Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Παρ Αύγ 29, 2025 12:51 pm

Απουσία του μηχανικού μου λόγω διακοπών, βρέθηκα στη θέση να γίνω… «μηχανικός» με τη βοήθεια του φίλου μου GPT,
ενω δεν ηξερα καν, τι ειναι και πως λεγεται εκεινο το στρογγυλο -κυλινδρικο μαραφετι κατω απο το καπω ,
μπροστα απο τον οδηγο, συνδεδεμενο με την αντλια φρενων.
:D
Με μανόμετρο, αντλία κενού και λίγη υπομονή κατάφερα να εντοπίσω γιατί το Grand Vitara μου έχασε ξαφνικά την υποβοήθηση φρένων.
Καταγράφω παρακάτω τα συμπτώματα και τα βήματα διάγνωσης, μήπως φανούν χρήσιμα σε άλλους.

Συμπτώματα
- Το πεντάλ του φρένου είναι σκληρό (σαν να έχεις σβηστό κινητήρα).
- Στο ρελαντί ο κινητήρας λειτουργεί κανονικά, αλλά:
• όταν πατήσεις φρένο, το ρελαντί χαλάει ή πέφτουν οι στροφές,
• αν κλείσεις το σωλήνα που συνδέει το σερβό με την πολλαπλή, το ρελαντί σταθεροποιείται αμέσως.
- Η υποβοήθηση χάθηκε ξαφνικά μέσα σε λίγα χιλιόμετρα, όχι σταδιακά.

Διάγνωση βήμα–βήμα
1. Έλεγχος υποπίεσης πολλαπλής
1 η υποπιεση στην πολλαπλη ειναι ενταξει .jpg

- Με το μανομετρο, που μετρα υποπιεσεις μετρησα την υποπιεση στην πολλαπλη και ειναι ενταξει και ο κινητηρας δουλευει μια χαρα στο ρελαντι.
→ η υποπίεση στο ρελαντί είναι ~ -20 inHg (φυσιολογική τιμή) ή -10psi περιπου και με δεδομενο οτι στο μηδεν αντιστοιχει 1atm ή περιπου 15psi,
η υποπιεση στην πολλαπλη ειναι περιπου 5psi .
- Συμπέρασμα: η πολλαπλή δίνει σωστή υποπίεση.

2. Έλεγχος αντεπιστροφής (non-return valve)
- Φύσημα προς τη μεριά του σερβό → δεν περνάει αέρας (σωστό).
- Φύσημα προς τη μεριά της πολλαπλής → περνάει αέρας (σωστό).
Επιπλεον συνδεσα την αντλια κενου στο λαστιχο απο την πολλαπλη στο σερβο με την ανεπιστροφη βαλβιδα απο την μερια που συνδεεται στο σερβο
και εκανα ενα μικρο κενο, που διατηρουνταν
2 ΒΑΛΒΙΔΑ ΑΝΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΕΡΒΟ ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕ ΚΕΝΟ.jpg

- Συμπέρασμα: η αντεπιστροφή λειτουργεί σωστά.

3. Έλεγχος στεγανότητας σερβό με αντλία κενού
3 ΣΕΡΒΟΦΡΕΝΟ ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕ ΚΕΝΟ.jpg

- Σύνδεση αντλίας κενού στην υποδοχή του σερβό → δημιουργείται υποπίεση.
- Το σερβό χάνει το κενό αμέσως με το πάτημα του πεντάλ.
- Συμπέρασμα: οι δυο θαλαμοι επικοινωνουν κατα την διαρκεια του πατηματος του πενταλ, ενω δεν θα επρεπε .
Αρα ή η μεμβράνη του σερβό είναι σκισμένη ή δεν λειτουργει σωστα η βαλβιδα επικοινωνιας των δυο θαλαμων, που εδω θα επρεπε να κλεινει την επικοινωνια.

Τελικό συμπέρασμα
- Η υποβοήθηση δεν λειτουργεί γιατί έχει καταστραφεί η μεμβράνη του σερβόφρενου ή δεν λειτουργει σωστα η βαλβιδα επικοινωνιας των δυο θαλαμων.
- Ο σωλήνας και η αντεπιστροφή είναι σωστοί.
- Η μόνη λύση είναι η αντικατάσταση σερβόφρενου (κωδικός Suzuki 51300-65D10 για Grand Vitara V6 H25A).

Χρήσιμες παρατηρήσεις
- Αν χαλάσει η μεμβράνη ή δεν λειτουργει σωστα η βαλβιδα επικοινωνιας των δυο θαλαμων,
ο κινητήρας μπορεί να τραβάει παράσιτο αέρα από το σερβό → γι’ αυτό χαλάει το ρελαντί όταν πατάς φρένο.
- Το σερβό είναι “αναλώσιμο” κομμάτι μετά από πολλά χρόνια/χιλιόμετρα.
- Αν το πεντάλ σκληρύνει ξαφνικά και δείτε αλλαγές στο ρελαντί με το πάτημα του φρένου, ελέγξτε άμεσα το σερβό.

Στην τοπικη αγορα , δεν βρηκα το ανταλλακτικο AISIN BBS-006 51300-D00/D10 ,
οποτε μαλλον αγοραζω απο ,
παιρνοντας και ενα φιλτρο λαδιου και υγρα φρενων για να εχω δωρεαν μεταφορα, πανω απο τα 140 ευρω.

Ελπίζω να φανεί χρήσιμο σε όσους έχουν Vitara και τα σχολια δικα σας.
Τελευταία επεξεργασία από gba και Κυρ Αύγ 31, 2025 6:09 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Σάβ Αύγ 30, 2025 8:33 am

Επισυναπτω και μια ωραια εικονα τομης για το σερβοφρενο και την αντλια

power-brake-automobile-vacuum-poppet-valve-booster.jpg
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Κυρ Αύγ 31, 2025 11:46 am

Σημερα εβγαλα το σερβοφρενο και στον οπτικο ελεγχο, παρατηρησα οτι το φιλτρο τσοχας ηταν πολυ βρωμικο, οποτε το καθαρισα με ισοπροπανολη και το τεσταρα με την αντλια κενου και λειτουργει εκτος αυτοκινητου.
Αυριο θα το παω και στον μηχανικο μου , που επιστρεφει απο τις διακοπες με το καλο, για να κανει και αυτος τους ελεγχους του, πριν προχωρησω σε αντικατασταση.
Εσωτερικα του φιλτρου ηταν πεντακαθαρο
εσωτερικα του φιλτρου.jpg

Το τεστ , που εκανα, το κατεγραψα σε αυτο το βιντεο


Οποιοδηποτε σχολιο και βοηθεια ειναι ευπροσδεκτη, πριν το ξαναβαλω πανω για δοκιμη.
Τελευταία επεξεργασία από gba και Κυρ Αύγ 31, 2025 5:52 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό Tony Louk » Κυρ Αύγ 31, 2025 11:50 am

Γιώργο δεν νομίζω κάποιος μάστορας να έχει το χρόνο και την υπομονή να κάνει παραπάνω από ότι έκανες...

Τέλεια δουλειά! :clap: :clap: :clap:
NV 1.6 Diesel AllGrip GLX TCSS (Automatic)
(aka : το μπουρδουγαλλλί)

Συν/χος Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος μηχανικός ΕΜΠ

- Γηράσκω αεί διδασκόμενος -

Άβαταρ μέλους
Tony Louk
Moderator
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 10343
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 05, 2017 6:18 pm
Τοποθεσία: Χαλκούτσι Ωρωπού
Λάστιχα: Lat.cross/Malatesta Kobra
Διάσταση ελαστικών: 215/60/17-215/65/16
Suspension: +4/5 cm (αποστ+λαστ)
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Name: Αντώνης

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό Σταύρος 4x4 » Κυρ Αύγ 31, 2025 12:53 pm

Καλησπερα Γιώργο, πολύ καλή η παρουσίαση που έκανες, και πολύ χρήσιμο :clap: :clap:
καλή συνέχεια στην έρευνα, αναμένουμε να μάθουμε τι είναι αυτό που χαλάει την υποβοήθηση ;-)
GRAND VITARA 2.0 - (2005) (Power Winch PW 12000PS SR)
...Μακριά απο τον χρόνο, μέσα στην φύση...

''Ο κόσμος είναι ένα βιβλίο. Όσοι δεν ταξιδεύουν διαβάζουν μόνο μια σελίδα του''

ΕικόναΕικόναΕικόνα
ΦΙΛΟΦΡΟΝΕΙ ΠΑΣΙΝ
Άβαταρ μέλους
Σταύρος 4x4
Moderator
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 6921
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 18, 2012 11:56 pm
Τοποθεσία: Χαϊδάρι - Ασπρονέρι Διδυμότειχου - Ζευγολατιό Μεσσηνίας
Λάστιχα: Malatesta Kobra - GRABBER
Διάσταση ελαστικών: 235/70/16
Suspension: Bilstein - DOBINSONS
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Aka: Μεσοέλατος και Μεσοπέλαγος
Name: Σταύρος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Κυρ Αύγ 31, 2025 3:24 pm

Tony Louk έγραψε:Γιώργο δεν νομίζω κάποιος μάστορας να έχει το χρόνο και την υπομονή να κάνει παραπάνω από ότι έκανες...
Τέλεια δουλειά! :clap: :clap: :clap:

Εχεις δικιο. Εγω ως συνταξιουχος εχω ελευθερο χρονο και ασχοληθηκα με κατι , που μου αρεσει.
Ευχαριστω για τα καλα σου λογια, αλλα η δουλεια εχει πολλες ατελειες του πρωταρη.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Κυρ Αύγ 31, 2025 3:37 pm

Σταύρος 4x4 έγραψε:Καλησπερα Γιώργο, πολύ καλή η παρουσίαση που έκανες, και πολύ χρήσιμο :clap: :clap:
καλή συνέχεια στην έρευνα, αναμένουμε να μάθουμε τι είναι αυτό που χαλάει την υποβοήθηση ;-)

Ευχαριστω, Σταύρος 4χ4. Για αυτο την ανεβασα, μη τυχον χρησιμευσει και σε αλλους.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Κυρ Αύγ 31, 2025 3:38 pm

Οσο εβλεπα την Εθνικη μπασκετ, το μυαλο μου στο υποσυνειδητο, δουλευε τα δεδομενα και επικεντρωθηκα σε ενα σημειο, που δεν φαινεται καλα στο βιντεο και θα βγαλω ενα συντομο νεο βιντεο με αυτο το σημειο, που μαλλον υποδεικνυει και την ζημια, δεν ειμαι ομως και σιγουρος καθως δεν ειμαι ειδικος.
Εχοντας υποπιεση, κοντα στα -10psi, η υποβοηθηση δουλευει τελεια στο πρωτο πατημα ,
αλλα κρατωντας πατημενο το πενταλ, χανεται η υποπιεση και δεν εχεις υποβοηθηση στο επομενο πατημα.

https://youtu.be/qYbN9uN02vk
Αυτο σημαινει οτι με πατημενο το πενταλ, επικοινωνουν οι δυο θαλαμοι, ενω δεν θα επρεπε να επικοινωνουν.
Αρα η μεμβρανη ειναι ενταξει και η βαλβιδα-μηχανισμος, που επρεπε να κλεινει την επικοινωνια των δυο θαλαμων , κατα το πατημα του πενταλ, δεν δουλευει σωστα.

Οποτε αυριο παραγγελνω καινουργιο και θα ανοιξω και αυτο να το δω και εσωτερικα τα σωθικα του, που εχει το προβλημα.
Θα διακινδυνευσω και μια προβλεψη για την αιτια της βλαβης στην νεκροψια. Σε μια απο τις παραπανω φωτογραφιες , φαινεται και ενα σφουγγαρακι, που μπαινει μεσα απο το φιλτρο τσοχα. Στο σφουγγερακι αυτο, αφαιρεασα περιμετρικα καποια κομματια, που σχδεδον ειχαν κοπει. Πιθανον να κοπηκε καποιο κομματακι και να περασε πιο μεσα και να μην αφηνει την ppopet valve , να κλεινει σωστα. Αν επαληθευτω τοτε το σφουγγαρακι ειναι αστοχια υλικου, για χρηση πανω απο 25 χρονια ή 350.000 χιλιομετρα και μπορεί να ρίξει εκτός μάχης όλο το σύστημα :lol:

Υ.Γ. Μετα απο τα βιντεο και περισσοτερη κατανοηση , για λογους πληροτητας του αρθρου, προσθεσα στο αρχικο ποστ, οπου αναφερω σαν συμπερασμα οτι ειναι σχισμενη η μεμβρανη και το εξης: ή δεν λειτουργει σωστα η βαλβιδα επικοινωνιας των δυο θαλαμων, οταν παταμε το πενταλ ...
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Δευτ Σεπ 01, 2025 6:57 am

Καλημερα σε ολους.
Μολις παρηγγειλα καινουργιο AISIN BBS-006, απο το ,
με την εφαρμογη στο κινητο, οπου εχει καλυτερη τιμη 110,66 €.
Και απο οτι βλεπω μετα την παραγγελια, δεν ειναι διαθεσιμο πια, δηλαδη πηρα το τελευταιο. ;-)
Μια μερα μετα ξαναβλεπω οτι εγινε παλι διαθεσιμο.

Αξιζει να αναφερω οτι το σερβοφρενο aisin 5130065D10 ειναι για αριστεροτιμονα και δεν ειναι διαθεσιμο, ουτε στην suzukihellas.
Tο σερβοφρενο aisin 5130065D00, που αγορασα ειναι για δεξιοτιμονα και η διαφορα ειναι οτι εχει απο την δεξια πλευρα την εξοδο-σωληνακι για συνδεση με την πολλαπλη, που ξεπερνιεται με προσθηκη 10cm, επιπλεον σωληνα στον υπαρχοντα σωληνα με την ανεπιστροφη βαλβιδα, που δεν επηρεαζει την λειτουργια.


Οταν το παραλαβω, θα ελεγξω την συμπεριφορα του, με την αντλια κενου , για να γνωριζουμε πως συμπεριφερεται , ενα λειτουργικο σερβοφρενο.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Τρί Σεπ 02, 2025 10:20 am

Κατά την αφαίρεση της αντλιας , διαπίστωσα ότι από το σερβό έβγαιναν λίγα ml υγρού φρένων, κάτι που δείχνει πως η αντλία έχανε από το πίσω τσιμουχάκι και τα υγρά πέρασαν στον θάλαμο κενού. Αυτό είναι και η πιθανότερη αιτία της δυσλειτουργίας και της απώλειας υποβοήθησης.
Για τον λόγο αυτό ακυρώνω την “νεκροψία” που σκόπευα να κάνω (η βλάβη θεωρείται πλέον προφανής).

Οποτε επιπλεον της αγορας του σερβοφρενου, προχώρησα και στην αγορά καινούργιας μαμισιας αντλίας φρένων AISIN 5110065D80,
απο τοπικο αντιπροσωπο, που την ειχε αποθεμα. Να αναφερω οτι η μαμισια αντλια , που αφαιρεσα, εγραφε πανω aisin, οπως και η καινουργια, ιδια σε ολα τα σημεια.

Χαριζω σερβοφρενο και αντλια, αν κάποιος μηχανικός ή μέλος του forum τα θέλει ειτε για μελέτη ειτε για πιθανή επισκευή ειτε για μαθημα στα ΕΠΑΛ ή ΔΙΕΚ
Να αναφερω εδω οτι ούτε η Suzuki Hellas έχει πλέον διαθεσιμότητα σερβοφρενου ή αντλιας .
Όποιος ενδιαφέρεται, ας μου στείλει μήνυμα. Εννοειται οτι θα πληρωσει μονο τα μεταφορικα.

Ακυρο, μιας και μπηκα στην διαδικασια της αποσυναρμολογησης και της διαλυσης τους :lol:

Υ.Γ. Για την ιστορια, κανοντας τα σχετικα παζαρια, πηρα την αντλια στα 200 ευρω, μιας και οι εμποροι θελουν να ξεστοκαρουν τα αναλωσιμα για τα παλια αυτοκινητα.
Η εναλλακτικη λυση για πιο οικονομικη , αλλα εξισου λειτουργικη αντλια ειναι η aisin 5110065D71 για δεξιοτιμονα στα , οπου επιπλεον πρεπει να αντικαταστησεις και ενα σωληνακι φρενων περιπου 10cm με ενα αλλο περιπου 20cm, για να συνδεσεις απο την αλλη πλευρα.
Τελευταία επεξεργασία από gba και Τετ Σεπ 03, 2025 12:07 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Τρί Σεπ 02, 2025 7:30 pm

Τελικα η περιεργεια νικησε την τεμπελια και ανοιξα το σερβοφρενο.
Ιδου τα σωθικα του, απο την πλευρα του θαλαμου υποπιεσης.
υγρα φρενων στο σερβοφρενο.jpg


Υγρα φρενων και πολλα σκουπιδακια απο τον αποχρωματισμο και την οξειδωση , που προκαλεσαν τα υγρα φρενων.

Παντως η μεμβρανη επιβεβαιωμενη απο τα τεστ ειναι λειτουργικη και οι βαλβιδες δεν φαινεται να επαθαν ζημια.
Πιθανοτατα τα σκουπιδακια χρωματος και οξειδωσης δεν επετρεπαν την στεγανοποιηση μεταξυ των θαλαμων με πατημενο το γκαζι.

Οποτε τωρα θεωρω οτι ειναι ασφαλες να πουμε οτι βλαβη στην αντλια φρενων ,
με αποτελεσμα την διαρροη υγρου φρενων, προς το σερβοφρενο, προκαλεσε την βλαβη και στο σερβοφρενο.


Το επομενο ειναι να ανοιχτει η αντλια, να δουμε και εκει την βλαβη.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό Σταύρος 4x4 » Τετ Σεπ 03, 2025 6:56 pm

Καλό είναι να το έχουμε στο νου μας ;-) Γιώργο :bravo: :clap: :clap: :clap: :clap:

Επίσης να μην ξεχνάμε να αλλάζουμε τα υγρά, σύμφωνα με της προδιαγραφές του κατασκευαστή. Σημαντικό :!:
Δεν το λέω για εσένα Γιώργο, γενικά το λέω και πιο πολύ να το ακούω εγώ, :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
γιατί είναι μια απο αιτίες βλάβης τις αντλίας, όπως και σε άλλα σημεία ,πχ το τροπμακι του συμπλέκτη , 2 φορές , μια την τσιμούχα και μια ολόκληρο :mrgreen: :mrgreen:
GRAND VITARA 2.0 - (2005) (Power Winch PW 12000PS SR)
...Μακριά απο τον χρόνο, μέσα στην φύση...

''Ο κόσμος είναι ένα βιβλίο. Όσοι δεν ταξιδεύουν διαβάζουν μόνο μια σελίδα του''

ΕικόναΕικόναΕικόνα
ΦΙΛΟΦΡΟΝΕΙ ΠΑΣΙΝ
Άβαταρ μέλους
Σταύρος 4x4
Moderator
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 6921
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 18, 2012 11:56 pm
Τοποθεσία: Χαϊδάρι - Ασπρονέρι Διδυμότειχου - Ζευγολατιό Μεσσηνίας
Λάστιχα: Malatesta Kobra - GRABBER
Διάσταση ελαστικών: 235/70/16
Suspension: Bilstein - DOBINSONS
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Aka: Μεσοέλατος και Μεσοπέλαγος
Name: Σταύρος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Τετ Σεπ 03, 2025 9:38 pm

Επεσες διανα Σταυρο. :bravo:
Τα υγρα φρενων ηταν ενα σημειο, που δεν το πολυπροσεχα ο ιδιος λογω αγνοιας. :whistle:
Ομως γενικα οταν πηγαινα για service σε συνεργειο, ελεγα να κανει οτι κρινει απαραιτητο.
Απο εδω και στος εξης ομως θα το επισημαινω και ο ιδιος,
αλλαγη υγρων φρενων dot4 καθε δυο χρονια το μεγιστο ή 50000 χιλιομετρα, οποιο ερθει πρωτο
ή ισχυει κατι αλλο; :think:
Παντως τα υγρα , που αφαιρεσα απο το δοχειο της αντλιας φρενων, φαινονταν σε πολυ καλη κατασταση. Ειχαν αλλαχθει πριν 22 μηνες περιπου.
Εχω αλλαξει και εγω το τρομπακι συμπλεκτη, ολοκληρο, μια φορα, πριν 10 χρονια περιπου.
Παντως τωρα που παρηγγειλα το σερβοφρενο, παρηγγειλα και 1,5 λιτρο υγρα φρενων dot4 .
Πιστευω να μου φτασουν για αντικατασταση σε 3 αυτοκινητα, το GV, ενα vivio 4wd 1996 και ενα captur 2019.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Παρ Σεπ 05, 2025 9:21 am

Συνεχιζοντας την διερευνηση για την αιτια, σημερα αποσυναρμολογησα την παλια AISIN 5110065D80
ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΜΕΝΗ AISIN 5110065D80.jpg


Εσωτερικα φαινεται σε ΑΡΙΣΤΗ κατασταση, μετα 350000 χιλιομετρα και 25 χρονια.

ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ AISIN 5110065D80.jpg


ΟΠΗ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΥΓΡΩΝ  AISIN 5110065D80.jpg


Ομως εξωτερικα εχει οξειδωσεις, που σφραγισαν και την βαλβιδα-μπιλια διαφυγης των υγρων, που περασαν πισω απο την τσιμουχα , προς την σερβοφρενο.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΒΑΛΒΙΔΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΥΓΡΩΝ  AISIN 5110065D80.jpg


Πιθανοτατα αν σε καποιο service, αλλαγης υγρων φρενων , ειχε βγει και η αντλια για προληπτικη αλλαγη του O-RING, που σφραγιζει στο σερβοφρενο και καθαριζοταν και η βαλβιδα εξαγωγης των υγρων, δεν θα ειχα κανενα προβλημα.

Για την ωρα θα την καθαρισω με μηχανημα υπερηχων και θα την ξανασυναρμολογησω, για πειραματα.
Στο μηχανημα υπερηχων θα μπουν μονο τα μεταλλικα τμηματα, χωρις τσιμουχες και oring, γιατι οι υπερηχοι ξεραινουν τα ελαστικα μερη , αν δεν κανω λαθος.

Επιπλεον καθαρισα και ολα τα μεταλλικα τμηματα του σερβοφρενου, με μεταλλικα βουρτσακια δραπανου.
ΣΕΡΒΟΦΡΕΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ.jpg


Επιπλεον τα μεταλλικα μερη χωρις τσιμουχες , θα μπουν και αυτα στο μηχανημα καθαρισμου υπερηχων
και θα ακολουθησει ενα βαψιμο και συναρμολογηση για να το εχω για μετρησεις.
Εδω διαπιστωσα και ενα προβλημα: ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΕΝΗ Η 2Η ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΠΕΝΤΑΛ ΦΡΕΝΟΥ.
ΣΧΙΣΜΕΝΗ Η 2Η ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΠΕΝΤΑΛ ΦΡΕΝΟΥ.jpg


Πιθανοτατα να την χαλασα εγω στην προσπαθεια μου να αποσυναρμολογησω το σερφοφρενο, στην αφαιρεση του εμβολου, που δενει το πενταλ.
Για αυτο παραπανω εγραψα, αρχισα την αποσυναρμολογηση και την διαλυση :lol:
Ηθελε απλως να βαλω ενα λεπτο κατσαβιδι , απο την μεσα πλευρα να ανασηκωθει το μεταλλικο πλαισιο, που βεντουζαρει πανω στην πισω μεμβρανη για να περασει αερας κατω απο την μεμβρανη , αλλιως μαζι με το λαστιχο λειτουργει σαν μια τεραστια βεντουζα.

Αν δεν την βρω με τους κωδικους, που εχει πανω , θα προσπαθησω να την κολλησω με κυανιδρικη και ισχυρη ταινια, για τις μετρησεις , που θελω να κανω
και προφανως δεν θα χρησιμοποιηθει στο αυτοκινητο, καθως εχω παραγγειλει καινουργιο, παλι AISIN, οπως ειναι και το μαμμισιο
ΤΟ ΜΑΜΜΙΣΙΟ ΣΕΡΒΟΦΡΕΝΟ ΕΙΝΑΙ AISIN.jpg


Οταν χαλασουν σερβοφρενο και αντλια φρενων, αν δεν κανω λαθος ο κατασκευαστης προτεινει να γινεται αντικατασταση και οχι επισκευη,
αν και για καποιες αντλιες , υπαρχουν και σετ επισκευης.
Προφανως για να μην εχουμε παρερμηνειες :
«Αυτές οι επεμβάσεις γίνονται μόνο για μελέτη/πειραματισμό, στο δρόμο χρησιμοποιούμε μόνο καινούργια σερβό/αντλία»
.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δεν λειτουργεί η υποβοήθηση σερβό (σεβρό / servo)–συμπτώματα

Δημοσίευσηαπό gba » Παρ Σεπ 05, 2025 10:42 pm

Η παλια αντλια καθαριστηκε αρχικα εξωτερικα με βουρτσακια δραπανου
ΒΟΥΡΤΣΑΚΙΑ ΔΡΑΠΑΝΟΥ.jpg

και στην συνεχεια στην συσκευη υπερηχων
ΣΥΣΚΕΥΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΥΠΕΡΗΧΩΝ.jpg
.

Το αποτελεσμα ειναι στις εικονες
ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ  AISIN 5110065D80.jpg

ΠΙΘΑΝΗ ΒΑΛΒΙΔΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΥΓΡΩΝ  AISIN 5110065D80.jpg


Ειχα εναν προβληματισμο, αν αυτη η μπιλια , που βλεπουμε αποτελει τμημα διαφυγης υγρων, προς το εξωτερικο της αντλιας ή αν ειναι τμημα μιας ανεπιστροφης βαλβιδας επιστροφης υγρων στον κυλινδρο, για τα υγρα που τυχον διαφευγουν απο την τσιμουχα του πρωτου πιστονιου της αντλιας προς το σερβοβρενο .
Ψεκαζοντας σπρει στην μεγαλη οπη της παλιας αντλιας, αυτο βγαινει στην μικρη εσωτερικη οπη κατω απο την μπιλια
ΟΠΗ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΥΓΡΩΝ  AISIN 5110065D80.jpg

Βλεποντας και το σχεδιο της αντλιας στο service manual 1 σελιδα 297 βλεπουμε οτι αυτη η μπιλια αποτελει τμημα μιας ανεπιστροφης βαλβιδας για την επιστροφη των υγρων. Δεν εχω κατανοησει ακομη, πως λειτουργει αυτη η μπιλια και δεν μπορω να γνωριζω ή να επαληθευσω αν αυτη η διοδος ειναι ανεπιστροφη.Υπεθεσα οτι ειναι ανεπιστροφη.
ΑΝΤΛΙΑ ΦΡΕΝΩΝ.pdf
(583.37 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 51 φορές

Απαιτειται διαφορετικος σχεδιασμος στο σερβοφρενο εκει που κουμπωνει η αντλια για να προστατευεται το σερβοφρενο σε περιπτωση διαρροης, με αυλακι διαφυγης υγρων, οπως εχουν μερικα σετ αντλιων και σερβοφρενων, που ειναι σε λογικη Aerospace-grade σχεδιασμό. Μερικες αντλιες εχουν τετοιο αυλακι διαφυγης.
To set αυτο της aisin δεν ειναι σε αυτη την λογικη, αλλα ειναι ενα αξιοπιστο σετ, αφου εμενα μου εβγαλε 350000 σε 25 χρονια. Αν ομως αυτη η μπιλια, με καποιο τροπο, που δεν γνωριζω, αφηνει να διαφυγουν υγρα, προς τα εξω , πανω απο μια ορισμενη πιεση, τοτε ο σχεδιασμος της αντλιας ειναι Aerospace-grade. Παντως οι οξειδωσεις στην φωτογραφια , δειχνουν να διαφευγουν υγρα φρενων εξω απο την αντλια και ακριβως την ιδια εικονα ειχε και το δικο μου σερβοφρενο. Αν καποιος γνωριζει ας μας διαφωτισει.

Συμπερασμα: εχοντας αποκτησει μια σχετικη καλη εμπειρια, μετα απο ολα αυτα
και διαπιστωνοντας την ποιοτητα της αντλιας aisin και του σερβοφρενου aisin,
πιθανοτατα δεν θα προχωρουσα στην αγορα καινουργιων ανταλλακτικων στα 310 ευρω και τα δυο,
αλλα θα επαιρνα ενα μεταχειρισμενο, οπως αυτο , στο 1/6 της τιμης
και πριν την τοποθετηση θα γινονταν τα απαραιτητα: αφαιρεση αντλιας, καθαρισμος, αλλαγη O-ring και ελεγχος του σερβοφρενου.
Τελευταία επεξεργασία από gba και Σάβ Σεπ 06, 2025 8:49 pm, έχει επεξεργασθεί 4 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 178
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Επόμενο

Επιστροφή στο Μηχανολογικά/Ηλεκτρολογικά

antonis1627 Κυρ Ιουν 14, 2026 8:09 pm Πέννυ καλησπέρα.Ρίξε μια ματιά
Διοματάρης Κυρ Ιουν 14, 2026 10:00 am Good morning
arahova Κυρ Ιουν 14, 2026 8:30 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Ιουν 14, 2026 6:00 am Καλημέρα σας.
Σταύρος 4x4 Σάβ Ιουν 13, 2026 10:08 am Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο.
Διοματάρης Σάβ Ιουν 13, 2026 9:04 am Καλημέρα σας
arahova Σάβ Ιουν 13, 2026 7:29 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Ιουν 13, 2026 5:39 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
KonKalamata Σάβ Ιουν 13, 2026 4:55 am Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο!
arahova Παρ Ιουν 12, 2026 7:23 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Ιουν 12, 2026 5:42 am Καλημέρα σας.
Διοματάρης Παρ Ιουν 12, 2026 12:50 am Καλημέρα σας.
KonKalamata Πέμ Ιουν 11, 2026 6:46 am Καλημέρα!
antonis1627 Πέμ Ιουν 11, 2026 5:08 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Τετ Ιουν 10, 2026 12:34 pm Τετάρτη 10 Ιουνίου πάμε για καφεδοποτάκι που αλλού ? στο :arrow:
GATOZ Τετ Ιουν 10, 2026 12:08 pm ένας γ@τος στη σαράνταινα..
GATOZ Τετ Ιουν 10, 2026 12:07 pm viewtopic.php?f=86&t=38257
GATOZ Τετ Ιουν 10, 2026 12:07 pm EEEEEEEEEEEEE
gi@nn@kis Τετ Ιουν 10, 2026 10:06 am χαχαχα :)
Tzivitzonis Τετ Ιουν 10, 2026 9:15 am εννοειται!!!!!!!!
gi@nn@kis Τετ Ιουν 10, 2026 7:25 am tzivi, απο το 6310i μπηκες στο chat ?
Tzivitzonis Τετ Ιουν 10, 2026 7:14 am γεια σου τζοβανι
gi@nn@kis Τετ Ιουν 10, 2026 7:13 am καλημερα
Tzivitzonis Τετ Ιουν 10, 2026 7:12 am Καλημέραααααααααα
antonis1627 Τετ Ιουν 10, 2026 5:55 am Καλημέρα σας.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης