Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Γνωριμία με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου

Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Τρί Ιούλ 27, 2010 9:53 pm

Το σύστημα φρένων είναι το κύριο σύστημα ενός οχήματος,μιας και η καλή λειτουργία του εγγυάται τόσο την ασφάλεια των επιβαινόντων μέσα στο όχημα όσο και την ασφάλεια των γύρο απο αυτό.Το σύστημα των φρένων ενεργοποιήται απο το μεσαίο πεντάλ το οποίο μέσο του σεβρού έιναι συνδεμένο με την αντλία φρένων.

Τυπικό σύστημα φρένων.png
Δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω
Τυπικό σύστημα φρένων.png (34.06 KiB) 8751 προβολές
Σύστημα με τέσσερα δισκόφρενα.jpg
Δισκόφρενα εμπρός αλλά πλέον και πίσω
Σύστημα με τέσσερα δισκόφρενα.jpg (73.66 KiB) 8751 προβολές


Το σύστημα των φρένων αποτελείται απο:

Α. Το σεβρό,το οποίο πολλαπλασιάζει την δύναμη που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ.

Σεβρό.jpg
Σεβρό.jpg (28.18 KiB) 8751 προβολές


Β. Την αντλία φρένων που ενεργοποιεί το σύστημα.

Αντλία φρένων 2.png
Αντλία φρένων 2.png (92.56 KiB) 8751 προβολές


Γ. Τα σωληνάκια και μαρκούτσια μεταφοράς των υγρών φρένων.

Δ. Τα εξαρτήματα πέδης των τροχών.

Α. Το Σεβρό : Το σεβρό είναι ένας κύλινδρος σφραγισμένος ο οποίος χωρίζεται εσωτερικά απο μια κυπελοειδής μεβράνη την οποία την διαπερνάει ο άξονας του πεντάλ ο οποίος είναι σταθερά συνδεμένος μαζί της.Ένα ελατήριο σπρώχνει την μεβράνη άρα και τον άξονα του πεντάλ προς τα πίσω.Στην πλευρά του σεβρό οπου συνδέεται η αντλία φρένων υπάρχει ένας σωλήνας οπου η μία του άκρη συνδέεται με το σεβρό ενώ η άλλη με την πολλαπλή εισαγωγής του κινητήρα.Οταν το αμάξι είναι σβηστό και πατήσει ο οδηγός το πεντάλ νιώθει την αίσθηση οτι το φρένο είναι σκληρό,όταν όμως ο κινητήρας τεθεί σε λειτουργία και πατήσει ο οδηγός το πεντάλ ο αέρας που βρίσκεται μέσα στο σεβρό απο την πλευρά της αντλίας αναρροφάται απο την πολλαπλή εισαγωγής δημιουργόντας μεγάλη υποποίεση η οποία έλκει την μεβράνη,ο άξονας του πεντάλ που είναι σταθερά συνδεμένος με αυτή έλκεται προς την αντλία,παρέχοντας επιπλέων δύναμη στην είδη ασκούμενη δύναμη απο τον οδηγό.

Β. Η Αντλία φρένων : Η αντλία φρένων είναι ένας κύλινδρος μέσα στον οποίο υπάρχουν δύο εμβολα τα οποία φέρουν ακτινικά λαστιχάκια,δύο ελατήρια επαναφοράς και μια βαλβίδα ανασχέσεως μέσα στον κύλιδρο υπάρχει υγρό φρένων η παροχή του οποίου γίνεται μέσο μιας ή δύο οπών απο ένα δοχείο.Ο κύλινδρος φέρει εξόδους του υγρού προς τους τροχούς.Όταν το πεντάλ του φρένου δεν πατιέται τα ελατήρια σπρώχνουν τα έμβολα σε θέση ηρεμίας και οι έξοδοι προς τους τροχούς είναι κλειστοί.Η βαλβίδα ανασχέσεως διατηρεί μια μικρή πίεση στο κύκλωμα για την αμεσότητα του συστήματος.Όταν πατηθεί το πεντάλ ο άξονας του κινεί το πρώτο έμβολο με το οποίο είναι συνδεμένος με την βοήθεια του σεβρό η δύναμη αυτή πολλαπλασιάζεται.Κατα τη διάρκεια της κίνησής του το έμβολο κλείνει την οπή παροχής υγρού απο το δοχείο και το υπάρχον υγρό μέσα στην αντλία αρχίζει να ¨συμπιέζεται¨ παρασέρνοντας και το δεύτερο έμβολό.Οι έξοδοι προς τους τροχούς αποκαλύπτονται και το υγρό κινήται προς τα εκεί με πίεση.Αφήνοντας ο οδηγός το πεντάλ τα ελατήρια επαναφοράς της αντλίας και αυτό του σεβρό επαναφέρουν τα στοιχεία σε κατάσταση ηρεμίας.Η βαλβίδα ανασχέσεως εξακολουθεί να κρατά μια μικρή πίεση στο κύκλωμα.

Σχηματική παράσταση αντλίας φρένων.png
Σχηματική παράσταση αντλίας φρένων.png (14.03 KiB) 8751 προβολές
Σχηματική παράσταση αντλίας φρένων σε ηρεμία.png
Σχηματική παράσταση αντλίας φρένων σε ηρεμία.png (7.79 KiB) 8751 προβολές
Σχηματική παράσταση αντλίας φρένων σε πίεση.png
Σχηματική παράσταση αντλίας φρένων σε πίεση.png (7.6 KiB) 8751 προβολές
Λαστιχάκι φρένων.jpg
Λαστιχάκι φρένων.jpg (35.55 KiB) 8751 προβολές


Γ. Τα σωληνάκια και μαρκούτσια φρένων : Τα σωληνάκια είναι μεταλλικά προκειμένου να είναι ανθεκτικά αλλά και να μπορούν να μεταφέρουν το υγρό φρένων υπο πίεση χωρίς να διαστέλονται μετάφεροντας την πίεση απο την αντλία αυτούσια στα εξερτήματα πέδης.Τα μαρκούτσια κατασκευάζονται απο υψηλής πίεσης ελαστικό σωλήνα (σε μερικά υπάρχει και προστατευτικό πλέγμα) προκειμένου να μήν υπόκεινται σε διαστολή απο την πίεση του υγρού φρένων αλλά και να διατηρούν ευκαμψία προκειμένου να χρησιμοποιούνται σε αρθρωτές ενώσεις (π.χ εμπρόσθιοι τροχοί).

Δ. Τα εξαρτήματα πέδης : Δύο είναι τα κύρια εξαρτήματα:

1. Το Δισκόφρενο : Το δισκόφρενο είναι ο πιο διαδεδομένος τύπος φρένου.Αποτελείται απο ένα δίσκο (δισκόπλακα) ο οποίος είναι συνδεμένος με το μουαγιέ και περιστρέφεται μαζί του (ο τροχός συνδέεται μέσο μπουζονιών ή μπουλονιών με το μουαγιέ) ένα σύστημα που ονομάζεται δαγκάνα και είναι σταθερά προσαρμοσμένο στην ανάρτηση φέρει πλακίδια τριβής (τακάκια) τα οποία περιβάλουν τη δισκόπλακα δεξια και αριστερά.Μέσα στην δαγκάνα υπάρχουν έμβολα (ο αριθμός τους ποικηλεί ανάλογα) τα οποία βρίσκονται πίσω απο τα τακάκια.Όταν ο οδηγός πιέζει το φρένο το υγρό υπο πίεση μέσα απο τη δαγκάνα σπρώχνει τα έμβολα τα οποία πιέζουν τα τακάκια πάνω στη δισκόπλακα ακινητοποιόντας τη.Αφήνοντας ο οδηγός το φρένο η πίεση εξουδετερόνεται και η δισκόπλακα συνεχίζει την περιστροφή της.Οι τύποι των δαγκάνων είναι συνήθος δύο:
α) Σταθερή Δαγκάνα : Δύο ή περισσότερα έμβολα βρίσκονται στην κάθε πλευρά της πιέζοντας δύο ή περισσότερα τακάκια και ενεργούν σε μία δυσκόπλακα.Περισσότερα έμβολα συμαίνει καλύτερη και πιο ομοιόμορφη πέδη μιας και η πίεση απο το υγρό φρένων ισοκατανέμεται καλύτερα σε όλη την επιφάνεια του τακακιού.

Σχεδιάγραμμα δισκόφρενου.png
Σχεδιάγραμμα δισκόφρενου.png (59.68 KiB) 8751 προβολές
Τακάκια φρένων.jpg
Τακάκια φρένων.jpg (35.89 KiB) 8751 προβολές


β) Δαγκάνα με γλύστρα : Εδώ υπάρχει μόνο ένα έμβολο το οποίο πιέζει το εσωτερικό τακάκι στην δισκόπλακα η οποία αποτελείται απο ένα κινητό και ένα σταθερό στοιχείο,καθώς η πίεση στο υγρό μεγαλώνει στο σταθερό στοιχείο το κινητό μέρος της δαγκάνας ολισθένει στη γλύστρα πιέζοντας το άλλο τακάκι πάνω στην δισκόπλακα.Τέτοια συστήματα χρησιμοποιούνται σε μικρά αυτοκίνητα.

Δαγκάνα με γλύστρα.jpg
Δαγκάνα με γλύστρα.jpg (37.16 KiB) 8751 προβολές


2. Το ταμπούρο : Ο πρώτος τύπος που χρησιμοποιήθικε απο τα οχήματα ως πέδη.Σήμερα έχει καταργηθεί απο τους εμπρός τροχούς ενω και στα αυτοκίνητα υψιλού τουρισμού έχει καταργηθεί και πίσω.Η λειτουργία του βασίζεται σε ένα κυλινδράκι (ή δύο) το οποίο ωθεί δύο ημικυκλικά στοιχεία επενδυμένα με θερμουίτ (σιαγόνες) τα οποία επενεργούν εσωτερικά σε ένα μαντεμένιο κύλινδρο (ταμπούρο) το οποίο είναι συνδεμένο με τη πλήμνη.με αποτέλεσμα να το φρενάρουν ακινητοποιόντας έτσι τον τροχό.

Σχεδιάγραμμα ταμπόυρου.png
Σχεδιάγραμμα ταμπόυρου.png (68.46 KiB) 8751 προβολές
Σετ σιαγώνων.jpg
Σετ σιαγώνων.jpg (47.08 KiB) 8751 προβολές
Κυλινδράκι φρένων.jpg
Κυλινδράκι φρένων.jpg (48.68 KiB) 8751 προβολές



Άλλες Διατάξεις.
Το υδραυλικό σύστημα φρένων υπάρχει και σε συνδιασμό με άλλες διατάξεις όπως το αερόφρενο όπου χρησιμοποιήται σε βαρέα οχήματα και το ηλεκτρόφρενο που χρησιμοποιούνται σε ρυμουλκούμενα.

Αερόφρενο : Το αερόφρενο είναι ένα υδραυλικό σύστημα φρένων το οποίο έχει σαν υποβοήθηση τον αέρα.Κατα το πάτημα του πεντάλ του φρένου μια βαλβίδα διοχετεύει αέρα υπο πίεση,ο οποίος βρίσκεται αποθηκευμένος σε αεροφυλάκια,στο σεβρό με αποτέλεσμα να ενεργοποιήται η αντλία φρένων.

Ηλεκτρόφρενο : Το ηλεκτρόφρενο είναι ένα υδραυλικό σύστημα υποβοηθούμενο απο έναν ηλεκτρομαγνήτη,καθώς ο οδηγός πατά το φρένο μια αντίσταση αυξομειώνει την ένταση του ρεύματος στον ηλεκτρομαγνήτη ο οποίος πιέζει αναλογικά την αντλία με αποτέλεσμα την πέδηση.

Χειρόφρενο : Το χειρόφρενο ή σωστότερα πέδη στάθμευσης είναι ένα σύστημα εμπλοκής των πίσω τροχών προκειμένου το όχημα να ακινητοποιηθεί.Αν το όχημα φέρει πίσω ταμπούρα το χειρόφρενο επενεργεί μηχανικά στις σιαγόνες μέσο ντιζών (σαμπάνια) ανοιγοντάς τες και ακινητοποιόντας το τύμπανο και φρενάροντας τους πίσω τροχούς.Αν το σύστημα φέρει πίσω δισκόφρενα γίνεται η ίδια λειτουργία αλλά με δύο τρόπους είτε με μικρές σιαγόνες στο εσωτερικό της δισκόπλακας είτε με μια δεύτερη μικρότερη δαγκάνα που επενεργεί στην ίδια δισκόπλακα.

Α.Β.S (Anti Blocking System)Προκειμένου να αποφευχθεί το μπλοκάρισμα των τροχών,ιδίως σε ολισθηρό οδόστρωμα,με αποτέλεσμα την απώλεια κατευθυντικότητας του αυτοκινήτου,εφαρμόστηκε το ABS.Τέσσερις οδοντωτοί τροχοί προσαρμοσμένοι εσωτερικά της δισκόπλακας και περιστρεφόμενοι με αυτή μέσω αισθητήρων μετρούν την ταχύτητα περιστροφής του κάθε τροχού.Τα σήματα αυτά μετατρέπωνται σε παλμικά απο μια κεντρική μονάδα.Όταν η μονάδα αντιληφθεί οτι κάποιος τροχός περιστρέφεται λιγότερο απο μια κατασκευαστικά προκαθορισμένη τιμή άρα τίνει να μπλοκάρει δίνει εντολή σε μια μονάδα ηλεκτροβαλβίδων να μειώσει την πίεση στα φρένα με αποτέλεσμα το ¨τίναγμα¨ του πεντάλ των φρένων.Αξίζει να σημειωθεί οτι πάνω στους αισθητήρες του ABS έχουν εφαρμοστεί και άλλα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως antispin κτλ.

ABS σε σύστημα με δισκόφρενα.jpg
ABS σε σύστημα με δισκόφρενα.jpg (70.48 KiB) 8751 προβολές
Σύστημα ABS.jpg
Ηλεκτροβαλβίβες ABS εδώ μία για κάθε τροχό
Σύστημα ABS.jpg (56.39 KiB) 8751 προβολές


Κατανεμητής πίεσης : Επιδή λόγω της ορμής,κατα το φρενάρισμα,το βάρος του οχήματος μεταφέρεται μπροστά οι πίσω τροχοί θα μπλόκαραν εύκολα σε ένα άδειο όχημα.Ο κατανεμητής με ένα μοχλικό συστημα αντιλαμβάνεται το πόσο ¨κάθεται¨ το αμάξι κατα το φόρτωμα και αυξάνει ανάλογα την πίεση που δέχονται τα πίσω φρένα.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ : Προκειμένου το όχημα να χάσει την ιδιότητα του φρεναρίσματος λόγω τεχνικού προβλήματος,τιρούνται κάποιες διατάξεις ασφαλείας.Όπως προανέφερα η αντλία φέρει δύο έμβολα τα οποία αν για κάποιο λόγω το ένα δεν μπορεί να προσφέρει πίεση υπάρχει το άλλο,συνήθως το ένα έμβολο χρησιμοποιήται για την παροχή υγρού φρένων στους εμπρός τροχούς που είναι ανεξάτητοι ενω το δεύτερο έμβολο επενεργεί σε κοινή γραμμή για τους πίσω ή ανεξάτητα.Έτσι σε μια απώλεια πέδησης σε κάποιο τροχό το όχημα έχει πέδη σε τουλάχιστο άλλους δύο τροχούς.
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Τρί Ιούλ 27, 2010 9:57 pm

Συνεχίζοντας απο πάνω.....

.
Το εσωτερικό μιας αντλίας φρένων.jpg
Το εσωτερικό μιας αντλίας φρένων.jpg (74.99 KiB) 8748 προβολές


Αεριζόμενοι δίσκοι.jpg
Αεριζόμενοι δίσκοι.jpg (56.08 KiB) 8748 προβολές
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό MAVERICK » Τρί Ιούλ 27, 2010 10:02 pm

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Τι να πώ...απλά τέλειο και αυτό Γιώργο :wink:
Συνέχισε...διαβάζουμε και μαθαίνουμε :wink:
MAVERICK
 

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό nick_89 » Τετ Ιούλ 28, 2010 12:03 am

Τέλειος ρε Γιωργάρα!! Μπορείς να μου πείς την διαφορά απλών δισκόφρενων και αυτών με τις τρύπες? Από όσο ξέρω οι αεριζόμενοι φρενάρουν καλύτερα λόγο του ότι δεν θερμένονται? Αλλά φθείρονται πιο εύκολα?
Μου εξηγείς αν σου είναι εύκολοοο?

ταξιδιάρα ψυχή..
Vitara Virus
Raptorian
Άβαταρ μέλους
nick_89
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 21823
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 01, 2009 6:26 pm
Τοποθεσία: Αθήνα GR
Λάστιχα: General Grabber AT
Διάσταση ελαστικών: 285/70/ R17
Suspension: Fox Racing
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Scotsman
Name: Νίκος

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό Ex-Member » Τετ Ιούλ 28, 2010 12:19 am

Για άλλη μια φορά τα εύσημα στον φίλο Γιώργο,ακόμη ένα πολύ καλό άρθρο. Μπράβο σου.Συνέχισε την καλή δουλειά . :clap:
Ex-Member
 

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Τετ Ιούλ 28, 2010 12:43 am

nick_89 έγραψε:Τέλειος ρε Γιωργάρα!! Μπορείς να μου πείς την διαφορά απλών δισκόφρενων και αυτών με τις τρύπες? Από όσο ξέρω οι αεριζόμενοι φρενάρουν καλύτερα λόγο του ότι δεν θερμένονται? Αλλά φθείρονται πιο εύκολα?
Μου εξηγείς αν σου είναι εύκολοοο?



Οι τρυπιτοί δίσκοι αποβάλουν πιο εύκολα την θερμοκρασία και απορροφούν την όποια διαστολη προέρχεται απο αυτήν προκειμένου να μην στραβώσουν,σε άλλους πάλι δίσκους υπάρχουν χάλκινα καρφιά ή ακτινικές εγκοπές για τον ίδιο λόγο.Οι αεριζόμενοι πάλι όπως στη φώτο κατα την κίνηση τα νεύρα που είναι διατεταγμένα ακτινικά λειτουργούν σαν φυγοκεντρικός ανεμιστήρας ψύχοντας όχι μόνο το δίσκο αλλα και τα τακάκια που εφαρμόζουν σε αυτόν. :wink:
Στην F1 οι δισκόπλακες είναι κατασκευασμένς απο κεραμικά υλικά που αντάχουν σε υψηλότατες θερμοκρασίες κρατόντας το φρενάρισμα σε υψιλά επίπεδα
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό ZΗΡΕΙΑ » Τετ Ιούλ 28, 2010 7:58 am

:clap: :clap: :clap: Δώσεεε ! :D
ZΗΡΕΙΑ
 

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό nick_89 » Τετ Ιούλ 28, 2010 9:13 am

Ευχαριστώ και πάλι... :handgestures-thumbup: :handgestures-thumbup:

ταξιδιάρα ψυχή..
Vitara Virus
Raptorian
Άβαταρ μέλους
nick_89
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 21823
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 01, 2009 6:26 pm
Τοποθεσία: Αθήνα GR
Λάστιχα: General Grabber AT
Διάσταση ελαστικών: 285/70/ R17
Suspension: Fox Racing
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Scotsman
Name: Νίκος

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό f_tasos » Τετ Ιούλ 28, 2010 9:55 am

Γιώργο...... :clap: :clap: :clap:
Δεν έχουμε ανάγκη από τίποτ άλλο, παρά μονάχα από καθαρή καρδιά.
Άβαταρ μέλους
f_tasos
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8464
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:27 pm
Λάστιχα: A/T GO12-BF M/T KM2
Suspension: MAD
cb: Ναι
Aka: Τhe corruptor..ή The Goura kid
Name: Τάσος

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Τετ Ιούλ 28, 2010 11:53 am

Γιώργο για ακόμη μια φορά έγραψες. Ευχαριστούμε :clap: :clap: :clap: :clap:
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27151
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό SELECTOR » Τετ Ιούλ 28, 2010 1:15 pm

Γιώργο ευχαριστούμε πολύ, για ακόμα μια φορά.
GV 1,6 3d 2005
SELECTOR
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 2154
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 21, 2010 8:14 pm
Τοποθεσία: ΜΗΛΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Λάστιχα: go12
Suspension: Μαμα
cb: Όχι
Name: ΜΑΚΗΣ

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό grvitara » Τετ Ιούλ 28, 2010 1:54 pm

Για όποιον επιθυμεί παρέχεται από το Vitaraclub.gr πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίων μηχανολογίας αυτοκινήτων. :lol: :lol: :lol:

Γιωργο να σαι καλά. :clap: :clap: :clap:
Άβαταρ μέλους
grvitara
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 3358
Εγγραφή: Τρί Μάιος 27, 2008 11:10 pm
Τοποθεσία: Δροσιά Αττικής - Πλωμάρι
Λάστιχα: Michelin A/T
Διάσταση ελαστικών: 215/65/16
Suspension: Μαμα
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O...μή με διακόπτετε!!!
Name: Aργύρης

Re: Σύστημα Φρένων κύρια μέρη και λειτουργία...

Δημοσίευσηαπό panpan » Πέμ Ιούλ 29, 2010 7:54 am

Είσαι φοβερός. Μπράβο σου. :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Ο ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ
Άβαταρ μέλους
panpan
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 143
Εγγραφή: Τρί Μαρ 16, 2010 10:04 am
cb: Ναι
Name: τακης


Επιστροφή στο Μηχανική ορολογία - Τεχνικές Παρουσιάσεις - Μanuals

arahova Σάβ Ιουν 14, 2025 11:34 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Ιουν 14, 2025 7:21 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
arahova Παρ Ιουν 13, 2025 10:56 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Ιουν 13, 2025 6:41 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Πέμ Ιουν 12, 2025 6:38 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Ιουν 11, 2025 4:10 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Ιουν 11, 2025 6:48 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Ιουν 10, 2025 12:01 pm Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Ιουν 10, 2025 6:53 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Ιουν 09, 2025 11:04 am Καλημέρα, καλή εβδομάδα και καλή φώτιση σε όλους.
antonis1627 Δευτ Ιουν 09, 2025 6:36 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.Χρόνια πολλά
antonis1627 Κυρ Ιουν 08, 2025 8:23 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Ιουν 07, 2025 10:34 am Καλημέρα σε όλους και καλό τριήμερο.
antonis1627 Σάβ Ιουν 07, 2025 7:02 am Καλημέρα σας και καλό τριήμερο.
antonis1627 Παρ Ιουν 06, 2025 12:59 pm Τετάρτη 11-6-2025 πάμε για καφεδάκι στην Πεντέλη στον .
arahova Παρ Ιουν 06, 2025 10:03 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Ιουν 06, 2025 6:38 am Καλημέρα σας.
LEMON Πέμ Ιουν 05, 2025 7:51 am Καλημέρα σας πουλάκια μου
antonis1627 Πέμ Ιουν 05, 2025 6:39 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Ιουν 04, 2025 8:58 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Ιουν 04, 2025 6:45 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Ιουν 03, 2025 11:44 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Ιουν 03, 2025 6:36 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Ιουν 02, 2025 9:03 am Καλήμερα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Ιουν 02, 2025 6:36 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron