Σελίδα 1 από 3

Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 11:19 am
από batfalcon
Οπως έχω αναφέρει και παλιότερα, χρησιμοποιώ 2 μπαταρίες στο αυτοκίνητο. Την κανονική του και μια 45 Ah βοηθητική για τις παράπλευρες καταναλώσεις (ψυγείο, φορτίσεις).
Το alternator σύμφωνα (περίπου) με τα γραφόμενα, είναι για max 120 Α. Οπότε έρχομαι να ρωτήσω, μέχρι πόσα Ah 2η μπαταρία, μπορώ να χρησιμοποιώ;
Θέλω να πω, αν βάλω μια 100 Ah, σαν 2η, δεν κινδυνεύω να το τινάξω;

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 2:36 pm
από stephos
Να το τινάξεις μην ανησυχείς, δεν τινάζονται έτσι εύκολα.
Στην χειρότερη απλά δεν θα σου τις φορτίζει.
Ο γενικός κανόνας στην φόρτιση των μπαταριών (όσον αφορά τα Αμπέρ) είναι να δέχονται ρεύμα (ένταση) στο 25% της ονομαστικής τους χωρητικότητας
(προσοχή! όχι +25% απλά το 25%). Την τάση φόρτισης (Volt) προς το παρόν την ξεχνάμε γιατί και οι δύο μπαταρίες θα είναι 12V φαντάζομαι.
Άρα μία μπαταρία 60Ah θέλει max ρεύμα για να φορτίσει 15Α. Μία μπαταρία 45Ah θέλει max ρεύμα για να φορτίσει περίπου 11Α.
Μια μπαταρία 100Αh θέλει max ρεύμα 25Α. Αν δεν τα παίρνει αυτά τα Αμπέρ μια μπαταρία, απλά θα κάνει πολύ περισσότερο χρόνο για να φορτίσει.
Το Vitara στα ηλεκτρικά του προφανώς έχει και έναν ελεγκτή που κανονίζει τί ρεύμα θα δώσει για την φόρτιση της μπαταρίας με βάση αυτήν που προβλέπεται και προδιαγράφεται να φοράει από το εργοστάσιο (60Ah).
Αν του βάλεις μία πολύ μεγαλύτερη ή του ενώσεις άλλη μία μπαταρία παράλληλα, απλά θα αργεί να φτάνει το 90-100% της φόρτισης.
Το θέμα όμως είναι ότι θα καθυστερεί ΚΑΙ την άλλη μπαταρία, άρα κππ θα έχεις μόνιμα δύο μπαταρίες μερικώς φορτισμένες.
Αυτοκίνητα με διπλές μπαταρίες έχουν και διπλά κυκλώματα φόρτισης που φορτίζουν την κάθε μία με δικό της ελεγκτή.
Με την 45Ah φρονώ ότι δεν θα έχεις πρόβλημα.

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 7:39 pm
από stelios8ess
Πρόβλημα δεν πιστεύω να έχεις. Φυσικά όλα υπό δοκιμή :D

Υπάρχει ένας μηχανισμός που πρώτα επιτρέπει να φορτίσει η κυρίως μπαταρία 80%
και μετά επιτρέπει να πάει ρεύμα στην δεύτερη. Το έχω δει σε αυτοκινούμενο τροχόσπιτο.
Επίσης δεν επιτρέπει να καταναλωθεί ρεύμα από την κυρίως μπαταρία.
Θέλει να δουλεύει ο κινητήρας πολύ πάνω από ώρα για να πάρει κάποιο ρεύμα
και η δεύτερη.
Υπόψιν θέλει να τραβηχτούνε καλώδια αρκετά χονδρά προς την δεύτερη, για
να έχουμε όσο γίνετε μικρότερη αντίσταση από τα καλώδια.

Μόλις βρω τον μηχανισμό που αναφέρω θα σου τον δείξω.

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 9:24 pm
από batfalcon
Το γνωρίζω αυτό το πραγματάκι Στέλιο. Το έχουμε συζητήσει και με τον Nidi. Βασίζεται σε ρελε και τα οποία ρελε, κανείς δεν ξέρει ΑΝ θα δουλέψουν στην ώρα τους και πόσα χρόνια θα δουλεύουν στην ώρα τους. Εχει τύχει πολλές φορές να ξεμείνει σκάφος (βάρκα), καραβοφάναρο, επειδή αυτό το μαραφέτι κόλλησε και του άφησε τις μπαταρίες άδειες!!!
Προσφάτως στο γνωστό πανεπιστήμιο του Youtube, είδα (και ζήλεψα) έναν controller για 2η μπαταρία + φόρτιση από ΦΒ. Οι τιμές ως γνωστόν είναι υψηλότατες, αλλά για αυτά που προσφέρει το μηχάνημα, αξίζει τα λεφτά του. Επιλέγεις από εφαρμογή στο κινητό, τι τύπος είναι η μαμά μπαταρία, τι τύπος είναι η δεύτερη (Lithium, flooded, AMG, Calcium, Deep cycle), και τα υπόλοιπα είναι δική του δουλειά. Οταν θελήσεις πριζώνεις και το panel, και αναλαμβάνει την φόρτιση από κει.

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 9:34 pm
από Tony Louk
Μιχάλη, χωρίς κάποιο controller, που να ελέγχει τη σωστή φόρτιση δύο ανόμοιων*** μπαταριών, .... δεν γίνεται σωστή δουλεία! (και αυτό κοστίζει)

Και όλα τα πράγματα που φτιάχνει ο άνθρωπος (ακόμα και ο θεός) ... χαλάνε!

Σχετική σοφή παροιμία : Χωρίς να σπάσεις αυγά... ομελέτα δεν γίνεται!

*** Ακόμα και δύο πανομοιότυπες μπαταρίες, που όμως έχουν διαφορετική ηλικία, ή διαφορετική εναπομένουσα φόρτιση, είναι ανόμοιες!

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 9:41 pm
από batfalcon
Δεν διαφωνούμε. Λέω απλώς ότι αυτό το λεγόμενο battery isolator, είναι κατά κανόνα ελλατωματικό. Φθηνό μεν, ξεπερασμένο και ελλατωματικό δε.

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 9:50 pm
από Tony Louk
Αν θέλεις να έχεις ένα σωστό σύστημα, θα βρείς κάτι αξιόπιστο, όχι τσιν τσον και βέβαια... ακριβούτσικο!

Αλλιώς θα τα ακουμπάς με ...δόσεις, αλλάζοντας κάθε τόσο μπαταρίες!

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 11:10 pm
από stelios8ess
Για δεν παίρνεις μια μικρή γεννήτρια με δυνατότητα φόρτισης μπαταριών.
Είχα δει μια ιδιαίτερα μικρή (βαλιτσούλα) σχεδόν αθόρυβή.

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Σεπ 13, 2021 11:55 pm
από Aris11
Ωραιο βιντεακι αυτο:

Αλλα οντως ακριβό να το κάνεις σωστά.

Εγω νομιζω για περιστασιακή χρήση αν την συνδεσεις παράλληλα με ενα διακοπτακι να απομονωνει καλά θα εισαι.

Ουσιαστικά το alternator θα δινει 14.4 και στις 2 και οι μοαταριες θα τραβάνε οτι χρειάζονται. Δεν νομιζω να φτανεις στα ορια του alternator.

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 14, 2021 12:54 am
από PGP

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 14, 2021 12:04 pm
από batfalcon
Αρη, τον ακολουθω τον Αυστραλο, το γνωριζω αυτο το μαραφετι. Οντως πανακριβο, αλλα κανει (κατα τα λεγομενα), αριστη δουλεια.
Περιεργως για τα Ελληνικα δεδομενα, βρηκα αυτο:
https://www.skroutz.gr/s/26008233/%CE%9 ... arger.html
που συμφωνα με εναν αλλο τυπο, Αμερικανο αυτη την φορα, αντικατεστησε αυτο του Αυστραλου, με το ανωτερω, επειδη του δινει δυαντοτητα remote control.

Παναγιωτη, ιδια εταιρεια με αυτο που γραφω πιο πανω, με απλη λειτουργια isilator. Δεν εχω εμπιστοσυνη εφ' ενος.
Αφ εταιρου και η μαμα μπαταρια, παιρνει ρευμα απ' αυτο. Κρεμεσαι με αλλα λογια στο αν θα δουλεψει αυτο για να φορτισεις και την starter. Κατ' εμε μεγα λαθος.
Ενω στο αλλο, δεν πειραζεις τα καλωδια της μαμας. Παιρνεις απο την μαμα και τροφοδοτεις.

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 14, 2021 3:49 pm
από stephos
Άλλη πιο οικονομική λύση είναι να πάρεις ένα μηχανικό (όχι ηλεκτρονικό) isolator όπως ακριβώς έχουν τα ιστιοφόρα που έχει θέσεις και επιλέγεις εσύ ποιά από τις δύο (ή και τις δύο) μπαταρίες θα χρησιμοποιείς/φορτίζεις. Αυτή είναι πιο μόνιμη λύση, προϋποθέτει να βρεις χώρο να τοποθετήσεις την δεύτερη μπαταρία κάπου στην μηχανή και να τραβήξεις καλώδια απο τον μεταγωγικό διακόπτη προς την δεύτερη μπαταρία.
https://www.amazon.de/1-2-Both-OFF-Batt ... 345&sr=8-2

Αν την θέλεις για κάμπινγκ, υπάρχει και η λύση του φωτοβολταϊκού που σε απαλλάσσει τελείως από καλωδιώσεις και επεμβάσεις στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου αλλά θα πρέπει να μεταφέρεις και το πάνελ (έχουν βγει εύκαμπτα που διπλώνουν και αποθηκεύονται/μεταφέρονται εύκολα).

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 14, 2021 5:04 pm
από batfalcon
Στεφανε εχουν υλοποιηθει ολα αυτα. Μισο να βρω το σχετικο ποστ που εχει πληρη ανταποκριση. Εκτος κι αν το βρει ο Τονυ που ειναι μανουλα σε κατι τετοια, γιατι εγω ειμαι στον δρομο αυτη την στιγμη.

Απ την 5η σελιδα αρχιζει το ηλεκτρολογικο κομματι
viewtopic.php?f=106&t=31163&hilit=micro+camper&start=60

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 14, 2021 9:09 pm
από stephos
Μπράβο Μιχάλη, άρα μιλάτε για τελειωμένο πρότζεκτ.

Αναμένουμε παρατηρήσεις και σχόλια επί του αποτελέσματος.

Re: Δυνατότητα φόρτισης 2 μπαταριών

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Σεπ 15, 2021 1:59 pm
από batfalcon
Οχι τελειωμενο Στεφανε. Ακομη χρειαζονται βελτιωσεις. Πρωτιστως ο DC DC Charger.
Χθες βρηκα εναν στην Amazon καπου σταω110 USD με λιγα μεραφορικα. Εγραφε δε πως δεν εχει δασμους για Ελλαδα. Θα το ξαναβρω και θα το ανεβασω εδω. Ομως δεν συνδεει ΦΒ και δεν γνωριζω κατι αναφορικα με την ποιοτητα του.

https://www.amazon.com/dp/B07Q5VYPCF/re ... 7Z1SG2C5B5