Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο - 4L και στροφή

Γενικές ερωτήσεις για τα αμάξια μας, που δεν είναι σχετικές με κάποια από τις αντίστοιχες ενότητες

Re: 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό panoshm » Τετ Ιαν 07, 2009 10:30 am

tzivi_tzon έγραψε:
panoshm έγραψε:Το ερώτημα: μήπως γ@μησ@ το εμπρός διαφορικό? Γενικά επιτρέπεται να κάνεις μανούβρες (ΟΛΙΚΟ κόψιμο του τιμονιού) είτε στο 4H είτε στο 4L όταν έχεις κολλήσει ή όταν γενικά οδηγείς σε λάσπη, χιόνι, πάγο κλπ?


Φίλε Πάνε, κατά τη δική μου γνώμη αλλά και προσωπική εμπειρία κατά το 4Η ΔΕΝ μπορείς να κόβεις ΟΛΟ το τιμόνι. Κάνεις ζημιά! Επιστημονικά (μηχανικά δλδ) δεν μπορώ να στο εξηγήσω, αλλά θα το έχεις καταλάβει κι εσύ με το 4Η ότι το τιμόνι στρίβοντάς το μετά από κάποιο σημείο κλωστάει. Με το 4L κανένα πρόβλημα με τις μανούβρες. Κόφτο όσο θες το τιμόνι. Τώρα ανάλογα τις συνθήκες βάζεις είτε τα γρήγορα, είτε τα αργά.... εσύ το ξέρεις. Αν κάποιος συνάδελφος με παλιό GV ξέρει να μας εξηγήσει μηχανικά το γιατί το τιμόνι δε μπορείς να το κόψεις ΟΛΟ με τα γρήγορα, είμαστε όλο αυτιά!


Όταν αγόρασα το GV ήξερα ότι το 4Η (και 4L εννοείται) δεν μπορώ να το ενεργοποιήσω στην άσφαλτο. Ενεργοποιώ μόνο το 4Η όπως είπα παραπάνω μόνο σε δυνατό ανεμόβροχο στην εθνική όπου το τιμόνι είναι στην ουσία πάντα σε ευθεία. (Αν επιτρέπετε να κινείσαι σε στροφιλίκια βουνού υπό βροχή με 4Η, ας μου το πει κάποιος πιο έμπειρος από μένα γιατί το κωλαράκι το πετάει το GV σε αυτές τις συνθήκες στο πισωκούνα...)
Αυτό που θέλω να ρωτήσω αφορά την οδήγηση σε off road και μάλιστα σε συνθήκες που εννοείται ότι το έδαφος είναι σαθρό, λάσπώδες, χιόνι απάτητο ή λασπώδες, χώμα: μπορώ να κόβω το τιμόνι? Γιατί να έχει διαφορά το 4Η από το 4L? Γιατί όπως μου το λες δεν συμφέρει να κινείσαι με 4Η σε off road αλλά με 4L για να μην κάνεις ζημιά και ας πηγαίνεις πιο σιγά (έτσι κι αλλιώς σε of road ποιος ο λόγος να τρέξεις?) Δεν μου "κάθετε" καλά ρε παιδί μου αυτό το ΟΧΙ 100% στρίψιμο τιμονιού σε 4Η αλλά ΝΑΙ σε 4L είναι λίγο παράδοξο αυτό... Γιατί αν ήταν έτσι, θα βάζανε μόνο το 4L και θα τελείωνε η φάση...
Έτσι κι αλλιώς στο manual πουθενά δεν γράφει ότι κατά την πορεία με 4H ή 4L να μην κόβεις το τιμόνι. Το μόνο σημείο στο οποίο αναφέρεται στο στρίψιμο του τιμονιού είναι μόνο για να βάλεις από 2Η σε 4Η και 4L.
Διάβασα και τις απαντήσεις των υπολοίπων και τις συμερίζομαι λόγω μη εμπειρίας δικιάς μου. Όμως επειδή είμαι και λίγο άπιστος Θωμάς (μηχανικός γαρ) μπορεί κάποιος να αναφερθεί με κάποιο επισηναπτόμενο άρθρο, φωτό διαφορικού και τέλος πάντων να μας μάθει κάποια πράγματα για τα γρανάζια των διαφορικών και οτιδήποτε μηχανικό εξάρτημα των διαφορικών του παλιού GV γιατί αλλιώς μένουμε μόνο στο να ακούμε τους πιο έμπειρους χωρίς να καταννοούμε βαθύτερα πράγματα?
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30472
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Δημοσίευσηαπό k.l. » Τετ Ιαν 07, 2009 2:04 pm

Λοιπόν ως πρώην κάτοχος κατ επιλογήν τετρακίνητου G.V. (και μετά από αρκετό διάβασμα) να σας πω τα εξής:
Τα παλιά αυτοκίνητα με την κατ επιλογή τετρακίνηση δεν έχουν κεντρικό διαφορικό έχουν το λεγόμενο suzuki transfer case αυτό είναι μια διάταξη γραναζιών που λειτουργεί σαν 100% μπλοκε διαφορικό που σημαίνει ότι όση ροπή δίνει στην μία του έξοδο τόση δίνει και στην άλλη (εμπρός και πίσω διαφορικό). Λόγω κατασκευής οι δύο άξονες του αυτοκινήτου στις στροφές κινούνται με διαφορετική ταχύτητα, ο μπροστά άξονας που έχει μεγαλύτερη ακτίνα στροφής από τον πίσω κινείτε πιο γρήγορα, αν έχουμε επιλέξει την τετρακίνηση το κιβώτιο μεταφοράς προσπαθεί να κάνει τους δύο άξονες να κινηθούν με την ίδια ταχύτητα αποτέλεσμα, με καλή πρόσφυση να καταπονούνται όλα τα μέρη της μετάδοσης με αποτέλεσμα με την πάροδο του χρόνου να αρχίσουν τα προβλήματα (μπιλιοφόροι, ημιαξόνια, άξονες μετάδοσης, διαφορικά, από το λιγότερο ισχυρό προς το ποιο ισχυρό). Σε συνθήκες μέσης πρόσφυσης (βρεγμένη άσφαλτος, χώμα) το αυτοκίνητο υποστρέφει έντονα γιατί οι μπροστά τροχοί χάνουν πρώτοι την πρόσφυση (κύκλος πρόσφυσης). Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (σαθρά εδάφη,χιόνι) το αυτοκίνητο κινείτε κανονικά στην πορεία του γιατί επιτρέπονται μικρογλυστρήματα σε όλους τους τροχούς. Βέβαια η Suzuki δεν μπορεί να επιτρέπει σε τέτοιο αυτοκίνητο την εύκολη καταστροφή των μερών της μετάδοσης για αυτό το όλο σύστημα έχει μια ανοχή που σου επιτρέπει να στρίβεις χωρίς πρόβλημα μέχρι ένα σημείο.
k.l.
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 11:03 am
Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
Suspension: Κyb, Koni - mad
cb: Όχι
Name: Κώστας

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Τετ Ιαν 07, 2009 2:38 pm

Στο πνεύμα αυτών που είπε ο k.l. παραθέτω και επικοινωνία σε π.μ. που είχα με τον Mitsos_Feroza για το θέμα:
tzivi_tzon έγραψε:
Μήτσο διάβσα αυτά που είπες περί τετρακίνησης. Ουδείς φόβος λοιπόν για μανούβρες... εσύ που ξέρεις πολλά όμως, γιατί στο 4Η το τιμόνι ΔΕΝ ΚΟΒΕΙ ΟΛΟ;; Εννοώ κόβει αλλά πρέπει να το πιέσεις... και αν το έχεις κομμένο όλο σε στροφή, τρέμει...
Mitsos Feroza έγραψε:
Γενικα οταν βαζεις 4κινηση κλειδωνεις κεντρικο και ο κυκλος στροφης του οχηματος μεγαλωνει. Οταν βαζεις κ τον μειωτηρα (δλδ το 4L) ολο αυτο γινεται απλα ποιο αισθητο γιατι το αμαξι σε χαμηλη ταχυτητα εχει περισσοτερη δυναμη ... τπτ αλλο!
Οσο για το "τρεμει", δεν τρεμει... στην ουσια απλα οι ροδες που εχουνε σχετικα καλη προσφυση, τεινουνε να κανουνε επαναφορα του τιμονιου....
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 37842
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Δημοσίευσηαπό panoshm » Τετ Ιαν 07, 2009 4:54 pm

Ευχαριστώ τον k.l. για την τόσο απλή αλλά κατανοηκότατη απάντησή του!
Όσον αφορά αυτά που λέει

""Επισκέπτης έγραψε:
Γενικα οταν βαζεις 4κινηση κλειδωνεις κεντρικο και ο κυκλος στροφης του οχηματος μεγαλωνει. Οταν βαζεις κ τον μειωτηρα (δλδ το 4L) ολο αυτο γινεται απλα ποιο αισθητο γιατι το αμαξι σε χαμηλη ταχυτητα εχει περισσοτερη δυναμη ... τπτ αλλο!
Οσο για το "τρεμει", δεν τρεμει... στην ουσια απλα οι ροδες που εχουνε σχετικα καλη προσφυση, τεινουνε να κανουνε επαναφορα του τιμονιου....""

συμφωνώ απόλυτα.

Αποφάσισα λοιπόν και διατάζω! (τον εαυτό μου βασικά).

ΑΣΦΑΛΤΟΣ:
1. Εντός πόλης: 2Η
2. Εθνική οδό: 2Η
3. Εθνική οδό με βροχή ΚΑΙ αέρα: 4Η
4. Στροφιλίκια βουνού: 2Η
5. Στροφιλίκια βουνού με βροχή: 4Η αν δούμε ότι το αυτοκίνητο δεν "αντέχει" για πολλά
6. Τράβηγμα τραίηλερ: 4Η και προσοχή!

OFF ROAD:
1. Σχετικά γρήγορες διαδρομές σε καλό χώμα: 4Η και όχι 100% στρίψιμο τιμονιού
2. Αργές διαδρομές σε οτιδήποτε "γλιστερό": 4L και 100% τιμόνι άμα λάχει
3. Αργές διαδρομές σε βράχια: 4L και οχι 100% τιμόνι ουδέποτε!

Όλα τα παραπάνω αφορούν το GV παλαιό χωρίς air lockers κλπ αλλά όπως το γέννησε η μανούλα του...

(Γιατί για το καινούργιο δεν ξέρω γρι...)

Συμφωνήτε GVάτοι??? :)
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30472
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Δημοσίευσηαπό kbntinos » Τετ Ιαν 07, 2009 4:57 pm

Εγω συμφωνώ φίλε panoshm
Άβαταρ μέλους
kbntinos
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 511
Εγγραφή: Πέμ Απρ 24, 2008 2:04 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Λάστιχα: Dunlop Grandtreck AT
Suspension: MONROE
cb: Ναι

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Τετ Ιαν 07, 2009 5:01 pm

Panoshm: Γιές σέρρρ!!! Τα ίδια με έχω αυτοδιατάξει κι εγώ! Πάω να πάρω και κάτι καμψούλες τώρα.... :lol: :lol: :lol:
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 37842
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Δημοσίευσηαπό panoshm » Τετ Ιαν 07, 2009 5:06 pm

tzivi_tzon έγραψε:Panoshm: Γιές σέρρρ!!! Τα ίδια με έχω αυτοδιατάξει κι εγώ! Πάω να πάρω και κάτι καμψούλες τώρα.... :lol: :lol: :lol:


:lol: :lol: :lol: μετά από τις κρεπάλες των Χριστουγέννων... που όρεξη για κάμψεις... Στα σαγόνια να μου πεις, ΝΑΙ!!
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30472
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό Dimis » Τετ Ιαν 07, 2009 7:57 pm

Επισκέπτης έγραψε:
daemonhook έγραψε:
Επισκέπτης έγραψε:Οταν το οχημα εχει ελευθερα διαφορικα μπορεις να κοβεις οσο τιμονι θες....δλδ ΟΛΟ! Δεν παθαινει τπτ, αυτη ειναι η δουλεια του ελευθερου διαφορικου εξ αλλου να αφηνει τους τροχους να περιστρεφονται ανεξαρτητα.

Kαλησπερα :D
Αυτο ισχυει και στο καινουργιο GV(2007 5D);Δηλαδη τα διαφορικα ειναι ελευθερα;

Φιλικα Γιωργος


Ολα τα 4κινητα αρα κ τα vitara εχουνε μπροστινο ελευθερο διαφορικο, αρα μπορουνε να κανουνε τιμονιες μανουβρες κλπ,
Τα περισσοτερα δε εχουνε ελευθερο κ πισω με εξαιρεση μερικα που εχουνε sld, το οποιο ομως εχει μικρο ποσοστο εμπολοκης κ δεν επιρρεαζεται απο τον κυκλο στροφης του οχηματος!
Ελευθερες οι μανουβρες κ οι τιμονιες παιδια!!

Υ.Γ.Εξαιρουνται οι κατοχοι aftermarket μπλοκε.....


Δεν είναι απόλυτο.... :wink:
μην ξεχνάς ότι....



ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ έγραψε:.......Οταν κλειδωσουμε δεν αναγκαζουμε και τους 4 τροχους να περιστραφουν με την ιδια ταχυτητα,παρα μονο στην ευθεια.Εκει δεν υπαρχει κανενα προβλημα.
Το προβλημα το εχουμε στις στροφες οπου οι τροχοι του μπροστινου αξονα
διανυουν μεγαλυτερη αποσταση απ οτι οι τροχοι του πισω.Ετσι δημιουργειται
το κουρδισμα κυριως του συστηματως μεταδωσης.



Εικόνα
http://www.4x4abc.com/4WD101/def_turn.html

Υ.Γ Υπόψιν αναφέρομαι για άσφαλτο ή σε έδαφος με καλή πρόσφυση.... αν τώρα εσύ μιλάς ΜΟΝΟ για έδαφος με χαμηλή πρόσφυση τότε ΟΚ συμφωνω μαζί σου απόλυτα
Grand Vitara 2.0 JLXEW, ESP/TCS, Xenon, RR Lift Kit, GEOLANDAR A/T-S (225/65/17), XMC Ποδιές

ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΖΟΜΑΙ ΕΠ'ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ, ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ.
Άβαταρ μέλους
Dimis
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1990
Εγγραφή: Δευτ Απρ 28, 2008 7:21 pm
Τοποθεσία: Οπου να'ναι, αρκεί να μην εφημερεύω.....
Λάστιχα: Yokohama G012
Suspension: Rocky Road
cb: Ναι
Name: Δημοσθένης

Δημοσίευσηαπό panoshm » Τετ Ιαν 07, 2009 9:10 pm

Dimis σε βλέπω πολύ διαβασμένο και στο παλιό και στο νέο GV.
Μπράβο! αυτός είναι (οχι καφές... :D ) συνοδηπόρος να σε προσέχει μη κάνεις καμιά λ@λ@κί@ και αυτόσεις το τουτού σου κσαι χαλάσεις την εκδρομή γενικότερα. Ελπίζω να βρεθούμε από κοντά κάπιοα στιγμή να τα πούμε
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30472
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Δημοσίευσηαπό Dimis » Τετ Ιαν 07, 2009 9:18 pm

Thanks...
Grand Vitara 2.0 JLXEW, ESP/TCS, Xenon, RR Lift Kit, GEOLANDAR A/T-S (225/65/17), XMC Ποδιές

ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΖΟΜΑΙ ΕΠ'ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ, ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ.
Άβαταρ μέλους
Dimis
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1990
Εγγραφή: Δευτ Απρ 28, 2008 7:21 pm
Τοποθεσία: Οπου να'ναι, αρκεί να μην εφημερεύω.....
Λάστιχα: Yokohama G012
Suspension: Rocky Road
cb: Ναι
Name: Δημοσθένης

Δημοσίευσηαπό kons » Τετ Ιαν 07, 2009 10:08 pm

Εικόνα
750 grains of diplomacy
Άβαταρ μέλους
kons
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 869
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 04, 2008 6:48 pm
Τοποθεσία: Worldwide
Λάστιχα: Τoyo O/C AT+
Suspension: King Springs
cb: Ναι
Name: Kωνσταντίνος

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Τετ Ιαν 07, 2009 10:13 pm

Γιατρέ μου άλλα μου έλεγες προχθές.... :idea:
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τετ Ιαν 07, 2009 11:16 pm

Dimis έγραψε:Ολα τα 4κινητα αρα κ τα vitara εχουνε μπροστινο ελευθερο διαφορικο, αρα μπορουνε να κανουνε τιμονιες μανουβρες κλπ,
Τα περισσοτερα δε εχουνε ελευθερο κ πισω με εξαιρεση μερικα που εχουνε sld, το οποιο ομως εχει μικρο ποσοστο εμπολοκης κ δεν επιρρεαζεται απο τον κυκλο στροφης του οχηματος!
Ελευθερες οι μανουβρες κ οι τιμονιες παιδια!!

Υ.Γ.Εξαιρουνται οι κατοχοι aftermarket μπλοκε.....


Δεν είναι απόλυτο.... :wink:
μην ξεχνάς ότι....



Εικόνα
http://www.4x4abc.com/4WD101/def_turn.html[/quote]

Υ.Γ Υπόψιν αναφέρομαι για άσφαλτο ή σε έδαφος με καλή πρόσφυση.... αν τώρα εσύ μιλάς ΜΟΝΟ για έδαφος με χαμηλή πρόσφυση τότε ΟΚ συμφωνω μαζί σου απόλυτα[/quote]

-Το πως θα περιστραφουνε οι τροχοι του καθε αξονα το οριζει το μπροστινο κ το πισω διαφορικο.

-το μεσσαιο οταν ειναι κλειδωμενο απλα φερει ιση "κινηση" στον εμπρος κ πισω ΑΞΟΝΑ.
Δλδ αναγκαζει ΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ να περιστραφουνε κατα συνολο ισα.

-Τα ελευθερα διαφορικα λοιπον στους αξονες, θα φερουν την περιστροφη των τροχων ετσι ωστε να μην υπαρξει προβλημα.

Υ.Γ. Κ οταν μιλαμε για τιμονιες λεμε για επιτοπιες μανουβρες κλπ. εκει υπαρχει ενα ελαχιστο ζορι που αφορα ΜΟΝΟ το μεσσαιο διαφορικο ... φυσικα κ δεν υπαρχει κανενα ζορι οταν κινειται το αμαξι εστω κ με μικρη ταχυτητα γιατι μπορει να ξεσπασει την δυναμη με το γλιστρημα του τροχου στο οδοστρωμα!!
Υ.Γ.2 Μιλαμε για συνθηκες μειωμενης προσφυσης δλδ οχι στεγνη ασφαλτο γιατι εκει το ζορι στο μεσσαιο παντα διαφορικο γινεται μεγαλυτερο!

Κ ξαναλεω αυτο που ειπα κ πριν: ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΟΙ ΜΑΝΟΥΒΡΕΣ στις παραπανω συνθηκες!
Επισκέπτης
 

Re: 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τετ Ιαν 07, 2009 11:41 pm

panoshm έγραψε:Αυτό που θέλω να ρωτήσω αφορά την οδήγηση σε off road και μάλιστα σε συνθήκες που εννοείται ότι το έδαφος είναι σαθρό, λάσπώδες, χιόνι απάτητο ή λασπώδες, χώμα: μπορώ να κόβω το τιμόνι?


Απαντηση: ΝΑΙ, το γιατι αναφερεται παραπανω.

panoshm έγραψε: Γιατί να έχει διαφορά το 4Η από το 4L? Γιατί όπως μου το λες δεν συμφέρει να κινείσαι με 4Η σε off road αλλά με 4L για να μην κάνεις ζημιά και ας πηγαίνεις πιο σιγά (έτσι κι αλλιώς σε of road ποιος ο λόγος να τρέξεις?)


Το 4Η απο το 4L δεν εχει καμια αλλη διαφορα παρα οτι παρεμβαλλονται τα γραναζια "μειωσης" κ κινεισαι ποιο "αργα"
Αλλου θα χρησιμοποιησεις 4Η κ αλλου 4L σε οff raod, γιατι αν βαλεις 4L κ πηγαινεις θα καταληξεις να εχεις 4η η 5η στο κιβωτιο για να ακολουθησεις!

panoshm έγραψε:Δεν μου "κάθετε" καλά ρε παιδί μου αυτό το ΟΧΙ 100% στρίψιμο τιμονιού σε 4Η αλλά ΝΑΙ σε 4L είναι λίγο παράδοξο αυτό...


Καλα κανει κ δεν σου καθεται, γιατι δεν εχει διαφορα....
Ο κατασκευαστης εχει φτιαξει το αμαξι με τετοιο κυκλο στροφης ωστε να μπορεις να κοψεις ΟΛΟ το τιμονι ακομα κ με κλειδωμενο κεντρικο αρκει να εισαι σε συνθηκες χαμηλοτερης προσφυσης, για να μπορει να ξεσπασεις τις μικροτασεις στο κεντρικο!


panoshm έγραψε:Έτσι κι αλλιώς στο manual πουθενά δεν γράφει ότι κατά την πορεία με 4H ή 4L να μην κόβεις το τιμόνι. Το μόνο σημείο στο οποίο αναφέρεται στο στρίψιμο του τιμονιού είναι μόνο για να βάλεις από 2Η σε 4Η και 4L.


Το λεει γιατι στα αμαξια που εχουνε αυτοματες πλημνες πρεπει οι τροχοι να περιστραφουνε εξισου για να εμπλακει η 4κινηση, δλδ να κλειδωσουνε την ιδια στιγμη οι πλημνες, πραγμα που γινεται μονο με το τιμονι σε ευθεια..

panoshm έγραψε:Διάβασα και τις απαντήσεις των υπολοίπων και τις συμερίζομαι λόγω μη εμπειρίας δικιάς μου. Όμως επειδή είμαι και λίγο άπιστος Θωμάς (μηχανικός γαρ) μπορεί κάποιος να αναφερθεί με κάποιο επισηναπτόμενο άρθρο, φωτό διαφορικού και τέλος πάντων να μας μάθει κάποια πράγματα για τα γρανάζια των διαφορικών και οτιδήποτε μηχανικό εξάρτημα των διαφορικών του παλιού GV γιατί αλλιώς μένουμε μόνο στο να ακούμε τους πιο έμπειρους χωρίς να καταννοούμε βαθύτερα πράγματα?

Αν εισαι μηχανικος, αρα μπορεις να κατανοησεις ορολογιες κλπ μπορεις να βρεις βιβλια "συστηματα μεταδοσης κινησης" απο ΤΕΛ Μηχανικων που αναφερουνε αυτα τα πραγματα με 100σελιδες αναλυση....
Αν προσπαθησω να κανω κατι αντιστοιχο εδω, η μισοι θα χαθουνε στις τεχνικες ορολογιες γιατι δεν ειναι κανεις υποχρεωμενος να γνωριζει αυτη την γλωσσα κ οι αλλοι μισοι θα βαρεθουνε να το διαβασουνε!!

Φιλικα παντα...
Υ.Γ. Δεν μπορω να εξηγησω καλυτερα κ απλουστερα αυτα που θελω πισω απο ενα πληκτρολογιο, ελπιζω να ειναι αρκετα κ κατανοητα για να καλυψουνε τις αποριες ενος μεσου οδηγου χωρις ειδικες γνωσεις.
(ετσι κι ετσι μπακαλιστικα οπως προσπαθω να τα γραψω θα φαω ξυλο στο τελος απο κανεναν γνωστη του αντικειμενου! :lol: :lol: )
Επισκέπτης
 

Re: 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό Dimis » Τετ Ιαν 07, 2009 11:47 pm

Επισκέπτης έγραψε:Υ.Γ.2 Μιλαμε για συνθηκες μειωμενης προσφυσης δλδ οχι στεγνη ασφαλτο γιατι εκει το ζορι στο μεσσαιο παντα διαφορικο γινεται μεγαλυτερο!


Mα δεν με προσεχεις αυτό αναφέρω πιο πάνω

Dimis έγραψε:Υ.Γ Υπόψιν αναφέρομαι για άσφαλτο ή σε έδαφος με καλή πρόσφυση.... αν τώρα εσύ μιλάς ΜΟΝΟ για έδαφος με χαμηλή πρόσφυση τότε ΟΚ συμφωνω μαζί σου απόλυτα


και πρέπει να το τονίσεις και εσύ αυτό γιατί πολλοί που δεν το κατέχουν το θέμα μπορεί να μπερδευτουν και αρχίσουν να στριβουν με τετρακουνα στην ασφαλτο και να τους σπασει και να σου πουν μετά....
Μα εσύ αλλα μας έλεγες.... :evil:

Γι'αυτό το ξανα-τονιζω ΠΟΤΕ δεν παιζουμε στην ασφαλτο .......
Grand Vitara 2.0 JLXEW, ESP/TCS, Xenon, RR Lift Kit, GEOLANDAR A/T-S (225/65/17), XMC Ποδιές

ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΖΟΜΑΙ ΕΠ'ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ, ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ.
Άβαταρ μέλους
Dimis
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1990
Εγγραφή: Δευτ Απρ 28, 2008 7:21 pm
Τοποθεσία: Οπου να'ναι, αρκεί να μην εφημερεύω.....
Λάστιχα: Yokohama G012
Suspension: Rocky Road
cb: Ναι
Name: Δημοσθένης

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Ερωτήσεις

antonis1627 Παρ Μαρ 29, 2024 1:57 pm Τετάρτη 4 Απριλίου 2024 πάμε για καφεδάκι στη Θέα.
Nikola Tenv Παρ Μαρ 29, 2024 10:24 am Καλημέρα σας
arahova Παρ Μαρ 29, 2024 10:17 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
KOUTOUROUSHIS Παρ Μαρ 29, 2024 7:25 am kalimera
antonis1627 Παρ Μαρ 29, 2024 7:14 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Μαρ 28, 2024 10:04 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:09 am Καλημέρα σας.
Σταύρος 4x4 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:08 am Καλημέρα
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm θα ρωτησω τον υιο :P
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm δεν έχει διήμερη άδεια ρε μάστορα?
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:07 pm Εγώ που θα ερθω Κυριακή πόσες έχω;
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:05 pm 9 και σήμερα!!!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm Μερσύ μποκού!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm αχαχαχαχα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Νουχρίτσααααααααααα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Καλημέρες! Λίγο θέαμα για όλους! viewtopic.php?f=66&t=37146&p=940582#p940582
arahova Τετ Μαρ 27, 2024 12:14 pm Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Μαρ 27, 2024 6:58 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Μαρ 26, 2024 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Μαρ 26, 2024 7:03 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 10:24 pm Φίλε Θανάση ΘανασηςΖ καλησπέρα.Για να μπορείς να συμμετέχεις στις συζητήσεις μας πρέπει να περάσεις από την ενότητα αυτή και αφού ανοίξεις ένα νέο θέμα να μας πεις δύο λόγια για σένα και το αυτοκίνητο σου από που μας γράφεις και να σε καλωσορίσουμε. Επίσης μπορείς να διαβάσεις θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τη λειτουργία του φόρουμ.
arahova Δευτ Μαρ 25, 2024 11:58 am Καλημέρα σε όλους, καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Μαρ 25, 2024 11:52 am Καλημερα σας Χρονια πολλα,καλη εβδομαδα.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 7:24 am Καλημέρα σας καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά
arahova Κυρ Μαρ 24, 2024 11:39 am Καλημέρα σε όλους.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες