AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Πολλές φορές έχει γίνει λόγος εδώ στο club μας για το E.S.P, και πολλές φορές έχει γίνει και λόγος αντιπαραθέσεων μεταξύ ngvάκιδων και gvάκιδων, πάντα στα πλαίσια της πλακίτσας που κάνουμε μεταξύ μας.
Ας το γνωρίσουμε λοιπόν λίγο πιο καλά,για αρχή να δούμε τι σημαίνουν τα αρχικά E.S.P Electronic Stability Programme ή Electronic Stability Control.
Ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας λοιπόν που η πρώτη φορά πων τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο ήταν το 1995 από την Mercedes(σχετικά πρόσφατα) αλλά οι μηχανικοί της μαζί με αυτούς από την Bosch είχαν ξεκινήσει από το 1987 της μελέτες.
Αρχή όλων βέβαια το γνωστό μας A.B.S anti block system, πάνω σε αυτό ¨χτίστηκαν¨ όλα αυτά τα συστήματα ασφαλείας που έχουμε στα αυτοκίνητα μας σήμερα T.C.S--E.S.P-και αρκετά άλλα που κάθε εταιρία τα ονομάζει διαφορετικά.
Για να γίνει πιο κατανοητή η λειτουργία του δείτε παρακάτω την φωτογραφία με τα εξαρτήματα και τους αισθητήρες του συστήματος,τα περισσότερα υπάρχουν βέβαια για την λειτουργία του A.B.S.
Οι επιπλέον αισθητήρες για την λειτουργία του esp είναι: ο αισθητήρας γωνίας τιμονιού (μετράει πόσες μοίρες έχουμε στρίψει το τιμόνι δεξιά ή αριστερά).
Αισθητήρας γωνίας στροφής του οχήματος,αισθητήρας πλευρικής και γωνιακής επιτάχυνσης,αισθητήρας επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα όλοι αυτοί οι αισθητήρες εκτός του αισθητήρα γωνίας τιμονιού,βρίσκονται σε ένα εξάρτημα που ονομάζετε yaw rate sensor.
Όλοι οι αισθητήρες ελέγχονται από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα που επεξεργάζεται τα δεδομένα τους,συγκρίνοντας τα με της εντολές του οδηγού περίπου 25 φορές το δευτερόλεπτο,αν υπάρχει απόκλιση μεταξύ πορείας και εντολής του οδηγού το σύστημα ενεργοποιεί την μονάδα του abs και φρενάρη τον κατάλληλο τροχό/τροχούς,επίσης κόβει ροπή από τον κινητήρα μέσο του εγκεφάλου του,έως ότου σταθεροποιήσει το όχημα και βοηθήσει τον οδηγό να το επαναφέρει εντός πορείας.
ΠΡΟΣΟΧΗ κανένα σύστημα ασφαλείας δεν είναι ικανό να νικήσει τους νόμους της φυσικής,για αυτό φίλοι μου προσοχή στον τρόπο που οδηγούμε.
πηγή: τεχνικό σεμινάριο
wikipedia