Κίνηση με φυσικό αέριο

Ερωτήσεις, κιτ, προβλήματα κι ό,τι αφορά την υγραεριοκίνηση.

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό Ex.kostas » Κυρ Αύγ 25, 2013 1:17 pm

libero έγραψε:Βασικά από ότι ξέρω οι αλλαγές έχουν να κάνουν μόνο με τη μπεκιέρα και τον πνεύμονα γιατί έχει διαφορά στον ψεκασμό και διαφορετικές θερμοκρασίες εξάτμισης ή κάτι τέτοιο. Μου το είχε πει ένας πρατηριούχος κάποιας ηλικίας και από ότι κατάλαβα ψαγμένος...βέβαια και ολίγον τι... λαμογιστάν(από ότι έχω ακούσει) αλλά όπως και να έχει ήταν από τους πρώτους αν όχι ο πρώτος που ασχολήθηκε με υγραέριο στην περιοχή και τότε, πάνω στο ξεκίνημα, μου είχε πει ότι σκόπευε να βάλει και φυσικό αέριο.

έχει και διαφορά στη δεξαμενή γιατί το ένα είναι σε υγρή μορφή και η πίεση στα 8 bar και το φυσικό αέριο είναι σε αέρια μορφή και πίεση στα 200 bar .
SV1SAW
Άβαταρ μέλους
Ex.kostas
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1292
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 24, 2010 5:52 pm
Τοποθεσία: Ν.ΦΙΛΟΘΕΗ
Λάστιχα: MAXXIS MUD
Διάσταση ελαστικών: 245/70/16
Suspension: Custom 4"
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Κώστας

Re: Υγραέριο (LPG)-Τι έβαλα, πόσο και που;;

Δημοσίευσηαπό gi@nn@kis » Παρ Φεβ 21, 2014 10:01 am

Τι λετε ??? :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: Εικόνα
:ngv:
Άβαταρ μέλους
gi@nn@kis
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 4545
Εγγραφή: Παρ Μάιος 01, 2009 7:06 pm
Λάστιχα: yoko A/T-s
Διάσταση ελαστικών: 225/65-17
Suspension: μαμά
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιάννης

Re: Υγραέριο (LPG)-Τι έβαλα, πόσο και που;;

Δημοσίευσηαπό mitsubae » Παρ Φεβ 21, 2014 11:25 am

Τιμή φυσικού αερίου είναι αυτή????? :eek: :eek: :eek:
...στου βούρκου μέσα τα νερα ποια γλώσσα μου μιλάνε
αυτοί που μου ζητάνε να χαμηλώσω τα φτερά....
Άβαταρ μέλους
mitsubae
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 629
Εγγραφή: Τρί Οκτ 29, 2013 12:54 pm
Τοποθεσία: Όπου έχει δουλειά...
Λάστιχα: Michelin Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 195/80/15
Suspension: Ελατήρια από GV
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: mitsubae
Name: Δημήτρης

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Παρ Φεβ 21, 2014 8:19 pm

Οι παραπάνω 2 δημοσιεύσεις αποκόπηκαν από και μεταφέρθηκαν καθότι το θέμα δεν είναι το πλέον κατάλληλο για τη συζήτηση περί φυσικού αερίου (CNG) κίνησης. ;-)
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 37837
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό gv2000 » Παρ Φεβ 21, 2014 9:38 pm

ρε Γιαννάκη πρέπει να αποκτήσεις nickname .... :lol: ;-)
λοιπόν στο θέμα μας τώρα!
δώσε καμιά λεπτομέρεια γιατί ακόμα δεν έβαλα το lpg θα το γυρίσω σε cng!! :lol: :lol: :lol: :doh: :doh:
thank you for the memories GV2000 ! ... I mean it!
(2004-2017)
Άβαταρ μέλους
gv2000
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 7274
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 12, 2008 1:15 pm
Λάστιχα: 235/70/16
Suspension: custom
cb: Ναι
Name: Παναγιώτης

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό libero » Παρ Φεβ 21, 2014 11:48 pm

mitsubae78 έγραψε:Τιμή φυσικού αερίου είναι αυτή????? :eek: :eek: :eek:


Δεν το κατέχω το θέμα με τιμή φυσικού αερίου αλλά πρόσεξα ότι λέει 0,982 ευρώπουλα /ΚΙΛΟ. Το οποίο διαφέρει πάρα πολύ από το λίτρο όταν πρόκειται για τέτοιου είδους κάυσιμο. Μήπως θα έπρεπε πρώτα να δούμε την αναλογία; Θέλω να πω, το lpg εμείς εδώ στη Δράμα τουλάχιστον, το πληρώνουμε περίπου σε αυτή τη τιμή +- 2 λεπτά(όταν βάζουμε lpg στην Ελλάδα γιατί κοιτάμε γενικώς μόλις βολέψει να πεταχτούμε μέχρι τους γείτονες τους βούλγαρους που το έχουν 63 λεπτά και να σώσουμε την τσέπη μας). Αν όμως 1κιλό cng είναι περισσότερο είτε σε όγκο είτε σε απόδοση από το lpg τότε θα είναι αρκετά διαφορετικά τα πράγματα. Έχει κανείς πληροφορίες;
libero
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 347
Εγγραφή: Παρ Απρ 01, 2011 10:36 am
Τοποθεσία: Δράμα
cb: Όχι
Name: Lefteris

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό Kalavritara » Σάβ Φεβ 22, 2014 12:02 am

ΑΟΙ ΤΗΝ VIKIPEDIA:

Χημική σύσταση[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Βασικό συστατικό του φυσικού αερίου είναι το μεθάνιο, συνυπάρχουν όμως σε αυτό και σημαντικές ποσότητες αιθανίου, προπανίου και βουτανίου, καθώς και διοξείδιο του άνθρακα, άζωτο, υδρογόνο, ήλιο και υδρόθειο.
Συστατικά % κατά όγκο σύσταση
Μεθάνιο (CH4) 70-90
Αιθάνιο (C2H6) 5-15
Προπάνιο (C3H8) και Βουτάνιο (C4H10) < 5
CO2, N2, H2S, κτλ. μικρότερες ποσότητες
Το φυσικό αέριο που είναι απαλλαγμένο από τους υδρογονάνθρακες πέραν του μεθανίου, δηλαδή το καθαρό μεθάνιο, συχνά αποκαλείται και ξηρό φυσικό αέριο. Αντίστοιχα, το φυσικό αέριο που συμπεριλαμβάνει και άλλους υδρογονάνθρακες εκτός από το μεθάνιο, αποκαλείται και υγρό φυσικό αέριο.
Ιδιότητες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το φυσικό αέριο είναι άχρωμο και άοσμο. Η χαρακτηριστική του οσμή δίνεται τεχνικά ώστε να γίνεται αντιληπτό σε τυχόν διαρροές. Ανήκει στη δεύτερη οικογένεια των αέριων καυσίμων. Είναι ελαφρύτερο από τον αέρα: έχει ειδικό βάρος ίσο με 0,59.
Η καύση του φυσικού αερίου, σε σχέση με αυτή άλλων καυσίμων όπως ο γαιάνθρακας ή το λάδι, έχει λιγότερο επιβλαβείς συνέπειες για το περιβάλλον. Παράγει, για παράδειγμα, μικρότερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα για κάθε μονάδα παραγόμενης ενέργειας.
Ιστορικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Η άσφαλτος και τα βιτουμένια, τα πιο παλιά γνωστά προϊόντα του πετρελαίου, όπως και ενδείξεις για διαρροές φυσικού αερίου πρωτοβρέθηκαν μεταξύ 6000 και 2000 π.Χ. στην περιοχή που σήμερα βρίσκεται το Ιράν. Η χρήση του φυσικού αερίου αναφέρεται στην Κίνα το 900 π.Χ. περίπου, όπου ανοίχθηκαν γύρω στα 900-1100 φρέατα και το αέριο μεταφερόταν με αγωγούς από μπαμπού.
Στην Ευρώπη αυτές οι επιτεύξεις ήταν άγνωστες και το φυσικό αέριο δεν ανακαλύφθηκε παρά το 1659 στην Αγγλία. Το αέριο από απόσταξη ανθράκων ανακαλύφθηκε το 1670 και άρχισε να χρησιμοποιείται το 1790, γιατί ήταν πιο εύκολη η μεταφορά, η αποθήκευση και η χρησιμοποίησή του στις μηχανές εσωτερικής καύσεως και στον φωτισμό δρόμων και σπιτιών. Το 1821 η πόλη Φριντόνια (Fredonia) στην περιφέρεια της Νέας Υόρκης φωτιζόταν με φυσικό αέριο. Αλλά η χρησιμοποίηση του φυσικού αερίου εξακολουθούσε να είναι περιορισμένη, γιατί δεν υπήρχε τρόπος μεταφοράς του σε μεγάλες αποστάσεις και επί έναν αιώνα το φυσικό αέριο παρέμεινε στο περιθώριο της βιομηχανικής εξέλιξης, που βασίστηκε στον άνθρακα, το πετρέλαιο και τον ηλεκτρισμό.
Η μέθοδος μεταφοράς φυσικού αερίου με αγωγούς αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1920 και αποτέλεσε ένα σημαντικό στάδιο στη χρήση του αερίου. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ακολούθησε μια περίοδος τεράστιας κατανάλωσης, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Το 1960 η παγκόσμια παραγωγή φυσικού αερίου ήταν 470 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα και το 1979 ήταν 1,459 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Το 1950 το φυσικό αέριο αποτελούσε το 12% της καταναλισκόμενης παγκοσμίως ενέργειας, ένα ποσοστό που αυξήθηκε σε 14,6% το 1960 και σε 25% το 1980. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ) η κατανάλωση φυσικού αερίου θα υπερβεί την κατανάλωση άνθρακα το 2010 και το φυσικό αέριο θα καλύπτει το 1/4 των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών το 2030.
Εξαγωγή και μεταφορά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το φυσικό αέριο είναι καύσιμο και πρώτη ύλη της χημικής βιομηχανίας. Εξορύσσεται από υπόγειες κοιλότητες στις οποίες βρίσκεται υπό υψηλή πίεση. Σε αυτές τις κοιλότητες το φυσικό αέριο σχηματίστηκε με τρόπο παρόμοιο με τον τρόπο σχηματισμού του πετρελαίου. Μεταφέρεται προς τους τόπους όπου πρόκειται να χρησιμοποιηθεί όπως είναι, χωρίς την ανάγκη περαιτέρω επεξεργασίας.


Οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή φυσικού αερίου (με καφέ χρώμα οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή, ακολουθούν αυτές που σημειώνονται με κόκκινο χρώμα)
Τα κοιτάσματα φυσικού αερίου βρίσκονται συνήθως μακριά από τα κύρια κέντρα καταναλώσεως· συνεπώς πρέπει να μεταφερθεί, αν και οι βιομηχανίες χημικής επεξεργασίας είναι συχνα εγκατεστημένες στην περιοχή της παραγωγής. Η μεταφορά του φυσικού αερίου εξαρτάται από την κατάστασή του. Σε αέρια κατάσταση μεταφέρεται με αγωγούς υπό υψηλή πίεση, ενώ σε υγρή κατάσταση μεταφέρεται με πλοία.
Οι μεγάλοι αγωγοί υψηλής πίεσης καθιστούν δυνατή τη μεταφορά του αερίου σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων. Παραδείγματα τέτοιων αγωγών είναι οι αγωγοί της Βόρειας Αμερικής, που εκτείνονται από το Τέξας και τη Λουιζιάνα μέχρι τη βορειοανατολική ακτή και από την Αλμπέρτα ως τον Ατλαντικό. Αγωγοί επίσης εκτείνονται από τη Σιβηρία μέχρι την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη. Οι έρευνες για πετρέλαιο έχουν αποκαλύψει την ύπαρξη μεγάλων κοιτασμάτων αερίου στην Αφρική, Μέση Ανατολή, Αλάσκα και αλλού. Η μεταφορά από τέτοιες περιοχές γίνεται με πλοία. Το αέριο υγροποιείται στους -160 βαθμούς Κελσίου και μεταφέρεται, όπως το πετρέλαιο, με δεξαμενόπλοια ειδικά κατασκευασμένα για τον σκοπό αυτό. Ένα κυβικό μέτρο υγρού φυσικού αερίου αντιστοιχεί σε 600 κυβικά μέτρα αερίου σε ατμοσφαιρική πίεση. Το ειδικό βάρος του υγρού αερίου είναι σχετικά χαμηλό (περίπου 0,55).
Η Ελλάδα προμηθεύεται φυσικό αέριο από την Ρωσία και την Αλγερία.
Χρήσεις φυσικού αερίου[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

- Αποτελεί βασική πηγή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
- Χρησιμοποιείται στην παραγωγή υδρογόνου.
- Καύσιμο οχημάτων (οικολογικά οχήματα). Το 2005, οι χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό οικολογικών οχημάτων ήταν η Αργεντινή, η Βραζιλία, το Πακιστάν, η Ιταλία, το Ιράν και οι Η.Π.Α.. Γίνονται, επίσης, προσπάθειες για χρήση του και στην αεροπορία.
- Οικιακή χρήση (μαγειρική, θέρμανση κ.α.)
- Άλλες χρήσεις (παραγωγή γυαλιού, υφασμάτων, ατσαλιού, πλαστικών, ειδών χρωματισμού και άλλων προϊόντων)
Το φυσικό αέριο στον βιομηχανικό τομέα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Τα χαρακτηριστικά του φυσικού αερίου που ευνοούν τη χρήση του στον βιομηχανικό τομέα είναι κυρίως τα εξής:
- Είναι εφικτή η συνεχής παροχή καυσίμου. Κάτι τέτοιο εξασφαλίζει απρόσκοπτη λειτουργία και αποδεσμεύει κεφάλαια που σε άλλες περιπτώσεις απαιτούνται για τη διατήρηση αποθεμάτων και αποθηκευτικών χώρων
- Έχει μειωμένες, σε σχέση με άλλα καύσιμα, εκπομπές ρύπων. Έτσι η χρήση του συμβάλλει στο καθαρότερο περιβάλλον και στην καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου
- Έχει μειωμένο λειτουργικό κόστος διαχείρισης καυσίμου και συντήρησης
- Αυξημένη ενεργειακή απόδοση και οικονομία
- Βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων
- Ευχέρεια χειρισμού και ελέγχου
- Αποκέντρωση θερμικών χρήσεων
Πλεονεκτήματα Φυσικού Αερίου έναντι των συμβατικών υγρών καυσίμων[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Η χημική σύσταση του φυσικού αερίου (και των ομοειδών του) καθώς και η σύσταση των καυσαερίων του, συνιστούν δυο συνθήκες με υψηλό ενδιαφέρον από την σκοπιά της λειτουργίας με υψηλό βαθμό απόδοσης και της εξοικονόμησης ενέργειας ιδίως στις οικιακές εφαρμογές:
- Εξαιτίας της απουσίας προσμίξεων επιβαρυντικών για τα μέρη των συσκευών και των εγκαταστάσεων (καυστήρες, θάλαμοι καύσης, απαγωγή καυσαερίων κλπ), είναι απολύτως εφικτή η διατήρηση σταθερού βαθμού απόδοσης για ιδιαίτερα μεγάλες περιόδους.
- Επειδή τα προϊόντα της καύσης του φυσικού αερίου αποτελούνται κυρίως από νερό (υδρατμούς), καθίσταται εύκολα δυνατή η αξιοποίηση της λανθάνουσας θερμότητας των καυσαερίων (διαδικασία συμπύκνωσης), με αποτέλεσμα την αύξηση (πάνω από 20%) της ωφέλιμης θερμότητας που λαμβάνεται από δεδομένη ποσότητα καυσίμου - σημαντικό πλεονέκτημα για τον τελικό καταναλωτή αφού μπορεί να εξυπηρετήσει την εγκατάστασή του με λιγότερο καύσιμο.
"Vitara 1.6 1997 16v και New Vitara 1600 Diesel Allgrip Auto , παππούς και εγγονός στο ίδιο garage "
Άβαταρ μέλους
Kalavritara
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6919
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 02, 2012 1:15 am
Τοποθεσία: Στο βουνό περιμένοντας τα χιόνια
Λάστιχα: Viking
Διάσταση ελαστικών: 215/55/17
Suspension: normal
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Takis

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό Kalavritara » Σάβ Φεβ 22, 2014 12:07 am

Με ειδικό βάρος του Φυσικού Αερίου 0,59 σημαίνει ότι στο κιλό βγαίνει 1,695 λίτρα άρα με τιμή πώλησης κάτω από 1€/κιλό βγαίνει να είναι ΠΟΛΥ φτηνότερο από το υγραέριο ;-) :!: :!: :!:
"Vitara 1.6 1997 16v και New Vitara 1600 Diesel Allgrip Auto , παππούς και εγγονός στο ίδιο garage "
Άβαταρ μέλους
Kalavritara
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6919
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 02, 2012 1:15 am
Τοποθεσία: Στο βουνό περιμένοντας τα χιόνια
Λάστιχα: Viking
Διάσταση ελαστικών: 215/55/17
Suspension: normal
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Takis

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό mitsubae » Σάβ Φεβ 22, 2014 12:11 am

gi@nn@kis έγραψε:Τα νούμερα λοιπόν λένε ότι ένα ΙΧ αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο έχει όφελος γύρω στο 67% απ' ότι αν χρησιμοποιούσε βενζίνη, 59% έναντι του ντίζελ, και 31% έναντι του υγραερίου.

Κι αυτό καθώς στην Ελλάδα της πανάκριβης βενζίνης, η τιμή της κυμαίνεται κατά μέσον όρο στα 1,68 ευρώ το λίτρο. Για να κάνετε τη σύγκριση με το φυσικό αέριο κίνησης, θα πρέπει να μετατρέψετε την τρέχουσα τιμή του τελευταίου σε λίτρα. Το συγκεκριμένο καύσιμο πωλείται σε κιλά, και ένα κιλό φυσικού αερίου ισούται με 1,77 λίτρα. Σύμφωνα λοιπόν με την ιστοσελίδα της ΔΕΠΑ (http://www.depa.gr/) ένα κιλό φυσικό αέριο κοστίζει σήμερα 0,976 ευρώ (μαζί με το ΦΠΑ). Αρα, μετατρέποντας το σε λίτρα, προκύπτει μια τιμή γύρω στα 0,55 ευρώ.


Έχει δίκιο ο φίλος libero....στο πρώτο post αυτού του θέματος λύνονται πολλές απορίες!
...στου βούρκου μέσα τα νερα ποια γλώσσα μου μιλάνε
αυτοί που μου ζητάνε να χαμηλώσω τα φτερά....
Άβαταρ μέλους
mitsubae
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 629
Εγγραφή: Τρί Οκτ 29, 2013 12:54 pm
Τοποθεσία: Όπου έχει δουλειά...
Λάστιχα: Michelin Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 195/80/15
Suspension: Ελατήρια από GV
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: mitsubae
Name: Δημήτρης

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Σάβ Φεβ 22, 2014 1:17 am

Καλά αυτά αλλά με το βάρος που θα κουβαλάει το αμάξι πάλι στα ίδια θα κυμανθεί η κατανάλωση, ας μην μιλήσουμε δε και για την απώλεια αρκετών ίππων από τον κινητήρα λόγω της μικρής ''ειδικής δύναμης'' του φυσικού αερίου
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: Κίνηση με υγραέριο

Δημοσίευσηαπό aetos » Σάβ Φεβ 22, 2014 12:09 pm

Νομιζω η παγκοσμια τεχνολογια οδηγειται στην καυση με φυσικο αεριο,που μεσα στο 2014 θα εξαπλωθει και στον Ελλαδικο χωρο με αρκετο οφελος αμφωτερω πλευρων.
Εκτος του vw eco up που ηδη πλεον κυκλοφορει εργοστασιακο CNG στην Ελλαδα,θα αρχισει σιγα σιγα η εγκατασταση σε παλαια αυτ/τα που τηρουν τις προϋποθεσεις (και διατιθενται να χασουν 40 Χ 90 απο τον χωρο αποσκευων τους).
Λιγα λογια για την γνωριμια με το φυσικο αεριο CNG (Compressed Natural Gas)
Μετά την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου από το Υπουργείο Υποδομών που απελευθερώνει την αεριοκίνηση στην Ελλάδα, ανοίγει και τυπικά πλέον ο δρόμος για τη περαιτέρω μείωση στο κόστος χρήσης των οχημάτων.

H χρήση του φυσικού αέριου στην κίνηση, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε παγκόσμια κλίμακα, αφού με βάση πρόσφατες εκτιμήσεις, στην Ευρώπη κυκλοφορούν περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο οχήματα, ενώ σε όλο τον κόσμο ξεπερνούν τα 11 εκατομμύρια.

Στην Ελληνική Επικράτεια, η χρήση του στις μεταφορές είναι γνωστή από το 2001, όταν το αέριο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα λεωφορεία και στα απορριμματοφόρα. Σήμερα η ΔΕΠΑ τροφοδοτεί με συμπιεσμένο αέριο περισσότερα από 600 λεωφορεία ΟΣΥ και 102 απορριμματοφόρα δήμων, η τροφοδοσία των οποίών γίνεται μέσω δύο σταθμών στις περιοχές της Ανθούσας και των Ανω Λιοσίων.

Βασικά Χαρακτηριστικά

Το φυσικό αέριο είναι ένα φυσικό προϊόν που βρίσκεται σε υπόγεια κοιτάσματα της γης. Είναι ένα μίγμα υδρογονανθράκων σε αέρια κατάσταση, αποτελούμενο κυρίως από μεθάνιο.

Έχει υψηλό αντικροτικό βαθμό με 130 οκτάνια, όντας το πλέον κατάλληλο καύσιμο για κινητήρες υψηλής συμπίεσης. Ο μεγάλος αυτός αριθμός οκτανίων δε, αποκλείει τις αυταναφλέξεις.

Κάνει εξαιρετικά καθαρή καύση αλλά σε αντίθεση με το LPG παραμένει σε αέρια μορφή υπό πίεση, κι έτσι δεν μπορεί να αποθηκευθεί σε μεγάλες ποσότητες σε δεξαμενές. Καίγεται πιο αργά από τη βενζίνη και το υγραέριο, κάτι που το κάνει να θεωρείται το πλέον ασφαλές καύσιμο. Σε αυτό συντελεί και η χαμηλή του πυκνότητα που το ωθεί προς τα πάνω σε περίπτωση διαρροής .

Κατανάλωση

To φυσικό αέριο ως μικρομοριακό καύσιμο και εξαιρετικά καθαρό, κάνει πλήρη καύση και προσφέρει μεγαλύτερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση.

ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ CNG
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ : ΒΕΝΖΙΝΑΣ , DIESEL, LPG & CNG

Τιμή

Η οδήγηση με φυσικό αέριο, εξασφαλίζει σημαντική μείωση στο κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο. Χαρακτηριστικό είναι ότι η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη από εκείνη της βενζίνης, 35% από εκείνη του diesel, και 15% ένταντι του υγραερίου, εξασφαλίζοντας ραγδαία εξοικονόμηση χρημάτων σε όποιον το χρησιμοποιεί .

Περιβάλλον

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, η χρήση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, συμβάλει δραματικά στη μείωση των εκπεμπομένων ρύπων,δικαιολογώντας έτσι την ευρεία χρήση του στις αναπτυγμένες και περιβαλλοντικά φιλικές χώρες. Πιο συγκεκριμένα επιτυγχάνει:

Μείωση των εκπομπών μη-μεθανιούχων υδρογονανθράκων μέχρι και 80%
Ελαχιστοποίηση και έως και μηδενισμό των εκπομπών καρκινογόνων αρωματικών και πολυκυκλικών υδρογονανθράκων
Μείωση των εκπομπών ΝΟx μέχρι και 85%
Μείωση των εκπομπών CO περισσότερο από 90%
Μείωση των εκπομπών CO2 μέχρι και 20%
Μείωση του σχηματισμού όζοντος (νέφους) κατά 80-90%
Μείωση των εκπομπών λεπτών σωματιδίων (PM) μέχρι και 99%
Τροφοδοσία

Ένα από τα βασικά προβλήματα που πλήτει την χρήση του φυσικού αερίου στην κίνηση, είναι τό δίκτυο τροφοδοσίας του.

Μέχρι σήμερα, μόνο δύο πρατήρια στην Αττική, είχαν τη δυνατότητα να ανεφοδιάζουν οχημάτα με φυσικό αέριο κίνησης. Αυτά βρίσκονται στις περιοχές των Ανω Λιοσίων και της Ανθούσας ενώ το δεύτερο λειτουργεί και ως πρατήριο λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης.

Μετά την προσφατη αναγγελία της όμως η ΔΕΠΑ, δεσμεύεται να υλοποιήσει σχέδιο επέκτασης του δικτύου της, αποσκοπώντας στην ακόμη ταχύτερη διάδοση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης.

Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάζει να αναπτύξει ένα δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο,ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό,θα τοποθετήσει αντλίες φυσικού αερίου σε 15 ήδη υπάρχοντα πρατήρια στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Ασφάλεια

Η χρήση του φυσικού αερίου έχει διαγράψει μακρά ιστορία στην Ευρώπη, που υπερβαίνει τα 70 χρόνια.

Από τεχνικής πλευράς, το φυσικό αέριο έχει υψηλό αντικροτικό βαθμό με 130 οκτάνια, γεγονός που αποκλείει τις αυταναφλέξεις και το κατατάσσει ως το ασφαλέστερο καύσιμο κίνησης.

Επιπλέον, οι δεξαμενές αποθήκευσής του, κατασκευάζονται κάτω από τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε ενδελεχείς ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επικείμενη νομοθεσία απαιτεί την ειδική έκγριση -τύπου R110-, για οποιοδήποτε σύστημα κίνησης με φυσικό αέριο τοποθετείται σε όχημα, διασφαλίζοντας έτσι τις μέγιστες εγγυήσεις ασφάλειας.

Μετατροπή

Οι μετατροπές κινητήρων πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο από κατόχους άδειας άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων. Στα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με CNG, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ, όπως ήδη συμβαίνει στις μετασκευές οχημάτων σε υγραεριοκίνητα.

Αναφορικά με το κόστος μετατροπής ενός αυτοκινήτου σε αεριοκίνητο, αυτό κρίνεται -τουλάχιστον επί του παρόντος- ιδιαίτερα υψηλό, συγκριτικά βέβαια με το κόστος μετατροπής σε υγραεριοκίνητο.

Τοποθέτηση δεξαμενών

Ένα από τα πρακτικά εμπόδια που συναντώνται κατά την μετατροπή ενός αυτοκινήτου με συστήματα CNG, είναι το γεγονός ότι η δεξαμενή ή η συστοιχία δεξαμενών πρέπει να είναι 3,2 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του υγραερίου και 3,7 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της βενζίνης, για να επιτευχθεί ισοδύναμη αυτονομία. Αυτό προκύπτει λόγω της δυσκολίας υγροποίησης του φυσικού αερίου, για την οποία η κρίσιμη θερμοκρασία είναι οι -162οC. Πρακτικά , αυτό σημαίνει ότι σε μία δεξαμενή φυσικού αερίου, όγκου 50 λίτρων, η οποία ζυγίζει 49 kg , συμπιέζονται 11 mᵌ φυσικού αερίου, σε πίεση 200 bar . Αυτή η ποσότητα φυσικού αερίου, ισοδυναμεί περίπου, με 11 λίτρα βενζίνας . Με την παραπάνω ποσότητα αερίου καυσίμου, ένα αυτοκίνητο 2000 CC , διανύει περίπου 90 ÷ 110 χλμ . Από την παραπάνω ιδιομορφία των δεξαμενών φυσικού αερίου, συνεπάγεται η σημαντική μείωση στον ωφέλιμο χώρο των αποσκευών του αυτοκινήτου.

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ CNG

Τύποι δεξαμενών

Για την αποθήκευση του CNG στα οχήματα διαφόρων κατηγοριών (επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία), χρησιμοποιούνται κυλινδρικές δεξαμενές με αυστηρές προδιαγραφές κατασκευής.

Υπάρχουν 4 βασικοί τύποι κυλινδρικών δεξαμενών:

Αποτελούνται από 100% μέταλλο ως υλικό κατασκευής, που μπορεί να είναι χάλυβας ή αλουμίνιο. Αποτελούν τον πιο κοινό τύπο φιάλης.
Τα υλικά κατασκευής τους είναι: ο εσωτερικός πυρήνας της κυλινδρικής επιφάνειας από συνθετικό υλικό (45% του βάρους) και η εξωτερική του επένδυση από μέταλλο (55% του βάρους).
Τα υλικά κατασκευής τους είναι: εξωτερική μεταλλική λεπτή επένδυση (20% του βάρους), συνθετικό υλικό (80% του βάρους).
Αποτελούνται 100% από συνθετικό υλικό (κύλινδρος από 100% ανθρακονήματα και επένδυση από άνθρακα η πλαστικό). Πρόκειται για ελαφριά αλλά κοστοβόρα δεξαμενή.
Συμπεράσματα

Το CNG αποτελεί το πλέον οικονομικό, περιβαλλοντικά φιλικό και ασφαλές καύσιμο.

Πιο συγκεκριμένα, αποτελεί άριστη επιλογή για οχήματα με μεγάλο μέγεθος δεξαμενών, όπως λεωφορεία, απορριμματοφόρα και φορτηγά. Επίσης είναι το ιδανικό εναλλακτικό καύσιμο για τα αυτοκίνητα diesel .

Το φυσικό αέριο δε συνιστάται σε βενζινοκίνητα μικρά ή μεσαία αυτοκίνητα που διανύουν αρκετά χιλιόμετρα ημερησίως, άρα χρειάζονται μεγάλη αυτονομία. Επίσης δεν συνιστάται σε βενζινοκινητα οχήματα που κάνουν αρκετά ταξίδια, δεδομένου ότι η συστοιχία δεξαμενών καταλαμβάνει σχεδόν όλο το χώρο αποσκευών.

Η Αutogas Tsopelogiannis, ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι:
Σύμφωνα, με το άρθρο 12 του Ν. 4233/2014, η μετατροπή ενός οχήματoς συμβατικού καυσίμου σε πεπιεσμένου φυσικού αερίου CNG, πρέπει να υπόκειται σε συγκεκριμένες προϋποθέσεις και τεχνικές προδιαγραφές, οι οποίες θα καθοριστούν με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση της εν λόγω διάταξης, που δημοσιεύθηκε στο αντίστοιχο Φ.Ε.Κ. στις 29/1/2014 (φύλλο 22, τεύχος πρώτο).
Η εταιρεία μας, πάντα συνεπής στην υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που θέλει να προσφέρει στους πελάτες της, αναμένει τη συγκεκριμένη απόφαση για να προβεί στην μετασκευή οχημάτων βάσει των νόμιμων και πλέον αυστηρών προδιαγραφών.

Πηγη : http://www.tsopelogiannisautogas.gr/cng
“Ζωή είναι το άθροισμα των επιλογών μας.”
aetos
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1715
Εγγραφή: Τρί Μάιος 25, 2010 11:06 pm
Τοποθεσία: ΛΑΓΟΝΗΣΙ
Λάστιχα: Michelin
Διάσταση ελαστικών: 215/65/16
Suspension: ΚΟΝΙ(κίτρινα)
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: aetos
Name: menios

Re: Κίνηση με υγραέριο

Δημοσίευσηαπό lyggas » Σάβ Φεβ 22, 2014 12:41 pm

Θα οφεληθούν μόνο τα βαριά οχήματα (φορτηγά λεοφωρεία κ.λ.π.).
Για εμάς τους υπόλοιπους δεν έχει πρακτική βάση εφαρμογής. Τα πραγματικά προβλήματα, όπως το μεγάλο βάρος, η σημαντική απώλεια ισχύος και το κόστος της εγκατάστασης, δεν επιτρέπουν παρερμηνίες.
"lyggas" (GV 1.6 3d - icom jtg lpg system)
Άβαταρ μέλους
lyggas
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 4312
Εγγραφή: Παρ Απρ 01, 2011 10:17 pm
Τοποθεσία: ΦΛΩΡΙΝΑ
Λάστιχα: 215/75/15 MIX
Suspension: MAD+KYB+Aποστάτες
cb: Όχι
Name: Γιάννης

Re: Κίνηση με υγραέριο

Δημοσίευσηαπό aetos » Σάβ Φεβ 22, 2014 12:58 pm

Απο εγκυρη πληροφορια συντομα η ΔΕΠΑ θα επιδοτησει την μετατροπη εγκαταστασης παλαιων αυτ/των.
Να επαναλαβω ο απαιτουμενος χωρος εγκαταστασης για την δεξαμενη CNG,ειναι 40Χ90,το βαρος 80 κιλα,αλλα το οφελος αξιολογο στις δυσκολες μερες μας.

Υ.Γ. Αν δεν ειχα επιλεξει εργοστασιακο CNG/VW ECO UP,ειμουν ετοιμος να βαλω εδω την εγκατασταση http://vaggelistsogas.blogspot.gr/p/blog-page_19.html
(Ηδη ενα OCTAVIA κι ενα BMW κυκλοφορουν απροβληματιστα Λαρισα-Αθηνα συνεχως).
“Ζωή είναι το άθροισμα των επιλογών μας.”
aetos
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1715
Εγγραφή: Τρί Μάιος 25, 2010 11:06 pm
Τοποθεσία: ΛΑΓΟΝΗΣΙ
Λάστιχα: Michelin
Διάσταση ελαστικών: 215/65/16
Suspension: ΚΟΝΙ(κίτρινα)
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: aetos
Name: menios

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό gv2000 » Σάβ Φεβ 22, 2014 1:20 pm

kaliakouda έγραψε:Καλά αυτά αλλά με το βάρος που θα κουβαλάει το αμάξι πάλι στα ίδια θα κυμανθεί η κατανάλωση, ας μην μιλήσουμε δε και για την απώλεια αρκετών ίππων από τον κινητήρα λόγω της μικρής ''ειδικής δύναμης'' του φυσικού αερίου



ακριβώς ;-)
όπως διάβασα και σε άλλο post από τον lyggas πρακτική εφαρμογή θα έχει μόνο σε φορτηγά και μεγάλα οχήματα.. :think: :think:
thank you for the memories GV2000 ! ... I mean it!
(2004-2017)
Άβαταρ μέλους
gv2000
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 7274
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 12, 2008 1:15 pm
Λάστιχα: 235/70/16
Suspension: custom
cb: Ναι
Name: Παναγιώτης

Re: Οφελος 67% έχει το αυτοκίνητο που «καίει» φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Σάβ Φεβ 22, 2014 1:38 pm

Ηρθαν εδώ και αυτές οι δημοσιεύσεις απο την υγραεριοκίνηση μέχρι να το φτιάξουμε λίγο το θέμα ;-)
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Lpg - Υγραεριοκίνηση

arahova Πέμ Μαρ 28, 2024 10:04 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:09 am Καλημέρα σας.
Σταύρος 4x4 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:08 am Καλημέρα
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm θα ρωτησω τον υιο :P
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm δεν έχει διήμερη άδεια ρε μάστορα?
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:07 pm Εγώ που θα ερθω Κυριακή πόσες έχω;
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:05 pm 9 και σήμερα!!!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm Μερσύ μποκού!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm αχαχαχαχα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Νουχρίτσααααααααααα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Καλημέρες! Λίγο θέαμα για όλους! viewtopic.php?f=66&t=37146&p=940582#p940582
arahova Τετ Μαρ 27, 2024 12:14 pm Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Μαρ 27, 2024 6:58 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Μαρ 26, 2024 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Μαρ 26, 2024 7:03 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 10:24 pm Φίλε Θανάση ΘανασηςΖ καλησπέρα.Για να μπορείς να συμμετέχεις στις συζητήσεις μας πρέπει να περάσεις από την ενότητα αυτή και αφού ανοίξεις ένα νέο θέμα να μας πεις δύο λόγια για σένα και το αυτοκίνητο σου από που μας γράφεις και να σε καλωσορίσουμε. Επίσης μπορείς να διαβάσεις θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τη λειτουργία του φόρουμ.
arahova Δευτ Μαρ 25, 2024 11:58 am Καλημέρα σε όλους, καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Μαρ 25, 2024 11:52 am Καλημερα σας Χρονια πολλα,καλη εβδομαδα.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 7:24 am Καλημέρα σας καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά
arahova Κυρ Μαρ 24, 2024 11:39 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Κυρ Μαρ 24, 2024 7:32 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Μαρ 23, 2024 10:19 am Καλημέρα σε όλους και καλό 3ήμερο.
antonis1627 Σάβ Μαρ 23, 2024 7:29 am Καλημέρα σας.Καλό Σαββατοκύριακο και χρόνια πολλά.
Nikola Tenv Παρ Μαρ 22, 2024 9:19 pm καλησπέρα , καλό τριήμερο και καλές εξορμήσεις στους ...τυχερούς!
arahova Παρ Μαρ 22, 2024 11:38 am Καλημέρα σε όλους και καλό 4ήμερο.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες