Σαν σήμερα 43 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Εδώ λέμε ότι μας κατέβει και δεν έχει θέση αλλού

Σαν σήμερα 43 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Παρ Ιούλ 20, 2012 3:22 pm

Για να μην ξεχνάμε.......και η διεθνής κοινότητα να κάνει τον αδιάφορο, την στιγμή που για άλλες περιπτώσεις δρούν τελείως διαφορετικά :evil: :evil: :evil: :evil:


Συμπληρώθηκαν σήμερα 38 χρόνια από τη βάρβαρη τουρκική εισβολή του 1974 και τη συνεχιζόμενη κατοχή σχεδόν του 40% του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία.

Παρά το πέρασμα του χρόνου, οι μνήμες παραμένουν νωπές και η Κύπρος θυμάται και αγωνίζεται για την αποκατάσταση της εδαφικής της ακεραιότητας.

Στις 20 Ιουλίου 1974, σαράντα περίπου χιλιάδες Τούρκοι στρατιώτες, υπό την υποστήριξη της Τουρκικής Αεροπορίας και του ναυτικού εισέβαλαν παράνομα και κατά παράβαση του καταστατικού χάρτη του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών στις βόρειες ακτές της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Η απόβαση των Τουρκικών στρατευμάτων που ολοκληρώθηκε σε δύο φάσεις, με ένα μήνα σχεδόν διαφορά η πρώτη από τη δεύτερη, είχε ως αποτέλεσμα την παράνομη κατοχή του 37% της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Περίπου 200.000 εκδιώχθηκαν από τα σπίτια τους, έγιναν πρόσφυγες στην ίδια τους την πατρίδα, περίπου 4.000 νεκροί, και 1.619 δηλώθηκαν αγνοούμενοι.

Ο Τουρκικός στόλος επιτέθηκε στο λιμάνι της Κερύνειας και τα σημεία όπου βρίσκονταν ελληνοκυπριακές δυνάμεις. Δυνάμεις αλεξιπτωτιστών ρίχτηκαν σε περιοχές τουρκοκυπριακές και στην τουρκοκυπριακή συνοικία της Λευκωσίας.

Στις επιθέσεις αυτές, η αντίδραση των κυπριακών και ελληνικών δυνάμεων Κύπρου ήταν χαλαρή και ανοργάνωτη.

Οι εισβολείς διέθεταν όλα τα σύγχρονα όπλα της εποχής. Αντίσταση άξια λόγου πρόβαλε η ΕΛΔΥΚ και ορισμένα σώματα Κυπρίων Εθνοφρουρών, πολλοί από τους οποίους σκοτώθηκαν, αιχμαλωτίστηκαν ή χάθηκαν τα ίχνη τους.

Στο μεταξύ στην Ελλάδα έγινε γενική επιστράτευση και κινητοποίηση στρατού, αλλά το ελληνικό καθεστώς, η Χούντα του Ιωάννίδη , δεν προχώρησε παραπέρα και δεν αντέδρασε .



kipros_1.jpg
kipros_1.jpg (52.64 KiB) 7164 προβολές





kipros_2.jpg
kipros_2.jpg (30.19 KiB) 7164 προβολές





kipros_3.jpg
kipros_3.jpg (36.46 KiB) 7164 προβολές




Αναδημοσίευση απο το http://www.newsbeast.gr { με μία δική μου πολύ μικρή διευκρίνηση :wink: }
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Παρ Ιούλ 20, 2012 7:13 pm

Θα πρέπει να κάνουμε οτι είναι δυνατόν για να κρατήσουμε στην μνήμη μας τους ήρωες αυτούς και πρέπει κάποια στιγμή και να μάθουμε όλους τους προδότες σε αυτή την ιστορία :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Υπήρξαν υποβρύχια που θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει την ιστορία αλλά παρέμειναν άπραγα , Fantom που θα μπορούσαν να δράσουν και δεν έδρασαν, καταδρομείς οι οποίοι αφέθησαν στην τύχη τους με τα NORATLAS και στο τέλος χτυπήθηκαν και απο φίλια πυρά :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Και ας προσευχηθούμε τα οστά του , και τα οστά όλων αυτών που φύλαξαν Θερμοπύλες για άλλη μιά φορά, να γυρίσουν και να ταφούν ,με τιμή και δόξα - απο τους απλούς ανθρώπους - στην γενέθλια γή.
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Παρ Ιούλ 20, 2012 10:16 pm

Μελανιά στο σώμα του Ελληνισμού!
Πολιτικά παιχνίδια που με τη σύμπραξη των χουντικών στην Ελλάδα, τα ΑμεριακανοΤουρκάκια κατέλαβαν με το έτσι θέλω ελεύθερη γη των Κυπρίων
Προδότες Παντού και Πάντα!
Χαρακτηριστικά φίλος του πατέρα μου και ασυρματιστής σε Ελληνικό υποβρύχιο μας έλεγε:
΄΄Φτάνοντας σε Κυπριακό Λιμάνι πήραμε εντολή από Αμερικάνικο Πλοίο να γυρίσουμε πίσω γιατί θα μας βύθιζαν στο επόμενο 10λεπτο΄΄
Οπότε φίλοι μου τι άλλο να προσθέσει κάποιος???

Τιμή και δόξα στην οικογένειά σας Φάνη :!:
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό Kalavritara » Παρ Ιούλ 20, 2012 11:02 pm

Να δούμε μετά από πόσες δεκαετίες θα ανοίξει ο φάκελος της Κύπρου, του Ελληνικού Χρυσού του 1945 και των Γερμανικών αποζημιώσεων. :evil: Τι ακριβώς περιμένουν όλοι οι κυβερνώντες τα τελευταία 30-40-50 κλπ χρόνια για να μας ενημερώσουν :?: :?: :?: Αϊ σιχτίρ πιά :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
"Vitara 1.6 1997 16v και New Vitara 1600 Diesel Allgrip Auto , παππούς και εγγονός στο ίδιο garage "
Άβαταρ μέλους
Kalavritara
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6919
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 02, 2012 1:15 am
Τοποθεσία: Στο βουνό περιμένοντας τα χιόνια
Λάστιχα: Viking
Διάσταση ελαστικών: 215/55/17
Suspension: normal
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Takis

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό xristosasp » Παρ Ιούλ 20, 2012 11:37 pm

531174_3725738656950_889116676_n.jpg
αυτοί πούλησαν την κυπρο
531174_3725738656950_889116676_n.jpg (68.94 KiB) 7127 προβολές
Γιατί όταν μιλάμε στον Θεό το λέμε προσευχή και όταν μας απαντάει το αποκαλούμε σχιζοφρένεια?????
Άβαταρ μέλους
xristosasp
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 203
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 22, 2012 9:16 pm
Τοποθεσία: Νικαια
Λάστιχα: 215/65R 16 985
Διάσταση ελαστικών: 215/65R 16 985
Suspension: Μαμα
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: Wolfman-ΑΛΥΤΡΩΤΟΣ-HIOUI
Name: ΧΡΗΣΤΟΣ

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό LEMON » Σάβ Ιούλ 21, 2012 12:19 am

Με την μ@κ@κι@ που εδερνε και εξακολουθει να δερνει τους ''αγαπητους'' μας Κυπραιους, οι οποιοι ''δεν προδωσαν ουτε κατα διανοια και ουτε για μια στιγμη την εμπιστοσυνη που ακομα και σημερα απλοχερα τους δινουμε εμεις οι Ελλαδιτες και οι Καλαμαραδες'', θα επρεπε και την αλλη μιση να τους την εχουν παρει!!!!!!!!!!!!
'' Η Κυπρος δεν ξεχνα''
Θα επρεπε να λεμε: ''Εμεις να δεις'' ή μαλλον για να μιλω για τον εαυτο μου '' η Κυπρος μπορει να ξεχασει.....εγω με τη μνημη ελεφεντα που διαθετω........ΠΟΤΕ!!!!''
:violin:
κάθε μέρα μαθαίνω..........
. . .οι άνθρωποι δεν σταματούν να παιζουν επειδή γερνανε . . . !
. . .γερνανε επειδή σταματούν να παίζουν ! ! !
Άβαταρ μέλους
LEMON
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1560
Εγγραφή: Κυρ Απρ 25, 2010 1:46 am
Τοποθεσία: Καματερό τέλος !!! Ίλιον !!!
Λάστιχα: General Graber 2
Διάσταση ελαστικών: 205/75/15
Suspension: +5
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: Κι εγώ το ......... βιολι μου !!!
Name: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Σάβ Ιούλ 21, 2012 8:43 am

Στο onalert, δημοσιεύεται το παρακάτω έγγραφο...............



EGGRAFOATTILA.png
EGGRAFOATTILA.png (237.83 KiB) 7109 προβολές


Η χούντα των Αθηνών, γνώριζε πολύ καλά τι θα γίνει....απλά απο τους " μεγάλους φίλους μας " τους Αμερικανούς είχαν λάβει διαταγές να μην κινηθούν.............

Και κάτι ακόμη απο προσωπική εμπειρία.....ναι μεν μας είχανε πουλήσει οι Αμερικανοί αεροπλάνα , αλλά δυστυχώς χωρίς οπλισμό....την περίοδο εκείνη ο πατέρας μου υπεύθυνος τότε πολιτικός μηχανικός στην κατασκευή του αεροδρομίου της Ανδραβίδας μου διηγήθηκε οτι οι αποθήκες πυρομαχικών και ιδιαίτερα βομβών και πυραύλων για τα Fantom ήταν σχεδόν άδειες..μόνο με την άφιξη του Καραμανλή πήραμε τα απαραίτητα μέσω Γαλλίας απο τον προσωπικό του φίλο τον τότε Πρόεδρο Ζισκάρ Ντ Εσταίν..
Ισως τελικά δεν μάθουμε ποτέ την πραγματική αλήθεια για το τι συνέβη τότε...κάποιοι λένε οτι το"κακό " ξεκίνησε με τις συμφωνίες της Ζυρίχης οταν η Τουρκία μπήκε εγγυήτρια δύναμη....μετά αποχώρησε και η Ελληνική Μεραρχία, έγινε το πραξικόπημα του Σαμψών, η Κύπρος βρέθηκε σε αναταραχή και η " εγγυήτρια " δύναμη βρήκε την κερκόπορτα.....και κάτι άλλο...ξέρω πολύ σίγουρα οτι οι Ελληνες ήταν ανέκαθεν υπέρ της ενώσεως με την Κύπρο, τουλάχιστον τα ταραγμένα εκείνα χρόνια και ας θυμηθούμε τα μεγάλα συλλαλητήρια την δεκαετία του 1960 στην Αθήνα με τον κόσμο να διαδηλώνει υπέρ της Κύπρου και να έρχεται αντιμέτωπος με την αστυνομία :wink:
Το τράβηξα και πάλι, απλά είναι ένα θέμα που δεν μπορεί να εξαντληθεί εδώ { εδώ ακόμη δεν έχουμε καταφέρει σε Εθνικό επίπεδο να βρούμε άκρη :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: }. Ας διδαχθούμε τουλάχιστον απο τα λάθη μας και ας φροντίσουμε να μην ξαναχαθεί ούτε σπιθαμή γής Ελληνικής.
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Σάβ Ιούλ 21, 2012 9:18 am

Kαι σαν σήμερα 21 Ιουλίου, έγινε και αυτό.....


1974: Πραγματοποιείται η Αποστολή ΝΙΚΗ μεταφοράς της 1ης Μοίρας Καταδρομέων από τη Σούδα στο βομβαρδισμένο αεροδρόμιο της Λευκωσίας με μεταγωγικά αεροσκάφη Noratlas της 354 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών. Από τα 15 το ΝΙΚΗ-4 καταρρίπτεται από φίλια πυρά και σκοτώνονται χειριστές και καταδρομείς εκτός από έναν καταδρομέα. Άλλα 3 παθαίνουν σοβαρές ζημιές και καταστρέφονται στο έδαφος για να μην γίνουν αντιληπτά από τους Τούρκους. Ήταν η μοναδική βοήθεια που στάλθηκε από τη Χούντα στο δοκιμασμένο Κυπριακό λαό. Όλοι οι συμμετέχοντες σε αυτή την αποστολή όπως και οι Ελλαδίτες αξιωματικοί και οπλίτες της ΕΛΔΥΚ που πολέμησαν και σκοτώθηκαν δεν έχουν τιμηθεί ακόμα από το Ελληνικό Κράτος.


Να υπενθυμίσω απλά οτι ο 15ος στην σειρά προς απογείωση κυβερνήτης δεν απογειώθηκε ποτέ, προφασιζόμενος οτι η ώρα 12 νυχτερινή είχε σημάνει το πέρας της επιχειρήσεως.......άλλοι κυβερνήτες, όπως ο 20ος στην σειρά σηκώθηκαν όμως....Ο κύριος αυτός χρόνια μετά, τιμήθηκε απο την Ελληνική Δημοκρατία { τρομάρα μας :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: } με τον τίτλο του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ...., οι πεσόντες απλά τιμήθηκαν με την λήθη και την απαξίωση απο την επίσημη πολιτεία .......................καληνύχτα σας :evil:
Υ.Γ. το όνομα του Τζογάνης :wink:

Τα στοιχεία και πολλές άλλες πληροφορίες απο το βιβλίο του πιλότου της Π.Α. και μετέπειτα κυβερνήτη της Ο.Α. Ιωάννη Κακολύρη " Οι πολεμιστές του Ουρανού Κύπρος 1974 απο τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα [ οταν ακόμη υπήρχαν και δεν πέσαν θύματα του ΔΟΛ }
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό Dimitris_T » Σάβ Ιούλ 21, 2012 1:11 pm

Τα λόγια περισσεύουν γι' αυτές τις μαύρες σελίδες, που κάποιοι τις πότισαν με το αίμα τους και τον πόνο του ξεριζωμού και άλλοι τις χρησιμοποίησαν ως εφαλτήριο της ανέλιξής τους. Τι να πρωτοπεί κανείς; Αυτό που μου έρχεται στον νου είναι ο ακροτελεύτιος στίχος από τους «Αργοναύτες» του Σεφέρη, στίχος με προλλαπλές αναγνώσεις: «Δικαιοσύνη».
Grand Vitara 2.4 JLXEL Wagon
Dimitris_T
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 185
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 27, 2009 9:39 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Λάστιχα: Yokohama geolander
cb: Όχι
Name: Δημήτρης

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό lss_00 » Σάβ Ιούλ 21, 2012 3:47 pm

Το ότι γράψω θα είναι πολύ λίγο για το τι έζησα μικρό παιδί το 1974 όπου βλέπαμε τα Τούρκικα αεροπλάνα να βομβαρδίζουν και εμείς να τρέχουμε να κρυφτούμε κάτω από κρεβάτια και στην συνέχεια να απομακριθούμε από τις περιοχές που κατελάμβαναν οι Τούρκοι. Όπλα και πυρομαχηκά ανύπαρκτα. Το πραξικόπημα των προϋγουμένων ημερών από την χούντα των Αθηνών κατέστρεψε την άμυνα της Κύπρου.Το πραξικόπημα έγινε με τις ευλογίες των Άγλων και Αμερικάνων που μετά έδιναν πληροφορίες στους Τούρκους για τις θέσεις των Κυπριακών και Ελληνικών δυνάμεων. :shifty:

Την αλήθεια γιά το 1974 πιθάνο να μαθευτή μετά από πολλά χρόνια όταν θα πεθάνουν όλοι οι προταγωνιστές αυτής της καταστροφής που τώρα κατέχουν μεγάλα αξιώματα στην Ελλάδα πρωτίστος αλλά και στην Κύπρο. :cry:
Ποτέ μην τα βάζεις μ’ έναν ηλίθιο.
Είναι βέβαιο ότι θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει εκ πείρας
Άβαταρ μέλους
lss_00
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2697
Εγγραφή: Δευτ Απρ 11, 2011 9:05 am
Τοποθεσία: Καπου στην Κύπρο
Λάστιχα: WINDFORCE CATCHFORS A/T
Διάσταση ελαστικών: 215/70R16
Suspension: Του πατέρα του
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Λάμπρος

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό irineos » Σάβ Ιούλ 21, 2012 10:53 pm

Πόσα άλλα ηρωικά γεγονότα δεν γνωρίζουμε και πολύ φοβάμαι πως δεν θα μάθουμε ποτέ
Μου εκμυστηρεύτηκε όταν υπηρετούσα στο Α/Γ ΚΡΗΤΗ φίλος αξιωματικός 2 πολύ σοβαρά και εντυπωσιακά περιστατικά.
Το πρώτο αφορά αυτό που επισυνάπτω παρακάτω και το δεύτερο όσο και αν έχω ψάξει διαδικτυακά η με άλλο τρόπο δεν έχω βρει πουθενά καμία αναφορά.
Τις μαύρες εκείνες ημέρες οι Τούρκοι εκτός από τις χιλιάδες θηριωδίες που έκαναν σε πολίτες και στρατιώτες είχαν συλλάβει 7 Έλληνες καταδρομείς τους οποίους ΕΓΔΑΡΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ και τους έστειλαν με ένα ΡΕΟ στα Ελληνικά εδάφη με δεμένο το τιμονι του φορτηγού για να μην αλλάζει πορεία.
Τότε 3 ηρωικοί αξιωματικοί 2 Λοκατζήδες και ένας ΟΥΚΑΣ κατέβηκαν σε ένα σινεμά της Λευκωσίας και για εκδίκηση σκοτωσαν πολλούς Τούρκους φαντάρους που εκείνη τη στιγμή έβλεπαν ταινία σαν να μην συνάβαινε τίποτα.
Για αυτή τους την πράξη έχουν επικυρυχθεί από τους Τούρκους και δεν έχει γίνει ποτέ καμία αναφορά από την Ελληνική πολιτεία.
Για τους 2 Λοκατζήδες δεν έμαθα ποτέ που βρίσκονταν αλλά για τον ΟΥΚΑ είχα την τιμή να τον έχω διοικητή πλοίων αποβάσεων.
Εύχομαι ο Θεός να τον έχει καλά γιατί για εμένα αλλά και για όλους όσους τον γνώρισαν ήταν είναι και θα είναι ΗΡΩΑΣ.


ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΤΟΥ Π.Ν. ΗΞΕΡΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΤΤΙΛΑ!

Ο ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ ΕΛ.ΧΑΝΔΡΙΝΟΣ ΚΑΙ Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ



Ο ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ ΕΛ.ΧΑΝΔΡΙΝΟΣ

ΚΑΙ Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ

ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

H ΑΓΝΩΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ

ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ

Του Αντιναυάρχου εα Κ. Βάλλα ΠΝ



Τον μήνα Ιούλιο τ.ε. συμπληρώθηκαν 27 χρόνια από την εισβολή των Τουρκικών στρατευμάτων στη Κύπρο και την κατάληψη μεγάλου τμήματος της μαρτυρικής νήσου.

Κύπριοι και Έλληνες αγωνιστές, πολέμησαν τον εισβολέα με όλες τις δυνάμεις τους, δίνοντας άλλοι τη ζωή τους, άλλοι την σωματική τους ακεραιότητα και την προσωπική τους ελευθερία (αγνοούμενοι) και άλλοι με την μαχητικότητά τους, επέξειξαν την πολεμική αρετή της Ελληνικής φυλής, κατά τη διάρκεια των μαχών.

Η Κύπρος, αναγνωρίζοντας την θυσιαστική προσφορά των αγωνιστών, τίμησε και τιμά, όσους έπεσαν στην εκτέλεση του καθήκοντος και όσους συνέβαλαν αποφασιστικά, σε εκείνον τον «υπέρ βωμών και εστιών», αγώνα.

Η επίσημη Ελληνική Πολιτεία (πολιτική και στρατιωτική), εκτιμούμε ότι δεν έχει επιδείξει την ανάλογη ευαισθησία, προβάλλοντας -όπως θα το άξιζαν- τους Έλληνες πολεμιστές κάθε Κλάδου των Ε.Δ. Εξαίρεση αποτελούν οι Ενώσεις των Αποστράτων και οι διάφοροι Σύνδεσμοι των αγωνιστών της Κύπρου, οι οποίοι τιμούν κάθε χρόνο την ημέρα της μνήμης.

Το γεμάτο πατριωτικά συναισθήματα σύνθημα, «Δεν ξεχνώ», για πολλούς της επίσημης πολιτείας, έχει καταντήσει λέξη, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο!!

Ηρωικές πράξεις Ελλήνων Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Ν/διόπων, που συμμετείχαν αποτελεσματικά στον άνισο αγώνα της εισβολής, παραμένουν «ανομολόγητες» και χωρίς την απαιτούμενη προβολή, που θα διδάξει τους νεώτερους την αυτοθυσία, το μαχητικό πνεύμα και την ανάληψη πρωτοβουλιών οι οποίες συμβάλλουν αποφασιστικά στην έκβαση ενός αγώνα.

Οι ηρωικές αυτές ενέργειες των Ελλήνων του ΠΝ, κατά την διάρκεια του πολυετούς αγώνα της Κύπρου, είναι πολλές και συγκλονιστικές και θα πρέπει ο ιστορικός του μέλλοντος (μέχρι πότε ο φάκελος της Κύπρου θα παραμένει επτασφράγιστο μυστικό;) να τις καταγράψει και να τις προβάλλει, για να κοσμήσουν τις χρυσές σελίδες της ναυτικής μας ιστορίας.

Ο σκοπός του παρόντος δημοσιεύματος είναι να παρουσιάσει την άγνωστη για πολλούς, δράση του Αρματαγωγού ΛΕΣΒΟΣ, του Κυβερνήτη Πλωτάρχη Ελευθέριου Χανδρινού ΠΝ και του πληρώματός του, κατά την εισβολή.
Οι κινήσεις του Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ πριν,
κατά και μετά την εισβολή του Ιουλίου 1974

Πριν από την εισβολή

Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ, με Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Ε.Χανδρινό ΠΝ, απέπλευσε από τις Κεχρές για την Αμμόχωστο Κύπρου, την 13 Ιουλίου 1974 και ώρα 22:00, μεταφέροντας προσωπικό και υλικό της ΕΛΔΥΚ, με προβλεπόμενη ώρα κατάπλου την 07:00 της 17/7.

Την 09:00 της 15/7 και ενώ το πλοίο βρισκόταν εν πλω, ο Κυβερνήτης πληροφορήθηκε από το ραδιόφωνο, την εκδήλωση πραξικοπήματος, εναντίον του Μακαρίου και ότι ο Αρχιεπίσκοπος ήτο νεκρός. Ο Χανδρινός αποφάσισε την συνέχιση του πλου για ολοκλήρωση της αποστολής του και ενημέρωσε σχετικά το ΓΕΝ, το οποίο ενέκρινε τις προθέσεις του. Το μεσημέρι της 16/7 ενώ το Α/Γ βρισκόταν νοτίως της Λεμεσού, διατάχθηκε από ΓΕΝ να αναστρέψει και να κινηθεί προς τον όρμο Λάρδο (Λίνδος) της Ρόδου. Η διαταγή αυτή ακυρώθηκε την επομένη και εδόθη νέα εντολή να καταπλεύσει στην Αμμόχωστο την 19/05.00/7

Πράγματι, το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ κατέπλευσε στο λιμάνι της Αμμοχώστου την 19/7 και ώρα 05:00, αλλά δεν εκφόρτωσε πυρομαχικά του ΣΞ γιατί όπως ανέφερε ο αρμόδιος Αξιωματικός της ΕΛΔΥΚ δεν ήταν απαραίτητα, επειδή από πρόσφατες επιχειρήσεις είχε περισυλλέγει μεγάλη ποσότητα όπλων και πυρομαχικών. Πέραν αυτού, δύο Αξιωματικοί της Ειρηνευτικής Δυνάμεως, είχαν τοποθετηθεί, -για πρώτη φορά- στον καταπέλτη του πλοίου προς έλεγχο του εκφορτούμενου υλικού.

Την ίδια ημέρα (19/7) και ώρα 18:00 το πλοίο απέπλευσε από την Αμμόχωστο με 450 άνδρες οπλίτες της ΕΛΔΥΚ, για επαναπατριωτισμό.

Οι κινήσεις του Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ κατά την εισβολή

Την επομένη το πρωί, 20/7 ο Κυβερνήτης πληροφορήθηκε από το δελτίο ειδήσεων της Κυπριακής ραδιοφωνίας την είδηση της Τουρκικής επιθετικής ενέργειας και της αποβάσεως, ως και την κήρυξη γενικής επιστρατεύσεως, από την Κυπριακή Κυβέρνηση.

Το πλοίο την 09:20, διατάχθηκε από ΓΕΝ να πλεύσει στη Λεμεσό, για αποβίβαση της δυνάμεως ΕΛΔΥΚ, αλλά μετά από λίγα λεπτά της ώρας (την 09:40), ελήφθη νέα διαταγή ΓΕΝ, για να πλεύσει στην Πάφο και να αποβιβάσει το προσωπικό της ΕΛΔΥΚ. Όταν το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ έλαβα την τελευταία διαταγή, βρισκόταν 40 ν.μ. νοτιοδυτικά της Πάφου.

Την 14:00 της 20/7, το πλοίο αγκυροβόλησε στην Πάφο και άρχισε η αποβίβαση των οπλιτών με τρία αποβατικά πλοιάρια (ΑΒ/ΑΚ).

Μετά από λίγο (14:15), ο Διοικητής της Εθνοφρουράς Πάφου ζήτησε από τον Κυβερνήτη, μέσω του ραδιοτηλεφώνου, να προσβάλλει με το πυροβολικό του πλοίου, το φρούριο της Πάφου και συγκεκριμένα τον θύλακα Μουττάλου, στον οποίο ήταν συγκεντρωμένες μεγάλες Τουρκικές δυνάμεις (δύο τάγματα), με άριστο εξοπλισμό.

Ο Κυβερνήτης Πλωτάρχης Ε. Χανδρινός ΠΝ, ελλείψει πληροφοριών από ΓΕΝ, εάν η Ελλάδα είχε εμπλακεί σε εχθροπραξίες με την Τουρκία λόγω της εισβολής και επειδή η κατάσταση επέβαλλε την πλήρη σιγή ασυρμάτου και μέσων επικοινωνίας με το κέντρο, βρέθηκε προ του σοβαρού διλήμματος εάν θα υλοποιούσε το αίτημα της Εθνοφρουράς περί προσβολής Τουρκικών στόχων, με όλες τις τυχόν επιπτώσεις, ή θα άφηνε στο έλεος των εισβολέων την Πάφο.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, η «μοναχικότητα» του Κυβερνήτη στη αστραπιαία λήψη σοβαρών αποφάσεων, οι οποίες ενδεχομένως να έχουν λίαν σοβαρές επιπτώσεις, είναι πράγματι δραματική.

Ο Χανδρινός, μετά από μία σύντομη εκτίμηση της καταστάσεως και λαμβάνοντας υπόψη ότι η ύπαρξη ισχυρών Τουρκικών δυνάμεων στην περιοχή, θα σήμαινε μεγάλη αιματοχυσία και ολοκληρωτική κατάληψη της Πάφου, αποφάσισε την προσβολή των στόχων που του υποδείχτηκαν, με τον διαθέσιμο ανεπαρκή οπλισμό του πλοίου (πυροβόλα των 40ΜΜ Μπόφορς), τον οποίον είχαν επανδρώσει και οπλίτες της ΕΛΔΥΚ, λόγω αριθμητικής ανεπαρκείας του πληρώματος του πλοίου.

Επί δύο συνεχείς ώρες (20/1530 - 20/1730), το ψυχωμένο και ηρωικό πλήρωμα του ΛΕΣΒΟΣ σφυροκόπησε με επιτυχία τον θύλακα (περίπου 900-950 βλήματα των 40 ΜΜ), με αποτέλεσμα να εξουδετερωθεί ο Τουρκικός θύλακας και να διασωθεί η Πάφος.

Όπως αναφέρει, στο πολεμικό ημερολόγιο (ημερ. 23.12.1974), ο αποφασιστικός και γενναίος Κυβερνήτης «Επί του θέματος της εκτελέσεως βολής εναντίον των τουρκοκυπριακών θέσεων, πλέον των όσων αναφέρθησαν, έχω να προσθέσω ότι από την στιγμήν που διετάχθην όπως αναστρέψω δια Πάφον, εθεώρησα ότι το πλοίον συμμετείχεν, αδιακρίτως εάν έφερε Ελληνικήν Σημαίαν, ενεργώς εις οιοδήποτε είδος επιχειρήσεων, είτε αμυντικάς, είτε επιθετικάς, ελάμβανον χώραν εις την νήσον»

Αξίζει να αναφερθεί και η τελευταία παράγραφος του πολεμικού ημερολογίου, ακριβώς όπως διατυπώθηκε από τον Κυβερνήτη: «...Περαίνων την εν λόγω έκθεσιν, επιθυμώ να αναφέρω ότι ως διαπίστωσα, το ηθικόν του Έλληνος, η ψυχραιμία και η τόλμη αυτού, ευρίσκεται εις υψηλόν βαθμόν. Δεν θα ήτο υπερβολή να γράφω ότι άπαντες οι επιβαίνοντες του πλοίου Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και οπλίται εν ουδεμία περιπτώσει απώλεσαν το θάρρος των και την πίστιν προς τα ιδεώδη της φυλής. Ιδιαιτέρως εθαύμασα το θάρρος των επαναπατριζομένων οπλιτών του Σ.Ξ, οίτινες καίτοι είχαν συνειδητοποιήσει ότι επέστρεφον εις τας οικείας των, με έξαλλον ενθουσιασμόν και αλλαλαγμούς χαράς, εδέχθηκαν την, από του στόματός μου, πληροφορίαν περί της επανόδου των εις την Κύπρον, προς ενίσχυσιν των μαχομένων συναδέλφων των εναντίον των εχθρών του γένους»

Ο τακτικός χειρισμός του Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ μετά την δράση

Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ, μετά την εκτέλεση των πυρών, απέπλευσε από την Πάφο την 201800, με προορισμό τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Ο Κυβερνήτης, Πλωτάρχης Ε.Χανδρινός ΠΝ, εκτίμησε -πολύ σωστά- την κατάσταση - όπως αποδείχθηκε αργότερα- και αποφάσισε να λάβει πορεία προς Νότο αντί προς Δυσμάς, που ήταν η συντομότερη προς Ρόδο. Την πορεία αυτή τήρησε επί 6ωρο περίπου και τα μεσάνυχτα, όταν το πλοίο βρισκόταν 60 ν.μ νότια της Κύπρου, έστρεψε επί πορείας 270 (δυτική). Το πλοίο συνέχισε την πολιτική τήρησης σιγής ασυρμάτου μέχρι την 03:30, όταν λόγω αιφνιδίου θανάτου του μοναδικού επιβαίνοντος πολιτικού υπαλλήλου Δαμιανού Μιχαήλ, οδηγού περονοφόρου οχήματος του ΝΣ, απαιτήθηκε η αναφορά του συμβάντος στο ΓΕΝ. Από εκείνη την ώρα, το πλοίο ανέφερε τακτικά το στίγμα του στο ΓΕΝ.

Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ κατέπλευσε στη Σητεία Κρήτης την 221450 και παρέμεινε μέχρι την 22/22.20 ότε απέπλευσε για ΝΣ, στον οποίο κατέπλευσε την 232100.

Τα δραματικά γεγονότα στο Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό. Η βύθιση του Α/Τ KOCATEPE D 354

Από τα διάφορα δημοσιεύματα του ελληνικού και διεθνούς τύπου, ως και την σχετική έρευνα του αείμνηστου συναδέλφου Στέλιου Ι. Χαρατσή, αποδεικνύεται περίτρανα η «Πύρρεια νίκη» των Τουρκικών ναυτικών δυνάμεων, κατά την εισβολή στην Κύπρο.

Η έξυπνη και ορθά μελετημένη κίνηση του Χανδρινού, να κινηθεί νότια για περίπου 6 ώρες και να βγει έξω από την περιοχή επιχειρήσεων, πέραν του ότι διέσωσε το πλοίο του και τους επιβαίνοντες, δημιούργησε, σε συνδυασμό με την έλλειψη συντονισμού των Τουρκικών δυνάμεων, τέτοια σύγχυση στο Τουρκικό Γενικό Επιτελείο και στα επιχειρούντα πλοία και αεροσκάφη, ώστε να βυθισθεί από φίλια (Τουρκικά) μαχητικά Α/Φ, το Α/Τ -Kocatepe- με Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Giuven Erkayia T.N και να χαθούν 13 Αξιωματικοί και 64 άνδρες του πληρώματός του. Αλλά και δύο άλλα Τουρκικά Αντιτορπιλλικά, το -Adatep - (Κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος Rizah Nur Ontzu TN) και -M.Fevzi Cakmak- υπέστησαν σοβαρές και μικρότερες βλάβες, αντίστοιχα.

Αξιολόγηση και αναγνώριση της δράσης του Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ, του Κυβερνήτη και του πληρώματός του.

Η σιγή ιχθύος που χαρακτηρίζει, συνήθως, την ελληνική πολιτεία (πολιτική και στρατιωτική ηγεσία), παράλληλα με την αθέλητη ή -το χειρότερο- ηθελημένη λησμοσύνη εκείνων που φώτισαν με το παράδειγμά τους, το δρόμο του καθήκοντος και του χρέους προς την πατρίδα, είναι απαράδεκτη και βλάπτει σοβαρά το ηθικό τόσο των ανδρών των Ε.Δ όσο και του Ελληνικού λαού γενικότερα.

Με το δικαιολογητικό ότι δεν έχει ανοίξει ακόμα ο φάκελος της Κύπρου (αλήθεια τι περιμένουν;), αποσιωπώνται ηρωικές πράξεις και αποφασιστικές ενέργειες που σημάδεψαν την ιστορία των τελευταίων χρόνων.

Οι Κύπριοι αδελφοί μας, τίμησαν πολλές φορές με μνημεία, ονομασίες περιοχών και οδών τους μαχητές του Κυπριακού αγώνα και εξακολουθούν, σε κάθε ευκαιρία, να μνημονεύουν τα ονόματα και να εξάρουν τις ηρωικές πράξεις τους.

Με εισφορές συμμαθητών (!!) του, στήθηκε η προτομή του αείμνηστου Κυβερνήτη της Τορπιλακάτου Τ3 Υποπλοιάρχου Ελευθερίου Τσομάκη, ο οποίος μαζί με το πλοίο του και τους 8 άνδρες του ηρωικού πληρώματός του, αναπαύονται δοξαστικά στο βυθό της Κυρήνειας, μετά από αεροπορική προσβολή Τουρκικών α/φ κατά την 20.7.1974

Διερωτώμεθα, γιατί αυτή η αδιαφορία; Δεν μιλάμε για ιδιαίτερες τιμές, προαγωγές και παράσημα.

Σε αυτό που εστιάζεται το παρόν άρθρο είναι:

1) Να γίνει ευρύτερα γνωστή η δράση του Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ, του Κυβερνήτη Πλωτάρχη Ε.Χανδρινού ΠΝ και του πληρώματός του. Ατυχώς, το πλοίο εκποιήθηκε και έγινε παλιοσίδερα, αντί να μείνει κάπου ανέπαφο για να θυμίζει την ηρωική δράση του.

Η οργάνωση από ΓΕΝ, σεμνής τελετής για το σκοπό αυτό, με παρουσία των επιζώντων του πληρώματος και των οικογενειών των θανόντων, θα αποτελέσει ελάχιστη προσφορά και ενδεδειγμένη ενέργεια.

2) Με μέριμνα ΓΕΝ, να ζητηθεί από τον Δήμαρχο Ζωγράφου, περιοχή διαμονής του Χανδρινού, να δώσει το όνομα του Αντιναύαρχου Ελευθέριου Χανδρινού, σε μια οδό του Δήμου (στην Πάφο της Κύπρου έχει μετονομασθεί οδός και δημοτικό άλσος σε -Αντιναύαρχος Χανδρινός-)

3) Να φιλοτεχνηθεί και τοποθετηθεί, εντός περιοχής ΠΝ, η προτομή του Χανδρινού.

"ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΤΟΥ Π.Ν. ΗΞΕΡΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΤΤΙΛΑ!"

ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ
1 ΕΩΣ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 1974

ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΩΤΑΡΧΗ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΧΑΝΔΡΙΝΟ

ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΝ (Ε.Χ)

ΠΡΟΣ:ΑΕΔ/ΔΙΚ
ΘΕΜΑ: ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΣΧΕΤ.: Φ.204/15ΝΟΕ74/ΑΕΔ/ΔΙΚ
Ο ΠΧΗΣ (Μ) Ε.ΧΑΝΔΡΙΝΟΣ 3 ΕΓ/2
Ημερομηνία: 23 Δεκεμβρίου 1974

Εις εκτέλεσιν σχετικών, λαμβάνω την τιμήν να αναφέρω τα ακόλουθα:


ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1-15 ΙΟΥΛΙΟΥ 1974

α) Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ είχε προγραμματισθή διά μεταφοράν προσωπικού και υλικού, ΕΛΔΥΚ εις Κύπρον, με προβλεπόμενη ημερομηνία απόπλου την μεσημβρίαν της 12ης Ιουλίου 1974.

β) Η φόρτωσις επί του πλοίου ήρχισεν την πρωίαν της 11ης Ιουλίου και επερατώθη τας βραδυνάς ώρας της αυτής ημέρας

γ) Την μεσημβρίαν της 11ης Ιουλίου το πλοίον ειδοποιήθη τηλεφωνικώς, υπό του Αρχηγείου Ναυτικού ότι ο απόπλους του ανεβάλετο επό 24 ώρας, λόγω μη εγκαίρου φορτώσεως των προβλεπομένων υλικών. Σχετικόν σήμα επί τού αυτού αντικειμένου ελήφθη εις πλοίον την πρωίαν της 12ης Ιουλίου, δεδομένου ότι ως αναφέρθη η φόρτωσις είχεν περατωθή την προηγουμένην.

δ) Το πλοίον απέπλευσεν την μεσημβρίαν της 13ης Ιουλίου διά ΚΕΧΡΕΑΣ προς εποβίβασιν του μεταβαίνοντος εις Κύπρον προσωπικού ΕΛΔΥΚ. Από τας ΚΕΧΡΕΑΣ το πλοίον απέπλευσεν δι' Αμμόχωστον Κύπρου την 132200 με προβλεπομένην ημερομηνίαν κατάπλου την 170700.

ε) Την πρωίαν της 15ης Ιουλίου ευρισκομένην μετά των Αξ/κων συνοδών της ΕΛΔΥΚ εις δεξιόν κατάστρωμα του πλοίου, ότε περί την 09.30 προσήλθεν ο Υπόλογος Τηλεγραφητής και μου ανέφερε ότι, ως μετέδωσεν ο Ραδιοφωνικός Σταθμός Λευκωσίας, την πρωίαν εξεδηλώθη πραξικόπημα υπό της Εθνοφρουράς εναντίον του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και ότι ο Αρχιεπισκόπος ήτο νεκρός. Πάραυτα ανήλθον επί της γέφυρας όπου και προσωπικώς διεπίστωσα την ορθότητα της πληροφορίας. Κατόπιν αυτού απεφάσισα όπως συνεχίσω την αποστολήν μου. Τας προθέσεις μου ανέφερα διά στόματος (ΛΕΣ 114/ΗΩΠ151020) εις Αρχηγείον Ναυτικού, το οποίον εν συνεχεία με διέταξε όπως συνεχίσω κανονικώς την αποστολή μου. Συγχρόνως με τα ανωτέρω διέταξα όπως ανέλθη επί του καταστρώματος μέρος πυρομαχικών και τούτον διότι την στιγμήν εκείνην δεν εγνώριζον τι ηδύνατο να συμβεί πλησιάζων εις τας ακτάς της Κύπρου.


ΠΕΡΙΟΔΟΣ 16-19 ΙΟΥΛΙΟΥ 1974

ζ) Την πρωίαν της 16ης Ιουλίου αντελήφθην πολεμικόν σκάφος φέρον Κυπριακήν και Ελληνικήν σημαίαν να διέρχεται εις μικράν απόστασην από του πλοίου με πορείαν δυτικήν και με αρκετά υψηλήν ταχύτητα. Παρά τας καταβληθείσας προσπαθείας όπως αποκαταστήσω επαφήν δι' οπτικών σημάτων (προβολέως), ουδεμιάς απαντήσεως έτυχων. Ως διεπιστώθη, μετά τον κατάπλουν εις Αμμόχωστον, επρόκειτο περί του Π/Π ΛΕΒΕΝΤΗΣ το οποίον μετέβαινε εις Πάφον δι' ειδικήν αποστολήν.

η) Την μεσημβρίαν της αυτής ημέρας και ενώ το πλοίο ευρίσκετο νοτίως της Λεμεσού, διετάχθην υπό του Αρχηγείου Ναυτικού όπως αναστρέψω και πλεύσω ίνα αγκυροβολήσω εις όρμον ΛΑΡΔΟ(ΛΙΝΔΟΣ) ΡΟΔΟΥ.

θ) Την μεσημβρίαν της 17ης Ιουλίου κι ενώ το πλοίον ευρίσκετο περί τα 20 ΝΜ νοτιο-ανατολικώς της Λίνδου, διετάχθην εκ νέου όπως πλεύσω εις Αμμόχωστον, ρυθμίζων ώστε να καταπλεύσω την 190500.

ι) Τας απογευματινάς ώρας της αυτής ημέρας έλαβον σήμαν (ΑΝ4465/ΗΩΠ 171355Β) υπό του Αρχηγείου Ναυτικού, εις ο διετάσσετο όπως τα προς εκφόρτωσιν υλικά θα υπεδεικνύωντο επί τόπου υπό του Ανσχου ΦΑΡΜΑΚΗ Χ. της 4ης ΜΕΟ του ΑΕΔ, ο οποίος θα μετέβαινε επί τούτου εις Κύπρον. Καθόριζεν επίσης όπως ο απόπλους του πλοίου εκτελεσθή αυθημερόν.

κ) Την 190400 κατέπλευσα εις Αμμόχωστον και ηγκυροβόλησα έμπροσθεν του λιμένος, περιμένοντας την επιβίβασιν του Πλοηγού, όστις αφίχθη την 05.00. Εις τας 05.30 εισήλθεν εις τον λιμέναν και προσέδεσα εις το υπάρχον κεκλυμμένον.

λ) Το πλοίον ανέμενον ο Γ. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ μετά του απαιτουμένου προσωπικού και οχημάτων διά την εκφόρτωσιν και ο Υποπλοίαρχος ΓΟΥΛΕΑΣ επικεφαλής ομάδος ΟΥΚ διά την εκτέλεσιν ελέγχου υφάλων. Αργότερον, αφίχθη ο Αντ/χης Χ. ΦΑΡΜΑΚΗΣ ο οποίος με επληροφόρησεν ότι δεν θα εκφορτωθούν πυρομαχικά. Ειδικώς δια τα πυρομαχικά του ΣΞ επληροφορήθην ότι δεν υπήρχεν λόγος να εκφορτωθούν διότι, πέραν της Δγης του ΑΕΔ, δεν εχρειάζοντο δεδομένου ότι εκ των επιχειρήσεων των προηγουμένων ημερών είχεν περισυλλεγείν μεγάλη ποσότης όπλων και πυρομαχικών τελειοτάτου τύπου τσεχοσλοβακικής προελεύσεως. Εις το σημείον αυτόν αναφέρεται ότι ακριβώς εις τον καταπέλτην του πλοίου είχον τοποθετηθεί διά πρώτην φοράν, ως επληροφορήθην, δύο Αξ/κοί της Ειρηνευτικής Δυνάμεως του ΟΗΕ, προς έλεγχον του εκφορτωμένου υλικού.

μ) Περί την 191130 και καθον χρόνον ευρισκόμουν εις το διαμέρισμά μου συζητών μετά του Υπ/κτου της ΕΛΔΥΚ παρουσιάσθη εις (1) τελωνιακός υπάλληλος ο οποίος ανέφερε ότι "Τούρκοι ένοπλοι συναθροίζονται εις το παλαιόν φρούριον της πόλεως, οι δε τουρκοκύπριοι εργάται του λιμένος εγκαταλείπουν τας εργασίας των μεταβαίνοντες και ούτοι μέσα στο φρούριο". Εκ της πληροφορίας αυτής ανησύχησα, πλην όμως με διαβεβαίωσαν ότι αι κινήσεις αυται ουδεμίαν ανησυχίαν πρέπει να εμπνέουν χαρακτηρισθήσαι ως επιθυμίαν των τουρκοκυπρίων να δημιουργήσουν θέμα λόγω της αντικαταστάσεως της ΕΛΔΥΚ. Προ της καταστάσεως αυτής και δεδομένου ότι εγένετο αντιληπτή η ύπαρξις πολυβόλου όπλου επί των επάλξεων του φρουρίου καταλήλως κεκαλυμμένον, διέταξα όπως εξοπλισθή μέρος των πυροβόλων του πλοίου, οι δε ομοχειρίες να ευρίσκονται μέσα εις αυτά, αλλά να δείχνουν ότι εργάζωνται. Περί την μεσημβρίαν και κατόπιν γενομένων συνεννοήσεων οι τουρκοκύπριοι εργάται επανήλθαν στας εργασίας των.

ν) Περί την 191400 προσήλθεν εις πλοίον ο Δντης Πληροφοριών της ΕΛΔΥΚ, ο οποίος με προσεκάλεσε όπως μεταβώμεν εις το θέρετρον Αξκων ΕΛΔΥΚ δι' έναν αναψυκτικόν. Κατ' αρχάς ηρνήθην την πρόσκλησιν, πλήν όμως, τελικώς την απεδέχθην διά λόγους τελείως τυπικούς. Μετά την άφιξήν μας εις ΚΑΟΑ και εις γενομένην συζήτησιν μου είπεν ότι υφίστανται πληροφορίες ότι οι τούρκοι προετοιμάζονται, επιβιβαζόμενοι πλοίων, δι' εκτέλεσιν αποβάσεως εις Κύπρον, αλλά κατόπιν εκτιμήσεως της καταστάσεως και της εκ του παρελθόντος πείρας τούτο δεν είναι αληθές, διότι και άλλες φορές επεβίβαζον στρατευματα και εφόρτωναν υλικόν εις τα πλοία δι' εκτέλεσιν ασκήσεων. Ωσαύτως, κατά την συζήτησιν, ελέχθη ότι την μεσημβρίαν εκυκλοφόρησε η φήμη ότι οι τούρκοι προέβησαν εις επιθετικάς ενεργείας, πλησίον της πράσινης γραμμής εις την Λευκωσίαν, με αποτέλεσμα να δημιουργηθή πανικός, να κλείσουν τα καταστήματα και έντρομοι οι κάτοικοι να εγκλειστούν εις τας οικίας των. Τούτο ως διεπιστώθη ήτο ανακριβές και εδημιουργήθη υπό του Ραδιοφωνικού σταθμού της Αγγλικής βάσεως της Λεμεσσού.

ξ) Μετά την παραμονή ημισείας ώρας εις το ΚΑΟΑ επέστρεψα εις πλοίον. Περί την 191800 το πλοίον απήρε του λιμένος Αμμοχώστου αφού επέβησαν 450 οπλίται της ΕΛΔΥΚ.

ο) Περί την 05.45 της 20ης Ιουλίου, εξήπνησα και έθεσα το ραδιόφωνον διά ν' ακούσω ειδήσεις, αι οποίαι μετεδίδοντο την 6ην πρωινήν. Αντί δια ελαφρά τραγούδια ήκουσα εμβατήρια. Εις το μυαλό μου αμέσως ήλθον τα ενδοκυπριακά γεγονότα και εσκέφθην ότι εναπήρχισαν τον εμφύλιον σπαραγμόν. Δεν επρόλαβα όμως να τελειώσω την σκέψην μου και ο Ραδιοφωνικός σταθμός της Λευκωσίας ανήγγειλε την Τουρκικήν εισβολήν, αρχίζοντας κάπως έτσι :

''Κυπριακέ Ελληνικέ Λαέ, οι τούρκοι, ο αιώνιος εχθρός μας, μας επετέθησαν τας πρωινάς ώρας υπουλως. Η κυβέρνησις εκήρυξεν γενικήν επιστράτευσιν". Συγχρόνως εκαλούσε άπαντας τους Ελληνοκυπρίους να ξεχάσουν τας διαφορές των και ενωμένοι να αντιμετωπίσουν τον κοινόν εχθρόν. Προ της ανωτέρω καταστάσεως ανήλθων επί της γεφύρας και διέταξα όπως το πλοίο στρέψει και λάβη ΝοτιοΔυτικήν πορείαν ίνα απομακρυνθή των ακτών της Κύπρου. Συγχρόνως εσήμανα συναγερμόν κα εκάλεσα τον επικεφαλής του τμήματος της ΕΛΔΥΚ, Αντ/ρχην Σταυρόπουλον εις τον οποίον αφενός εγνώρισα περί της τουρκικής αποβάσεως εις την Κύπρον, αφ' ετέρου τον παρεκάλεσα να διαθέση ορισμένους οπλίτας της ΕΛΔΥΚ δια τον εξοπλισμόν πυροβόλων τινών, τα οποία δεν ηδύνατο να εξοπλίση το πλοίον.

Παρ' αυτα διέταξεν προσκλητήριον της υπ' αυτόν δυνάμεως και δια των υφισταμένων του Αξ/κων την βοήθειαν του Υπάρχου και του Οπλονόμου, κατηρτήσθησαν ομοχειρίαι. Ούτο εντος μικρού χρονικού διαστήματος άπαν το πυροβολικόν του πλοίου ευρίσκεται εξοπλισμένο και έτοιμο προς δράσιν, δεδομένου όμως ότι μετά τον καταρτισμό των ομοχειριών εγένετο μικρά εκπαίδευσις διά τον τρόπον βολής και την γέμισιν των πυροβόλων.

π) Κατά την διάρκειαν που εγένοντο τα ανωτέρω, ελαμβάνοντο σήματα υπό του αρχηγείου Ναυτικού, τα οποία αφορούσαν εις την ετοιμότητα και ασφάλειαν των Ν. Μονάδων.
ρ) Την 09.20 ελήφθη σήμα υπό του Αρχηγείου Ναυτικού δια του οποιου το πλοίον διετάσσετο όπως πλεύση εις Λεμεσσόν δι' αποβίβασιν των επιστρεφόντων εις Ελλάδα οπλιτών.
Το σήμα τούτο ηκυρώθη.

σ) Την 09.40, του πλοίου ευρισκομένου περί τα 40 μίλια Ν.Δ της Πάφου, ελήφθη έτερον σήμα, κανονικόν, διά του οποίου το πλοίον διετάσσετο όπως πλεύση εις Πάφον δι' αποβίβασιν του προσωπικού της ΕΛΔΥΚ. Πάραυτα ανέστρεψα πορείαν, εγνωστοποίησα εις τους επιβαίνοντας περί της νέας αποστολής μας, έδωσα οδηγίας διά την προετοιμασίαν αποβιβάσεως, ήτις θά εγένετο τη χρήσει Αποβατικών Ακάτων (ΑΒ/ΑΚ) και παρεκάλεσαν τον Ανσχην ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΝ να προετοιμάση του υπ' αυτόν οπλίτας δια την αποβίβασιν. Απεφασίσθη δε όπως η αποβιβασθησόμενοι οπλίται λάβουν μεθ' εαυτόν μόνον τους ατομικούς των σάκκους. Αργότερον δια σήματος (ΛΕΣ116/ΗΩΠ2012550) ητησάμην όπως διευκρινισθή εάν η αποβίβασις θα έδει να εκτελεσθή το ταχύτερον ή κατά την διάρκειαν της νυκτός. Επί ανωτέρω αιτήσεως ουδεμίαν απάντησις ελήφθη εις πλοίον.

τ) Ανευ απροόπτου την 1400 ηγκυροβόλησα εις Πάφον και πάραυτα ήρχισεν η αποβίβασις των οπλιτών δια της χρήσεως τριών εκ των τεσσάρων ΑΒ/ΑΚ. Καθ'ον χρόνον,ελάμβανε χώρα η αποβίβασις και συγκεκριμένως περί την 1430 ο Πάφου ελθών εις ραδιοτηλεφωνικήν επαφήν μετ'εμού ητήσατο την εκτέλεσιν πυρών εναντίον οικίας φερούσης υψωμένον την τουρκικήν σημαίαν και η οποία απετέλει, ως με επληροφόρησεν το Διοικητήριον των τουρκοκυπριακών δυνάμεων της περιοχής.

Κατ'αρχάς, ευρέθην εις δύσκολον θέσιν διότι ουδεμία πληροφορία υφίστατο περί ενάρξεως εχθροπραξιών μεταξύ Ελλάδος-Τουρκίας, πλήν όμως εν συνεχεία συνειδητοποιών τας αιτήσεις του Δ/του της Εθνοφρουράς ως απαιτουμένος και γενομένου αντιληπτού, οτι εν περιπτώσει καθ'ην πλοίον δεν θα περιορίζετο εις παρακολούθησιν της αποβιβάσεως,αλλά θα εθεώρη ταύτην ως εχθρικήν ενέργεια και ως τοιάυτην θα την αντιμετώπιζεν,αναλαμβάνων πλήρως τας απορρεούσας ευθύνας απεφάσισα εξ ιδίας πρωτοβουλίας, όπως ικανοποιήσω την αίτησιν του Διοικητού της Εθνοφρουράς και εκτελέσω βολή εναντίον του αιτηθέντος στόχους, καίτοι εγνώριζα οτι αυτή δεν θα ήτο ακριβής.Ούτω το πλοίον ήρχισεν να βάλη την 201530 και εσυνέχισεν ταύτην κατά διαστήματα μέχρι της 201730.Περί την 1600 επέβη του πλοίου ο Σημ/ρος ΣΕΑ/Μ ΠΑΛΑΙΣΤΡΟΣ Διοικητής του Ν.Σταθμού Πάφου, με οδηγίας εις ποίον ακριβώς σημείον να συγκεντρώσω το πύρ. Ούτος μετ'ολίγον απεβιβάσθη.

Την 201645,ήτοι μετά πέρας αποβιβάσεως των οπλιτών ο Διοικητής της Εθνοφρουράς ητήσατο όπωςεπιβιβασθή του πλοίου.Τούτο εγένετο αποδεκτόν.Επέβη δε ίνα αυτοπροσώπως αιτήση όπως συνεχίσω την βολήν, δεδομένου ότι με το πέρας αποβιβάσεως είχα σαφείς εντολάς όπως αποπλεύσω πάραυτα. Την 201745 ο Διοικητής απεβιβάσθη εις την ξηράν και το πλοίον απήρε την 1800. Εβλήθησαν περί τα εννεακόσια βλήματα των 40ΜΜ. Αποτελέσματα βολής τυγχάνουν άγνωστα εις εμέ.

υ) Από την Πάφον το πλοίον εκινήθη επί 6ωρον με νοτίαν πορείαν και εν συνεχεία δυτικήν, μέχρις εισόδου μου εις Ελληνικόν FIR ότε εκινήθη πρός Σητείαν όπου κατέπλευσεν ΝΣ την 232100 εντεχθέν εις την Ο.Ε25.3. Την 210430 ογδοήκοντα περίπου μίλια νοτιοδυτικώς της Πάφου ενετοπίσθη και ανεφέρθη Αμερικανική δύναμις κρούσεως αποτελουμένης εξ ενός (1) Aεροπλανοφόρου, 2 αντιτορπιλλικών και ενός βοηθητικού. Ωσαύτως δύο ή τρείς φοράς διήλθεν εις μικράν απόστασιν εκ του πλοίου Αμερικανικόν αεροσκάφος αναγνωρίσεως τύπου ORION.




ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

φ) Κατά την γνώμην μου υπήρχον πληροφορίες επί των τουρκικών ενεργειών ή επί των πιθανών τουρκικών ενεργειών της 20ης Ιουλίου δια τους ακολούθους λόγους:

(1) Υφίστατο πληροφορία ότι οι τούρκοι επεβιβάζοντο επί πλοίων (υλικόν και οπλίται).

(2) Εσκεμμένως ή όχι ο Ραδιοφωνικός Σταθμός της Αγγλικής βάσεως μετέδωσεν ψευδή πληροφορίαν περί τουρκικών ενεργειών εις πράσινην γραμμήν Λευκωσίας.Δια της ενεργείας των αυτής οι Αγγλοι,αν και εν συνεχεία υπεστήριξαν, ως εκυκλοφόρησεν, την τουρκικήν απόβασιν δια της αποστολής του Ε/Π ΕΡΜΗΣ,προσεπάθησαν δια της ψευδούς αυτής ενεργείας, κατά την γνώμην μου, να αφυπνισουν τους Ελληνας περί της ενδεχομένης επεμβάσεως των τούρκων περί της οποίας πιστεύω εγνώριζον, πλήν όμως ουδέν κατώρθωσαν.

(3) Αμφότερα τα ανωτέρω πιστεύω ότι, δεν τα εκμεταλλεύθησαν οι αρμόδιοι δι'αγνώστους εις εμέ λόγους.

χ) Κατά την άποψίν μου αποστολή τοιάυτης φύσεως, ως αυτή ήτις διετάχθη να εκτελέση το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ την 20ην Ιουλίου 1974, θα έδει να εκτελεσθή υπό συνοδείαν, λαμβανωμένων υπ'όψιν ότι το πλοίον αφ'ενός εστερείτο κυρίου οπλισμού δι'αντιμετώπισιν απειλής εκ πλοίων επιφανείας και αφ'ετέρου της αδυναμίας επανδρώσεως, λόγω υφισταμένης Ο.Δ. ειρήνης και αυτής ελλειπούς,του συνόλου του Α/Α οπλισμού, δι'αντιμετώπισιν απειλής εξ' αέρος. Λόγω όμως της επικρατούσης καταστάσεως δεν απεφάσισα να αιτήσω προστασίαν περιορισθείς, ως προς τον χρόνον αποβιβάσεως των οπλιτών.

ψ) Επί του θέματος της εκτελέσεως βολής εναντίον των τουρκοκυπριακών θέσεων πλέον των όσων ανεθέρθησαν, έχω να προσθέσω ότι από της στιγμής που διετάχθην όπως αναστρέψω δια Πάφον, εθεώρησα ότι το πλοίον συμμετείχε αδιακρίτως εάν έφερε Ελληνικήν Σημαίαν, ενεργώς εις οιονδήποτε είδος επιχειρήσεων,είτε αμυντικάς είτε επιθετικάς, ελάμβανον χώραν εις Νήσον.

ω) Τέλος περαίνων την εν λόγω έκθεσιν επιθυμώ να αναφέρω οτι ως διεπίστωσα το ηθικόν του Έλληνος, η ψυχραιμία και η τόλμη αυτού ευρίσκεται εις υψηλόν βαθμόν.Δεν θα ήτο υπερβολή να γράψω ότι άπαντες οι επιβαίνοντες του πλοίου Αξ/κοι,Υπαξ/κοι και οπλίται εν ουδεμία περιπτώσει απώλεσαν το θάρρος των και την πίστιν προς προς τα ιδεώδη της φυλής. Ιδιαιτέρως εθαύμασα το θάρρος των επαναπατριζομένων οπλιτών του Σ.Ξ, οίτινες καίτοι είχον συνειδητοποιήσει ότι επέστρεφον είς τας οικίας των, με έξαλλον ενθουσιασμόν και αλλαλαγμούς χαράς εδέχθησαν την, από του στόματός μου,πληροφορίαν περί της επανόδου των εις Κύπρον, προς ενίσχυσιν των μαχομένων συναδέλφων των εναντίον των εχθρών του γένους.Το μόνο λυπηρόν γεγονός υπήρξεν ο αιφνίδιος θάνατος του πολιτικού υπαλλήλου ΔΑΜΙΑΝΟΥ Μιχαήλ, ο οποίος προφανώς λόγω συγκινήσεως εκ των διατρεξάντων, απεβίωσεν περί την 210315 συνέπεια καρδιακής προσβολής.

ΠΗΓΗ:http://www.egolpion.com/xadrinos.el.aspx
irineos
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 18, 2010 11:16 pm
Τοποθεσία: Π.Φάληρο
Λάστιχα: BRIDGESTON 225 70 16
Suspension: KYB
cb: Ναι
Name: Ειρηναίος

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Σάβ Ιούλ 20, 2013 5:27 pm

Ενας ακόμη χρόνος, η ίδια κατάσταση δυστυχώς, η μοναδική διχοτομημένη πρωτεύουσα στον κόσμο, και μάλιστα εντός της Ε.Ε. { τρομάρα μας }.....και η μαρτυρική μεγαλόνησος σε πολύ πιό δεινή θέση φέτος ελέω οικονομίας.....τα δεινά του ελληνισμού δυστυχώς συνεχίζονται....... :sad: :sad: :sad:
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό hlias » Σάβ Ιούλ 20, 2013 5:51 pm

κ ποσο ακομα θα βασανιζετε δε ξερουμε δυστηχως :(
οτι δε πιστευεις δε σημαινει οτι δεν υπαρχει
Άβαταρ μέλους
hlias
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8330
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 27, 2008 6:08 pm
Τοποθεσία: ιλιον
Λάστιχα: Hankook dynapro
Διάσταση ελαστικών: 225/75/16
Suspension: MAD+Rancho+αποστατες
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Ηλιας

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό antonis1627 » Σάβ Ιούλ 20, 2013 5:59 pm

Στα παιχνίδια των μεγάλων η Ελλάδα απλώς είναι θεατής και οι πολιτικοί μας χορεύουν στο ρυθμό που τους βαρούν παλαμάκια οι μεγάλες δυνάμεις.Κανείς δεν έχει το σθένος να ορθώσει το ανάστημα του δυστυχώς.Μας πουλάνε συνέχεια.
ΘΑ ΠΑΡΩ ΤΑ ΟΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΥΝΑ
Άβαταρ μέλους
antonis1627
Super Moderator
Super Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 16401
Εγγραφή: Παρ Μαρ 05, 2010 12:13 pm
Τοποθεσία: Νέα Ερυθραία-Αθήνα
Λάστιχα: BF GOODRICH A/T KO2
Διάσταση ελαστικών: 225/70/16
Suspension: MAD+KYB+Αποστάτες
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Αντώνιος ο Συναξαριστής
Name: ΑΝΤΩΝΗΣ

Re: Σαν σήμερα 38 χρόνια πριν....η μαύρη επέτειος

Δημοσίευσηαπό Vasilis » Σάβ Ιούλ 20, 2013 7:00 pm

Μπορώ να ρωτήσω γιατί ανέκαθεν η Κύπρος είχε δική της σημαία :?:
ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΩΡΑΙΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
Άβαταρ μέλους
Vasilis
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 10713
Εγγραφή: Δευτ Σεπ 08, 2008 3:23 pm
Τοποθεσία: ΛΟΥΤΡΑΚΙ/ΚΙΑΤΟ
cb: Όχι
Aka: Ρουλετακιας-Ζαρακιας-Texakias
Name: ΒΑΣΙΛΗΣ

Επόμενο

Επιστροφή στο Γενική συζήτηση

antonis1627 Παρ Απρ 19, 2024 5:46 am Καλημέρα σας
john maxx Πέμ Απρ 18, 2024 10:24 pm Καλησπέρα από Μάλτα
arahova Πέμ Απρ 18, 2024 10:04 am Καλημέρα σε όλους.
ΣΤΑΥΡΟΣ Πέμ Απρ 18, 2024 8:16 am Κυριακή 12-5-2024 τα 16α γενέθλια του VITARAclub στην
antonis1627 Πέμ Απρ 18, 2024 5:57 am Καλημέρα σας.
Διοματάρης Πέμ Απρ 18, 2024 3:36 am Καλημέρα όλη μέρα
arahova Τετ Απρ 17, 2024 10:35 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 17, 2024 6:16 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Απρ 16, 2024 10:16 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 16, 2024 6:31 am Καλημέρα σας.
Nikola Tenv Δευτ Απρ 15, 2024 7:21 pm Καλησπέρα ,καλή εβδομάδα
arahova Δευτ Απρ 15, 2024 10:55 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Απρ 15, 2024 6:08 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
john maxx Κυρ Απρ 14, 2024 11:30 pm Καλησπέρα
arahova Κυρ Απρ 14, 2024 11:48 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Απρ 14, 2024 7:01 am Καλημέρα σας.
KonKalamata Σάβ Απρ 13, 2024 5:26 pm Καλησπέρα σε όλους και καλό μας Σαββατοκύριακο.
arahova Σάβ Απρ 13, 2024 9:49 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
Atlas Σάβ Απρ 13, 2024 8:51 am Καλημέρα παίδες!!!
antonis1627 Σάβ Απρ 13, 2024 8:08 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
arahova Παρ Απρ 12, 2024 9:51 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ//Κ.
antonis1627 Παρ Απρ 12, 2024 6:08 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Πέμ Απρ 11, 2024 10:57 am Τετάρτη 17-4-2024 πάμε για καφεδάκι στη
arahova Πέμ Απρ 11, 2024 9:53 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Απρ 11, 2024 6:03 am Καλημέρα σας.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 22 επισκέπτες