Σελίδα 1 από 1

Αντικατάσταση μπεκ & σωλήνα πίσω υαλοκαθαριστήρα (Vitara3D)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 03, 2019 7:30 pm
από GeorgeTabs
Πρόσφατα αντικατέστησα το μπεκ του πίσω υαλοκαθαριστήρα και μαζί με αυτό και το σωληνάκι του, μιας και είχε πιάσει άφθονη μάκα και δεν πέρναγε πλέον καθόλου νερό.
Τα εργαλεία και υλικά που χρειάστηκα:
-Πλακέ κατσαβίδι, ή οποιοδήποτε πλακέ εργαλείο (πχ μικρή σπάτουλα)
-Σταυρός κατσαβίδι μέτριο μέγεθος
-Καινούριο σωληνάκι ίδιας διατομής
-Καινούριο μπεκάκι αν χρειαστεί (εμένα δεν χρειάστηκε νέο, τελικά μόνο ο σωλήνας είχε φρακάρει)
-Πιστόλι θερμού αέρα ή αναπτήρα. Εγώ χρησιμοποίησα αναπτήρα, θέλει όμως προσοχή μην λιώσεις μπεκάκια, σωληνάκια ή ζημιά στο χρώμα.

Το μπεκάκι είναι "καρφωτό" στον ουρανό, και ο τρόπος να το βγει είναι πιέζοντάς το με το πλακέ κατσαβίδι στην κάτω και στην πάνω μεριά, όπως φαίνεται στις φωτό. Έχει ένα έλασμα σε κάθε μεριά που με την πίεση "ξεκλειδώνει" το μπεκάκι)
Προσοχή φυσικά μην χαράξετε την μπογιά του ουρανού (το κατσαβίδι ντυμένο με μονωτική στην μύτη του, ή προσοχή / απαλά, όπως έκανα κι εγώ).
_ReplaceTube1.jpg
_ReplaceTube1.jpg (73.68 KiB) 3355 προβολές

_ReplaceTube2.jpg
_ReplaceTube2.jpg (78.33 KiB) 3355 προβολές

Κατόπιν αυτού, είχα έτοιμο τον νέο σωλήνα. Ζεσταίνεις τον παλιό σωλήνα για να βγει από το μπεκ και με την μονωτική ενώνεις τον παλιό με τον νέο σωλήνα, ώστε ο παλιός να τραβήξει τον νέο σαν οδηγός. (αν δεν το ζεστάνεις μπορεί από το τράβηγμα να σπάσει το μπεκάκι μέσα στο σωλήνα)
ΠΡΟΣΟΧΗ μην σου πέσει στην τρύπα ο παλιός σωλήνας, δεν ξέρω πόσο εύκολο θα είναι να ξαναπεράσεις καινούριο χωρίς τον παλιό για οδηγό...
Επίσης πριν αρχίσουμε τα τραβήγματα, καλό είναι σε αυτό το σημείο να ενώσετε στην άλλη άκρη του νέου σωλήνα το μπεκ, μην αφηρημένοι τραβήξετε όλο τον σωλήνα και χαθεί στην τρύπα...

Το επόμενο βήμα είναι να ξεβιδώσουμε με το σταυροκατάβιδο το εξαεριστικό από την πλευρά του συνοδηγού, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες. Εκεί κάτω από το νάυλον περνάει ο σωλήνας και δίνει εύκολο χέρι να τον τραβήξουμε, μέχρι που το μπεκάκι θα μας φρενάρει, οπότε και το κουμπώνουμε.
_ReplaceTube3.jpg
_ReplaceTube3.jpg (83.18 KiB) 3355 προβολές

_ReplaceTube4.jpg
_ReplaceTube4.jpg (103.66 KiB) 3355 προβολές


Κατόπιν μέσα στο αυτοκίνητο, ξεκουμπώνουμε το πάνελ που είναι το πίσω δεξί ηχείο. Θέλει λίγο να βγει η τσιμούχα με το χέρι και 2-3 κλιπσάκια πλαστικά, τα λευκά που φαίνονται στις φωτό (με προσοχή μην σπάσουν, είναι και 25 ετών...). Αν αυτά ξεκολλήσουν από το μέσα πάνελ και πέσουν κάτω μην ανησυχείτε: ξαναμπαίνουν στο τέλος συρταρωτά από το πλάι και μετά πάλι με πίεση να κλείσει το πάνελ της ταπετσαρίας. Για την δουλειά αυτή δεν χρειάστηκα εργαλεία, το πολύ-πολύ μόνο το πλακέ κατσαβίδι για να δώσει ευκολότερο χέρι στο ξεκίνημα. Εκεί συνεχίζουμε το τράβηγμα του σωλήνα, ώστε πλέον αυτός από την τρύπα του εξαεριστικού να έρθει μέσα στην καμπίνα. Προσοχή στο τέλος αργά, ώστε πάλι από την έξω πλευρά να στρώσετε όμορφα και πάλι το νάυλον του εξαεριστικού, μην τυχόν και σκιστεί.
_ReplaceTube5.jpg
_ReplaceTube5.jpg (134.7 KiB) 3355 προβολές

_ReplaceTube6.jpg
_ReplaceTube6.jpg (92.75 KiB) 3355 προβολές


Μετά πηγαίνουμε στο δεξί μέρος μπροστά από την πόρτα του συνοδηγού, αφαιρώντας με παρόμοιο τρόπο λίγο την ταπετσαρία από τα πόδια. Εκεί έχει ένα μαύρο σωληνάκι με ενσωματωμένο στυπιοθλίπτη. Τραβώντας προσεκτικά τον στυπιοθλίπτη θα συμπαρασύρει όλον τον σωλήνα μέσα από το μαρσπιέ πλέον στον εμπρός χώρο. Εκεί αποσυνέδεσα τον παλιό σωλήνα από τον νέο και από τον στυπιοθλίπτη επίσης, και πέταξα τον παλιό στα σκουπίδια.
_ReplaceTube7.jpg
_ReplaceTube7.jpg (122.43 KiB) 3355 προβολές

_ReplaceTube8.jpg
_ReplaceTube8.jpg (114.18 KiB) 3355 προβολές

_ReplaceTube9.jpg
_ReplaceTube9.jpg (140.69 KiB) 3355 προβολές


Σε αυτήν την φάση μπορείτε να κλείσετε το εξωτερικό εξαεριστικό, καθώς και την πίσω ταπετσαρία.
Προσωπικά δεν ήθελα να καταργήσω το στυπιοθλίπτη για στεγανότητα της καμπίνας, και επίσης δεν ήθελα να ξοδέψω για να πάρω καινούριο, οπότε αποφάσισα απλά να το φυσήξω με το πιεστικό αέρα και να καθαρίσει.
Επίσης μετά από εκεί περνάει πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού και κατόπιν στον χώρο του κινητήρα μαζί με καλώδια, και δεν ήθελα να ρισκάρω να χαλάσω κάτι, οπότε και αυτό το κομμάτι αποφάσισα να το φυσήξω.
Έτσι έβαλα έναν βοηθό να κρατάει το στυπιοθλίπτη έξω από την πόρτα, μην πάει η μάκα μέσα στο αμάξι, και θέρμανα το σωλήνα να τον βγάλω από την αντλία. Εκεί έβαλα την μύτη του πιεστικού και βγήκαν... τέρατα από μέσα! :lol:
Hint: όταν βγει το σωληνάκι από την αντλία, αυτή θα αφήσει όλο το δοχείο να αδειάσει. Οπότε αν το έχετε γεμάτο, βάλτε της πρόχειρα ένα κομμάτι από τον παλιό σωλήνα σε σημείο πάνω από τη στάθμη του υγρού για να μην αδειάσει
Μετά έκοψα τον νέο σωλήνα στο σωστό μήκος για να συνδεθεί με το στυπιοθλίπτη, έκλεισα την ταπετσαρία, σύνδεσα ξανά την άκρη του σωλήνα στην αντλία και ήμουν έτοιμος! Πλέον το μπεκ είναι Νιαγάρας!!! :lol: :lol:
Ανάλογα πόσο πιάνουν τα χέρια του καθενός θεωρώ θα χρειαστείτε 15-60 λεπτά συνολικά.

Re: Αντικατάσταση μπεκ & σωλήνα πίσω υαλοκαθαριστήρα (Vitara3D)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 09, 2019 11:19 am
από panoshm
Αναλυτικότατος :!: :clap: :clap:

Έγινε εμπλουτισμός του τίτλου και μεταφορά στην ανάλογη ενότητα :D

Re: Αντικατάσταση μπεκ & σωλήνα πίσω υαλοκαθαριστήρα (Vitara3D)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 09, 2019 11:24 am
από ChristosJP
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Re: Αντικατάσταση μπεκ & σωλήνα πίσω υαλοκαθαριστήρα (Vitara3D)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 09, 2019 4:15 pm
από nick_89
Μια χαρά!! :clap: