VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Παρουσιάσεις οχημάτων που μας κάνουν να ονειρευόμαστε....ότι βρήκαμε λεφτά στην τσέπη μας!

VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό TAKIS L. » Κυρ Δεκ 15, 2013 1:14 pm

170 km/h, το ’50, με Vespa!

Στα τέλη του ’40 και τις αρχές του ’50 δεν ήταν καθόλου σπάνιες οι κόντρες μεταξύ των δύο “αιωνίων αντιπάλων” Vespa και Lambretta. Οι μάχες δεν έμεναν μόνο στα καταστήματα πώλησης, τους δρόμους και τα club, αλλά και τις πίστες. Επίσης, αφού πρώτα οι δυο μεγάλες εταιρίες πείσθηκαν ότι έτσι θα πουλούσαν περισσότερα σκούτερ, ξεκίνησε μια μεγάλη ιστορία με ρεκόρ ταχύτητας. H Siluro ήταν μία από τις “Βέσπες” που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ.

Γυρνάμε το ρολόι του χρόνου στη δεκαετία του ’50, χρονιά που η Piaggio ετοιμάζεται με όχημα το εμβληματικό της σκούτερ να καταρίψει ένα παγκόσμιο ρεκόρ, αυτό των 1000 μέτρων από στάση. Η Vespa όμως που σκοπεύει να κάνει το ρεκόρ κάθε άλλο παρά με μοντέλο παραγωγής μοιάζει. Μάλλον πούρο ή αν θέλετε τορπίλη θυμίζει περισσότερο. Κι ακριβώς για αυτό το λόγο πήρε το όνομά της: siluro, τορπίλη.

Vespa1.jpg
Αυτή είναι η Vespa Siluro 125, η οποία το 1951 κατέριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στα 1000m!
Vespa1.jpg (20.85 KiB) 1357 προβολές


Στις 9 Φεβρουαρίου του 1951, ανάμεσα στο 10ο και το 11ο χιλιόμετρο της αουτοστράντα Ρώμης-Όστια η σιλουέτα μιας καθ’ όλα περίεργης “Βέσπας” κάνει την εμφάνισή της. Δεν είναι μόνο το μακρόστενο σχήμα της, κατάλληλο να της πρόσφερει αεροδυναμική κίνηση.

Η σχεδίαση της Vespa Siluro έχει εκτελεστεί από τον ίδιο τον πατέρα της πρώτης Vespa, τον Corradino D’Ascanio, ο οποίος με χαρά πρέπει να ανέλαβε το έργο, μιας και ήταν αεροναυπηγός. Ο D’ Ascanio ήταν ο άνθρωπος που σχεδίασε και την πρώτη Vespa που είδε ποτέ ο κόσμος και αυτό έγινε το 1943, με το μεταλλικό σκούτερ MP5 Paperino.

Vespa2.jpg
Vespa2.jpg (34.86 KiB) 1357 προβολές



Οδηγός της Siluro ο δοκιμαστής-αναβάτης της Piaggio, ο Dino Mazzoncini που κατάφερε να φτάσει τη δίτροχη κατασκευή μέχρι τα 171,1 χιλιόμετρα την ώρα με χρόνο μόλις 21,4 δευτερόλεπτα! O Mazzoncini καθιστός πάνω στην πολύ χαμηλού ύψους κατασκευή, έπρεπε να ανοίξει πρώτα μια πόρτα για να μπει στη θέση του.

Λόγω του ότι το κεφάλι του προεξείχε, πάνω από την αλουμινένια κατασκευή, έπρεπε να φοράει ένα αστείο μισό κράνος με ουρά πίσω του – για να μην διαταράσσεται η κίνηση του αέρα – εμπνευσμένο από τα αντίστοιχα αγωνιστικά προπολεμικά κράνη των γερμανών αναβατών, αλλά και των σκιέρ.


Vespa3.jpg
Vespa3.jpg (71.45 KiB) 1357 προβολές


Τη σχεδίαση του κινητήρα ενώ αρχικά πήρε πάνω του ο D’ Ascanio, αργότερα πέρασε στα χέρια του μηχανικού Vittorio Casini, ο οποίος δημιούργησε μια πρωτότυπη διάταξη και τοποθέτησε υδρόψυξη για να λυθούν τα προβλήματα μειωμένης απόδοσης και αξιοπιστίας.

Η λύση της υπερτροφοδότησης αφέθηκε στην άκρη, αφού αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, το τελικό αποτέλεσμα θα απομακρυνόταν ιδιαίτερα από τα μοντέλα παραγωγής. Έτσι χρησιμοποιήθηκαν – χονδρικά – τμήματα από κινητήρες παραγωγής, αν και ο κινητήρας της Siluro ήταν… απολύτως εξωτικός.


Vespa4.jpg
Βλέπετε τον πίσω τροχό και τη δεξιά οπίσθια πλευρά της Siluro, όπου ήταν τοποθετημένος ο δικύλινδρος κινητήρας
Vespa4.jpg (76.59 KiB) 1357 προβολές


Ο κινητήρας της Vespa Siluro ήταν δικύλινδρος, υδρόψυκτος boxer (!) τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα του “σκουτερ” (δηλαδή ένας κύλινδρος μπροστά και ένας πίσω – παράλληλα με τον δρόμο) και απέδιδε 17,2 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. Ο κάθε κύλινδρος διέθετε το δικό του καρμπυρατέρ και για την ψύξη των κυλίνδρων επιλέχθηκε η υγρόψυξη, αφού τα 20 άλογα δύναμης στον στρόφαλο, κολλούσαν τα πιστόνια το ένα πίσω από το άλλο.

Όμως η διαφορά του κινητήρα της “Τορπίλης – Siluro” δεν τελείωνε εκεί. Ο δικύλινδρος κινητήρας διέθετε κοινό θάλαμο καύσης! Φανταστείτε τους κυλίνδρους (δείτε και το σχήμα), εγκάρσια τοποθετημένους παράλληλα με το έδαφος, να χρησιμοποιούν κοινό κύλινδρο (μεγάλου μήκους) με ενωμένες τις κεφαλές τους, δημιουργώντας έναν και μόνο θάλαμο καύσης. Φανταστείτε επίσης τους δύο στρόφαλους να βρίσκονται στην εξωτερική πλευρά του μπόξερ – δηλαδή ανάποδα από τη διάταξη της BMW που γνωρίζουμε και χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα.

Στο πάνω και το κάτω μέρος του θάλαμου καύσης – όπως τον βλέπουμε – υπήρχε από ένα μπουζί, δηλαδή δύο το σύνολο. Η εισαγωγή του καυσίμου γινόταν – από δύο καρμπυρατέρ Dell’Orto SSI 23 – ταυτόχρονα για το κάθε αντικρυστό πιστόνι. Με την ανάφλεξη η εκτόνωση των αερίων έσπρωχνε και τα δυο πιστόνια ταυτόχρονα, ενώ οι δύο στρόφαλοι ενώνονταν με δυο γρανάζια, μεταφέροντας τη δύναμη στον συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων.


Vespa5.jpg
Τρελό ε; Δικύλινδρος κινητήρας, με κοινό θάλαμο καύσης!
Vespa5.jpg (39.3 KiB) 1357 προβολές


Ενδιαφέρον παρουσίαζε βεβαίως και ο κυβισμός της Siluro, που δεν ξεπερνούσε τα 124.5 cc, με τις διαστάσεις του κάθε κύλινδρου στα 42 χιλιοστά διαμέτρου, με 45 χιλιοστά διαδρομής.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είχε 3 σχέσεις ( και όχι 4, όπως λανθασμένα αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα της Piaggio, η Vespa.com!) και οι τροχοί των 3.00 x 10 ίντσες φορούσαν ειδικά κατασκευασμένα για την προσπάθεια, ελαστικά της Pirelli. H ανάρτηση ήταν με υστερούντα βραχίονα μπροστά, ενώ πίσω χρησιμοποιήθηκαν λάστιχα με αμορτισέρ.


Vespa6.jpg
Vespa6.jpg (40.46 KiB) 1357 προβολές


Το περίβλημα ήταν φτιαγμένο από, κουρμπαρισμένα στο χέρι, φύλλα αλουμινίου, μειώνοντας αποτελεσματικά το βάρος της κατασκευής. Στην προσπάθεια να μειωθεί η αντίσταση του Siluro στον αέρα οι διαστάσεις μειώθηκαν όσο το δυνατόν περισσότερο, κι έτσι ο καημένος ο αναβάτης Dino Mazzoncini έπρεπε πρακτικά να σφηνώσει μέσα στο σκούτερ (…σκούτερ είπαμε ε;).

Οι ώμοι του πιέζονταν από το αλουμινένιο πλαίσιο, τα χέρια και πόδια ίσα-ίσα που μπορούσαν να κινηθούν για να χειριστεί το δίτροχο (όπως π.χ. τις 3 ταχύτητες, που άλλαζαν από το αριστερό άκρο του τιμονιού, όπως στις κοινές Βέσπες). Το κράνος τώρα. Αφού το κεφάλι του Mazzoncini προεξείχε, η αεροδυναμική πήγαινε περίπατο (το “φινιστρίνι” – εισαγωγή μπροστά στο πρόσωπό του, εμπόδιζε παρά βοηθούσε), κι έτσι φτιάχτηκε ένα κράνος που “έσκιζε τον αέρα”, κάνοντας φυσικά τον αναβάτη να μοιάζει με κλόουν.


Vespa7.jpg
Vespa7.jpg (43.02 KiB) 1357 προβολές


Τη μέρα που θα γινόταν η απόπειρα για ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ, η εθνική οδός από την πρωτεύουσα της Ιταλίας προς την Όστια είχε κλείσει για δυο ώρες, με αστυνομία και στρατό (!). Ο Mazzoncini αργότερα επαινούσε τη ροπή του κινητήρα, που “ξεκινούσε σαν να ήταν Vespa παραγωγής”, αλλά και τη δύναμή του κινητήρα στις υψηλότερες στροφές.

Το βασικό πρόβλημα του ήταν πάντως οι ανωμαλίες της Αutostrada και ειδικά μια μεγάλη “καμπούρα” κάπου στη διαδρομή, που η Siluro απογειωνόταν και έμενε για λίγο στον αέρα, με ταχύτητα πάνω από 130 χιλιόμετρα την ώρα! Το πρόβλημα βέβαια δεν ήταν η πτήση, αλλά η προσγείωση, κι εδώ αναλογιστείτε ότι η Siluro δεν θα διέθετε και καμιά καλή οδική συμπεριφορά… 10άρηδες τροχούς φορούσε και οι αναρτήσεις του ήταν πρωτόγονες.


Vespa8.jpg
Vespa8.jpg (29.05 KiB) 1357 προβολές


Η τελική ταχύτητα που καταγράφηκε σε μια από τις προσπάθειες του Mazzoncini ήταν 174 χ.α.ω, αλλά για τους κριτές της FIM, της διεθνούς ομοσπονδίας μοτοσυκλετισμού που παρακολουθούσαν, σύμφωνα με τους κανονισμούς η ταχύτητα που μετρούσε ήταν ο μέσος όρος του αθροίσματος δύο προσπαθειών, που επιτρεπόταν να κάνει η Vespa Siluro. Έτσι καταγράφηκαν τα 171,2 χιλιόμετρα την ώρα, ταχύτητα, που έτσι κι αλλιώς ήταν ρεκόρ κόσμου όχι μόνο για τα 125 cc, αλλά και τα 175 cc.

Θρίαμβος λοιπόν για την Piaggio τον Φεβρουάριο του ’51, που θα μπορούσε να βάζει στις ρεκλάμες, τις διαφημήσεις της: “το ταχύτερο σκούτερ στον κόσμο”. Όχι για πολύ καιρό όμως. Δυο μόλις μήνες αργότερα, μια ακόμα πιο αεροδυναμική και ομορφότερη κόκκινη Lambretta 125..........

Lambretta1.jpg
Lambretta1.jpg (30.55 KiB) 1357 προβολές


Lambretta2.jpg
Lambretta2.jpg (24.13 KiB) 1357 προβολές


..........έσπασε και πάλι το παγκόσμιο ρεκόρ με 190 χ.α.ω και μέχρι τον Αύγουστο το είχε βελτιώσει στα 200 χιλιόμετρα την ώρα!
Αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία!


Από το Scooter net.

:-)
peace - unity - love and have some off road fun!!!
Άβαταρ μέλους
TAKIS L.
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 7198
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 18, 2010 9:44 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς
Λάστιχα: Malatesta Cobra
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: Mad-KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O...γειά σας σύντροφοι
Name: ΤΑΚΗΣ Λ.

Re: VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Κυρ Δεκ 15, 2013 1:34 pm

Επαναστατικές κατασκευές ναι, και βέσπες όχι 8)
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Κυρ Δεκ 15, 2013 6:07 pm

:shock: :shock: :shock: :shock: Πως?????????????????? :pws: :pws: :pws: :pws: :pws: :pws: :pws: :mrgreen: όντως πύραυλοι ναι, βέσπες όχι............... :ugeek: ωραίο θέμα πάντως ;-)
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

Re: VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό gv2000 » Κυρ Δεκ 15, 2013 6:14 pm

αυτά βλέπει ο kaliakoudas και γελάει!! :lol: :lol: :lol: :lol:

πάντως εξαιρετικό επίτευγμα για την εποχή και για τα κυβικά της!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
thank you for the memories GV2000 ! ... I mean it!
(2004-2017)
Άβαταρ μέλους
gv2000
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 7274
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 12, 2008 1:15 pm
Λάστιχα: 235/70/16
Suspension: custom
cb: Ναι
Name: Παναγιώτης

Re: VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό Vasilis » Κυρ Δεκ 15, 2013 9:19 pm

Πολύ μπροστά για την εποχή τους! :eek: :clap: :clap: :clap:
ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΩΡΑΙΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
Άβαταρ μέλους
Vasilis
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 10713
Εγγραφή: Δευτ Σεπ 08, 2008 3:23 pm
Τοποθεσία: ΛΟΥΤΡΑΚΙ/ΚΙΑΤΟ
cb: Όχι
Aka: Ρουλετακιας-Ζαρακιας-Texakias
Name: ΒΑΣΙΛΗΣ

Re: VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό char » Κυρ Δεκ 15, 2013 10:19 pm

Μην το ξεχνάμε! Μιλάμε για το 1951!!! :shock:

Απίστευτο!
Τεχνολογία αιχμής, χωρίς καλαμπούρια!!! :clap: :clap: :clap:
"We have two lives.
The second begins when we realise we only have one."

                  Comfucius
Άβαταρ μέλους
char
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 10653
Εγγραφή: Τρί Απρ 28, 2009 11:52 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Λάστιχα: BF Goodrich T/A KO2
Διάσταση ελαστικών: 215/70-16
Suspension: Mad, Bilstein
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Τσάρος ή Γριά....
Name: Νίκος

Re: VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό hlias » Κυρ Δεκ 15, 2013 11:33 pm

ξερεις απο βεσπα????????????????? :-) φοβερο :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
οτι δε πιστευεις δε σημαινει οτι δεν υπαρχει
Άβαταρ μέλους
hlias
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8330
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 27, 2008 6:08 pm
Τοποθεσία: ιλιον
Λάστιχα: Hankook dynapro
Διάσταση ελαστικών: 225/75/16
Suspension: MAD+Rancho+αποστατες
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Ηλιας

Re: VESPA SILURO 1951, ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Δημοσίευσηαπό panoshm » Κυρ Δεκ 15, 2013 11:34 pm

Φοβερό!!! Δεκαετίες "μπροστά" το μυαλό των μηχανικών αυτών.... :clap: :clap:
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30478
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος


Επιστροφή στο Παρουσιάσεις οχημάτων

antonis1627 Πέμ Μάιος 09, 2024 1:23 pm Τετάρτη 15-5-2024 το καφεδάκι μας στην
arahova Πέμ Μάιος 09, 2024 9:43 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Μάιος 09, 2024 6:13 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Μάιος 08, 2024 7:26 pm Καλησπέρα σας.
antonis1627 Τετ Μάιος 08, 2024 6:17 am Καλημέρα σας.
Γιώργος Κατσαμάκας Τρί Μάιος 07, 2024 10:03 pm Χριστός Ανέστη χρόνια πολλά
antonis1627 Τρί Μάιος 07, 2024 10:25 am Πέντε και σήμερα μέχρι την Κυριακή 12-5-2024 για τα 16α γενέθλια του VITARAclub στην
antonis1627 Τρί Μάιος 07, 2024 7:06 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Μάιος 06, 2024 5:00 pm Χριστός Ανέστη και καλή εβδομάδα.
nikos marathonitis Δευτ Μάιος 06, 2024 3:13 pm Χρόνια πολλά με υγεία και ευτυχία σε όλους!Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες
antonis1627 Δευτ Μάιος 06, 2024 7:14 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
Tzivitzonis Κυρ Μάιος 05, 2024 2:52 pm Καλοκαιρινή κολεξιόν :idea:
arahova Κυρ Μάιος 05, 2024 9:30 am Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά σε όλους.
antonis1627 Κυρ Μάιος 05, 2024 7:05 am Καλήμερα σας.Χρόνια πολλά Χριστός Ανέστη.
Tzivitzonis Σάβ Μάιος 04, 2024 10:21 pm ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!! ΕΙΡΗΝΗ& ΑΓΑΠΗ!!
arahova Σάβ Μάιος 04, 2024 9:15 am Καλημέρα και καλή Ανάσταση σε όλους.
Διοματάρης Σάβ Μάιος 04, 2024 8:49 am Καλημέρα σας κύριοι και καλή Ανάσταση να έχουμε
antonis1627 Σάβ Μάιος 04, 2024 7:32 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.Χρόνια πολλά καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα.
west.side7 Παρ Μάιος 03, 2024 11:59 am Καλημέρα σε όλους! Χρόνια πολλά με υγεία!
P GV O9 Παρ Μάιος 03, 2024 9:47 am Καλημέρα και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!
antonis1627 Παρ Μάιος 03, 2024 7:06 am Καλημέρα σας Χρόνια πολλά.
antonis1627 Πέμ Μάιος 02, 2024 4:59 pm Κυριακή 12-5-2024 τα 16α γενέθλια του VITARAclub στην
arahova Πέμ Μάιος 02, 2024 3:12 pm Καλησπέρα σε όλους.
gi@nn@kis Πέμ Μάιος 02, 2024 9:01 am καλημερα !!!
Διοματάρης Πέμ Μάιος 02, 2024 8:03 am Καλημέρα σας
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης