AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
SUZUKI VITARA JLX WAGON
Μια ξεχωριστή περίπτωση
TO KYPIOTEPO μειονέκτημα του 3θυρου Βιτάρα είναι ο σχεδόν ανύπαρκτος χώρος αποσκευών. Έτσι, η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το 1991 μια 5θυρη έκδοση του Βιτάρα με μακρύτερο αμάξωμα.O κινητήρας G16A απέκτησε 16βάλβιδο καπάκι και ψεκασμό πολλαπλών σημείων με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ισχύς του κατά 15 ίππους, φτάνοντας τώρα τους 95 στις 6000 σ.α.λ. H αύξηση της ροπής όμως δεν ήταν ανάλογη, (13,6 Kg.m από 13,4), και επιπλέον, τώρα εμφανίζεται ψηλότερα, στις 3500 σ.α.λ. αντί στις 2750.Το σύστημα μετάδοσης είναι ακριβώς ίδιο με αυτό του τρίθυρου μοντέλου, με μόνη διαφορά το μακρύτερο -λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου- άξονα μετάδοσης του πίσω διαφορικού.Το μοναδικό κομμάτι γυμνού μετάλλου που θα βρείτε στην καμπίνα του Βιτάρα θα είναι η... πλακέτα με τις οδηγίες χρήσης του μοχλού της τετρακίνησης, πάνω στην κονσόλα. O εξοπλισμός περιλαμβάνει τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέφτες και κεντρικό κλείδωμα (το οποίο-σημειωτέον- τίθεται σε λειτουργία από όλες τις κλειδαριές και όχι μόνο από αυτήν της πόρτας του οδηγού). H ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα -για «τζιπ»- και όσο το αυτοκίνητο κινείται, τίποτα δεν συντονίζεται ή τρίζει. Δυστυχώς, όμως, ο αισθητός θόρυβος του κινητήρα χαλάει την καλή γενική εικόνα. H θέση οδήγησης είναι ψηλή και ο οδηγός έχει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός από πίσω. Εκεί, ο εφεδρικός τροχός δυσκολεύει λίγο τα πράγματα, ειδικά στο παρκάρισμα.O χώρος αποσκευών ίσως δεν είναι όσο μεγάλος θα περίμενε κανείς. Πάντως,έχει κανονικό, πλήρως εκμεταλλεύσιμο, σχήμα, ενώ αν είναι αναγκαίο υπάρχει πάντα και η δυνατότητα να αναδιπλωθεί το πίσω κάθισμα.Χάρη στο σύστημα ψεκασμού, ο κινητήρας του Σουζούκι παίρνει μπροστά αμέσως και χωρίς δισταγμούς ανταποκρίνεται άμεσα στο γκάζι ακόμα και όταν είναι κρύος. Ωστόσο, η βελόνα του στροφομέτρου θα πρέπει να ξεπεράσει τις 3000 σ.α.λ. για να μπορέσει κανείς να κινηθεί σβέλτα, (πάντα με τα μέτρα ενός τέτοιου αυτοκινήτου).Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως, λόγω του μακρύτερου μεταξονίου, η σταθερότητα του πεντάθυρου Βιτάρα έχει βελτιωθεί, σε σχέση με το τρίθυρο μοντέλο. Το αυτοκίνητο δεν έχει πια την τάση να διώχνει το πίσω μέρος στις απότομες στροφές και σπάνια αντιδρά απότομα όταν το πιέζεις στο ανώμαλο έδαφος. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε και το υποβοηθούμενο, τιμόνι. Με 3,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα είναι αρκετά γρήγορο για να κάνει εύκολη την εκτέλεση ορισμένων ελιγμών, ιδιαίτερα στην κίνηση μέσα στην πόλη. Ωστόσο, η ασάφεια που παρουσιάζει γύρω από τη θέση της ευθείας μας δυσαρέστησε αρχικά. Αργότερα βέβαια, ανακαλύψαμε πως χάρη σ' αυτόν τον «τζόγο» δεν φτάνουν στα χέρια του οδηγού οι κραδασμοί από τους εμπρός τροχούς, όταν το Σουζούκι κινείται εκτός δρόμου. Για την ασφαλή επιβράδυνσή του, το Βιτάρα είναι εξοπλισμένο με δύο αεριζόμενους δίσκους (διαμέτρου 290 χιλιοστών) εμπρός και ταμπούρα πίσω. Το πεντάλ έχει μεγάλη διαδρομή και κάπως μαλακή αίσθηση. H υποβοήθηση όμως είναι προοδευτική και η επιβράδυνση που επιτυγχάνεται είναι ανάλογη της δύναμης που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ.Σύμφωνα με τα δεδομένα της κατηγορίας, το Βιτάρα αποδείχθηκε αρκετά οικονομικό πλησιάζοντας, μάλιστα και κάποια οικογενειακά 1600άρια. H μέση τιμή της κατανάλωσης δεν ξεπέρασε τα 10,92 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε πως το πεντάθυρο Βιτάρα διατήρησε σε μεγάλο ποσοστό τα πλεονεκτήματα του μικρότερου αδελφού του. Έχει σύγχρονη εξωτερική εμφάνιση, χαμηλή κατανάλωση, άνετη ανάρτηση και μεγάλες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Παράλληλα έχει αποκτήσει και τους απαραίτητους χώρους που θα το κάνουν ελκυστικό και σε αγοραστές με οικογένεια και αυξημένες υποχρεώσεις.