TROXOS έγραψε:Suzuki vitara hybrid 1400 129 hp, 2*4 το θεωρείται αμάξι δρόμου? Είναι καλή επιλογή συγκριτικά με τον ανταγωνισμό για ταξίδια στις εθνικές οδούς εντός και εκτός συνόρων? Και όταν λέω ανταγωνισμό αναφέρομαι στα υπόλοιπα suv μέχρι τα 20000€.
Επέλεξα το συγκεκριμένο αμάξι επειδή στα χρήματα αυτά δεν υπήρχε άλλο με 1400 cc, θεωρείται σκυλί... Θα αντέξει τουλάχιστον για τα επόμενα 15 χρόνια με καλή χρήση. Μου άρεσε εσωτερικά και εξωτερικά.
Ας το ξεκινήσουμε ανάποδα θα πρότεινα ... Τί θεωρείται όχημα "εκτός δρόμου" ... Τελικά τα SUVοειδή γενικότερα, ως είδος, στην εργοστασιακή τους κατάσταση - χωρίς μετατροπές - είναι off-road οχήματα ή όχι?
Και ας ξεκινήσουμε από την αρχή : Τι σημαίνει "δύσβατος χωματόδρομος"? Εξ όσων γνωρίζω δεν υπάρχει ένα καθολικά αποδεκτό σύστημα ταξινόμησης βατότητας συνεπώς ο καθένας εδώ αυτοσχεδιάζει εισάγοντας ένα απολύτως υποκειμενικό στοιχείο πχ
https://azoffroad.net/trail-ratings (μια αναζήτηση στο google για "4x4 trail rating system" θα σου επιστρέψει 100δες - διαφορετικά - αποτελέσματα).
Για μένα "δύσβατος χωματόδρομος" όταν κάποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός "τυπικού" ΙΧ εκτός δρόμου οχήματος (LandCruiser, Navara, Jimny, Niva, Duster Diesel κτλ με τα κατάλληλα για την περίσταση λάστιχα) σημαίνει ένα συνδυασμό των εξής : μέγιστη ταχύτητα κίνησης σαφώς κάτω από 10 χαω (σε σημεία κάτω από 5 χαω), συχνό κατέβασμα από το αυτοκίνητο για έλεγχο βατότητας (κατάσταση τερέν, απόσταση από το έδαφος, ιχνηλάτηση κτλ), συχνά σπιναρίσματα/γλιστρήματα των τροχών λόγω απώλειας πρόσφυσης/κρεμασμάτων και κλειδωμένες ζώνες ασφαλείας επιβατών λόγω κλίσεων ή/και τρανταγμάτων.
Υπό αυτή την έννοια το αυτοκίνητο σου, όπως και το δικό μου μη υβριδικό AllGrip 1.4 NV, είναι παντελώς ακατάλληλο - στην εργοστασιακή του κατάσταση - για οτιδήποτε σχετικό με σοβαρή off-road χρήση. Επιπρόσθετα ή γνώμη μου είναι ότι το να προσπαθήσεις να μετατρέψεις εκ των υστέρων το αμάξι σου σε off road όχημα είναι σαν να προσπαθήσεις να εκπαιδεύσεις λαμπραντόρ για κυνομαχίες - χαμένος χρόνος, κόπος και χρήματα μαζί με μια απατηλή ψευδαίσθηση ισχύος.
Από την άλλη αν ενδιαφέρεσαι να αξιοποιήσεις τις καλύτερες από συμβατικό μη SUV γωνίες προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας κτλ μπαίνοντας που και πού σε συντηρούμενους χωματόδρομους και κακοτοπιές τότε - αν δεν σε πολυαπασχολεί η μειωμένη πρόσφυση στο βρεγμένο - με μια 4άδα all terrain/all weather λάστιχα είσαι ΟΚ. Από την άλλη καθότι είσαι μπροσθοκίνητος ότι δρομίσια λάστιχα και αν φορέσεις είναι δεδομένο ότι σε ξερό ασταθές χώμα ή χαλίκι, βρεγμένο χόρτο, άμμο κτλ υπό μικρές έστω 10% κλίσεις θα ακινητοποιηθείς εξίσου πανηγυρικά με το οποιοδήποτε άλλο μπροστοκίνητο - άσχετα αν πιθανά πας λίγο ποιό μακριά από το allgrip αδελφάκι σου με τα καλοκαιρινά μαμίσια λάστιχα.
Ήθελα να ξεκινήσω εδώ και καιρό ένα αντίστοιχο θέμα αλλά επειδή πιθανόν έχει ήδη ξανασυζητηθεί και κουράσει, παίρνω αφορμή από το πόστ του TROXOS για να το επισημάνω:
Είναι εκπληκτικό το πόσο χαμηλά είναι οι οδηγικές μας ικανότητες και πόσο ψηλά οι φοβίες και η απειρία όλων εμάς των πρωτευουσιάνων λόγω του συστηματικά μη-μου-άπτου τρόπου χρήσης των ΙΧ μας σε σχέση με τους ανθρώπους της υπαίθρου και τους εξοικειωμένους με το χώμα οδηγούς. πχ Έχω δει Toyota Avensis ανεβασμένο στις κορφές του Χελμού δίπλα στον Αρίσταρχο, Toyota Yaris ανεβασμένο στον Γκέσο του Γράμμου δίπλα στο μνημείο του εμφυλίου, Παλιό Mercedes 180 στην Καλύβα Χρηστάκη στον Όλυμπο, VW Golf στην αφετηρία του μονοπατιού για την πυραμίδα της Γκιώνας κτλ κτλ Φυσικά όλα αυτά καλοκαίρι και σε στεγνό τερέν, όμως προσωπικά - ως οδηγός του γλυκού νερού που χλωμιάζει κάθε φορά που ακούει κοπάνημα κάτω από το αμάξι του - θα θεωρούσα αδιανόητο να ανέβω με τέτοια οχήματα σε τέτοια σημεία ακόμα και εάν γνώριζα εκ των προτέρων την κατάσταση του δρόμου (πάνω από τα 1500-2000 μέτρα ο καιρός "κλείνει" για πλάκα σε χρόνο dt στο βουνό).
Τέλος ένα ακόμα σχόλιο για την ματαιότητα και σχετικότητα των αυτοκινητιστικών πραγμάτων που μου θυμίζει την περίοδο που ως οργισμένος γιάπις ξόδευα 10δες χιλιάδες ευρά για βελτιώσεις σε ασφάλτινα βολτάδικα αμάξια : Στο τέλος της ημέρας όλοι όσοι βγαίνουμε που και που "εκτός δρόμου" θα πρέπει να θυμόμαστε ότι πιθανότατα η πλέον extreme "διάσχιση" μας δεν αποτελεί παρά καθημερινότητα για τους 100δες κτηνοτρόφους και γεωργούς της ελληνικής υπαίθρου, η δε εκτός δρόμου ικανότητες του οποιουδήποτε κωλοφτιαγμένου 4χ4 δεν μπορεί να είναι παρά αντικείμενο αστεϊσμού για τον οποιοδήποτε χειριστή χωματουργικού μηχανήματος, ΔΕΗτζή, Χειριστή εκχιονιστικού κτλ κτλ απανταχού της ελληνικής επικράτειας.