paolito έγραψε:batfalcon έγραψε:Κατα βαση η κινηση οδηγειται μπροστα στο NV All Grip ακομα και στην επιλογη snow, οποτε πιθανον η ερωτηση να αυτο απανταται, πλην ομως εγω θα την κανω διοτι εσεις εχετε μεγαλυτερη εμπειρια και να μου πειτε καποιο κολπο.
Που τοποθετουνται λοιπον οι αλυσιδες;
Αγαπητέ Μιχάλη (batfalcon), καταρχάς καλορίζικο το νέο σου NV.
Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι η οδήγηση στο χιόνι απαιτεί έναν συνδυασμό σύνεσης, γνώσης και εμπειρίας.
Οι ανταλλαγή απόψεων πράγματι κάποιες φορές μπορεί να βοηθήσουν και κάποιες άλλες.. μπορεί να μας οδηγήσουν σε περιπέτειες. Για τον λόγο αυτό υπάρχει ένας “μπούσουλας” και είναι το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου. Αν θες λοιπόν να έχεις σχετικά το κεφάλι σου ήσυχο το ακολουθείς πιστά.
Τα NV μας δεν είναι σαν τα παλαιότερα Vitara, είναι ένα νέο SUV εφοδιασμένο με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, ασφάλειας κλπ, κλπ. Η όποια απόκλιση από τα γραφόμενα του manual μπορεί να περιορίσει σε μεγάλο βαθμό την αποτελεσματικότητα αυτών των βοηθημάτων, ίσως και να προξενήσει την βλάβη τους.
Μετά από περίπου 35 χρόνια οδήγησης σε βουνά με δύσκολες καιρικές συνθήκες, έπαθα και έμαθα.
Κάποια λοιπόν από αυτά που έμαθα και ακολουθώ είναι τα εξής. Στα χιόνια δεν βάζω αλυσίδες αλλά χιονολάστιχα και πάντα στην προβλεπόμενη διάσταση. Αλυσίδες έχω και θα τις θα βάλω μόνο στα πολύ δύσκολα, όπως επίσης και το Lock. Αυτά τα δυο (πάντα για εμένα) είναι για μια ώρα ανάγκης και όχι για να γραφούμε χιλιόμετρα. Οι αλυσίδες στα δικά μας NV
πάνε πάντα μπροστά διατηρώντας μικρές ταχύτητες. Φροντίζουμε να έχουν το σωστό πάχος που προτείνει ο κατασκευαστής και όχι μεγαλύτερο, δηλ max τα 10mm. Εννοείται ότι κάνεις εξάσκηση στο βαλε βγάλε πριν βρεθείς στα δύσκολα. Επίσης πριν το ταξίδι προσωπικά βάζω την μέγιστη επιτρεπόμενη πίεση αέρα στα ελαστικά. Δεν ξεχνάμε ότι έχουμε χαμηλό προφίλ ελαστικών και σχετικά μικρό ύψος από το έδαφος.
Με τις αλυσίδες το “έξυπνο” σύστημα κατανομής της τετρακίνησής μας εκτιμώ ότι δεν θα είναι το ίδιο αποτελεσματικό όσο θα έπρεπε. Αλλιώς θα “δαγκώνουν” οι μπροστά τροχοί, αλλιώς θα ολισθαίνουν οι πίσω. Πιστεύω ότι σε βάθος χρόνου μόνο προβλήματα θα μπορούσα να έχω διότι τα χιλιόμετρα που κάνω στα χιόνια είναι πολλά. Άλλωστε για αυτό επέλεξα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Οπότε το χιονολάστιχο είναι για έμενα η λύση. Με σύνεση πας σχεδόν παντού.
Σχετικά με αλυσίδες και στους 4 τροχούς στο NV.. δεν θα τολμούσα να βάλω. Ο καθένας βέβαια αποφασίζει ότι θεωρεί σωστό για το αυτοκίνητό του.