από fiverg » Πέμ Φεβ 09, 2017 11:48 pm
Ένα έτος, 15000+ km, ανασκόπηση (4Χ4 1.6 DDiS)
Τι μου αρέσει
-----------------
Μαζεμένες διαστάσεις: Παρκάρει και ξεπαρκάρει σε στενό με κάφρους παρκαρισμένους στα όρια (και βάλε) του γκαράζ και με αμάξι απέναντι από την έξοδο. Χρησιμοποιείται ως καθημερινό αυτοκίνητο για τα πέρα-δώθε των παιδιών και περνάει στρίβοντας από ένα σωρό γωνίες με παρκαρισμένα. Μεγάλη υπόθεση με το ίδιο αμάξι να πας τα παιδιά σε δραστηριότητα και μετά να τα πάρεις και να εκδράμεις στο βουνό. Βαθμός 9/10
Χώροι: Χωράει άνετα μια 4μελής οικογένεια με έναν συμβιβασμό στον χώρο αποσκευών (375 lt) που όμως έχει καλό σχήμα (12 τσουβάλια pelet για τον πεθερό άνετα...). Βαθμός 8/10
Ροπή/ρεπρίζ: Πολύ ροπάτος κινητήρας, μέχρι τα 120-130 km/h επιταχύνει πολύ γρήγορα (ειδικά στο "Sport") το σχετικά ελαφρύ σκάφος (είναι 2-3 πρώτα της κατηγορίας στις ρεπρίζ). Βαθμός 8/10
Βάρος/κατανάλωση: 1300 κιλά το 4WD diesel δεν τα λες και πολλά. Καλή κατανάλωση, 6.4 lt/100 μέση, με πολλά χλμ όμως μέσα στην πόλη. Βαθμός 9/10
Τετρακίνηση: Δεν είμαι κανένα off road freak αλλά δεν με έχει προδώσει κάπου (κυρίως στα χιόνια που έχω πάει). Είναι ωραίο επίσης να πατάς γκάζι σε χωματόδρομο και να "πιάνει" το ΑllGrip και να φεύγεις με τα 4, αισθάνεσαι λίγο από WRC. Βαθμός 8/10
Τιμόνι και οδική συμπεριφορά: Και όμως έχει ένα σχετικά γρήγορο με καλή πληροφόρηση για την κατηγορία τιμόνι. Γέρνει λίγο στις στροφές. Δεν μου πετάει εύκολα (ή καθόλου) μούρη (βοηθάει και η 4κίνηση). Τουναντίον, σε γλιστερές στροφές, πατάς γκάζι για να χάσουν λίγο πρόσφυση οι εμπρός τροχοί, παίρνουν αμέσως κίνηση οι πίσω (ακόμη και το auto) και εκτοξεύεσαι με ολίγον από παντιλίκι. Διασκεδαστικότατο ομολογώ και πολύ ασφαλέστερο από το απλό εμπροσθοκίνητο. Την επόμενη φορά που κάποιος θα σκεφτεί ότι "με Χ λεφτά αγοράζω το 2κίνητο SUV Ψ ή το 4κίνητο Ζ" ας μην υποτιμήσει την 4κίνηση στο "έλα μωρέ, μια φορά κάθε χρονό θα πάω στα χιόνια, τι να την κάνω...". Βαθμος 8/10 (για SUV)
Τι δεν μου αρέσει
----------------------
Θόρυβος κινητήρα: Θορυβώδης και τραχύς στο ρελαντί. Περισσότερο π.χ. από τον 1.6 του PSA Group. Βαθμός 6/10
Ποιότητα πλαστικών: Αν θέλετε ένα μέτρο είναι περίπου ισοδύναμα με ενός Skoda Rapid με το Rapid να κερδίζει στα σημεία. Βαθμός 6.5/10
Ποιότητα κύλισης: Μικρό μεταξόνιο+ημιάκαμπτος πίσω = αναπηδήσεις κάποιες φορές. Μικρό βάρος=μειωμένη ηχομόνωση. Μέτρια πλαστικά=Κάποιοι τριγμοί (κολώνα τιμονιού) και άλλοι ήχοι από π.χ. τις πόρπες από τις ζώνες που χτυπάνε στα πλαστικά ή από την εταζέρα. Παραδόξως, σε χώμα με 50 km/h ταχύτητα, δεν είναι τόσο κακό (ίσως γιατί ο θόρυβος απ' έξω επισκιάζει τον θόρυβο μέσα)... Βαθμός 6/10
Λάστιχα: Το αμάξι "φωνάζει" για πιο ψηλό προφίλ και για καλύτερη ποιότητα κύλισης και για περισσότερες επιλογές στο off road. Tα μαμα Continental κοπανάνε και στα χιόνια χωρίς αλυσίδες γλυστράνε στην πιο μικρή ανηφόρα. Σε ταξίδι με βροχή βέβαια στην εθνική ήταν άψογα. Δεν έχει και στάνταρ ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής, έλλειψη για να πας
χωρίς φόβο off road. Βαθμός 5/10. Αν κάτι με δυσαρεστεί στο αυτοκίνητο είναι το γενικότερο setup μαμά ελαστικών.
Θα πάω μάλλον του χρόνου σε 60ρι προφίλ και ας βγω λίγο εκτός των εργοστασιακών
προδιαγραφών.