Ωραία. Καταρχήν χαίρομαι που πήγατε στο DCDC charger και όχι στο VSR. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα τα καινούργια alternators είναι πιο έξυπνα γιατί χαμηλώνουν την τάση όσο η μπαταρία πλησιάζει την μαξ φόρτιση με αποτέλεσμα να μην οπλίζει ποτέ το VSR.
Φιλική συμβουλή. Ό,τι (σχεδόν) βρίσκεις στο amazon.com της Αμερικής, το βρίσκεις και στο amazon.de της Γερμανίας ή στο amazon.co.uk της Αγγλίας. Από τον Ιούλιο φέτος έχει αλλάξει το καθεστώς εισαγωγής από Κίνα, Αμερική και γενικά εκτός ΕΕ και θα πληρώνεις ΦΠΑ και ενδεχομένως δασμούς ανεξαρτήτως ποσού. Μπορεί η amazon να σου λέει χωρίς παρακράτηση δασμών αλλά θα στο κρατήσουν εδώ στο τελωνείο ή στο ταχυδρομείο και θα σου ζητούν να πληρώσεις για να το παραλάβεις. Παθών
Αφού είναι ευπρόσδεκτες έχω άλλη μία (και μετά σταματώ)
Διαβάζοντας το λινκ στο άλλο νήμα που έστειλες, είδα οτι έχεις βάλει την εφεδρική μπαταρία κάτω από την θέση του συνοδηγού. Αυτό δεν είναι και τόσο δόκιμο ειδικά σε χειμωνιάτικο ταξίδι με τα παράθυρα κλειστά γιατί κατά την φόρτιση οι μπαταρίες απελευθερώνουν αέρια που είναι άκρως τοξικά. Ακόμα και οι κλειστού τύπου (από κάπου πρέπει να αναπνέουν αλλιώς θα εκραγούν). Αν έχεις σκοπό να την φορτίζεις παράλληλα και να της αυξήσεις και τα αμπερώρια, θα έλεγα να την βγάλεις εκτός καμπίνας (ούτε καν στο πορτ μπαγκάζ). Εκτός αν δεν την φορτίζεις στο ταξίδι. Αυτά και δεν γράφω άλλο.
Άντε να πω και γω, για το μέγεθος της μπαταρίας που χρειαζόμαστε!
Πρώτα από όλα πρέπει να βρούμε πόση ενέργεια (Wh = βατώρες), θέλουμε να μπορεί να τραβήξει το ψυγείο κλπ, όταν δεν φορτίζεται η μπαταρία, χωρίς να μειώσει τους κύκλους φόρτισης της μπαταρίας.
Αυτό εξαρτάται από το ποσοστό αποφόρτισης της μπαταρίας, που δεν προξενεί βλάβη σε αυτήν και εξαρτάται από τον τύπο της μπαταρίας.
Ενδεικτικά, μία κοινή μπαταρία αυτοκινήτου συνίσταται να μη αποφορτίζεται περισσότερο από 10-15%, μία βαθείας εκφόρτισης μέχρι περίπου 50%, και μία λιθίου μέχρι ίσως και 80%.
Παραδείγματος χάρη μία μπαταρία αυτοκινήτου 45Αh (= 45χ12 = 540Wh), δεν συνίσταται να δίνει (να αποφορτίζεται) πάνω από 5-6Ah ( = 6x12= 70Wh).
Το επόμενο που πρέπει να βρούμε είναι πόση ενέργεια χρειάζεται το ψυγείο για τις ώρες που θα δουλεύει από την μπαταρία.
Αυτό είναι κάτι που είναι σχεδόν αδύνατο να υπολογίσουμε με χαρτί και μολύβι...
Θέλει πείραμα και στατιστική*** (και κατάλληλο όργανο βεβαίως), γιατί εξαρτάται, εκτός από το πόσο ρεύμα τραβάει όταν δουλεύει το κομπρεσέρ, πόσο ρεύμα τραβάει όταν δεν δουλεύει το κομπρεσέρ, πόσες φορές το ανοίγουμε, πόση ώρα μένει ανοιχτό την κάθε φορά, τι βάζουμε και τι βγάζουμε και σε τι θερμοκρασία, θερμοκρασία και υγρασία περιβάλλοντος, αν το βλέπει ο ήλιος ή όχι, με τι διατομή και μήκος καλωδίου τροφοδοτείται κλπ κλπ κλπ
***Θεωρώ τη στατιστική τη χειρότερη μέθοδο υπολογισμού, αλλά στην περίπτωση αυτή, είναι η μόνη που δουλεύει. Καλό είναι λοιπόν να προσθέσουμε σε ότι βρούμε και κάποιο ποσοστό ασφαλείας.
Αν το να βάλουμε μπροστά το αυτοκίνητο στο ρελαντί, για 1-2 ώρες, για φόρτιση σε έκτακτη περίσταση, είναι μη αποδεκτό, ...η μπαταρία μεγαλώνει.....
stephos έγραψε: είδα οτι έχεις βάλει την εφεδρική μπαταρία κάτω από την θέση του συνοδηγού. Αυτό δεν είναι και τόσο δόκιμο ειδικά σε χειμωνιάτικο ταξίδι με τα παράθυρα κλειστά γιατί κατά την φόρτιση οι μπαταρίες απελευθερώνουν αέρια που είναι άκρως τοξικά. Ακόμα και οι κλειστού τύπου (από κάπου πρέπει να αναπνέουν αλλιώς θα εκραγούν).
Ασκήσεις επί χάρτου κάνουμε Στέλιο, διότι αν υποτεθεί πως είχα διαθέσει αυτό το ποσό για την αγορά ενός Χ συνδυσμού εξοπλισμού, τώρα θα μιλούσαμε με σίγουρα αποτελέσματα, όχι με υποθέσεις
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.
The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.
stephos έγραψε: είδα οτι έχεις βάλει την εφεδρική μπαταρία κάτω από την θέση του συνοδηγού. Αυτό δεν είναι και τόσο δόκιμο ειδικά σε χειμωνιάτικο ταξίδι με τα παράθυρα κλειστά γιατί κατά την φόρτιση οι μπαταρίες απελευθερώνουν αέρια που είναι άκρως τοξικά. Ακόμα και οι κλειστού τύπου (από κάπου πρέπει να αναπνέουν αλλιώς θα εκραγούν).
Πολύ σωστή επισήμανση
Τα περισσότερα Mercedes έχουν την μπαταρία στον χώρο των αποσκευών.
Ελευθερία είναι το δικαίωμα να λες στους ανθρώπους αυτό που δε θέλουν να ακούσουν. George Orwell.
Ναι έχω δει τα Mercedes όπως και άλλα αυτοκίνητα να έχουν την μπαταρία μέσα στην καμπίνα ή στο πορτμπαγκάζ. Οι σωστοί κατασκευαστές έχουν μεριμνήσει να υπάρχουν σωληνάκια που οδηγούν τις αναθυμιάσεις έξω από το αυτοκίνητο. Είναι αναμφισβήτητο ότι η "αναπνοή" των μπαταριών (αυτοκινήτων) είναι τοξική σε μικρούς κλειστούς χώρους.
stelios8ess έγραψε:Ναι έχω δει τα Mercedes όπως και άλλα αυτοκίνητα να έχουν την μπαταρία μέσα στην καμπίνα ή στο πορτμπαγκάζ. Οι σωστοί κατασκευαστές έχουν μεριμνήσει να υπάρχουν σωληνάκια που οδηγούν τις αναθυμιάσεις έξω από το αυτοκίνητο. Είναι αναμφισβήτητο ότι η "αναπνοή" των μπαταριών (αυτοκινήτων) είναι τοξική σε μικρούς κλειστούς χώρους.
Πολύ σωστά. Είχα Ε200, και είχε σωληνάκι που έβγαζε έξω από τον χώρο αποσκευών τις αναθυμιάσεις. (Όλες οι μπαταρίες θα δείτε έχουν μια τρυπούλα στο πλάι κοντά στους πόλους - για αυτό το σωληνάκι).
Μπορείς (για τον batfalcon), να συνδέσεις μόνος σου ένα σωληνάκι, να το περάσεις από τη μοκέτα στο πλαστικό μαρσπιέ που βγάζει έξω από την πόρτα.
Αρη το ψυγείο είναι Virtifrigo 40 λιτρων, με φόρτωση από πάνω. Είναι 12βολτο. Τόνυ η μπαταρία δεν πάει για φούντο, όχι ακόμα. Οτι γερνάει είναι φυσικό. Εχει κλείσει 3 χρόνια και μια που κάποια στιγμή θα τελείωσει η ζωη της, σκέπτομαι από τώρα τι και κυρίως πως θα το κάνω για να χωρέσω (αν μπορώ) περισσότερα Ah στον ίδιο χώρο. Μία λύση είναι ας πούμε 2 μπαταρίες 45 αρες, αν και νομίζω πως δεν χωράνε.
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.
The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.