από GEORGE.B » Κυρ Απρ 20, 2014 9:17 am
Απόσπασμα από εργαστήριο ΜΕΚ & τεχνολογίας αυτοκινήτου:
''Τελευταία, με τις προσπάθειες των κατασκευαστών για καλύτερη οικονομία επιστρατεύθηκε και το σύστημα ψύξης στο παιχνίδι για τη μείωση της κατανάλωσης. Περίεργο; Καθόλου. Σοβαρές αλλαγές έγιναν, όπως η αύξηση της πίεσης λειτουργίας και η χρήση αντιψυκτικών υγρών που βράζουν σε ακόμα ψηλότερες θερμοκρασίες. Σίγουρα πρέπει να αποβάλλεται ασφαλώς η θερμότητα που παράγει ένας κινητήρας, αλλά η καλύτερη και πιο αποδοτική ενεργειακά καύση γίνεται όταν δεν διαφεύγει θερμότητα από το θάλαμο καύσης. Για να γίνει αυτό πρέπει τα τοιχώματα να έχουν όσο το δυνατόν υψηλότερη θερμοκρασία, πράγμα που επιτυγχάνεται με θερμοστάτες 90 και 95 βαθμών Κελσίου. Στην πλευρά όμως των επιδόσεων τα πράγματα είναι κάπως αντίθετα. Οι μεγάλες θερμοκρασίες της εισαγωγής δεν επιτρέπουν την εισροή μεγάλης ποσότητας μείγματος αέρα - βενζίνης στον κινητήρα και έτσι χάνεται η ισχύς. Αναγκαστικά λοιπόν, διαλέγει κανείς τι προτιμά: την ισχύ όπου χρησιμοποιείται θερμοστάτης από 74 - 78 βαθμούς, την οικονομία με το θερμοστάτη των 90 - 95 βαθμών ή τη μέση οδό με θερμοστάτη 83 - 85 βαθμών;''
Από το παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι να κρατάς την θερμοκρασία ενός κινητήρα χαμηλά δεν είναι η καλύτερη λύση, πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή και ο σωστός συνδυασμός ψυγείου, θερμοστάτη, αντλίας νερού, βεντιλατέρ για το απόλυτο αποτέλεσμα.
Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε, αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.