από stephos » Πέμ Μάιος 16, 2019 1:26 pm
Καλημέρα,
Γιώργο, ψάξε στο γερμανικό Amazon την εξής περιγραφή: Butyl – Round Cord Diameter 4 mm 12 m roll black
Μανώλη, η σημαντικότερη επέμβαση στην ηχομόνωση είναι να σταματήσει να πάλλεται η λαμαρίνα της πόρτας με την ένταση από τα ηχεία. Κάνε το εξής παράδειγμα, βάλε το αγαπημένο σου τραγούδι κάπως δυνατά στο αυτοκίνητο με κλειστή την πόρτα, ανοικτό το παράθυρο και ακούμπησε με το χέρι σου την εξωτερική λαμαρίνα της πόρτας. Θα δεις ότι τρέμει ολόκληρη. Αυτό σημαίνει επιπλέον ήχους και ανακλάσεις που επιστρέφουν μέσα στο αυτοκίνητο και παράγουν έναν αχταρμά από αρμονικές και άσχετες συχνότητες που μαζί με τον ήχο από τα ηχεία μετατρέπεται σε θόρυβο. Γιαυτό αυτή η τεχνική ηχομόνωσης στα αγγλικά λέγεται "sound deadening" γιατί ουσιαστικά "νεκρώνεις" τις άχρηστες και ανεπιθύμητες συχνότητες και ακούς μόνο αυτό που βγάζουν τα ηχεία. Γίνεται με αυτοκόλλητα φύλλα αλουμινίου βουτυλίου και κολλάνε στην εσωτερική πλευρά της εξωτερικής λαμαρίνας της πόρτας. Αυτό που σου λένε οι μάστορες είναι ένα βήμα παραπάνω όπου μονώνεις ΚΑΙ το εσωτερικό φύλλο της πόρτας για να εγκλωβίσεις τον ήχο στο ενδιάμεσο διάκενο και έτσι ολόκληρη η πόρτα να συμπεριφέρεται σαν ηχείο αλλά αυτό παρά είναι για χαϊ-φιντελάδες που κυνηγούν και το τελευταίο decibell από το ηχοσύστημα. Με το μαμά όμως μάλλον ακόμα θα το κυνηγάμε.
Το πόσο θέλουμε λοιπόν να αναβαθμίσουμε το υπάρχον σύστημα είναι στην προσωπική αρέσκεια του καθενός. Εγώ μόλις το άκουσα στο δικό μου, απογοητεύτηκα τελείως, επιεικώς απαράδεκτο. Ό,τι αλλαγές και να κάνω στο equalizer και ρυθμίσεις στα μπάσα/ψιλά απλά χρυσώνω το χάπι.
Όταν άρχισα να το ψάχνω λοιπόν, παντού σε όλα τα σχετικά sites λένε ότι απλά και μόνο αντικαθιστώντας τα εργοστασιακά ηχεία με κάποια καλύτερα, η διαφορά που ακούς είναι τεράστια. Αυτό και σε συνδυασμό με ένα στοιχειώδες sound deadening, σου δίνει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
Τώρα, αν θέλει κάποιος να το πάει παραπάνω, το επόμενο βήμα είναι ένας ενισχυτής, το επόμενο ένα sub και πάει λέγοντας...
Με τον ενισχυτή τα πράγματα περιπλέκονται κάπως γιατί αν κρατήσουμε την ίδια πηγή δηλ το infotainment του Vitara ο ενισχυτής πρέπει να είναι για speaker-level input δηλ που παίρνει την έξοδο από το εργοστασιακό ηχοσύστημα που πάει στα ηχεία. Αλλιώς αν θέλουμε κανονικό ενισχυτή θα πρέπει να αλλάξουμε και την πηγή και όπως καταλαβαίνετε δεν υπάρχει ταβάνι, όσο θέλεις ανεβαίνεις.
Συγγνώμη για την πολυλογία μου, εύχομαι να μην σας μπέρδεψα περισσότερο