Δεν νομίζω ότι η συζήτηση είναι εκτός θέματος - και πιστεύω ότι η διεύρυνση της προς το δίπολο χώμα-άσφαλτος με αφορμή των ερωτήσεων του TROXOS βοηθάει πολύ κόσμο που διαβάζει το φόρουμ.
Εξηγούμαι :
Το υβριδικό 1.4 και το μη υβριδικό με χειροκίνητο σαζμάν βάσει των δοκιμών των δημοσιογράφων έχουν σχεδόν πανομοιότυπη συμπεριφορά σε επίπεδο επιταχύνσεων με τα δεδομένα επιδόσεων στην άσφαλτο να δείχνουν πρακτικά πολύ κοντινά παρά την μικρή μετατόπιση και πικάρισμα της καμπύλης ροπής λόγω 48v και detuned turbo σε συνδυασμό με την αύξηση του λόγου συμπίεσης του υβριδικού. Επίσης 2wd & allgrip 1.4 υβριδικό και μη έχουν πανομοιότυπες διαστάσεις/γωνίες/ύψη - και όχι πολύ διαφορετικά βάρη - συνεπώς το μόνο σημείο διαφοροποίησης των εκδόσεων, πρακτικά μιλώντας, είναι η τετρακίνηση. Άρα οτιδήποτε άλλο συζητείται πέραν τετρακίνησης έχει εφαρμογή στα 1.4 υβριδικά ή μη είτε αυτά είναι 2wd είτε allgrip ρεαλιστικά μιλώντας.
Αυτό που κάνει την
τεράστια διαφορά στα NV είναι το εάν έχουν αυτόματο ή χειροκίνητο σαζμάν (AT/MT με το AT ναι είναι ποιο κοντό) και κυρίως το αν το μοτέρ είναι diesel ή βενζίνη. Για αυτό ακριβώς εστίασα ρητά στο 1.4 (βενζίνη ΜΤ) αφού τα diesel έχουν τελείως διαφορετικές δυνατότητες στο χώμα σε επίπεδο μοτέρ, κυρίως λόγω χαμηλής και κτηνώδους συγκριτικά καμπύλης ροπής.
πχ Αν ρίξετε μια ματιά στο
viewtopic.php?f=66&t=33780 θα δείτε ότι η ταχύτητα κίνησης του ντιζελοκίνητου συνφορουμιστή Tony Louk αγγίζει στα δυσκολότερα σημεία της διάσχισης τα όρια των στροφών ρελαντί του 1.4 (<<1500 rpm), συνεπώς χωρίς καταστροφικά πατιναρίσματα του δίσκου θα ήταν αδύνατο για ένα βενζινοκίνητο - είτε 2WD είτε AllGrip είτε υβριδικό είτε όχι - να κινηθεί όπως εκείνος σε τέτοιο τερέν λόγω περιορισμών του βενζινοκίνητου μοτέρ και της MT μετάδοσης.