Σελίδα 1 από 5

φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 02, 2019 11:44 pm
από ChristosJP
Καλησπέρα παιδιά,


Χρησιμοποιεί κανείς σας φορτιστή μπαταρίας και αν ναι ποιον; Τι θα πρέπει να προσέξει κανείς για την αγορά του; Έχετε να προτείνετε κανέναν; οι φορτιστές κάνουν για όλους τους τύπους μπαταριών; Π.χ. gel, atm, απλές κλπ;
Κάθε βοήθεια δεκτή!!!

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 12:02 am
από shaolin
Αμα ηθελα φορτιστη θα επαιρνα αυτον που δινει η σουζουκι σαν αξεσουαρ και θα ειχα το κεφαλι μου ησυχο

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 2:29 am
από kostasRS
Εκει που παρκαρεις δλδ εχεις προσβαση σε μπριζα η θες να βγαζεις την μπαταρια ;;;
Ρωταω γιατι καπου ειχα ανοιξει νμζ :think: ενα ιδιο θεμα ,,και μετα απο ψαξιμο στο νετ σε διαφορα καταστηματα μου ειπαν οτι παρολο που οι φορτιστες εχουν δικλειδες ασφαλειας αυτοι που τα πουλουσαν δεν θα αφηναν το φορτιστη στην μπριζα μεσα σε ενα παρκιν ,,,,μην γινει κουγκι :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 7:42 am
από ximikos00
Έχω αγοράσει έναν από το lidl. 20 ευρώ
κ κάνει μια χαρά τη δουλειά του.
Όταν φορτίζω μπαταρία το έχω πάντα υπό
επιτήρηση μη γίνει κάνα μπαμ.

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 10:34 am
από GregoryA
Χρησιμοποιω πολλα χρονια εναν της oxford που ανταποκρινεται σωστα...πριν 15 μερες πηρα ακομα εναν απο το lidl... μεχρι τωρα ολα καλα!!!!

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 11:18 am
από Γιωργος ΗΛΙΑΣ
Έχω 3 χρόνια πάρει έναν από το Γερμανικό super market
Με 19 € φορτίζω την μπαταρία από το φουσκωτό
Το αφήνω όλη την νύχτα και το πρωί είναι έτοιμη
Πάντα υπό επιτήρηση ( στην Ελλάδα ζούμε ) :D

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 11:56 am
από ArisR
Και εγώ έχω 2 του lidl για τις μπαταριες του σκάφους. 105 Α η κάθε μία. Τον ένα τον έχω με μόνιμη εγκατάσταση στο κύκλωμα 220v του σκάφους. Κανένα πρόβλημα.
Το μόνο θέμα που έχουν αυτοί οι φορτιστές είναι ότι αν η μπαταρία είναι αρκετά πεσμένη δεν ξεκινάει φόρτιση, την διαβάζει σαν σφάλμα..

Οι φορτιστές CTek είναι πολύ καλοί αλλά η τιμή τους είναι γύρω στα 80 ευρώ, ξεκινά φόρτιση από 2v τάση..

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 12:16 pm
από nidi
Σχετική κουβέντα έχει γίνει και εδώ και κάποιοι αναφέρουν τις εμπειρίες τους.

viewtopic.php?f=28&t=31136&p=788754&hilit=Smart+chargers#p788565

viewtopic.php?f=8&t=31608&p=801440&hilit=Smart+chargers#p801440

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 12:53 pm
από stelios8ess
Κάτσε να καταλάβω...
1. Κάθε βράδυ που παρκάρετε το αυτοκίνητο σας βάζετε την μπαταρία να φορτίζει :?:
2. Έχετε παρκαρισμένο το αυτοκίνητο σας για πολλές μέρες και το βάζετε κάποια ημέρα να φορτίσει την μπαταρία :?:
3. Έχετε κάποια μπαταρία αυτοκινήτου, βάρκας, μόνη κάπου παρκαρισμένη και την βάζετε να φορτίζει :?:

Οι απαντήσεις...
1. Είναι λάθος να φορτίζουμε μια μπαταρία από αυτοκίνητο που κινείται καθημερινά ή ακόμα κάθε 2-3 ημέρες.
"Ξελιγώνουμε" την μπαταρία, μικραίνουμε την ζωή της.
2. Αν δεν πρόκειται να κουνήσουμε ένα αυτοκίνητο για πάνω από 15 ημέρες καλό είναι να αποσυνδέουμε την μπαταρία.
Βγάζουμε τον αρνητικό πόλο. Μια φορά την εβδομάδα μια φόρτιση 4 ωρών περίπου είναι αρκετή.
3. Η μπαταρία που την έχουμε κάπου παρκαρισμένη μόνη της, μια φορά την εβδομάδα μια φόρτιση 4 ωρών περίπου είναι αρκετή.
Αν θέλουμε για καλύτερη συντήρηση, συνδέουμε στην μπαταρία μια συσκευή που τραβά ρεύμα για 1 ώρα περίπου, πχ. μια μπαλαντέζα.

Αν μια μπαταρία αδειάζει μέσα σε ένα βράδυ (κάποιες ώρες) δεν μπορούμε το πρωί να ξεκινήσουμε τον κινητήρα, κάτι δεν πάει καλά.
1. Έχει τελειώσει η ζωή της. Μια ποιοτική μπαταρία έχει ζωή πάνω από 4 χρόνια.
2. Κάτι "τρώει" τις ώρες αδράνειας το ρεύμα της. Αυτό μπορεί πολύ εύκολα να το διαπιστώσει ένας ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων.

Γενικά μια μπαταρία που είναι μέσα στα όρια της ζωής της μπορεί να ξεκινήσει ένα κινητήρα και μετά από 4-5 μέρες αδράνειας σε νορμάλ θερμοκρασίες.
Μειώνονται οι ημέρες αν οι θερμοκρασία είναι κάτω του μηδενός. Οι ημέρες που αναφέρω είναι μέσον όρον.

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 3:05 pm
από nidi
stelios8ess έγραψε:Γενικά μια μπαταρία που είναι μέσα στα όρια της ζωής της μπορεί να ξεκινήσει ένα κινητήρα και μετά από 4-5 μέρες αδράνειας σε νορμάλ θερμοκρασίες.
Μειώνονται οι ημέρες αν οι θερμοκρασία είναι κάτω του μηδενός. Οι ημέρες που αναφέρω είναι μέσον όρον.


Στέλιο, παίζει ρόλο η χωρητικότητα της μπαταρίας σε Ah?

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 8:05 pm
από GregoryA
shaolin έγραψε:Αμα ηθελα φορτιστη θα επαιρνα αυτον που δινει η σουζουκι σαν αξεσουαρ και θα ειχα το κεφαλι μου ησυχο

Οχι απο τη σουζουκι βεβαια..... βρισκεις τον ιδιο.. 30 με 40 ευρω φτηνοτερα!!!! :-)

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 8:10 pm
από stelios8ess
Νίκο (Nidi)
Εννοείτε πως είναι τοποθετημένη σε ένα αυτοκίνητο η μπαταρία που ορίζει ο κατασκευαστής του.
Ο τρόπος συντήρησης είναι ο ίδιος.

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 8:49 pm
από nidi
Εγώ αυτό που ρωτάω είναι αν παίζει ρόλο η χωρητικότητα της μπαταρίας στο πόσο χρόνο θα μείνει αδρανής και δε θα φορτιστεί και τελικά το αυτοκίνητο θα πάρει μπροστά κανονικά.

Δηλαδή, αν είναι τοποθετημένη μία μπαταρία (με βάση πάντα τα στάνταρ του κατασκευαστή) της τάξης των 80 Ah για παράδειγμα, θα κρατήσει το ίδιο με μία μπαταρία των 140 Ah μετά από 2 εβδομάδες ας πούμε;

Ο λόγος που ρωτάω είναι απλός: στο αυτοκινητό μου φοράω 2Χ 70αρες Bosch με βάση τις απαιτήσεις του κατασκευαστή. Έχει μείνει 2 μήνες παρκαρισμένο σε ακινησία και μόλις γύρισα το διακόπτη πήρε μπρος λες και το είχα οδηγήσει την προηγούμενη μέρα.

Αυτό ήθελα να μάθω μόνο και μόνο επειδή αναφέρθηκε πιο πάνω.. να δω το συσχετισμό ακινησίας με χωρητικότητα (έχοντας εξασφαλίσει ιδανικές θερμοκρασίες/ αποκλείσει extreme καιρικές συνθήκες). Ειδικός δεν είμαι, απλά αναφέρω την εμπειρία μου.

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 10:03 pm
από PGP
Έχω 3 μπαταρίες 100αρες στο σκάφος.
Τελευταία βολτα ήταν το Σεπτέμβριο.
Ξανα βολτα τον Ιανουάριο.
Χθες πέρασα και έβαλα τον φορτιστή να τις γεμίσει.
Ήταν στο 96% οι 2 και 95% η τρίτη.
Θερμοκρασίες Αττικης.

Re: φορτιστής - συντηρητής μπαταρίας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 10:41 pm
από stelios8ess
Νίκο (nidi)
Μήπως η μίζα του αυτοκίνητου σου είναι 24V (μόνο η μίζα) όλα τα άλλα και το δυναμό είναι 12V. :?:
Σίγουρα οι μεγάλες μπαταρίες έχουν πιο μεγάλες αντοχές, αδειάζουν σε περισσότερο χρόνο.
Τα στοιχεία που δίνω είναι το μέσον όρον για τα αυτοκίνητα μας.
Μια μεγάλη μπαταρία με λίγο ρεύμα μπορεί να μη μπορέσει να ξεκινήσει έναν μεγάλο Diesel κινητήρα,
αλλά να μπορεί να ξεκινήσει ένα μικρό βενζίνης.
Κάποιοι κινητήρες γυρίζοντας τους η μίζα 2 στροφές παίρνουν μπροστά, άλλοι θέλουν 10 στροφές,
εδώ μια άδεια μπαταρία δεν θα τα καταφέρει.
Το πόσο γρήγορα θα αδειάσει μια μπαταρία παίζουν ρόλο και πόσα συστήματα τραβάνε ρεύμα και μετά
το κλείσιμο του κινητήρα πχ. συναγερμός, ρολόγια κλπ.

Παναγιώτη (PGP)
Συνήθως τα σκάφη έχουν άλλου είδους κατασκευής μπαταρίες, με πιο αργό ρυθμό εκφόρτωσης.
Αντέχουν περισσότερο στην υγρασία, δεν πιάνουν εύκολα άλατα. Με το ανάλογο μεγαλύτερο κόστος αγοράς. ;-)