AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Αμεση απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη, θέσπιση αντικινήτρων για τα παλαιά οχήματα και κινήτρων για απόσυρση ώστε να μπορέσει να ανακάμψει ο κλάδος μετά τη λήξη του προσωρινού μέτρου μείωσης κατά 50% του Τέλους Ταξινόμησης, προτείνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, στελέχη από το υπουργείο Οικονομίας όσο και από το ΥΠΕΧΩΔΕ εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας αρχές Σεπτεμβρίου, με τις επίσημες ανακοινώσεις να πραγματοποιηθούν στην 74η Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, καθώς όπως φαίνεται έχουν πειστεί πως το συγκεκριμένο μέτρο θα βοηθήσει στην ανάκαμψη του κλάδου και θα προσφέρει τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια, το περιβάλλον αλλά και στους καταναλωτές, σε συνδυασμό πάντα με το περιβαλλοντικό Τέλος, όπως επίσης και με τα κίνητρα απόσυρσης χωρίς δημοσιονομικό κόστος!
Τα επιχειρήματα
Ο ΣΕΑΑ, πάντως, για να ισχυροποιήσει το αίτημά του για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη παρουσίασε κάποια συγκριτικά στοιχεία της χώρας μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ε.Ε., βάσει των οποίων:
Το 53% των νεοεισερχόμενων Ι.Χ. στην Ε.Ε. είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ στην Ελλάδα 3,5%.
Τα σύγχρονα επιβατικά με κινητήρες πετρελαίου παρουσιάζουν μηδενικές εκπομπές σωματιδίων (0,005 γρ./χλμ.) σε σχέση με τα παλαιότερα (0,118 γρ./χλμ.).
Η μείωση της κατανάλωσης και άρα το όφελος για τον καταναλωτή αντιστοιχεί σε 25%-30%.
Το 60% των εκπομπών σωματιδίων οφείλεται στις οδικές μεταφορές και ειδικά στα παλιά βαρέα οχήματα.
Η παραγωγή βενζινοκίνητων ελαφρών φορτηγών έχει σχεδόν σταματήσει, με αποτέλεσμα να υπάρχει ζήτημα ανταγωνισμού πλέον στη συγκεκριμένη αγορά.
Οι παραγγελίες...
Αρκετοί εισαγωγείς μετά την επιβολή επιπλέον φόρου στα οχήματα με μεγάλο κυβισμό σταματούν σταδιακά τις μεγάλες παραγγελίες των βενζινοκίνητων Ι.Χ. και παραγγέλνουν πλέον πετρελαιοκίνητα, παρά το γεγονός πως ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα επίσημα από την κυβέρνηση, καθώς είναι εμφανής η τάση απομάκρυνσης των υποψήφιων αγοραστών από τα δαπανηρά βενζινοκίνητα οχήματα.
Οι θέσεις του ΣΕΑΑ
Ανάσα ζωής για τον κλάδο του αυτοκινήτου που απασχολεί περισσότερους από 70.000 εργαζόμενους αποτέλεσε, σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η προσωρινή μείωση του Τέλους Ταξινόμησης κατά 50%, καθώς η πτώση των πωλήσεων στην αγορά Ι.Χ. από 36% που ήταν στο πεντάμηνο έπεσε τον Μάιο και τον Ιούνιο στο μόλις 4% έναντι 5% στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η μείωση του Τέλους Ταξινόμησης, σύμφωνα με τη μελέτη του ΣΕΑΑ, όχι μόνο δεν μείωσε, αντίθετα αύξησε σημαντικά τα δημοσιονομικά έσοδα το περασμένο δίμηνο. Σύμφωνα, με στοιχεία του Συνδέσμου, προκύπτει πως το πρώτο τρίμηνο τα σχετικά έσοδα του κράτους από τα Ι.Χ. κυμαίνονταν σε 98,5 εκατ. ευρώ μηνιαίως, ενώ το τελευταίο δίμηνο τα συγκεκριμένα έσοδα αυξήθηκαν κατά 14 εκατομμύρια ευρώ, ξεπερνώντας τα 112,7 εκατομμύρια ευρώ το μήνα. Ο ΣΕΑΑ, επίσης, για την ουσιαστικότερη ανάκαμψη του κλάδου προτείνει:
Την παράταση ή κατάργηση του Τέλους Ταξινόμησης στα Ι.Χ.
Τη δημιουργία ενός συστήματος ετήσιου Τέλους που δεν θα βασίζεται στον κυβισμό αλλά στους εκπεμπόμενους ρύπους.
Απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης.
Θέσπιση αντικινήτρων για τα παλιά Ι.Χ. και πριμοδότηση στα «καθαρά» αυτοκίνητα.
«Τσουχτερά» αντικίνητρα
Το πρόγραμμα απόσυρσης που προτείνει ο ΣΕΑΑ, σύμφωνα με τη μονάδα παρακολούθησης και ανάλυσης της αγοράς Ι.Χ. από το Ι.Ο.Β.Ε., περιλαμβάνει αρκετά υψηλούς περιβαλλοντικούς φόρους για τα συμβατικά αυτοκίνητα, αλλά και τα καταλυτικά 1ης γενιάς (Euro I), καθώς επίσης και για τα οχήματα με κινητήρες Euro II.
Ειδικότερα προτείνουν την επιβολή περιβαλλοντικού φόρου που θα είναι ίσος με το 50% των Τελών Κυκλοφορίας για οχήματα συμβατικά και Euro I για το 2010 και ίσος με το 25% των Τελών Κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. με κινητήρες Euro II.
Ωστόσο, για το 2011 προτείνουν ο φόρος είναι ίσος με τα Τέλη Κυκλοφορίας στα Ι.Χ. με συμβατικούς κινητήρες και Euro I και ίσος με το 50% των Τελών Κυκλοφορίας για τα οχήματα Euro II.
Σημαντικά κίνητρα
Σημαντικά καταγράφονται τα οφέλη για τους καταναλωτές στην έκθεση του ΙΟΒΕ για την αγορά Ι.Χ. αν επιδοτηθεί η απόσυρση παλαιών Ι.Χ. με ή χωρίς αντικατάσταση με κάποιο άλλο καινούριο.
Ειδικότερα, η επιδότηση χωρίς αντικατάσταση κυμαίνεται από 400 έως 800 ευρώ, ενώ η επιδότηση με αντικατάσταση περιλαμβάνει μείωση του Τέλους Ταξινόμησης έως και 100% για οχήματα έως 1.357 κ.εκ. και μείωση κατά 50% στα Ι.Χ. από 1.358 κ.εκ. και άνω.
πηγη: imerisia.gr