Gatos (Θοδωρή) μεγιά !Μπήκαν Γάντι! Σε ευχαριστώ ιδιαίτερα που μου τις διέθεσες για μέτρημα. Πάνο και Άρη ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Ελπίζω να καταφέρουμε να καταλήξουμε σε ένα ωραίο αποτέλεσμα.
Δεν είναι ο κόσμος ιδανικός για το ταξίδι είναι δανεικός.
Αλλά φίλε μου δυστυχώς υπάρχει ένα πρόβλημα!! Σε αυτό το φόρουμ κάποιοι έχουμε λόξες που όσα χρόνια και να περάσουν, δεν γίνεται να γιατρευτούν ... Το Martini δίπλα σου... Οπτικό υλικό!
panoshm έγραψε:Ο φίλος zerarblack (κατά κόσμο Σπύρος) έχει ήδη κάνει κάποιες κινήσεις και μπορώ να σας πω με βεβαιότητα πως κάνει καταπληκτική δουλειά...
Μέχρι να φτάσει σε τελική μορφή, υπάρχει δρόμος ακόμα βέβαια, για να καλυφθούν όλοι οι παράγοντες που διέπουν μια τέτοια διαδικασία
Θα παρακαλέσω να δείξετε λίγη υπομονή, για να γίνει σωστά θα υπάρξει μια κάποια καθυστέρηση
Ένα είναι σίγουρο: το νερό μπήκε στ' αυλάκι
Σας βάζω στο παρόν τόπικ αυτά που έχει σχεδιάσει ο Σπύρος (zerarblack), ώστε να κουβεντιαστεί και αφού καταλήξουν οι κάτοχοι NV ποιες ποδιές θέλουν να "προχωρήσουν" παραπέρα, θα ανοιχτεί νέο topic στην ενότητα με τις δοκιμές, τα πατρόν και τα υπόλοιπα
Tony Louk έγραψε:Φίλοι μετά από "underground" μελέτη για πίσω ποδιά, χτες το πρωί, διαπίστωσα το εξής.
Οι ποδιές που πωλούνται από όλα τα ιντερνετομάγαζα, στηρίζονται στο πίσω μέρος πάνω στην αλουμινένια βάση του πίσω διαφορικού, και όχι στο σασί του αυτοκινήτου.
Μετά και την εμπειρία μου, με το σπάσιμο αυτής της βάσης, πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο στήριξης της ποδιάς, κάθε χτύπημα της ποδιάς μεταφέρεται στη βάση του διαφορικού και έτσι, πολύ συχνά, θα σπάει η βάση.
οπότε ο Σπύρος σκέφτηκε κάτι άλλο για την στήριξη....
Πίσω ποδιά σε 3D με άλλη μορφή στήριξης
Πίσω ποδιά σε 3D πάλι άλλη μορφή στήριξης αλλά διαφορετικό πιάσιμο της ποδιάς στην στήριξη
ΟΜΩΣ.... αν θυμάμαι καλά, είχα παρατηρήσει σε διαφορετικά μοντέλα NV να έχουν διαφορετικό τον τρόπο στήριξης της γέφυράς τους, σε κάποια τα σινεμπλόκ ήταν εγκάρσια στη γέφυρα και σε κάποια άλλη φωτό τα είχα δει διαμήκη... δείτε την παραπάνω φωτογραφία και συγκρίνετέ την με το 3D του Σπύρου, για να το καταλάβετε.. δείτε τα σινεμπλόκ.... Η γέφυρα που έχει σχεδιάσει ο Σπύρος είναι αυτή που έχει και ο Αντώνης Αν ισχύει αυτό τότε ο έτερος τρόπος στήριξης που σκέφτηκε ο Σπύρος, δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα μοντέλα.... Γι' αυτό θα πρέπει να αλληλοψαχτείτε οι κάτοχοι NV, μπορεί να χειαστεί να σχεδιαστούν 2 διαφορετικές ποδιές για να καλυφθούν όλα τα μοντέλα
Η μπροστινή τώρα, είναι η παρακάτω:
Αν παρατηρήσετε ΓΕΝΙΚΑ όλες τις εικόνες, θα δείτε ότι όλες οι ποδιές έχουν λεπτομέρειες που χρίζει ιδιαίτερης εξέτασης η απόφαση αν οι ποδιές θα είναι από αλουμίνιο, ή από σίδερο...
Καθώς αυτά τα 2 υλικά, έχουν τα καλά τους, τα κακά τους, αλλά ΚΥΡΙΩΣ την διαφορετική αντιμετώπιση στον τρόπο σχεδιασμού, καθώς:
- Το σίδερο στραντάρεται όπως θέλουμε και όσο θέλουμε (σε γωνίες) - Μορφοποιείται ευκολότερα, κουρμπάρεται, γενικώς είναι πιο ευέλικτο και μπορεί κάποιος να το προσαρμόσει σε ιδιαιτερότητες για την στήριξή του σε δύσκολα σημεία ενός αυτοκινήτου - Είναι θεόβαρο και επειδή ΠΡΕΠΕΙ να βγαίνει κάθε φορά που γίνεται συντήρηση στο αυτοκίνητο (μια τρύπα για αλλαγή λαδιών δεν είναι ικανή να ακυρώσει την ανάγκη για κατέβασμα της ποδιάς), κάθε φορά που θα το πηγαίνετε για service θα σας σιχτιρίζουν...
- Το αλουμίνιο στρατζάρεται μόνο έως 45ο γωνία και πλάτος πλευράς από 5cm και πάνω (αλλιώς δεν μπορεί να το "πιάσει" σωστά η στράτζα χωρίς να το τραυματίσει) - Είναι δύσκολη η μορφοποίησή τους, δεν μπορείς να φτιάξεις "γλυπτό" με αυτό, θέλει "ευθή" τρόπο σχεδιασμού.... - Είναι πανάλαφρο και ειδικά την μπροστινή ακόμα και ένα άτομο μπορεί να την βάλει-βγάλει
Παρακαλώ, συζητήστε το εδώ, ώστε να βγει μια απόφαση ως προς το υλικό και το πάχος του και κατόπιν να μπορέσει ο Σπύρος να προχωρήσει (σε συνεργασία με την Veta) στον σχεδιασμό των πατρόν, ώστε να μαζευτείτε το δυνατόν περισσότερα διαφορετικά μοντέλα για τα κατάλληλα test
Φίλοι σχετικά με την πίσω ποδιά, αν αλλάξουμε τον τρόπο στήριξης πίσω, πρέπει να αλλάξουμε και την στήριξη μπροστά.
Ο λόγος είναι ότι η πίσω βάση (που έσπασα) στηρίζεται στο σασί με σινεμπλόκ, όπως και η μπροστινή βάση στήριξης του διαφορικού.
Άρα οι πίσω ποδιές του εμπορίου στηρίζονται σε βάσεις που κινούνται πάνω στα σινεμπλόκ. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι μπορούν ακόμα και να ακουμπάνε στο διαφορικό.
Αν αλλάξουμε τη στήριξη της πίσω ποδιάς και στηριχτούμε στο σασί (και μπροστά και πίσω), αποφεύγουμε την καταπόνηση της αλουμινένιας βάσης διαφορικού, αλλά πρέπει να αφήσουμε απόσταση τουλάχιστον 1 - 1,5 εκατοστό από το διαφορικό. Έτσι όμως χάνουμε ύψος από το έδαφος.
Τι διαλέγουμε???
Για την μπροστινή ποδιά, η μόνη ένστασή μου στις ποδιές του εμπορίου είναι το πάχος 2 χιλιοστών, που το θεωρώ πολύ λίγο. Πιστεύω 4 χιλ. θα ήταν το καλύτερο αλλά με βάρος γύρω στα 30 κιλά. Αν πάμε σε 3 χιλιοστά θα έχουμε βάρος περίπου 20+ κιλά, και ίσως αυτή να είναι η χρυσή τομή.
Τις αλουμινένιες τις φοβάμαι για τα πιθανά σπασίματα, αν φάνε καμμιά γερή!
Νομίζω θα ήταν πολύ κατατοπιστικό να είχαμε και τις γνώμες και την εμπειρία των παλιών GVταράδων κυρίως στο υλικό και το πάχος, αλλά και για την εφαρμογή και τη χρήση τους όλα αυτά τα χρόνια.
1ον: 1-1,5 cm απόσταση από το διαφορικό είναι πολύ λίγο.... Λίγο να στραβώσει η ποδιά από κάποιο κοπάνημα, το διαφορικό θα ακουμπάει επάνω της
2ον: Όσοι έχουμε βάλει αλουμινένεις ποδιές, ΠΟΤΕ δεν έχει αναφερθεί εδώ μέσα ότι κάποια έχει σπάσει. Όσοι τις έχουν στραβώσει από ισχυρά κοπανήματα (και μόνο) με βράχους, τις επανέφεραν με σφυριές και πάλι δεν τους έσπασαν
Η άποψή μου είναι, η εμπρός (που είναι μεγάλη σε μέγεθος) πρέπει να γίνει από αλουμίνιο πάχους 5 ή 6mm (προτείνω 6mm για να μην στραβώνει εύκολα). Η πίσω λόγω του μικρού μεγέθους της, ας γίνει από σίδερο, αλλά όχι λιγότερο από 4mm γιατί θα στραβώνει εύκολα
απο οτι βλεπω στο s μου μπαινει η ιδεα του σπυρου. θα το εκαμα... στο θεμα βαρους να σημειωσω οτι η μπροστινη δικη μου, 2mm, ηταν ηδη παιδεμα στον σφακ να τη βαλουν καθως ειναι μακρυα, ηθελε 3 ατομα να κρατανε, θα μπορουσαν και 2. με βαρυτερη ομως? απο την αλλη, προσωπικα προτιμω οι ποδιες να ειναι 'ενδοτικες' δηλαδη να παραμορφωνονται ευκολοτερα σε χτυπηματα, θεωρω οτι κατα τη παραμορφωση απορροφαται η ενεργεια της προσκρουσης και οκ, στη χειροτερη αλλαζεις ποδια, κλάιν μάιν. Αρα θα ελεγα σιδερενιες, οσο το δυνατον χαμηλοτερου κοστους ωστε να ειναι ευκολες σε αντικατασταση ορθως αναμενω την παρατηρηση οτι οι γνωμες ειναι σαν τους σφιχτηρες...
Εγώ φοράω μπροστά αλουμινίου και όπως θα θυμάσαι την είχα χτυπήσει Αντώνη σε ανύποπτο χρόνο ,αλλά δεν έσπασε πήγα μετά σε λαμαρινά και την επανέφερε στην αρχική της μορφή. Οπότε θέμα αντοχής πιστεύω δεν υφίσταται, φυσικά εξαρτάται και απο το πάχος (4mm εχω) . Στα θετικά και το πολύ μικρότερο βάρος (9 κιλά δική μου). Απο την άλλη κοστίζουν περισσότερο απο τις σιδερένιες
GATOZ έγραψε:ορθως αναμενω την παρατηρηση οτι οι γνωμες ειναι σαν τους σφιχτηρες...
Μην ξεχνάτε το εξής: μια σχεδόν ευθεία ποδιά από αλουμίνιο, θα έχει αξιοζήλευτη τιμή σε σύγκριση με μια από σίδερο που θα έχει ένα σωρό στρατζαρίσματα, τρύπες, εσοχές κλπ λεπτομέρειες...
Όσο ποιο απλή γίνει, τόσο χαμηλώνει και το κόστος...
Αλλιώς δεν έχει νόημα ο σχεδιασμός για ομαδική παραγγελία, αν η τιμή πλησιάζει αυτές του εμπορίου, δεν θα έχει απήχηση... θα παραγγέλνουν απ'έξω... Πολύ σημαντικός παράγοντας αυτός
ΥΓ: δεν βλέπω απήχηση στην κουβέντα όμως από τους κατόχους NV.... Μόνο 4 άτομα (εκ των οποίων 2 ήδη φοράνε ποδιές) έχουν άποψη?