από Dim77 » Παρ Ιουν 06, 2025 12:26 pm
Τα δακτυλιδια αφαλού (center bore rings ή hubcentric rings) δεν είναι κάτι σπουδαίο.
Είναι σύνηθες στις aftermarket ζάντες που βγαίνουν με τον μεγαλύτερο αφαλό για τα οχήματα που προορίζονται και εφαρμόζουν στα υπόλοιπα με μικρότερο αφαλό με αυτά τα rings.
Π.χ. ίδιο καρέ μπορεί να έχουν μιτσουμπίσι-χόντα-σουζούκι-χιουνται και καινούρια τογιότα (5x114.3) και ένα σωρό άλλα μοντέλα, αλλά αναλόγως του μοντέλου άλλα έχουν αφαλό 67.1, 66.6, 64.1, 60.1, 56.1 κλπ...
Υπάρχουν τέτοια δακτυλίδια όλων των διαστάσεων από 67.1 στα υπόλοιπα μικρότερα και όλοι οι συνδυασμοί. Κουμπώνουν στον αφαλό και δεν παθαίνουν κάτι αφού απλά συνεισφέρουν στο ''πάτημα- κεντράρισμα'' στο μουαγιέ αφού το πραγματικό σφίξιμο γίνεται με τα μπουλόνια.
Είναι κάτι έξτρα να ψάξεις και να έχεις στο νου σου όταν τις βγάζεις-βάζεις (αφού μπορεί να σπάσεις ένα κατά λάθος) , αλλά όχι και τόσο σπουδαίο πια. Αν θέλεις τη γνώμη μου οι άφτερμαρκετ ζάντες εκτός συγκεκριμένων ΠΑΝΑΚΡΙΒΩΝ εταίρειων (Volk- BBS- Enkei- Speedline) δεν είναι πολύ ανθεκτικές όχι στο να σπάσουν και να γίνει κάτι επικίνδυνο αλλά στραβώνουν εύκολα και δημιουργούν αδιόρθωτα προβλήματα με τρέμουλο και τράβηγμα που δε λύνονται ουτε με ζυγοσταθμίσεις ούτε με ευθυγραμμίσεις.
Οι ΟΕΜ ζάντες είναι συνήθως η πιο αξιόπιστη λύση και σχετικά οικονομική (σε σχέση με τις μάρκες που ανέφερα πιο πάνω)