AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Ο πολλαπλασιαστής είναι από τα εξαρτήματα που συχνά αποτελούν αιτία εισόδου ενός αυτοκινήτου στο συνεργείο.
Ο ρόλος του πολλαπλασιαστή είναι να πολλαπλασιάζει την τάση από τα 12 βολτ, που είναι η τάση της μπαταρίας, στα 10.000 έως 60.000 βολτ που απαιτούνται για τον σπινθήρα ενός σύγχρονου κινητήρα αυτοκινήτου.
Ο πολλαπλασιαστής αποτελείτε από έναν πυρήνα από φύλλα μαλακού σιδήρου, γύρω από τον οποίο τυλίγονται δύο πηνία: το πρωτεύων και το δευτερεύων.
Το πρωτεύων πηνίο έχει μερικές εκατοντάδες σπείρες σύρματος ενώ το δευτερεύων μερικές χιλιάδες (15000 έως 30000) χάλκινες σπείρες.
Το σύρμα του πρωτεύοντος είναι παχύ και έχει διατομή της τάξης του μισού χιλιοστού, ενώ το σύρμα του δευτερεύοντος είναι λεπτό με διατομή 1/100 του χιλιοστού. Γύρω από τον πυρήνα τοποθετείτε πρώτα το δευτερεύων και εξωτερικά το πρωτεύων.
Ένας ελαττωματικός πολλαπλασιαστής μπορεί να κάνει τον κινητήρα να μην εκκινεί, να ρετάρει, να μην έχει απόδοση, ή να ακούγονται χαρακτηριστικά σκασίματα.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα την βλάβη ενός πολλαπλασιαστή την αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλος του κινητήρα, και ανάβει το λαμπάκι του check engine.
Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου υπάρχει μια αναμενόμενη φθορά.
Η διάρκεια ζωής των πολλαπλασιαστών κυμαίνετε μεταξύ 60000 και 80000 χιλιομέτρων, αν και ένα σύνολο παραγόντων μπορεί να κάνουν έναν πολλαπλασιαστή να χαλάσει νωρίτερα.
Εσωτερικά βραχυκυκλώματα προκαλούν υπερθέρμανση, σε θερμοκρασίες πάνω από 150c η φθορά δεν είναι επισκευάσιμη, ελαττωματικά μπουζί ή μπουζοκαλώδια καθώς και μια ελαττωματική μπαταρία έχουν σαν αποτέλεσμα μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης του πολλαπλασιαστή και μπορούν να του προκαλέσουν βλάβη.
Νερό ή υγρασία στη φίσα δημιουργεί ηλεκτρικά προβλήματα με διαφοροποίηση της ωμικής αντίστασης.
Σε ακραίες υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, ιδιαίτερα σε χωνευτούς πολλαπλασιαστές μπορεί να μειωθεί η διάρκεια ζωής τους.
Ισχυροί κραδασμοί που προέρχονται από διάφορες αιτίες, μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στους πολλαπλασιαστές.
ΤΥΠΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΩΝ
Κυλινδρικός
Υπάρχουν από την εποχή που στα αυτοκίνητα υπήρχαν πλατίνες.
Διπλού σπινθήρα
Συστήματα πολλαπλασιαστών
Χωνευτός
πηγή: ngk Europe
wiki
technical book