από dpol » Παρ Αύγ 24, 2018 12:28 pm
H τιμή πώλησης στα βιομηχανικα προϊοντα διαμορφώνεται απο πολλους παραγοντες και συνηθως προς τα κατω, προσδιοριζεται πρωτα το επιθυμητο επιπεδο τιμης πωλησης λαμβανοντας υποψη την αγορα στοχο, τον ανταγωνισμο, το προφιλ του υποψηφιου αγοραστη κλπ κλπ και κατοπιν ολες οι επιμερους παραμετροι.
Οταν μια βιομηχανια ειναι κερδοφορα και ανταγωνιστικη στην αγορα που κινειται δεν σημαινει οτι απαραιτητα πουλαει σε υψηλες τιμες.
Το φθηνο-ακριβο δεν εχει να κανει με το επιπεδο τιμων αλλα με τα χρηματα που μπορει να πληρωσει ο υποψηφιος πελατης και παντα σε συγκριση με οσα θα πληρωνε για αντιστοιχο προϊον.
Κατω απο την τιμη πωλησης υπαρχουν εκατονταδες παραγοντες που διαμορφωνουν το κοστος και το κερδος, μεθοδοι και κοστος παραγωγης, κοστος πρωτων υλων, τριτοι προμηθευτες, οικονομιες κλιμακας, φοροι, δασμοι κλπ κλπ.
Το περιθωριο κερδους, εφοσον παντα οι πωλησεις ειναι ανταγωνστικες και εντος προβλεψεων, διαμορφωνεται σε μεγαλυτερο ποσοστο απο τον ελεγχο του γενικου κοστους και δευτερευοντος απο την τιμη πωλησης.
Εξαιρεση στα παραπανω αποτελουν τα fashion προϊοντα, τα luxury προϊοντα, τα status προϊοντα, τετοια υπαρχουν και βιομηχανικα, για παραδειγμα πιστευει κανεις οτι μια Veyron κοστιζει τοσο πολυ να κατασκευαστει?? η ενα iphone?? οχι, απλα πωλουνται ακριβα γιατι υπαρχουν πελατες που πληρωνουν τοσα λεφτα να το αγορασουν.
Το κοστος των ανταλλακτικων και γενικα ολως των προϊοντων που διατιθενται μετα ειναι πολυ μα πολυ διαφορετικη περιπτωση και εκει ισχυουν αλλοι κανονες, φυσικα συμμετεχουν στο αρχικο πλανο αλλα η διαθεση τους και η τιμη τους διεπεται απο αλλους κανονες.
Το πιο πιθανο λοιπον ειναι οτι Suzuki μας κανει λιγο καλυτερα καποια η ολα τα προαναφερθεντα, σε αντιθεση για παραδειγμα πολλων ανταγωνιστων της που δεν τα καταφερνουν οπως οι Αμερικανικες εταιριες που ειναι μονιμα χαμενες, της FIAT, της Lancia που εκλεισε, της Daihatsu που αποσυρθηκε απο την Ευρωπη κλπ κλπ
Μην ξυνεστε στην γκλιτσα του τσοπανη!!!