Σιγουρα καποιοι εχετε παρει πρεφα οτι παω για αλλαγη αυτοκινητου.Το Vitara δυστυχως κατα πασα πιθανοτητα θα αναγκαστω να το πουλησω.
Το παρον κειμενο το γραφω γιατι καμμια φορα υποτιμαμε αυτο που εχουμε η να το πω αλλιως,κανουμε λαθος εκτίμηση.
Εψαχνα λοιπον που λετε για μεγαλο 4χ4 λογω του οτι η οικογενεια μεγαλωσε,και κατα προτιμηση με μεγαλο κινητήρα επι ευκαιρία.Αυτα ομως εχουν μεγαλα μοτερ ειτε V6 ,ειτε V8 καποια αλλα,με καταναλωσεις που πλησιαζουν τα 15-16 και 17 λιτρα στα 100 χιλιομ.
Εγω λόγω των μετατροπων,ειχα την εντυπωση οτι καιω κοντα στα 13 λιτρα στα 100 χιλιομ ,εφοσον ενα μαμα Vitara καιει περιπου 9 κατα μεσο ορο.
Παμε ...
Κατασταση αυτοκινήτου.
το αυτοκινητό μου,ειναι ενα Vitara κοντο ,ανοιχτό ,που το εφτιαξα μόνος μου.Εχει αξονα εμπρός ,2 βοηθητικές (Vitara και Samurai) ,33χ12,5χ15 ΜΤ και οι πλαινοί δοκοί του σασι ειναι στους 60 ποντους απο το εδαφος,για να καταλαβετε το υψος.
Η υψηλή μου σχεση -τα μακριά δηλαδη- ειναι περιπου 1,57:1.Εμπρός ειναι 3 link με πανάρ με μονή στήριξη καθε βραχίονα στον αξονα για περισσότερη ελευθερία κινησεων του αξονα και ευκολη ρύθμιση κάστερ και πισω 4 link triangulated.Ο κινητήρας ειναι ο μαμά 1.6 16V ,με χταπόδι γυαλί μέσα (Calmini) και καλή εξάτμιση.Κορωνοπήνια 5,12:1.Και εχει και snorkel.Και αεροδυναμική του κ@λου βεβαίως.
Επίσης πρεπει να γνωρίζετε οτι επειδη το αυτοκινητο το ζόριζα εκτός,φροντιζα να το κρατω οσο πιο καλοσυντηρημενο γινεται.Ετσι αλλαζα λαδια -τα καλυτερα παντα- καθε 5.000 χιλιομ,μηχανη -σασμαν-αξονες,με εξαίρεση το χειμωνα οπου μπορει και να αλλαζα λαδια στους αξονες (διαφορικά) μια φορα το μηνα η και στις 2 εβδομάδες ,λογω λασπομαχιών.Αυτα σε οτι αφορά την κατάσταση του αυτοκινήτου.
Λοιπον....
Συζηταγα τοσες μερες με παιδιά σχετικα με το θέμα για τους V8 ,και ελεγα οτι μπορω να αντεξω τα 15-16 λιτρα διότι ειχα την εντυπωση οτι και το δικο μου θα καίει καπου εκει.Δεν το ειχα μετρησει ποτε ,δεν με ενδιέφερε εξάλου καθότι ειναι αυτο που ειναι και δεν αλλαζει.
Για να λυσω το θεμα της καταναλωσης λοιπον που με απασχολουσε,ειπα ας δω τι καει το δικό μου ,γιατι η αληθεια ειναι οτι με ενοχλούσε λιγο η κατανάλωσή του εδω και 4 μηνες που αυξηθηκαν οι βενζίνες.Οποτε ειπα,αν καει π.χ 12-13-14 λογω των μετατροπων, (το νεο GV 1.6 αλλα και το JLX καίνε κοντα στα 9Lit/100 κατα μεσο ορο) ,ε δεν θα μου κακοφανούν τα 16 του V8 3.500.
Παω σημερα στο φιλο μου βενζινά,του ειπα τι θελω να κανω,σημειωνει τα χιλιόμετρα , 88.676 και γεμίζει μεχρι την τάπα που λεμε.Φεύγω,κανω κανα μισάωρο στην πόλη,κανω μια μακρινή ασφαλτάδα με ταχυτητες 60-80-100,κανω και ενα χωματόδρομο γυρω στα 10 χιλιόμετρα και επιστρεφω στο βενζινά (πριν λιγο μπηκα σπιτι).Σημειώνει 88.791 και γεμίζει παλι μεχρι την τάπα που λεμε.
Λοιπον,εβαλε 9,3 λίτρα ,τα χιλιόμετρα που εκανα ηταν 115 ,που σημαίνει οτι το τερας μου ,καίει 8,08 λιτρα στα 100 χιλιόμετρα...Εμεινα κοκκαλο και ο βενζινάς εβλεπε το χαρτί με απορία.
Ισως η πολυ καλη συντήρηση,το κοντό γρανάζωμα και το ταίριασμα με τα λάστιχα (ιδρωσα καποτε να πετυχω τις σχεσεις που ηθελα) ,να συντελουν σε αυτό .
Και φαντάσου οτι μου κακοφαινόταν κιόλας η καταναλωση που ειχα......
Α οχι ....δεν τον πληρωνω με τιποτα τον V8 και τα 16 του λίτρα και ας κανει οσο χουρχουρητό θέλει..... Twisted Evil
Οποτε η θα καταληξω σε λιγοτερα κυβικα ,και πιο οικονομικο σε καταναλωση 4χ4 συγκεκριμενης μαρκας ή θα δειτε τελικα νεο project ,οπου αντι να το πουλησω ολοκληρο το δικο μου,θα το αποσυναρμολογησω και θα συνεχισει να ζει σε μακρύ σασι και καμπινα,να με πηγαινει οπου θελήσω,να μην μασάει πουθενα και να ειναι το ιδιο οικονομικό
Ενδεικτικα αναφερω καποιες μετρησεις απο το σημερινο επιχείρημα,ισως σας φανουν χρησιμες.
2 ταχυτητα- 2000 στροφες- 30 χ/ω
2 ταχυτητα- 3000 στροφες- 40 χ/ω
3 ταχυτητα - 3000 στροφες-56 χ/ω
4 ταχυτητα - 2000 στροφες- 55 χ/ω
4 ταχυτητα - 2.500 στροφες- 65 χ/ω
4 ταχυτητα-3000 στροφες - 75 χ/ω
4 ταχυτητα - 3500 στροφες- 87 χ/ω
5 ταχυτητα - 2000 στροφες - 66 χ/ω
5 ταχυτητα - 3000 στροφες - 95 χ/ω
Suzuki Vitara,SAS,custom coil suspension,OTT Kicker 3 -double t cases,ARB F-R,33's