Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό batfalcon » Κυρ Σεπ 07, 2025 11:02 am

Στο video αυτό οι κύριοι, συγκρίνουν τον ρυθμό περιστοφής των εμπρός με τους πίσω τροχούς όταν έχεουμε την επιλογή LOCK.
Oπως θα δείτε ουσιαστικά δεν υπάρχει διαφορά. Η κατανομή πράγματι γίνεται ακριβώς ίδια εμπρός και πίσω.
Διαβάστε την περιγραφή του τέστ για περισσότερες επεξηγήσεις.

Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.

The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.
Άβαταρ μέλους
batfalcon
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2697
Εγγραφή: Παρ Δεκ 08, 2017 9:04 am
Τοποθεσία: Γιάννενα, Αθήνα, Στερεά, Πελοπόνησσος, Μακεδονία, Θράκη, Κρήτη, Επτάνησα, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, κλπ
Λάστιχα: Continental / BFG
Διάσταση ελαστικών: 215/55-17 215/65-16
Suspension: Οπως το πηρα.
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Bat
Name: Μιχάλης

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό Stratosp » Δευτ Σεπ 08, 2025 10:11 am

Εντάξει μοιράζει μπρος πίσω, αλλά το αυτοκίνητο απ ότι βλέπω δεν μπορεί να φύγει απο τα ρολερ.
Υπάρχει ανάλογο βίντεο με τα ρολερ να είναι χιαστί στους τροχούς ?
Stratosp
4x4 newbie member
4x4 newbie member
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: Τρί Φεβ 20, 2024 10:56 am
Λάστιχα: michelin cross climate
Διάσταση ελαστικών: 215/55/17
Suspension: εργοστασιακη
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Στρατής

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό Nikola Tenv » Δευτ Σεπ 08, 2025 12:40 pm

σκοπός του τεστ είναι να δείξει την περιστροφή εμπρός-πίσω τροχών οχι το να φύγει απο τα rollers το αμάξι.Εκτιμώ οτι θα "έβγαινε" εύκολα . Το κανάλι έχει πολλές δοκιμές με ολα τα modes του βιτάρα.
N.Vitara 1.6 D.Allgrip MP coil springs+2cm, Falken A/T3 , 4mm alum. engine skid plate.

51°13'N 07°38'E
Άβαταρ μέλους
Nikola Tenv
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 3555
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 03, 2015 3:38 pm
Λάστιχα: Falken wildpeak A/T3wa
Διάσταση ελαστικών: 215-60-17
Suspension: εργ +3,5 εκ ΜΡ
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: the yachtsman
Name: Νικος

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό Tony Louk » Δευτ Σεπ 08, 2025 7:30 pm

Κάτι δεν καταλαβαίνω...

Πώς είναι δυνατόν να περιστραφούν διαφορετικά οι τροχοί? (δεν βλέπω σχόλια από τον δημιουργό του video...)

Stratosp έγραψε:.. απ ότι βλέπω δεν μπορεί να φύγει απο τα ρολερ.

Τους ρώτησα πώς έχουν ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο αφού οι 2 δεξιοί τροχοί είναι στο έδαφος (θα συμπληρώσω την απάντηση)

Η απάντηση ήρθε άμεσα..

It's off-throttle, so there's no TC intervention.

Δηλαδή δεν πατάει κανείς "γκάζι", οπότε δεν παρεμβαίνει το Traction Control (που θα φρενάριζε τους τροχούς στα ράουλα και θα μετέφερε τη ροπή στους τροχούς στο έδαφος)
NV 1.6 Diesel AllGrip GLX TCSS (Automatic)
(aka : το μπουρδουγαλλλί)

Συν/χος Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος μηχανικός ΕΜΠ

- Γηράσκω αεί διδασκόμενος -

Άβαταρ μέλους
Tony Louk
Moderator
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 10086
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 05, 2017 6:18 pm
Τοποθεσία: Χαλκούτσι Ωρωπού
Λάστιχα: Lat.cross/Malatesta Kobra
Διάσταση ελαστικών: 215/60/17-215/65/16
Suspension: +4/5 cm (αποστ+λαστ)
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Name: Αντώνης

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό Stratosp » Τετ Σεπ 10, 2025 12:31 pm

Εαν μπορώ να αντιληφθώ σωστά, ο σκοπός του βίντεο είναι να μας δείξει ότι με το κουμπι Lock μοιράζεται η κίνηση (δεν θα πω η ροπή..) ισόποσα στον εμπρός και πίσω άξονα.

Εξαιρετική η προσθήκη του Τony ότι το αμάξι είναι ρελαντί για αυτό δεν "φευγει" απο τα ρολερ
Stratosp
4x4 newbie member
4x4 newbie member
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: Τρί Φεβ 20, 2024 10:56 am
Λάστιχα: michelin cross climate
Διάσταση ελαστικών: 215/55/17
Suspension: εργοστασιακη
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Στρατής

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό batfalcon » Πέμ Σεπ 11, 2025 2:39 pm

Tony, πως και δεν το βλέπεις; Ολα είναι στην περιγραφή. Εκτιμώ πως αν ΔΕΝ είναι στο LOCK, θα υπάρχει διαφορά

"We didn't describe well the purpose of our last experiment, where one side of the car was on asphalt and the other on rollers, and we counted the revolutions of the front and rear wheels and observed their precise position relative to each other (markers on the wheels). The goal was to check whether the rear differential and power transfer unit ratios were the same or different, meaning whether one axle (in this case, the rear) was spinning faster than the other. Obviously, there already were experts who argued that the ratios had to be equal, otherwise everything would grind to pieces and fall apart, so why even ask such a meaningless and pointless question? ;)
So, what's the point? Manufacturers sometimes use a very small difference in gear ratios to achieve faster coupling response. This eliminates backlash in the system while driving, allowing to switch to full 2WD without maintaining minimum coupling engagement at all times. Nothing falls apart, firstly because the gear ratio differences hover around 1%, and secondly, in such cases, the coupling never goes 100% compressed. An example - Mazda 3 AWD, where the output ratio of power transfer unit is 0.390, and the rear differential is 2.533 (~0.395). In other words, with coupling fully compressed, 0.39 front axle rotation = 1 driveshaft rotation = 0.395 rear axle rotation (2.533 driveshaft rotation = 1 rear axle rotation).
The same trick is used in Toyota GR Corolla, GR Yaris or Ford Focus RS but there the task is much more demanding (hence the extended coupling) – generating oversteering characteristics.
Returning to the experiment – at launch, due to backlash, the marker on the front wheel slightly slipped, but after several dozen rotations, the marker on the rear wheel began to catch up with the one on the front. Unfortunately, the difference was so minimal that it is very difficult to say whether there was a deliberate difference in gear ratios or whether we are dealing with a measurement error."
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.

The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.
Άβαταρ μέλους
batfalcon
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2697
Εγγραφή: Παρ Δεκ 08, 2017 9:04 am
Τοποθεσία: Γιάννενα, Αθήνα, Στερεά, Πελοπόνησσος, Μακεδονία, Θράκη, Κρήτη, Επτάνησα, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, κλπ
Λάστιχα: Continental / BFG
Διάσταση ελαστικών: 215/55-17 215/65-16
Suspension: Οπως το πηρα.
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Bat
Name: Μιχάλης

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό Tony Louk » Πέμ Σεπ 11, 2025 4:38 pm

batfalcon έγραψε:Tony, πως και δεν το βλέπεις;

Το είδα μετά....

batfalcon έγραψε:Εκτιμώ πως αν ΔΕΝ είναι στο LOCK, θα υπάρχει διαφορά

Νομίζω θα έχουμε μηδενική περιστροφή πίσω, σε όλα τα άλλα modes ! (όσο είμαστε σε ρελαντί)
NV 1.6 Diesel AllGrip GLX TCSS (Automatic)
(aka : το μπουρδουγαλλλί)

Συν/χος Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος μηχανικός ΕΜΠ

- Γηράσκω αεί διδασκόμενος -

Άβαταρ μέλους
Tony Louk
Moderator
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 10086
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 05, 2017 6:18 pm
Τοποθεσία: Χαλκούτσι Ωρωπού
Λάστιχα: Lat.cross/Malatesta Kobra
Διάσταση ελαστικών: 215/60/17-215/65/16
Suspension: +4/5 cm (αποστ+λαστ)
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Name: Αντώνης

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό stephos » Παρ Σεπ 12, 2025 11:11 am

Το Lock προσπαθεί να μιμηθεί το κεντρικό διαφορικό των πραγματικών off-road, που κλειδώνει τους δύο άξονες στο 50/50
Στο ρελαντί είτε με δύο τροχούς σε ρολλερ είτε και με τους 4 στον αέρα πράγματι η κατανομή είναι 50/50 ...αλλά μέχρι εκεί
Όταν αρχίσουν τα ζόρια, ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης που ουσιαστικά σφίγγει δύο ταμπούρα, αρχίζει να μην έχει δύναμη και τα ταμπουρα πατινάρουν.
Έτσι το 50/50 αρχίζει να μειώνεται σε 60/40, 70/30, 80/20 και παει λέγοντας.
Ενδιαφέρον θα είχε να ανέβαζαν τις στροφές και να άλλαζαν τις θέσεις των ρόλλερ με διάφορους συνδυασμούς (μόνο εμπρός, μόνο πίσω, πλευρικά, χιαστί κλπ) για να δούμε πώς συμπεριφέρεται το Allgrip
stephos
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 417
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 31, 2019 9:59 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Λάστιχα: Continental EcoContact 5
Διάσταση ελαστικών: 215/55R17
Suspension: Εργοστασίου
cb: Όχι
Aka: stephos
Name: Στέφανος

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό Nikola Tenv » Παρ Σεπ 12, 2025 3:17 pm

stephos έγραψε:πράγματι η κατανομή είναι 50/50 ...αλλά μέχρι εκεί

Στη. Πράξη και οχι στα rollers η πραγματικότητα είναι διαφορετική τουλάχιστον από τα βιώματα του καθενός.
Είναι εξόχως αποδοτικό, με έχει βγάλει κάποιες φορές μετά από το snow, χωρίς ζόρισμα, χωρίς κάποιες φορές απενεργοποιηση του esp, χωρίς να μυρίσει ο δίσκος.
N.Vitara 1.6 D.Allgrip MP coil springs+2cm, Falken A/T3 , 4mm alum. engine skid plate.

51°13'N 07°38'E
Άβαταρ μέλους
Nikola Tenv
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 3555
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 03, 2015 3:38 pm
Λάστιχα: Falken wildpeak A/T3wa
Διάσταση ελαστικών: 215-60-17
Suspension: εργ +3,5 εκ ΜΡ
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: the yachtsman
Name: Νικος

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό batfalcon » Κυρ Σεπ 14, 2025 11:49 am

stephos έγραψε:Το Lock προσπαθεί να μιμηθεί το κεντρικό διαφορικό των πραγματικών off-road, που κλειδώνει τους δύο άξονες στο 50/50
.....
Ενδιαφέρον θα είχε να ανέβαζαν τις στροφές και να άλλαζαν τις θέσεις των ρόλλερ με διάφορους συνδυασμούς (μόνο εμπρός, μόνο πίσω, πλευρικά, χιαστί κλπ) για να δούμε πώς συμπεριφέρεται το Allgrip


Αν ανατρέξεις στην σελίδα τους θα δεις πολλές δοκιμές που αφορούν την επιτυχία του συστήματος σε οποιεσδήποτε συνθήκες, ακόμη και με 3 τροχούς σε roller και έναν στο έδαφος, καθώς και πολλές συγκρίσεις στις ίδιες συνθήκες, με άλλα μοντέλα. Οι συνδυασμοί καλύπτουν όλες τις πιθανές συνθήκες πρόσφυσης, ο μηχανισμός μετάδοσης δεν γνωρίζω αν είναι ταμπούρα, πάντως δεν πατινάρει ποτέ. Ο δίσκος (η οι δίσκοι στα αυτόματα) μπορεί.
Κάπου μέσα στο forum υπάρχει σχετικό video με το ρεύμα που ελέγχει την μετάδοση. Αν το δει κανεις με προσοχή, θα διαπιστώσει πως το αυτοκίνητο είναι δικίνητο ΜΟΝΟ στις ευθείες και με σταθερή ταχύτητα. Από την στιγμή που επιταχύνει, επιβραδύνει, η στρίβει, πάντα υπάρχει κάποιο ρεύμα σε πολλές διαβαθμίσεις τμών, που ελέγχει την μετάδοση πίσω και πόση θα είναι.
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.

The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.
Άβαταρ μέλους
batfalcon
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2697
Εγγραφή: Παρ Δεκ 08, 2017 9:04 am
Τοποθεσία: Γιάννενα, Αθήνα, Στερεά, Πελοπόνησσος, Μακεδονία, Θράκη, Κρήτη, Επτάνησα, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, κλπ
Λάστιχα: Continental / BFG
Διάσταση ελαστικών: 215/55-17 215/65-16
Suspension: Οπως το πηρα.
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Bat
Name: Μιχάλης

Re: Συγκριση περιστροφής τροχων στην επιλογή LOCK

Δημοσίευσηαπό stephos » Δευτ Σεπ 15, 2025 1:55 pm

Δεν θέλω να παρερμηνευτώ και να βγάλω το Allgrip άχρηστο. Είναι ένα πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης και βοηθάει σε εύκολες ή μέτριες καταστάσεις.
Δεν πρέπει όμως να θεωρηθεί πανάκεια σε δύσκολα εδάφη και αυτό το λέω για μελλοντικούς αγοραστές που ενδεχομένως να διαβάζουν το φόρουμ
Οι υπόλοιποι το έχουμε δοκιμάσει και ξέρουμε τις αδυναμίες του
stephos
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 417
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 31, 2019 9:59 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Λάστιχα: Continental EcoContact 5
Διάσταση ελαστικών: 215/55R17
Suspension: Εργοστασίου
cb: Όχι
Aka: stephos
Name: Στέφανος


Επιστροφή στο Μηχανολογικά/Ηλεκτρολογικά

antonis68 Τετ Σεπ 17, 2025 3:45 pm Καλησπέρα σε όλη την ομάδα έχω ένα vitara diesel 2016 και ο σκύλος μου μου έφαγε το σμαρτ κλειδί μου ζητησε ο κλειδαρας μου 170 ευρώ για νέο καλή τιμή είναι?
arahova Τετ Σεπ 17, 2025 8:30 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Σεπ 17, 2025 4:50 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Σεπ 16, 2025 7:43 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Σεπ 16, 2025 5:02 am ΑύριοΤετάρτη 17 Σεπτεμβρίου πάμε στο SAFE HOUSE στο Διόνυσο για
antonis1627 Τρί Σεπ 16, 2025 4:57 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Σεπ 15, 2025 7:30 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
KonKalamata Δευτ Σεπ 15, 2025 4:57 am Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
antonis1627 Δευτ Σεπ 15, 2025 4:37 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Σεπ 14, 2025 9:11 am Καλημέρα σε όλους και Χρόνια Πολλά.
KonKalamata Κυρ Σεπ 14, 2025 7:30 am Καλημέρα και Χρόνια Πολλά!
arahova Σάβ Σεπ 13, 2025 7:35 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Σεπ 13, 2025 5:29 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
arahova Παρ Σεπ 12, 2025 6:33 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Σεπ 12, 2025 4:30 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Σεπ 11, 2025 8:25 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Σεπ 11, 2025 4:23 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Τετ Σεπ 10, 2025 2:01 pm Καλησπέρα σας
Nikola Tenv Τετ Σεπ 10, 2025 9:34 am Καλημέρα σας
gi@nn@kis Τετ Σεπ 10, 2025 8:50 am καλημερα !!!
arahova Τετ Σεπ 10, 2025 8:34 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Σεπ 10, 2025 4:21 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Σεπ 09, 2025 6:13 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Σεπ 09, 2025 4:35 am Καλημέρα σας.
Nikola Tenv Δευτ Σεπ 08, 2025 12:30 pm Καλή εβδομάδα απο Κεφαλλονιά
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 18 επισκέπτες