Ο λογος για clima και με τι τροπο εργαζεται. Διαπιστωσα πως παρ' ολο που θα μπορουσε με μια επιπλεον βαλβιδα να εργαζεται οπως ακριβως τα κλιματιστικα στα σπιτια μας, αυτο απλως μπορει να στελνει κρυο μεσα στην καμπινα, (και οχι ζεστη), εχοντας καποιους αυτοματισμους για την θερμοκρασια. Φανταζομαι πως και τα δικα σας ετσι ειναι.
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.
The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.
Μιχάλη είναι όπως τα γράφεις, σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα. Ο λόγος ότι όταν δουλεύει ο συμπιεστής του A/C καταναλώνουμε επιπλέον καύσιμα. Σε μικρής ιπποδύναμης αυτοκίνητα αισθανόμαστε και την μύωση της ιπποδύναμης. Αντίθετα όταν περνούμε θέρμανση από τα ζεστά νερά (ψυχτικό υγρό) του κινητήρα δεν μας κοστίζει ούτε σε ιπποδύναμη ούτε σε καύσιμα.
Ναι Μιχάλη έτσι είναι σε όλα τα αυτοκίνητα, και βέβαια θα μπορούσε να είναι και όπως στα σπίτια μας, δηλαδή να στέλνει και ζεστό αέρα μέσα το χειμώνα.
Κατ' αρχάς αυτό είναι κάτι που δεν χρειάζεται στο αυτοκίνητο, καθώς η θέρμανση του αέρα γίνεται "τσάμπα" από τη θερμότητα της μηχανής, που έτσι και αλλιώς θέλουμε να την "πετάξουμε" στο περιβάλλον.
Επιπλέον, η λειτουργία του AC σε ψύξη, ακόμα και το χειμώνα, επιτρέπει την αφύγρανση του αέρα αρχικά, και την θέρμανσή του σε δεύτερο στάδιο στην επιθυμητή θερμοκρασία από τη θερμότητα της μηχανής.
Έτσι μπορούμε αστραπιαία να ξεθαμπώσουμε τα τζάμια, που δεν είναι δυνατόν να πετύχουμε, τόσο γρήγορα και συνεχώς, μόνο με τη θέρμανση.
Βεβαίως έτσι επίσης, διατηρούμε την υγρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σε επίπεδο άνεσης.
Μα ο βασικοτερος λογος που τον χειμωνα βαζω air condition αντι μονο καλοριφερ, ειναι οτι με σκετο καλοριφερ θολωνει το παρμπρίζ..... Το ότι δε στέλνει ζεστο αερα μεσα απο μονο του φαινεται νομιζω και απο το οτι αν δεν ζεσταθει η μηχανη, ο αερας ειναι δροσερος....
Αν δεν κουνηθεί ελαφρός ο δείχτης θερμοκρασίας ζεστό αέρα δεν βλέπουμε Για να γίνει υπολογίζω γύρω στα 2 km χαλαρής οδήγησης στο δικό μου diesel. Όταν εξωτερική θερμοκρασία είναι 5-10 βαθμούς.
Μπραβο! Αυτο ακριβως ειναι το θεμα. Αν δεν ζεσταθει μια σταλα, ζεστος αερας γιοκ. Ενω, ΑΝ ηταν αντλια θερμοτητος, με το που επερνε μπρος το μοτερ, θα ειχαμε ζεστο για να μην ξυλιασουν τα χερια μας στο καταχειμωνο. Και μολις ανεβαινε η θερμοκρασια, θα μπορουσε καλλιστα να κοβει το κομπρεσερ και να δουλευει με τα ζεστα νερα του μοτερ. Η στο τελος τελος, θα μπορουσε να εχει μια 12V αντισταση καμια 150αρια W, να κοβει λιγο την παγωνια μεχρι να ζεστανει. Κανω λαθος;
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.
The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.
Μιχάλη αντίσταση θέρμανσης του αέρα υπάρχει σε αρκετά, σχετικά ακριβά, αυτοκίνητα. Θυμάμαι υπήρχε σε Mercedes 230 του 1975!
Αντιστροφή κύκλου στο AC, για λειτουργία λίγων λεπτών, δεν το έχω συναντήσει ποτέ και το θεωρώ τελείως εξεζητημένο και πανάκριβο σε σχέση με την αντίσταση.
Τελευταία επεξεργασία από Tony Louk και Τρί Απρ 14, 2020 12:56 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Μιχάλη εσύ καλά τα λες αλλά ανεβάζει το κόστος κατασκευής. Αυτοί μέχρι την επιπλέον βίδα μετράνε. Να είσαι σε χιονοδρομικό με -10 βαθμούς (Καϊμακτσαλάν), να έχει μείνει αρκετές ώρες σβηστός ο κινητήρας, να ξεκινήσεις να φύγεις και να είναι όλο κατηφόρα. Δεν ζεσταίνεται με τίποτα ο κινητήρας. Μόνο τα θερμαινόμενα καθίσματα σε κρατάνε κάπως.
stelios8ess έγραψε:Για να γίνει υπολογίζω γύρω στα 2 km χαλαρής οδήγησης στο δικό μου diesel. Όταν εξωτερική θερμοκρασία είναι 5-10 βαθμούς.
2km??? Εγώ το χειμώνα φεύγω χαράματα από Κυψέλη και μέχρι να φτάσω στη δουλειά στο Χαϊδάρι (8km απόσταση σε Κηφισό και Καβάλας) και ο δείκτης δεν έχει κουνηθεί χιλιοστό!! Εννοείται φτάνω χαμογελαστός και τουρτουρίζοντας....
Με το Rio (βενζίνη) σε 100 μέτρα από το σπίτι έχει γίνει φούρνος το αμάξι.
eliaszim έγραψε:Εγώ πάντως θα άλλαζα ευχαρίστως τα θερμαινόμενα καθίσματα με θερμαινομενο τιμόνι
Αυτό το έλυσα βάζοντας ένα μπουρνουζέ κάλυμμα στο τιμόνι. Τον χειμώνα δεν είναι παγωμένο, το καλοκαίρι δεν είναι καυτό.
Βαγγέλη Στα 2 km αρχίζει να βγάζει ζεστό αέρα (όχι καυτό) θέλει μετά κάνα πεντάλεπτο να ζεσταθεί το αυτοκίνητο. Το καταλαβαίνω γιατί ανεβάζει στροφές και το ανεμιστηράκι του καλοριφέρ. Κάθε πρωί κάνω 2,2 km υποχρεωτικά.
ο γατος ειναι εγνωστος κρυουλιαρης. ορθα τονυ? η βενζινουλα λοιπον δινει ζεστα μετα απο 3 λεπτα οταν εχει ψωφο και σε 1' σε κανονικες συνθηκαι. γενικα τα καλοριφεροαιρκοντισιον του βιτ ειναι τα πλεον εντυπωσιακα και αποτελεσματικα σε λειτουργια απο οτι αυτοκινητο ειχα ποτες. και ειχα πολλα, με τον κορωνη και μετα δεν βλεπω να εχω αλλο.... η ζεστα εις διαυλον βρωμερον (γενικως ουάν γουέι ή και δια μερικους μπάι-δε-γουέι) που καθομαστε απανω, βοηθα πραγματι, αν εχει και ηλιο να σημαδευει τα αχαμνα δημιουργει εντασεις και πνευμα κυνηγου μιλφατων. μονο που νομιζω οτι η κωλο-θερμανση υπαρχει μονο σε τζι ελ εξ και ες? οεο? για το τιμονι, θα ελεγα οτι το δερματινο του ες τουλαχιστον δεν παγωνει παρα πολυ, το πλαστικ ναι. χρησιμη μεθοδος, πριν βγεις απο το σπιτι, ζεστανε τα χερακια τραβωντας θερμοκρασια απο εκει που πρεπει να ειναι χαμηλη για πιο ποιοτικη παραγωγη μικρων δειγματων σου. πλην ομως με προσοχη: 1. να τραβηξεις μονο θερμοκρασια 2. βαλε και απο εκεινο το απολυμαντικο, ολο και καποιον θα χαιρετησεις μετα
stelios8ess έγραψε:Για να γίνει υπολογίζω γύρω στα 2 km χαλαρής οδήγησης στο δικό μου diesel. Όταν εξωτερική θερμοκρασία είναι 5-10 βαθμούς.
2km??? Εγώ το χειμώνα φεύγω χαράματα από Κυψέλη και μέχρι να φτάσω στη δουλειά στο Χαϊδάρι (8km απόσταση σε Κηφισό και Καβάλας) και ο δείκτης δεν έχει κουνηθεί χιλιοστό!! Εννοείται φτάνω χαμογελαστός και τουρτουρίζοντας....
Με το Rio (βενζίνη) σε 100 μέτρα από το σπίτι έχει γίνει φούρνος το αμάξι.
Ομοίως Βαγγέλη 8 κμ και δεν κουνάει ρούπι η βελόνα .