Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Γνωριμία με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου

Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Πέμ Ιούλ 15, 2010 12:20 pm

Αναρτήσεις και τα μέρη τους.
Τι είναι οι αναρτήσεις: Οι αναρτήσεις είναι το σύνολο των μηχανικών στοιχείων και διατάξεων που αναλαμβάνουν να αποροφήσουν τις ταλαντώσεις που προκαλούν οι ανωμαλίες του οδοστρώματος στους τροχούς αποσβένοντας τις ωστε να μην επιρεάζουν το πλαίσιο.
Κύρια μέρη: Τα κύρια μέρη των αναρτήσεων είναι τα εξής
α) Ελατήρια ή άλλα ελαστικά στοιχεία όπως σουστόφυλα,ράβδοι στρέψης κτλ
β) Αμορτισέρ ή κατα την Ελληνική αποσβεστήρες κραδασμών.
γ) Λάστιχα,σιλεντμπλόκ κτλ,αξίζει να σημειωθεί εδώ οτι τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου είναι το πρώτο σημείο απορρόφισης κραδασμών και ανωμαλιών του οδοστρώματος.


Α.Τύποι αναρτήσεων: Οι επικρατέστεροι τύποι αναρτήσεων είναι επτά (7),τα οχήματα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν έναν απο τους παρακάτω ή συνδιασμό δύο τύπων ανάλογα τη φιλοσοφία κατασκευής του οχήματος,τον τρόπο χρήσης του και την αγορά που απευθύνεται.
Ανάρτηση με ψαλίδια,άκαμπτο άξονα και φύλλα σούστα.jpg
Ανάρτηση με ψαλίδια,άκαμπτο άξονα και φύλλα σούστα.jpg (35.82 KiB) 9069 προβολές


1. Αναρτήσεις με παραμορφούμενο παραλληλόγραμμο: Οι αναρτήσεις αυτές συνδέουν τις πλήμνες των τροχών με το αμάξωμα χρησιμοποιώντας βραχίονες σε όλα τα επίπεδα (οριζόντια,κάθετα και διαγώνια) ωστε ο τροχός να βρίσκετε μονίμος κάθετα προς το δρόμο ανεξαρτήτως ανωμαλιών του οδοστρώματος.Χρησιμοποιήται κυρίος στον πίσω άξονα προσθιοκίνητων οχημάτων.
Ανάρτηση με παραλληλόγραμμο.jpg
Στην φώτο φαίνονται οι βραχίονες και οι δυνάμεις που ασκούνται σε αυτούς
Ανάρτηση με παραλληλόγραμμο.jpg (68.31 KiB) 9069 προβολές

2. Αναρτήσεις τύπου McPherson: Τα κοινός λεγόμενα και γόνατα,αυτή είναι η πιο διαδεδομένη μορφή ανάρτησης καθώς προσφέροι ανεξάρτητοποίηση των τροχών και μικρό κόστος κατασκευής.Το γόνατο στην ουσία είναι ένα αμορτησέρ που στο κάτω μέρος του έχει βάση για το μουαγιέ του τροχού ενω το πάνω μέρος εδράζεται στο θόλο του τροχού,το ελατήριο τοποθετήται ομοαξονικά με το γόνατο.Χρησιμοποιήται σε όλα σχεδόν τα οχήματα στους μπροστινούς τροχούς ενω υπάρχουν και οχήματα που φέρουν και πίσω τον συγκεκριμένο τύπο.
Γόνατο McFerson.jpg
Γόνατο McFerson.jpg (31.23 KiB) 9069 προβολές

3. Αναρτήσεις τύπου De Dion: Αυτός ο τύπος είναι μια μορφή McFerson και παραλληλογράμμου,γόνατα McFerson συγρατούν το μουαγιέ ενω ράβδοι σε διαφορετικά επίπεδα το αγκυρώνουν στο πλάισιο.Αυτός ο τύπος χρησιμοποιήται κατα κανόνα στους πίσω τροχούς,χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του τύπου αποτελεί η Alfa 75.
4. Ανάρτηση με άκαμπτο άξονα ή γέφυρα: Αυτός ο τύπος χρησιμοποιήται με άκαμπτο άξονα σε πισωκίνητα οχήματα οπου μέσα στον άξονα εδράζεται το διαφορικό πχ Vitara,Samurai,Nina,Cherokee,οι τροχοί εδώ είναι πάντα κάθετοι σε σχέση με τον άξονα ανεξαρτήτως εδάφους.Η ανάρτηση με γέφυρα είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα μόνο που αφορά προσθιοκίνητα οχήματα,η γέφυρα συνήθος είναι ένας σωληνωτός άξονας με βάσεις για τα μουαγιέ.Η αγκύρωσή τους στο πλαίσιο γίνεται με δύο διαμήκεις βραχίονες και με τα αμορτησέρ.
5. Αναρτήσεις με ψαλίδια: Εδώ ο κάθε τροχός περιλαμβάνει δύο τριγωνικά ανισομεγεθεί πρεσαριστά ελάσματα που ονομάζονται ψαλίδια,το πάνω εδράζεται στο πλαίσιο του οχήματος ενω το κάτω στο δάπεδο του οχήματος στην άκρη των δύο ψαλιδιών εδράζεται το μουαγιέ.Τα ψαλίδια χρησιμοποιούνται κυρίως ώς εμπρός αναρτήσεις σε πισωκίνητα οχήματα με φαν τη Mercedes και τη BMW.
Ανάρτηση με ψαλίδια.jpg
Ανάρτηση με ψαλίδια.jpg (65.75 KiB) 9069 προβολές

6. Υδροπνευματική Ανάρτηση: Η υδροπνευματική ανάρτηση αποτελεί πατέντα της Citroen.Ένας εγκέφαλος ο οποίος πληροφορήται απο αισθητήρες ελέγχει υδραυλικούς κυλίνδρους έναν για κάθε τροχό.Οι κύλινδροι αυτοί είναι γεμάτοι με λάδι στο πάνω μέρος υπάρχει ένας σφαιρικός θάλαμος ο οποίος περιέχει συνήθως άζωτο.Ο κύλινδρος χωρίζεται με τον θάλαμο με μία μεβράνη στη οποία ο εγκέφαλος προσθαφαιρεί λάδι στον θαλαμο ανάλογα με τις ενδείξεις των αισθητήρων ωστε να αποσβένεται η όποια ανωμαλία ή μεταβολη αλλά να παρέχεται και η δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίζει το ύψος του αυτοκινήτου.
Υδροπνευματική ανάρτηση.jpg
Υδροπνευματική ανάρτηση.jpg (70.7 KiB) 9069 προβολές
Σφαιροειδής θάλαμος.jpg
Σφαιροειδής θάλαμος.jpg (63.85 KiB) 9069 προβολές

7. Υδροελαστική ανάρτηση: Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει υδραυλικούς κυλίνδρους σε κάθε τροχό,οι οποίοι είναι συνδεμένοι ο εμπρός με τον πίσω με ένα σωληνάκι υψηλής πίεσης.Όταν ο μπροστινός τροχός βρεί ένα εμπόδιο αναγκάζοντάς τον να σηκωθεί το υγρό (πού είναι ασυμπίεστο) μέσο του σωλήνα παροχεταίευται στον πίσω κύλινδρο και τον διαστέλει ωστε ο πίσω τροχός να κρεμάσει κρατώντας έτσι το όχημα πάντα οριζόντιο.Τέτοια ανάρτηση υπήρχε στο ΜΙΝΙ.
Υδροελαστική ανάρτηση.jpg
Υδροελαστική ανάρτηση.jpg (43.45 KiB) 9069 προβολές


Β.Ελαστικά στοιχεία:
1. Ελατήρια: Τα ελατήρια είναι κατασκευασμένα απο ειδικούς χάλυβες με πρόσμιξη πυριτίου,χρωμίου και βαναδίου,Σε ειδικές εργαλειομηχανές εισάγεται το κυλινδρικης διατομής σύρμα ειδικού χάλυβα και πέρνει το ελικοειδές σχήμα του,ανάλογα με τις προσμίξεις στο κράμμα και την περαιταίρο διαδικασία γίνεται και η προφόρτισή του έτσι έχουμε τις διάφορες κατηγορίες ελατηρίων σκληρά,μαλακά κτλ
Σπειροειδές ελατήριο.jpg
Σπειροειδές ελατήριο.jpg (52.05 KiB) 9069 προβολές

2. Φύλλα σούστας: Τα φύλλα σούστας είναι ημιελληπτικά φύλλα χάλυβα διατεταγμένα το ένα πάνω στο άλλο και πιασμένα όλα μαζί με βάσεις σχήματος ¨Π¨ που ονομάζονται αναβολέις.Το μακρύτερο έχει κυλινδρικές διαμορφώσεις στα άκρα του που οναμάζονται ¨μάτια΄ ,το ένα άκρο εδράζεται σε βάση σταθερή στο πλαίσιο ενω το άλλο εδράζεται σε μια αιωρούμενη βάση το ¨σκουλαρίκι¨ .Τα φύλλα σούστας χρησιμοποιούνται σε οχήματα οπου η άνεση έχει δευτερεύοντα ρόλο αλλά προέχει η αντοχή,συνδιάζονται με άκαμπτους άξονες στους οποίους συνδέονται με τα ¨ζυγκιά¨.
Ενα σετ σουστόφυλλων.jpg
Ενα σετ σουστόφυλλων.jpg (58.97 KiB) 9069 προβολές

3. Ραβδοι στρέψεως: Οι ράβδοι στρέψεως είναι μασίφ κυλινδρικοί άξονες κατασμευασμένοι απο χάλυβα υψηλής αντοχής με πρόσμιξη ατσαλιού.Η ράβδος στρέψεις έχει την ικανότητας να μπορεί να έχει κάποια ελαστικότητα με συγκεκριμένη φορά.Ο άξονας αυτός στα δύο άκρα του έχει κατα μήκος διαμορφωμένες οδοντώσεις (καρέ) η μία οδόντωση εφαρμόζει σε αντίστοιχη βάση με οδόντωση που εδράζεται στο πλάισιο,ενω η άλλη άκρη εδράζεται στο στοιχείο αναρτησης εκμεταλευόμενο την ελαστικότητα της ράβδου.
Λειτουργία ράβδου στρέψης.jpg
Λειτουργία ράβδου στρέψης.jpg (46.22 KiB) 9069 προβολές


Γ. Αποσβεστήρες κραδασμών: Το αμορτησέρ είναι ένας κύλιδρος με λάδι μεσα στον οποίο υπάρχει ένα έμβολο με μικρές διαμπερής τρύπες συνδεμένο με έναν άξονα (εμβολοφόρο έξονα).Το ακρο του κυλίδρου συνδέεται με την ανάρτηση ενω το άλλο άκρο του εμβολοφόρου άξονα συνδέεται με το αμάξωμα.Οταν προσπαθήσουμε να συμπιέσουμε απότομα ένα αμορτησέρ,το λάδι συναντάει αντίσταση στο έμβολο και η ροή του προς το άλλο άκρο του κυλίνδρου γίνεται αργά μέσα απο τις τρύπές του εμβόλου μην αφήνοντας έτσι τις απότομες αυξομειώσεις του μήκους του (αμορτισέρ λαδιού).Στη ίδια φιλοσοφία της απόσβεσης κινήται και το αμορτησέρ αερίου-λαδιού οπου εκεί στην κεφαλή του κυλίδρου υπάρχει ένας θάλαμος χωρισμένος με μεμβράνη απο τον υπόλοιπο κύλιδρο οπου περιέχει άζωτο παρέχοντας πιο γλυκιά αυξομέιωση του μήκους του άρα και ταλάντωση.
Λειτουργία αμορτησέρ.jpg
Λειτουργία αμορτησέρ.jpg (77.68 KiB) 9069 προβολές

Εμβολα αμορτησέρ με τις περιμετρικές οπές.jpg
Εμβολα αμορτησέρ με τις περιμετρικές οπές.jpg (46.54 KiB) 9069 προβολές

Δ. Ελαστικά στοιχεία: Οπου υπάρχει σύνδεση της ανάρτησησης με το πλαίσιο ή το αμάξωμα χρησιμοποιούνται ελαστικά στοιχεία,τα οποία μπορεί να είναι ροδέλες απο καουτσούκ ή σιλεντμπλόκ.Τ σιλεντμπλόκ είναι δύο ομόκεντροι μεταλικοί κύλινδροι οπου μεταξύ τους παρεμβάλεται ένα κύλινδρος απο καουτσούκ το σιλεντμπλόκ μπορεί να δεχθεί μικρά αξονικά φορτία.Σκοπός των ελαστικών στοιχείων έιναι η απορόφηση των τριγμών που προκαλούνται απο τη λειτουργία της ανάρτησης απο την επαφή των μεταλλικών μερών.
Σιλεντμπλοκ.jpg
Σιλεντμπλοκ.jpg (44.37 KiB) 9069 προβολές


Περιγραφή λειτουργίας:
Όταν ο τροχός συναντήσει ένα εμπόδιο το ελαστικό απορροφά ένα μέρος της κρούσης,κατα την άνοδο του τροχού λόγο του εμποδίου το ελατήριο (ή σούστα) αρχίζει να συμπιέζεται η αντίδραση στην συμπίεση αυτή απο το ελατήριο προκαλεί την απορρόφηση της κρούσης προκειμένου αυτή η αντίδραση του ελάτηρίου να είναι ελεγχόμενη και προοδευτική τόσο κατα τη συμπίεσή του όσο και κατα την επαναφορά του τοποθετήται το αμορτισέρ το οποίο ελέγχει την ομαλή αυξομείωση του μήκους του ελατηρίου.

Βοηθητικές διατάξεις:Προκειμένου να υπάρχει έλεγχος μεταξύ των αναρτήσεων των τροχών κατα άξονα σε ένα όχημα χρησιμοποιούνται βοηθιτηκές διατάξεις μια απο αυτές είναι η αντιστρεπτική δοκός (ζαμφόρ).Η αντιστρεπτική δοκός είναι μια ράβδος σχήματος ¨Π¨ της οποίας τα δύο άκρα ενώνονται με τις αναρτήσεις των τροχών ενω το μέσο της αγκυρώνεται στο πλαίσιο/αμάξωμα μέσω σιλεντμπλόκ.Όταν ο ένας απο τους δύο τροχούς συναντήσει εμπόδιο ο άλλος αντιδρά κατα ένα μέρος ωστε να υπάρχει κάποια χαρκτηριστική ευστάθεια στο όχημα.Στους άκαμπτους άξονες και γέφυρες η αντιστρεπτική δοκός είναι ένας άξονας που απο το ένα άκρο αγκυρώνεται στο πλαίσιο και η άλλη στον άξονα/γεφυρα.Άλλη βοηθιτηκή διάταξη είναι η τοποθέτηση βοηθιτηκών ελατηρίων στους πίσω άξονες εδω τα κύρια ελατήρια είναι μαλακά προς όφελος της άνεσης όταν όμως το όχημα φορτωθεί επενεργούν τα βοηθιτικά ελατήρια ωστε να σηκώσουν το παραπάνω βάρος.

Για την ορθή λειτουργία του όλου συστήματος τα μέρη που συγκροτούν την ανάρτηση πρέπει να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους,πχ ένα μαλακό ελατήριο δεν μπορεί να συνεργαστεί με ένα σκληρό αμορτισέρ όπως και το αντίστρωφο η σκληρώτητα του ελατηρίου πρέπει να είναι ανάλογη της απόσβεσης του αμορτισέρ,κι αυτό γιατί ένα πολύ μαλακό ελατήριο κατα την απορρόφηση των ανωμαλιών δεν θα μπορεί να ταλαντώνεται σωστά εξαιτίας του σκληρού αμορτισέρ ή ένα μαλακό αμορτησέρ δεν θα μπορεί να ελεγχει την ταλάντωση ενος σκληρού ελατηρίου.

Προλειπτικοί έλεγχοι.
Πως ελέγχωνται τα αμορτισέρ οτι λειτουργούν σωστά;Η απάντηση δίνεται με δύο τρόπους,ο ένας είναι η υπάρξει ίχνων λαδιού στο σώμα του αμορτισέρ τότε λέμε οτι το αμορτισέρ έχει ¨σκάσει¨ δηλαδή τα στοιχεία στεγάνωσής του έχουν καταστραφει και το αμορτισέρ χάνει τα λάδια του,ο άλλος τρόπος είναι περισσότερο εμπειρικός πιάνωντας το φτερό του οχήματος πιέζουμε προς τα κάτω αν το αφήσουμε πρέπει να επανέρθει και να σταματήσει εκει,αν συνεχίσει να ταλαντώνεται συμαίνει οτι το αμορτισέρ έχει καταστραφεί και δεν ελάγχει πλέον τη κίνηση του ελατηρίου.
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Πέμ Ιούλ 15, 2010 1:36 pm

Καταπληκτικό Γιώργο,πολύυυυυυυυ χρήσιμο :clap: :clap: :clap:
Επισκέπτης
 

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό panoshm » Πέμ Ιούλ 15, 2010 3:08 pm

:clap: :clap: :clap: :clap:

Έχεις βαλθεί να πάρουμε πτυχίο καλοκαιριάτικα :lol:
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30472
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό alexisgon » Πέμ Ιούλ 15, 2010 5:04 pm

Μπράβο Γιώργο Σκίζεις! :dance: :dance: :clap: :clap:
Σίγουρα υπάρχει λύση,συνεπώς και αποτέλεσμα!
LPG Zavoli -> GV '99 - 5D,Πλύμνες Μile Μarker,Midland Alan 248
It only works for mud... |
alexisgon
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 2065
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 08, 2009 12:32 am
Λάστιχα: BF 225/70/16 AT
cb: Ναι
Name: Αλέξης

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό ΙΩΑΝΝΗΣ » Πέμ Ιούλ 15, 2010 5:38 pm

.......πολύ καλά Γιώργο,μπράβο!!! :handgestures-thumbup:
Εμπρός στον έτσι, που χάραξε ο τέτοιος..
Άβαταρ μέλους
ΙΩΑΝΝΗΣ
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1830
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 09, 2008 10:50 am
Τοποθεσία: πόρτο-ράφτη (μαρκόπουλο αττικήs)
Λάστιχα: Latitude Cross ....
Suspension: Mια χαρά.... Εσύ;
cb: Ναι
Name: ιωάννηs...

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό apostolis1976 » Πέμ Ιούλ 15, 2010 6:08 pm

Μπραβο για αλλη μια φορά!!!
Ριξτε γνώσεις!!!! :dance:
Άβαταρ μέλους
apostolis1976
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 574
Εγγραφή: Τρί Ιαν 19, 2010 9:21 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Λάστιχα: Goodyear Wrangler AT
Suspension: Kayaba
cb: Ναι
Name: ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό Σταματης » Πέμ Ιούλ 15, 2010 6:11 pm

Καλα ρε παιδια, εδω μεσα δεν ειναι φορουμ.......δημοτικο,γυμνασιο,λυκειο,και πανεπιστημιο μηχανολογιας και
οχι μονο ειναι :clap: :clap: :clap:
ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ.... ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ.... ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ !!!
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
Σταματης
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1332
Εγγραφή: Δευτ Απρ 19, 2010 6:06 pm
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΑΜΙΝΙΑ (Νεα Χαλκηδονα)
Λάστιχα: YOKOHAMA A/T-S
Suspension: +6 MAD - MONROE
cb: Ναι
Name: Σταματης

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Πέμ Ιούλ 15, 2010 6:13 pm

Άψογος ο Γιώργος :!:
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Πέμ Ιούλ 15, 2010 6:21 pm

και πότε είναι οι εξετάσεις Master είπαμε;; :techie-studyingbrown: :whistle:
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 37842
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Πέμ Ιούλ 15, 2010 6:52 pm

Πολύ χρήσιμο και αυτό το ποστ φίλε ! Ευχαριστούμε ! :wink:
Επισκέπτης
 

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό haritak » Πέμ Ιούλ 15, 2010 10:54 pm

πολύ καλό!
nGV 1.9 DDiS ESP TCS -- June 2009
King Spring + Kayaba / XMC front shield / LLumar
8.5lt/100km, 180.000 km
http://ych.gr
Άβαταρ μέλους
haritak
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 24, 2009 11:28 am
Τοποθεσία: Κρήτη
Λάστιχα: Michellen Latitude c
Suspension: King Springs
cb: Όχι
Name: Γιάννης

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό SELECTOR » Παρ Ιούλ 16, 2010 8:16 am

Πολύ ενημερωτικό , ευχαριστούμε πολύ .
GV 1,6 3d 2005
SELECTOR
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 2154
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 21, 2010 8:14 pm
Τοποθεσία: ΜΗΛΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Λάστιχα: go12
Suspension: Μαμα
cb: Όχι
Name: ΜΑΚΗΣ

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό johndrama » Παρ Ιούλ 16, 2010 3:55 pm

Εγκυκλοπαιδεια εγινε το κλαμπ ευχαριστουμε πολυ για τις γνωσεις που μας προσφερεις :D :D
KYNΗΓΙ-ΨΑΡΟΤΟΥΦΕΚΟ-ΚΑΛΗ ΖΩΗ
Άβαταρ μέλους
johndrama
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2910
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 23, 2008 10:24 pm
Τοποθεσία: ΔΡΑΜΑ-ΚΑΒΑΛΑ
Λάστιχα: NGV 1.6 MP-Kayaba
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: MP & KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Aka: sj410 LWB
Name: Γιαννης.

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Παρ Ιούλ 16, 2010 4:52 pm

johndrama έγραψε:Εγκυκλοπαιδεια εγινε το κλαμπ ευχαριστουμε πολυ για τις γνωσεις που μας προσφερεις :D :D


Είμαστε πολύ πιο μπροστά από εγκυκλοπαίδεια , φίλε Γιάννη ! Οι προσωπικές εμπειρίες και οι γνώσεις που παραθέτουμε καθημερινά εδώ μέσα , είναι ανεκτίμητες !
Επισκέπτης
 

Re: Αναρτήσεις.Τα μέρη και η λειτουργία.

Δημοσίευσηαπό nick_89 » Πέμ Οκτ 11, 2012 10:17 pm

Προσπαθούσα καιρό να καταλάβω πως λειτουργούν οι καμπερόβιδες. όλοι θα τις έχουμε ακούσει και ξέρουμε πως φτιάχνουν το camber των τροχών.
Εδώ ένα βιντεάκι που εξηγεί κιόλας τι και πως...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ZIBFXe5SW8A[/video]
Οι καμπερόβιδες είναι σαν βίδες απλά σε κάποιο σημείο έχουν ένα εξόγκομα όπως ακριβώς και ο εκκεντροφόρος.
TMcmbblts2012.jpg
TMcmbblts2012.jpg (62.25 KiB) 8678 προβολές

Το εξόγομα αυτό από ότι κατάλαβα (διορθώστε αν είναι λάθος) μετακινεί το μέρος που θέλουμε ανάλογα με το πόσο θα γυρίσουμε την βίδα. Οπότε και το βάζουμε στο σημείο που δείχει η παρακάτω εικόνα για να σπρώξουμε το αριστερό αριστερό μέρος προς τα έξω ή προς τα μέσα.
744_large.jpg
744_large.jpg (61.02 KiB) 8678 προβολές


Για παράδειγμα στο κομμάτι από κάτω γυρίζοντας την βίδα γύρω γύρω το εσωτερικό κομμάτι θα πηγαίνει πάνω κάτω. Σωστά??
1014061549b.jpg
1014061549b.jpg (63.23 KiB) 8678 προβολές

Επιτέλους το κατάλαβα...Αλλά άμα δεν δώ κάτι στην πράξη δύσκολα το καταλαβαίνω...
Ελπίζω και κάποιος άλλος να είχε αυτό το θέμα και να του το εξήγησα!!

Μου δημιουργήθηκε και μια απορεία... Λογικά η βίδα θα είναι πολύ μικρότερη σε διάμετρο από τη προηπάρχουσα για να δώσει χώρο στο εξόγκομα να περάσει... :think: :think:

ταξιδιάρα ψυχή..
Vitara Virus
Raptorian
Άβαταρ μέλους
nick_89
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 21797
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 01, 2009 6:26 pm
Τοποθεσία: Αθήνα GR
Λάστιχα: General Grabber AT
Διάσταση ελαστικών: 285/70/ R17
Suspension: Fox Racing
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Scotsman
Name: Νίκος

Επόμενο

Επιστροφή στο Μηχανική ορολογία - Τεχνικές Παρουσιάσεις - Μanuals

antonis1627 Παρ Μαρ 29, 2024 1:57 pm Τετάρτη 4 Απριλίου 2024 πάμε για καφεδάκι στη Θέα.
Nikola Tenv Παρ Μαρ 29, 2024 10:24 am Καλημέρα σας
arahova Παρ Μαρ 29, 2024 10:17 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
KOUTOUROUSHIS Παρ Μαρ 29, 2024 7:25 am kalimera
antonis1627 Παρ Μαρ 29, 2024 7:14 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Μαρ 28, 2024 10:04 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:09 am Καλημέρα σας.
Σταύρος 4x4 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:08 am Καλημέρα
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm θα ρωτησω τον υιο :P
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm δεν έχει διήμερη άδεια ρε μάστορα?
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:07 pm Εγώ που θα ερθω Κυριακή πόσες έχω;
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:05 pm 9 και σήμερα!!!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm Μερσύ μποκού!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm αχαχαχαχα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Νουχρίτσααααααααααα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Καλημέρες! Λίγο θέαμα για όλους! viewtopic.php?f=66&t=37146&p=940582#p940582
arahova Τετ Μαρ 27, 2024 12:14 pm Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Μαρ 27, 2024 6:58 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Μαρ 26, 2024 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Μαρ 26, 2024 7:03 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 10:24 pm Φίλε Θανάση ΘανασηςΖ καλησπέρα.Για να μπορείς να συμμετέχεις στις συζητήσεις μας πρέπει να περάσεις από την ενότητα αυτή και αφού ανοίξεις ένα νέο θέμα να μας πεις δύο λόγια για σένα και το αυτοκίνητο σου από που μας γράφεις και να σε καλωσορίσουμε. Επίσης μπορείς να διαβάσεις θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τη λειτουργία του φόρουμ.
arahova Δευτ Μαρ 25, 2024 11:58 am Καλημέρα σε όλους, καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Μαρ 25, 2024 11:52 am Καλημερα σας Χρονια πολλα,καλη εβδομαδα.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 7:24 am Καλημέρα σας καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά
arahova Κυρ Μαρ 24, 2024 11:39 am Καλημέρα σε όλους.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης