρόπο» που σκάνε:

1. Self-Sealing

Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν ένα ειδικό «επιδιορθωτικό», μια επιπλέον στρώση κάτω από το πέλμα. Η στρώση αυτή σφραγίζει το αντικείμενο που διαπερνά το ελαστικό (βίδα, καρφί, κ.λπ.) και ακόμα, αν το αντικείμενο απομακρυνθεί, κλείνει την τρύπα που έχει δημιουργηθεί.

2. Self-Supporting

Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν ειδικό σχεδιασμό στα πλαϊνά που σε περίπτωση απώλειας πίεσης είναι ικανά να στηρίξουν το βάρος του οχήματος. Πρόκειται για για το πιο συνηθισμένο τύπο ελαστικών Run Flat, που επιτρέπει πρακτικά στον οδηγό να κινηθεί με όριο τα 80 χλμ./ώρα χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα. «Μειονέκτημα», αν μπορείς να το πεις αυτό (καθώς πάνω από όλα η ασφάλεια), είναι πως η τιμή τους είναι υψηλότερη σε σχέση με τα απλά συμβατικά ελαστικά. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως, στις προηγούμενες γενιές τους, ήταν κάπως «σκληρά» και επηρέαζαν την ποιότητα κύλισης του οχήματος, τώρα πια όμως, έχουν βελτιωθεί στο συγκεκριμένο τομέα.

3. Auxiliary Supported Run Flat Systems

Τα ελαστικά αυτού του τύπου έχουν σtο εσωτερικό τους ένα δακτύλιο γύρω από τη ζάντα που, σε περίπτωση απώλειας πίεσης, αναλαμβάνει να υποστηρίξει το ελαστικό. Και σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί πρακτικά το αυτοκίνητο να κινηθεί με όριο 80 χλμ./ώρα για περίπου 200 χλμ. απόσταση.


Πράσινα» ελαστικά: Για χαμηλότερη κατανάλωση

52el9.jpg
52el9.jpg (48.4 KiB) 5046 προβολές


Ελαστικό ContiEcoContact 5. «Πράσινα» ελαστικά για χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές CO2.

Τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης ή «πράσινα ελαστικά» έχουν την ιδιότητα να μην παραμορφώνονται τόσο, όσο ένα συνηθισμένο ελαστικό, λόγω του βάρους του οχήματος, με αποτέλεσμα η τριβή τους με το έδαφος να είναι μικρότερη. Έτσι, με αυτό τον τρόπο, μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα ελαττώνουν και τις εκπομπές CO2. Επίσης, ένα ελαστικό με χαμηλή αντίσταση κύλισης προσφέρει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου κατά την κύλισή του, κάτι που αυξάνει τα επίπεδα άνεσης. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν προσφέρουν ανάλογο κράτημα με τα συμβατικά ελαστικά. Γι’ αυτό το λόγο, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν σαν ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, κυρίως σε μικρά μοντέλα, τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης.

Τα οφέλη των πράσινων ελαστικών

Μικρότερη κατανάλωση σχεδόν κατά 0,2 λτ./100 χλμ.
Λιγότερες εκπομπές CO2 έως 7 γρ./χλμ.
Αύξηση συνολικής χιλιομετρικής απόστασης
Χαμηλότερα επίπεδα θορύβου


Ελαστικό ContiEcoContact- 5

Οικολογικό ελαστικό επιδόσεων που προσφέρει βελτιστοποιημένη αντίσταση κύλισης, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, υψηλή ασφάλεια στο φρενάρισμα και μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένους δρόμους.

Πως αξιοποιούνται τα χρησιμοποιημένα ελαστικά

52el10.jpg
52el10.jpg (95.84 KiB) 5046 προβολές


Το λεγόμενο scrap...τελικά είναι πολύ χρήσιμο ακόμα και ως υλικό για την κατασκευή των δρόμων.


Η αποσύνθεση των ουσιών από τις οποίες αποτελείται ένα ελαστικό είναι χρονοβόρα και επιβλαβής για το περιβάλλον. Δυστυχώς, όμως, παρατηρείται ενίοτε η παράνομη ρίψη τους στο περιβάλλον ή ακόμα και η ανεξέλεγκτη καύση τους, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρά προβλήματα για την ανθρώπινη υγεία, αφού απελευθερώνονται βλαβερές ουσίες, όπως υδρογονάνθρακες, βενζόλιο, φαινόλες και άλλες ουσίες με καρκινογόνες ιδιότητες. Για το λόγο αυτό, πολλές χώρες αποφάσισαν την ταφή των χρησιμοποιημένων ελαστικών. Όμως, και αυτός ο τρόπος απέτυχε, αφού αφ’ ενός δεν υπήρχε αρκετός χώρος και αφ’ ετέρου μολύνονταν ζωντανοί οργανισμοί και το υπέδαφος. Έτσι «οδηγηθήκαμε» στην ανακύκλωση των ελαστικών για την προστασία του περιβάλλοντος. Μάλιστα, οι εισαγωγείς ελαστικών έχουν, είτε ατομικά ή σε συνεργασία με άλλους, την ευθύνη «εναλλακτικής διαχείρισης των ελαστικών», να οργανώνουν τη συλλογή, μεταφορά, προσωρινή αποθήκευση, επαναχρησιμοποίηση και αξιοποίηση των μεταχειρισμένων ελαστικών οχημάτων, ώστε μετά την επαναχρησιμοποίηση ή αξιοποίησή τους, να επιστρέφουν στο ρεύμα της αγοράς.

Ξέρετε ότι... Τα ελαστικά μετά τη χρήση τους

είτε αναγομώνονται και επαναχρησιμοποιούνται
είτε οδηγούνται σε τσιμεντοβιομηχανίες, για να χρησιμοποιηθούν ως "εναλλακτικό καύσιμο" σε ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις, εφ’ όσον ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νομοθεσίας περί εκπομπών αερίων αποβλήτων, που προέρχονται από καύση
είτε παραδίδονται σε αδειοδοτημένες και εγκεκριμένες εγκαταστάσεις για κοπή, τεμαχισμό, κοκκοποίηση, με στόχο τη χρήση του ελαστικού τρίμματος ως πρόσθετου σε ασφαλτοτάπητες για δρόμους, αεροδρόμια ή άλλες εγκαταστάσεις.



Θα έχουν ετικέτες από το 2012-Με δείκτες για κατανάλωση, πρόσφυση και θόρυβο.

52el11.jpg
52el11.jpg (39.79 KiB) 5046 προβολές


Τα νέα ελαστικά έχουν ετικέτες από το 2012-Με δείκτες για κατανάλωση, πρόσφυση και θόρυβο.

Όπως και στις ηλεκτρικές συσκευές όπου καταγράφεται η ενεργειακή κλάση, έτσι και στα ελαστικά, από το Νοέμβριο του 2012 θα υπάρχουν κατηγορίες, που θα τα κατατάσσουν ανάλογα με την αντίσταση κύλισής τους, το δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο οδόστρωμα και το θόρυβο (σε ντεσιμπέλ) που παράγουν. Όλα τα στοιχεία αυτά θα αναγράφονται στο προφίλ του ελαστικού. Η απόφαση πάρθηκε από την Επιτροπή Βιομηχανίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που δέχτηκε να προχωρήσει σχετική Οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Έτσι, πιο αναλυτικά, τα ελαστικά θα κατατάσσονται από την ανώτερη «πράσινη Α κατηγορία» μέχρι και την κατώτερη «κόκκινη G κατηγορία». Από το 2012, οι προμηθευτές ελαστικών για επιβατικά αυτοκίνητα θα πρέπει να παρέχουν τις εν λόγω πληροφορίες προς τους καταναλωτές σε κάθε διαφημιστικό υλικό που διανέμουν, καθώς και στο διαδίκτυο. Θα εξαιρούνται μόνο τα αναγομωμένα ελαστικά, τα επαγγελματικά εκτός δρόμου και τα ελαστικά αγώνων. Επιπλέον, θα πρέπει να αναγράφεται, σύμφωνα με απόφαση των ευρωβουλευτών, το πού βρίσκονταν πριν την αγορά τους. Τέλος, θα υπάρχει και ειδική ένδειξη για το ύψος θορύβου που παράγουν κατά την κύλισή τους. Τα «αθόρυβα» ελαστικά, τα οποία θα παράγουν θόρυβο χαμηλότερο από 68 ντεσιμπέλ, θα επισημαίνονται από ένα μαύρο και δύο λευκά «κύματα» δίπλα από κάθε ένδειξη, ενώ όσο αυξάνεται ο θόρυβος, τα «κύματα» θα έχουν μαύρο χρώμα και θα πληθαίνουν.

Σε ποιες περιπτώσεις γίνεται ασφαλής επισκευή ελαστικού.

52el12.jpg
52el12.jpg (72.99 KiB) 5046 προβολές


Η επισκευή ελαστικού είναι ευαίσθητη υπόθεση. Αν δεν γίνει σωστά τίθενται και ζητήματα ασφαλείας.

Πολλές φορές έχει συμβεί στο ελαστικό να έχει χάσει όλη ή την περισσότερη πίεση αέρα. Για να ελεγχθεί σωστά, το ελαστικό πρέπει να αφαιρεθεί από τον τροχό και να εξασφαλιστεί ότι δεν έχει υποστεί ζημιά. Συνήθως, τα ελαστικά που έχουν διανύσει έστω μικρές αποστάσεις, ενώ είναι σκασμένα, υπόκεινται σε καταπονήσεις και ζημιές, που δεν μπορούν να επισκευαστούν αργότερα. Οι οπές από καρφιά ή κοψίματα που φτάνουν μέχρι και στα 6 χιλιοστά, που βρίσκονται στο πέλμα του ελαστικού, μπορούν να επισκευαστούν ικανοποιητικά με σύγχρονες μεθόδους, εγκεκριμένες από τη βιομηχανία ελαστικών. Καλό θα ήταν να αποφεύγεται η επισκευή ελαστικού με σχίσιμο πέλματος άνω των 6 χιλιοστών ή με σχίσιμο στο προφίλ του.
Ακόμα και μια μικρή πέτρα μπορεί να προκαλέσει φθορά στο ελαστικό [1]. Στην περίπτωση που ένα αιχμηρό αντικείμενο το τρυπήσει, π.χ. ένα καρφί [2] πρέπει γίνει σωστή επισκευή (αν επιτρέπεται) και να ελέγχεται τακτικά η πίεση του αέρα μέχρι την οριστική αντικατάστασή του [3]. Τέλος, σημαντικό για την ασφάλεια είναι να ελέγχετε τακτικά το βάθος του πέλματος [4].


Χρήσιμη συμβουλή: Προσοχή στο παρκάρισμα.

52el13.jpg
52el13.jpg (61.57 KiB) 5046 προβολές


Χρήσιμη συμβουλή: Προσοχή στο παρκάρισμα


Προσέχετε όταν παρκάρετε μη τυχόν προεξέχει κάποιο αιχμηρό αντικείμενο από το πεζοδρόμιο που μπορεί να τραυματίσει το ελαστικό. Επίσης, όταν παρκάρετε σε οικοδομή, καλό είναι να ελέγχετε μην υπάρχει κάποια πεταμένη πρόκα στο δρόμο που μπορεί να τρυπήσει τα ελαστικά σας. Ποτέ μην «καβαλάτε» τα πεζοδρόμια γιατί εκτός άλλων μπορεί να τραυματίσετε τα ελαστικά.

10 tips για τη σωστή λειτουργία των ελαστικών:

1. Οι πιέσεις θα πρέπει να ελέγχονται κατά περιόδους όταν τα ελαστικά είναι κρύα. Μην αφαιρείτε αέρα όταν τα ελαστικά είναι ζεστά από την οδήγηση, αφού η πίεση είναι φυσιολογικό να αυξάνει σε επίπεδα πάνω από τις συνιστώμενες κρύες πιέσεις.

2. Τα ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται όταν έχουν φθαρεί μέχρι τους δείκτες φθοράς πέλματος.

3. Ελέγξτε την ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου κατά περιόδους. Κακή ευθυγράμμιση φθείρει ανομοιόμορφα τα ελαστικά.

4. Ζυγοσταθμίστε τα ελαστικά κατά περιόδους ή απλά όταν παρατηρείται κραδασμός στο τιμόνι. Ένα πέσιμο σε λακκούβα με ταχύτητα μπορεί να χαλάσει τη ζυγοστάθμιση.

5. Όταν υπάρξει σύγκρουση και διάτρηση του ελαστικού, ελέγξτε και το εσωτερικό πλέγμα του (ο έλεγχος αυτός γίνεται από ειδικό).

6. Συμμορφωθείτε με τον κωδικό ταχύτητας και το δείκτη φορτίου κάθε ελαστικού, για δική σας ασφάλεια.

7. Καλό είναι τα χειμερινά ελαστικά να τοποθετούνται σε πλήρη σετ (4άδα).

8. Η επιθετική οδήγηση και οι γρήγορες ταχύτητες επηρεάζουν άμεσα τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.

9. Ζητήστε από έναν ειδικό να ελέγξει τη γενική κατάσταση των ελαστικών σας.

10. Μην λησμονείτε τη ρεζέρβα και να την έχετε πάντα σε άριστη κατάσταση.


ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

52el14.jpg
52el14.jpg (49.95 KiB) 5046 προβολές


Καθαριστικός αφρός

Προσφέρει υψηλής ποιότητας φροντίδα, συντήρηση και καθαρισμό για τις πλευρές των ελαστικών. Δε χρειάζεται σκούπισμα, χαρίζει τη ματ σατινέ γυαλάδα του καινούργιου. Προστατεύει από τη γήρανση και τη φθορά. Πολύ οικονομικό, δε στάζει, δεν τρέχει. Δεν περιέχει διαλυτικά. Δεν επηρεάζει το χρώμα, τα πλαστικά, το καουτσούκ και τα μέταλλα.

52el15.jpg
52el15.jpg (21.47 KiB) 5046 προβολές


Φουσκώστε το ελαστικό με φορητό συμπιεστή

Το Electron E-300AC είναι ένας φορητός συμπιεστής αέρα από ABS (σκληρό πλαστικό), με maximum πίεση 300 psi, και δυνατότητα προγραμματισμού ορίου πίεσης. Μπορείτε να το τροφοδοτήσετε από το φις του αναπτήρα του αυτοκινήτου σας και να φουσκώσετε ένα ελαστικό 195/65-15 σε 8 λεπτά. Ακόμα, περιλαμβάνει ένδειξη οθόνης σε BAR, Psi και Kpa, ενώ τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, το μέγεθός του είναι εύχρηστο καθώς χωράει παντού.Διαστάσεις: 13,5x11,5x5 εκατοστά.


52el16.jpg
52el16.jpg (27.91 KiB) 5046 προβολές


Ένδειξη πίεσης ελαστικών

Προβάλλει στην οθόνη την πίεση ή την θερμοκρασία και των τεσσάρων ελαστικών συγχρόνως (όλο το 24ωρο, εάν συνδεθεί σε συνεχή παροχή ρεύματος). Προειδοποίηση, με οπτικό και ηχητικό σήμα σε περίπτωση μεταβολής της πίεσης ή της θερμοκρασίας πάνω ή κάτω από τα προκαθορισμένα όρια, δείχνοντας και σε ποιο ελαστικό υπάρχει πρόβλημα και το είδος του προβλήματος (πίεσης ή /και θερμοκρασίας). Ενδείκνυται για οριζόντια τοποθέτηση. Διαστάσεις οθόνης 75x50x40χιλ.

52el17.jpg
52el17.jpg (22.74 KiB) 5046 προβολές


Βίδες ένδειξης πίεσης

Βίδες ένδειξης πίεσης των ελαστικών. Αναλόγως την πίεση, αλλάζει και το χρώμα.

52el18.jpg
52el18.jpg (35.72 KiB) 5046 προβολές


Αντιολισθητικές αλυσίδες

Αντιολισθητικές αλυσίδες ΤRΑΚ για επιβατικά αυτοκίνητα από την Maggi Group. Πανεύκολη και γρήγορη τοποθέτηση.
Βίδες ένδειξης πίεσης των ελαστικών. Αναλόγως την πίεση, αλλάζει και το χρώμα.


FAQ

Τι ελαστικά να επιλέξω;

Η επιλογή του σωστού ελαστικού είναι μια δύσκολη υπόθεση που συχνά φέρνει πονοκέφαλο στον οδηγό, αφού έχει να επιλέξει μεταξύ πολλών προτάσεων. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις ανάγκες σας. Για παράδειγμα, είναι άσκοπο να τοποθετήσετε ένα ελαστικό υπερύψηλων αποδόσεων, όταν κινείστε αποκλειστικά μέσα στην πόλη ή αντίστροφα. Έτσι, καλό είναι να συμβουλεύεστε τους ειδικούς πριν τοποθετήσετε μια νέα τετράδα. Επίσης, πρέπει να τηρείτε με ευλάβεια τις διαστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής, αφού σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά η ασφάλεια.

Πότε να τα αλλάξω;

Πολλοί οδηγοί συνηθίζουν να αλλάζουν τα ελαστικά τους κατά το φθινόπωρο, πριν ξεκινήσουν τα πρωτοβρόχια, μετά από ένα συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων, ή περίπου ανά τρία χρόνια. Σε κάθε περίπτωση αυτό είναι λάθος, αφού τα ελαστικά πρέπει να αλλάζονται όταν αρχίσουν να φθείρονται και χάνουν την απόδοσή τους. Για αυτό καλό είναι να συμβουλεύσετε τακτικά τους ειδικούς και να μην αφήνετε τα πράγματα στην τύχη ή το χρόνο.



Πηγή:AutoTriti
Να αγκαλιάζεις όσο πιο συχνά μπορείς τους ανθρώπους που αγαπάς πριν γίνουν..........φωτογραφίες.......!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δημήτρης
Άβαταρ μέλους
dimitriszim
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 5320
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 29, 2010 12:53 pm
Τοποθεσία: Βέροια - Ημαθία
Λάστιχα: Dunlop Sj6 235/55/18
Suspension: ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ
cb: Όχι
Name: Δημήτρης

Re: Τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ για τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ !!!

Δημοσίευσηαπό irineos » Σάβ Ιαν 14, 2012 5:34 pm

:text-goodpost:
irineos
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 18, 2010 11:16 pm
Τοποθεσία: Π.Φάληρο
Λάστιχα: BRIDGESTON 225 70 16
Suspension: KYB
cb: Ναι
Name: Ειρηναίος

Re: Τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ για τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ !!!

Δημοσίευσηαπό SAM » Σάβ Ιαν 14, 2012 8:15 pm

Παραπολυ καλο θεμα :clap:
Πάω παντού γιατί μπορώ
Τους σέβομαι όλους δεν φοβάμαι κανέναν
Γειά και χαρά Πάνος
Άβαταρ μέλους
SAM
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2574
Εγγραφή: Πέμ Απρ 09, 2009 8:21 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Λάστιχα: BF TA MAD KM2
Suspension: MAD + calmini
cb: Ναι
Aka: Σατανικό μπιζέλι ο Ελαφοκυνηγος
Name: Πάνος

Re: Τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ για τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ !!!

Δημοσίευσηαπό AlexandrosNGV » Σάβ Ιαν 14, 2012 8:47 pm

:clap: :clap: :clap:
Grand Vitara 2.4 JLXE 2009
AlexandrosNGV
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Σάβ Απρ 25, 2009 3:56 pm
Τοποθεσία: Αχαρνές-Άνω Αρχάνες Κρήτης
cb: Όχι
Name: Αλέξανδρος

Re: Τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ για τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ !!!

Δημοσίευσηαπό sumi » Σάβ Ιαν 14, 2012 8:55 pm

Πολύ χρήσιμο!!!!!! :text-bravo: :text-bravo: :text-bravo:
sumi
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1749
Εγγραφή: Δευτ Μάιος 30, 2011 7:47 pm
Τοποθεσία: ΑΧΑΡΝΑΙ
Λάστιχα: BF Goodrich
Διάσταση ελαστικών: 225Χ75Χ16
Suspension: custom
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Name: Μιχάλης

Re: Τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ για τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ !!!

Δημοσίευσηαπό gv2000 » Σάβ Ιαν 14, 2012 8:56 pm

τέλειο! αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για διάβασμα! :techie-studyingbrown:

:text-bravo: :text-goodpost:
thank you for the memories GV2000 ! ... I mean it!
(2004-2017)
Άβαταρ μέλους
gv2000
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 7274
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 12, 2008 1:15 pm
Λάστιχα: 235/70/16
Suspension: custom
cb: Ναι
Name: Παναγιώτης

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Μηχανική ορολογία - Τεχνικές Παρουσιάσεις - Μanuals

KOUTOUROUSHIS Παρ Μαρ 29, 2024 7:25 am kalimera
antonis1627 Παρ Μαρ 29, 2024 7:14 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Μαρ 28, 2024 10:04 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:09 am Καλημέρα σας.
Σταύρος 4x4 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:08 am Καλημέρα
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm θα ρωτησω τον υιο :P
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm δεν έχει διήμερη άδεια ρε μάστορα?
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:07 pm Εγώ που θα ερθω Κυριακή πόσες έχω;
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:05 pm 9 και σήμερα!!!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm Μερσύ μποκού!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm αχαχαχαχα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Νουχρίτσααααααααααα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Καλημέρες! Λίγο θέαμα για όλους! viewtopic.php?f=66&t=37146&p=940582#p940582
arahova Τετ Μαρ 27, 2024 12:14 pm Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Μαρ 27, 2024 6:58 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Μαρ 26, 2024 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Μαρ 26, 2024 7:03 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 10:24 pm Φίλε Θανάση ΘανασηςΖ καλησπέρα.Για να μπορείς να συμμετέχεις στις συζητήσεις μας πρέπει να περάσεις από την ενότητα αυτή και αφού ανοίξεις ένα νέο θέμα να μας πεις δύο λόγια για σένα και το αυτοκίνητο σου από που μας γράφεις και να σε καλωσορίσουμε. Επίσης μπορείς να διαβάσεις θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τη λειτουργία του φόρουμ.
arahova Δευτ Μαρ 25, 2024 11:58 am Καλημέρα σε όλους, καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Μαρ 25, 2024 11:52 am Καλημερα σας Χρονια πολλα,καλη εβδομαδα.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 7:24 am Καλημέρα σας καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά
arahova Κυρ Μαρ 24, 2024 11:39 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Κυρ Μαρ 24, 2024 7:32 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Μαρ 23, 2024 10:19 am Καλημέρα σε όλους και καλό 3ήμερο.
antonis1627 Σάβ Μαρ 23, 2024 7:29 am Καλημέρα σας.Καλό Σαββατοκύριακο και χρόνια πολλά.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες