Για να κατανοήσουμε λίγο περισσότερο, πώς λειτουργεί ο συγκεκριμένος μετρητής (λίτρα / 100 χλμ)
(σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο) ας σκεφτούμε τα εξής (με λίγα μαθηματικά).
Όταν μηδενίζεται ο μετρητής (είτε αυτόματα στο βενζινάδικο, είτε χειροκίνητα οπουδήποτε), αρχίζει να μετράει κατανάλωση και χιλιόμετρα από την αρχή, τα διαιρεί και μας βγάζει την ένδειξη.
Αν ο μηδενισμός γίνει εν στάσει, στο πρώτο 1 μέτρο κίνησης μετά τον μηδενισμό, εφόσον στον παρονομαστή θέλουμε 100 χλμ και έχει μετρηθεί μόνο 1 μέτρο, πρέπει να πολλαπλασιαστεί και ο παρονομαστής (1 μέτρο) με 100.000 αλλά και ο αριθμητής.
Αν υποθέσουμε ότι η κατανάλωση στο πρώτο μέτρο είναι 1 χιλιοστό του λίτρου (καθόλου απίθανο αν βάλουμε μπροστά, πατήσουμε δυό ξερογκαζιές και επιταχύνουμε) τότε στον αριθμητή θα έχουμε :
1/1000 χ 100.000 = 100 λίτρα.
'Αρα θα έχουμε αρχική ένδειξη
100 λίτρα / 100 χλμ., που
είναι και το σωστό. (ο μόνος λόγος που δεν έχουμε αυτή την ένδειξη είναι ότι δεν χωράει το 100 στο display ή ότι ο κατασκευαστής έχει βάλει κάποιο ανώτατο όριο που μπορεί να εμφανιστεί). (για να μη καραφλιάσουμε)
Αν μηδενίσουμε τον μετρητή εν κινήσει, επειδή όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα (χωρίς επιτάχυνση), σε ευθεία, χωρίς αντίθετο άνεμο κλπ, έχει πολύ μικρή κατανάλωση, τότε η ένδειξη είναι πολύ μικρή, και αρχίζει να ανεβαίνει μετά από κάποιες επιταχύνσεις, σταμάτα - ξεκίνα κλπ.
Επίσης τα ανωτέρω εξηγούν γιατί όσο πιό λίγα χλμ. έχουμε κάνει μετά τον μηδενισμό οι ενδείξεις αλλάζουν γρηγορότερα (προς τα πάνω ή προς τα κάτω).
Ενώ μετά από κάποιες εκατοντάδες χλμ. από τον μηδενισμό ή ένδειξη σχεδόν σταθεροποιείται.